Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 12:47
Phileine
Phileine is offline
Stap je dan op een willekeurige uitgever af en geef je hem een schriftje en wacht je af op Het Telefoontje?

Ik heb toch al heel wat geschreven en via Livejournal/Leraren Nederlands/Wedstrijden lovende kritieken ontvangen. Ooit wil ik wel de stap wagen om mijn schrijfsels uitgegeven te zien, maar ik weet bij God niet hoe ik dat aan zou moeten pakken.
Oud 18-07-2003, 14:28
Verwijderd
Ik heb geen ervaring, maar het advies schijnt te zijn dat je gewoon zaken op moet sturen naar uitgeverijen die tektsen uitgeven die in hetzelfde straatje zitten als jouw verhalen. Als je geluk hebt lezen ze de eerste bladzijde van je manuscript, maar als ik het goed heb, krijgen die lui zoveel binnen, dat ze de helft ongelezen wegsodemieteren.
Je moet dus een goede begeleidende brief hebben en het mooiste is als je daarin kan zeggen dat je al gepubliceerd bent in bepaalde tijdschriften of een wedstrijd gewonnen hebt. Een soort literaire CV. Dan is het dus gewoon het idee dat je blijft opsturen, hoe vaak je ook negatieve berichten krijgt. Onthoud; echte kunstenaar worden nooit begrepen en sterven ongelukkig.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 14:59
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 18-07-2003 @ 15:28:
Ik heb geen ervaring, maar het advies schijnt te zijn dat je gewoon zaken op moet sturen naar uitgeverijen die tektsen uitgeven die in hetzelfde straatje zitten als jouw verhalen. Als je geluk hebt lezen ze de eerste bladzijde van je manuscript, maar als ik het goed heb, krijgen die lui zoveel binnen, dat ze de helft ongelezen wegsodemieteren.
Je moet dus een goede begeleidende brief hebben en het mooiste is als je daarin kan zeggen dat je al gepubliceerd bent in bepaalde tijdschriften of een wedstrijd gewonnen hebt. Een soort literaire CV. Dan is het dus gewoon het idee dat je blijft opsturen, hoe vaak je ook negatieve berichten krijgt. Onthoud; echte kunstenaar worden nooit begrepen en sterven ongelukkig. :)

LUH-3417
En jij kan het weten, want jij bent goed. :)
Oud 18-07-2003, 22:38
Verwijderd
Zo is het maar net! En zo bescheiden!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 23:26
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Ik heb als 'eerste stap' meegedaan aan de Matildawedstrijd voor jongeren. Handig is dat ze hier echt élk manuscript dat binnenkomt lezen, en dat je als je níet wint, toch kans hebt dat ze je manuscript uit willen geven. Nadeel is dat je wel onder de achtien moet zijn.
Verder is het volgens mij inderdaad gewoon een kwestie van een heel erg opvallen, met name door een mooie brief bij te sturen, maar ook door heel erg aanwezig te zijn (bellen, langs gaan, blabla. Wel met mate natuurlijk, anders worden ze gek vanje ). In ieder geval is het niet echt de perfecte manier om 'op te sturen en af te wachten'. (Zegt men, tenminste )

Trouwens, je zou ook het beste denk ik de wat kleinere uitgeverijen op kunnen zoeken. Vaak zitten die echt grote uitgeverijen niet echt te wachten op 'nieuw talent'... Lullig hoor

(Oke dit kwam van een slaapdronken iemand )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten