Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 20:03
sientjuh
sientjuh is offline
Het is weer feestjestijd; ik kom om in de uitnodigingen en voel me sociaal verplicht om te komen, het zijn immers allemaal mensen die ik aardig vind en ik heb geen excuus om weg te blijven. Tussen die feestjes door is het natuurlijk wel zo aardig om je sociale contacten bij te houden door middel van bezoeken aan strand/stad en woningen van vrienden.
School is voorbij en ik heb het drukker dan ooit...
Nou is het probleem dat ik een enorme hekel heb aan feestjes, en aan winkelen, en aan naar het strand gaan. Ik ben zo'n saai burgerlijk type dat boodschappen doet met haar vriendje, af en toe het eten kookt en verder de hele dag in de tuin boekjes zit te lezen. Ik vind het vreselijk als vrienden langskomen om gezellig even te kletsen, ik vind dat absoluut niet gezellig, maar een inbreuk op mijn privacy: kunnen ze van te voren niet even bellen?!
Toch ga ik mee naar het strand en de stad, klets ik gezellig en kom ik op feestjes, ik wil ook weer niet als en spelbreker bekend staan en ik merk dat als ik een paar keer een uitnodiging heb afgeslagen mensen me niet meer vragen als ze iets leuks gaan doen, en dat wil ik ook weer niet! Ik wil niet dat een groep vrienden van me iets samen gaat doen zonder dat ze mij mee vragen; ik hoor toch ook bij de groep?! Aan de andere kant wil ik 9 van de 10 keer niet met ze mee...
Wat moet ik hiermee
Oud 26-06-2003, 20:16
Verwijderd
zin maken! wees blij dat je word uitgenodigt

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:21
hellion
hellion is offline
Citaat:
Disasterpiece schreef op 26-06-2003 @ 21:16:
zin maken!
precies
Oud 26-06-2003, 20:21
Verwijderd
doe geen dingen die je eigenlijk niet wilt... maar ach, het is toch wel gezellig en het duurt heus niet zolang die periode, binnenkort gaat toch iedereen op vakantie ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:34
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Als je het niet leuk vind dat ze langskomen dan zijn het geen echte vrienden in jou ogen. En mijn advies: ga dan ook geen dingn met ze doen waar je geen zin in hebt. Waarom zou je? Kennelijk vind jij het helemaal niet erg om die vrienden kwijt te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:39
Snellius
Snellius is offline
Ik denk dat er niets anders op zit dan 'mijn' vriendin te worden, gaan we samen boekjes lezen in de tuin.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:56
AtHell
AtHell is offline
Bezat jezelf, beledig al je 'vrienden' en ga nooit meer in op uitnodigingen.

Ben je sloom ofzo, verzin zelf een oplossing.
Oud 26-06-2003, 23:08
Pletterprater
Pletterprater is offline
Verzin iets dat jij leuk vind en dat zij ook leuk vinden en ga dat in het vervolg doen als ze weer langskomen... of... als je liever niet hebt dat ze langskomen, doe dan iets wat je zelf wel leuk vind, maar waarvan je denkt dat zij het toch niet zo leuk zullen vinden. (euhm, je houd van boeken... hoe denk je over het samen oplossen van kruiswoordraadsels? Weet niet of je dat leuk vind... misschien met ze gaan praten over literaturele hoogstandjes en hoe zij erover denken, wat zij de beste schrijvers vinden, etc.???)

Gewoon wat voorbeeldjes... mochten ze het toch leuk vinden, heb je in het vervolg toch iets om te doen met ze (dat je dan zelf ook leuk vind), vinden ze het niks, zullen ze vanzelf minder komen.

Des al niet te min, bedenk wel dat ze je zien als een van hun vrienden, vrienden zijn vaak schaars en ga er dan ook goed mee om... als een feestje je niet aanstaat, zeg dat dan en zeg dan ook, dat je wellicht liever een avondje alleen met die persoon gaat stappen ofzo, of in een wat meer besloten clubbie waarin je je meer thuisvoelt. (filmpje meepikken?)
Ik hoop overigens wel dat je ook andere dingen leuk vind dan een boekje lezen... of... ga met ze naar het zwembad, ga jij lekker aan de kant een boekie liggen lezen (doet mijn moeder ook altijd )

Hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes,

Pletterprater (die vol ideeën zit)
Oud 27-06-2003, 09:11
Gandalf
Gandalf is offline
mischien heb je wel de verkeerde vrienden....., mischien zou je beter af zijn met vrienden die zelf ook boekjes lezen in de tuin en WEL even bellen voor ze langs komen (of vind je het dan nog niet leuk).
Oud 27-06-2003, 09:45
sientjuh
sientjuh is offline
Ach nee, ik heb gewoon een hekel aan mensen
Er zijn een paar "gelukkigen" die ik kan verdagen (ouders, vriendje...), maar verder wil ik eigenlijk zo min mogelijk met ze in aanraking komen. Vooral groepen zijn vreselijk
Oud 27-06-2003, 10:00
Snellius
Snellius is offline
'Sien, sien, sientjuh laat me los'

Het is niet echt moeilijk om je los te maken van andere mensen, maar of het nou verstandig is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:25
Verwijderd
Maar vind je het op het moment zelf ook niet leuk?
IK kom, nu school afgelopen is, ook om in de afspraken en feestjes enzo. Vanavond heb ik ook een feest. Van mijn vroegere beste vriendin. Op t moment hebben we niet zoveel meer met elkaar, maar ik voel me ook verplicht om te gaan. En morgen heb ik er zelfs 2 op 1 dag/avond (hoe ik dat ga regelen is nog een raadsel. Hou t maar op: bij de een eerder weg en bij de ander later komen, want wil niet tegen een van hun zeggen dat ik niet kan. Vind ze allebei heel aardig.)
Ik heb er niet zoveel zin in om vanavond te gaan en morgen dat tweede feestje, weet dat dat zuipen en roken word en daar hou ik niet zo van.
Maar toch weet ik dat als ik daar eenmaal ben dat ik me best kan vermaken op een of andere manier en toch nog lol heb. Ik zorg wel dat ik lol heb.
Dus mijn tip: maak gewoon zelf lol. Ze trekken toch niet de hele tijd aan je?
En als je een boekje wilt lezen dan neem je toch je boek mee naar het strand?

Succes!

[edit] owja, en als je liever wilt dat ze bellen dan zeg je dat toch tegen ze? als ze echte vrienden zijn zullen ze je wens heus wel respecteren en er voortaan meer rekening mee houden..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:45
elledc
elledc is offline
Een jaar geleden was ik net als jou. Vele mensen om me heen, vele uitnodigingen... maar geen vriend. Ik deed mee met de anderen want wou niet alleen overblijven maar eigenlijk had ik er HELEMAAL niks aan.
Toen had ik een vriendje en leken al die vrienden en feestjes zo oppervlakkig. Ik ben niet meer ingegaan op "heb je zin om mee te gaan?".
En ja, nu ben ik graag thuis, alleen met mijn vriend, boeken lezen, tv kijken, enz.
Saai misschien in iemand anders ogen maar ik voel me er goed bij en anders wil ik het helemaal niet meer.
Liever 1 vaste vriend dan allemaal vrienden om me heen die binnenvallen zonder verwittigen en waar ik toch niks aan heb.

En dat je asociaal bent, kan enkel toch jou deren? Wat kan het jou schelen wat de anderen van jou denken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:42
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-06-2003 @ 11:45:
Een jaar geleden was ik net als jou. Vele mensen om me heen, vele uitnodigingen... maar geen vriend. Ik deed mee met de anderen want wou niet alleen overblijven maar eigenlijk had ik er HELEMAAL niks aan.
Toen had ik een vriendje en leken al die vrienden en feestjes zo oppervlakkig. Ik ben niet meer ingegaan op "heb je zin om mee te gaan?".
En ja, nu ben ik graag thuis, alleen met mijn vriend, boeken lezen, tv kijken, enz.
Saai misschien in iemand anders ogen maar ik voel me er goed bij en anders wil ik het helemaal niet meer.
Liever 1 vaste vriend dan allemaal vrienden om me heen die binnenvallen zonder verwittigen en waar ik toch niks aan heb.

En dat je asociaal bent, kan enkel toch jou deren? Wat kan het jou schelen wat de anderen van jou denken.
Zo ben ik nu ook. Ik weet ook niet precies wat ik er mee moet. Maar ik ga in ieder geval geen dingen tegen m'n zin in doen, als mensen me vragen voor een feestje en als ik daar geen zin in heb dan doe ik dat ook niet.

Sientjuh, ik zou als ik jou was óf andere vrienden zoeken die wel de dingen leuk vinden die jij leuk vindt, óf er een keertje over praten met je vrienden. Vertel ze dat je best leuke dingen met ze wilt doen, maar dat jij liever met andere dingen bezig bent.
Oud 28-06-2003, 10:45
Verwijderd
lekker doen wat je zelf wilt,..... t is toch jouw leven.
je bent echt geen verantwoording schuldig aan die andere personen.

als jij je beter voelt bij thuis lekker op de bank iets doen dan moet je je daarvan niet laten weerhouden.

maare je loopt zo wel een hoop 8335 mis!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten