Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 16:28
<*)_><
<*)_>< is offline
Ik was benieuwd of er op dit forum nog meer leden zijn met een DeviantArt-account.

voor de mensen die het zich afvragen
Citaat:
Q. 1.1. What is deviantART?

A. deviantART is an online art community for artists and art lovers to interact in a variety of ways, ranging from the submission of art to conversations on a number of topics. In its purest form, deviantART is a means for expressing ones-self in a variety of ways.
Ik zit er zelf onder de naam Karp maar ik heb weinig om trots op te zijn. Je kunt andere nederlanders ontmoeten in de community die zich daar ook bevindt.
Advertentie
Oud 25-06-2003, 16:34
Julian
Julian is offline
ikke

http://xtuv.deviantart.com

feel free to leave a message/comment
moet nog eens wat nieuwe dingen uploaden eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:39
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
Xtuv schreef op 25-06-2003 @ 17:34:
ikke

http://xtuv.deviantart.com

feel free to leave a message/comment
moet nog eens wat nieuwe dingen uploaden eigenlijk.
*bekijkt gallery*

hey! nou herken ik je ook van GoT
Oud 25-06-2003, 17:06
Avelon
Avelon is offline
gezellig

Oud 25-06-2003, 22:22
Verwijderd
Nee, want als je art op deviantart staat hebben zij het recht om het overal te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 22:26
Julian
Julian is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-06-2003 @ 23:22:
Nee, want als je art op deviantart staat hebben zij het recht om het overal te gebruiken.

ik ben niet echt het tiepe wat alle kleine lettertjes leest in dit soort gevallen... maar dit zou ik wel eens willen zien staan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 22:48
Type
Type is offline
duh

http://type.deviantart.com
Maar staan eigenlijk alleen schrijfselen op... Geen ART-dingen, meer DoP en Letteren

en er zijn er meer. LiNiaaL en Prulleke bijvoorbeeld. (Prulleke nog maar net)
Oud 25-06-2003, 22:49
Type
Type is offline
Citaat:
Totaal niet, want er zit nog steeds copyright op. Jij stuurt het op naar hun site, en verleent hen daarbij toestemming het overal te gebruiken OP HUN DOMEINEN. Dus op DeviantArt en DevPrints, verder nergens. Want dat zou schending van copyright zijn...
Oud 25-06-2003, 23:22
Verwijderd
Ik heb een groot deel van de kleine lettertjes gelezen, toen vond ik het ook niks meer. Maar het komt er dus op neer dat ze het kunnen gebruiken zo lang ze willen en waar ze willen, als het gaat om hun site promoten e.d.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:27
Type
Type is offline
Citaat:
Xtuv schreef op 25-06-2003 @ 23:26:

ik ben niet echt het tiepe wat alle kleine lettertjes leest in dit soort gevallen... maar dit zou ik wel eens willen zien staan.
http://www.deviantart.com/policy/agreement.php

Maar Morgan heeft gelijk...
Citaat:
3. License to Use Artist Materials. Artist hereby grants to deviantART a worldwide, royalty-free non-exclusive license to do the following things during the Term: (a) to prepare and encode Artist Materials, or any portion thereof for digital transmission, manipulation and exhibition in any format and by any means now known or hereafter devised; (b) to display, copy, reproduce, exhibit, publicly perform, broadcast, rebroadcast, transmit, retransmit, distribute through any electronic means (including analog and digital), and electronically publish any or all of the Artist Materials, including any portion thereof, and to include them in compilations for such purposes, by any and all means and media now known or hereafter devised (for avoidance of doubt, the rights granted to deviantART hereunder include the rights to make Artist Materials available on deviantART Site(s) and/or third-party websites); (c) to modify, adapt, change or otherwise alter the Artist Materials (e.g., change the size); and (d) the right to sublicense to any third party the Artist Materials or any part or element thereof subject to the terms and conditions of this Agreement. Artist hereby disclaims any and all right, title, or interest in any and all material with which Artist Materials may be combined or into which all or any portion of Artist Materials may be incorporated. As used in this Agreement, the term "Artist Materials" means Artist's name(s) (including professional names), trademarks, trade names, likenesses, photographs, biographical materials, artwork, liner notes, and other graphical or textual materials that Artist uploads to deviantART, and any and all "skins," computer-generated images or other artwork or images that Artist submits to deviantART.
Hmmz...
Oud 26-06-2003, 09:26
<*)_><
<*)_>< is offline
Het klinkt een beetje flauw maar ik vertrouw ze gewoon..

Zo vaak op die site dat mensen aangepakt zijn voor copyright schenden en ander jatwerk. Die mensen die de site runnen zijn zelf ook vaak artiesten, en weten waar het om gaat. Daarnaast heb ik ze nog nooit reclame zien maken op een andere site (ze kunnen zo al nauwelijks traffic aan)
Oud 26-06-2003, 09:41
GRRR
GRRR is offline
oei. ik wilde me bijna aanmelden, maar nu toch maar niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:09
<*)_><
<*)_>< is offline
vinden jullie het erg als ik dit overdreven vind?

er zijn 1729085 bijdragen op die site, weet ik veel hoe veel leden. En dan ben je bang dat ze jullie kunsten gaan gebruiken voor iets?

Maar ja, ik heb dan ook absoluut geen slechte ervaringen met deze site, dat speelt wel mee.
Oud 26-06-2003, 12:00
GRRR
GRRR is offline
och. ik ben van nature gewoon wantrouwig en als ik zo'n agreement policy lees dan vertrouw ik het helemaal niet. Natuurlijk zullen ze het vertrouwen van artiesten niet willen schaden, maar het gaat ook om een stukje eigendom wat je letterlijk aan hun afstaat en dat idee zint me niet.

het voelt aan alsof ik mijn lichaam verkoop voor een stukje netbekendheid.

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:11
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
overal op hun site ja, en dat is in principe alleen maar beter voor jezelf omdat je username er gewoon bij staat, zolang je je verder aan de normale regels houdt (geen pr0n etc.) is er niks aan de hand...en je moet wel erg goede art maken, wil je je eigen piece voor een 2e keer op DA tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:40
Type
Type is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 26-06-2003 @ 10:26:
Het klinkt een beetje flauw maar ik vertrouw ze gewoon..

Zo vaak op die site dat mensen aangepakt zijn voor copyright schenden en ander jatwerk. Die mensen die de site runnen zijn zelf ook vaak artiesten, en weten waar het om gaat. Daarnaast heb ik ze nog nooit reclame zien maken op een andere site (ze kunnen zo al nauwelijks traffic aan)
Hier ben ik het mee eens. En persoonlijk heb ik ook nog geen slechte ervaringen met DevArt of mensen op DevArt gehad.
(Behalve dan die ene user die je een keer uitscheld omdat je een negatieve comment gaf. Maar daar wordt ook eerlijk tegen opgetreden door de crew)

Maar in principe staat wel in de regels dat zij jouw kunst voor een third party kunnen gebruiken, dus een site of persoon naast DevArt en jou. Hoewel ik er zeker van ben dat de crew van DevArt je dan iig wel even mailt of ze dat mogen doen...
Oud 26-06-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 26-06-2003 @ 13:00:
och. ik ben van nature gewoon wantrouwig en als ik zo'n agreement policy lees dan vertrouw ik het helemaal niet. Natuurlijk zullen ze het vertrouwen van artiesten niet willen schaden, maar het gaat ook om een stukje eigendom wat je letterlijk aan hun afstaat en dat idee zint me niet.

het voelt aan alsof ik mijn lichaam verkoop voor een stukje netbekendheid.
Precies, dat heb ik ook. Hoe je het ook wendt of keert, mijn tekeningen zijn van mij. Het is een deel van mezelf, en ik hou dat graag van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
duh, deviantart.commercieel.
Opzich wel slim gedaan, om de een of andere rede denk ik niet dat er veel kunstenaars zijn die iets in de gaten hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:26
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
empyrian schreef op 26-06-2003 @ 18:11:
overal op hun site ja, en dat is in principe alleen maar beter voor jezelf omdat je username er gewoon bij staat, zolang je je verder aan de normale regels houdt (geen pr0n etc.) is er niks aan de hand...en je moet wel erg goede art maken, wil je je eigen piece voor een 2e keer op DA tegenkomen.
Nee hoor, overal.

Citaat:
to prepare and encode Artist Materials, or any portion thereof for digital transmission, manipulation and exhibition in any format and by any means now known or hereafter devised; (b) to display, copy, reproduce, exhibit, publicly perform, broadcast, rebroadcast, transmit, retransmit, distribute through any electronic means (including analog and digital), and electronically publish any or all of the Artist Materials, including any portion thereof, and to include them in compilations for such purposes, by any and all means and media now known or hereafter devised (for avoidance of doubt, the rights granted to deviantART hereunder include the rights to make Artist Materials available on deviantART Site(s) and/or third-party websites); (c) to modify, adapt, change or otherwise alter the Artist Materials (e.g., change the size); and (d) the right to sublicense to any third party the Artist Materials or any part or element thereof subject to the terms and conditions of this Agreement.
Staat duidelijk 'though any electronic means' en ook 'and/or third-party websites' en 'the right to sublicense to any third party the Artist Materials'.
Das niet alleen deviant-art site dus, en ik denk dat je username er dán niet bij komt te staan

Ze mogen 't overal op elke manier publiceren. Én zelfs manipuleren op elke manier die zij wensen.

Mij niet gezien, das hetzelfde als je werk aan iemand weggeven. Ik zou er liever geld voor krijgen, tbh.
Oud 26-06-2003, 23:43
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
p-chez schreef op 26-06-2003 @ 23:26:
Nee hoor, overal.

Staat duidelijk 'though any electronic means' en ook 'and/or third-party websites' en 'the right to sublicense to any third party the Artist Materials'.
Das niet alleen deviant-art site dus, en ik denk dat je username er dán niet bij komt te staan

Ze mogen 't overal op elke manier publiceren. Én zelfs manipuleren op elke manier die zij wensen.

Mij niet gezien, das hetzelfde als je werk aan iemand weggeven. Ik zou er liever geld voor krijgen, tbh.
doen ze toch niet en copyright-schending doen ze niet aan..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:55
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 27-06-2003 @ 00:43:
Hoop je.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 00:24
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
empyrian schreef op 27-06-2003 @ 00:43:
Heh.. echter geef jij hun, door in te stemmen met die licence agreement, toestemming om te doen met jouw werk wat je wil. En dus is het geen copyright-schending als ze het inderdaad gebruiken, aangezien jij hebt gezegd dat het mag.

Citaat:
Morgan schreef op 27-06-2003 @ 00:55:
Hoop je.
Idd
Oud 27-06-2003, 10:25
Verwijderd
http://4real.deviantart.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:39
Uruviel
Uruviel is offline
http://uruviel.deviantart.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 14:26
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Ik heb echt nog heel weinig erop staan, maar ben bezig met een groot project...heeel groot!!

http://amnesiac84.deviantart.com

Enne, is het geen eer als jouw werk ergens voor wordt gebruikt? Dat zou ik ten minste vinden... Je krijgt er waarschijnlijk nog naamsbekendheid door ook!
Oud 28-06-2003, 14:46
Uruviel
Uruviel is offline
Tsja, ik ben er nooit zo blij mee als ze gewoon mijn werk lopen te gebruiken, dat is me al twee keer gebeurd.
Maar als je juist WIL dat ze het gebruiken kun je altijd je spul uploaden naar Stock Photos, of Resources.

Veel plezier op deviantart
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten