Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 15:34
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Ik ben thuis de jongste...

heb een zus van 21
heb een broer van 17
en ik ben 14

ik vind het superjammer dat ik de jongste ben..
ik ben helemaal gek van kleine kinderen..
na ja

hoe denken jullie erover...?

hoort da op liefde en relatie? ja toch?
Oud 26-06-2003, 15:39
Verwijderd
De neiging om nu te reageren met 'ik ben de oudste en dat vind ik best jammer ed' is erg groot...en in zekere zin doe ik het nu toch.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:40
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
tja ik ben ook de jongste...
soms is het heel irritand want me broer geeft me een klap als ik irri ben....en ik heb nog een zus die is heel lief...want ze woont al ergens anders met der man en kindjes lief he
Oud 26-06-2003, 15:47
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik ben ook de jongste, mijn broer is anderhalf jaar ouder. Maar heb er niet echt last van, zie het ook niet echt als voordeel.
Alleen heeft mijn broer snel de neiging om te slaan, maar ik denk dat als ik anderhalf jaar ouder was hij dat nog steeds zou hebben, dus qua dat maakt het niet uit.
Oud 26-06-2003, 15:48
Verwijderd
k ben 15 en mn zus is 17. mja, op zich is het niet heel erg om de jongste te zijn. *je ouders hebben al ervaring met dingen omdat mn oudere zus ze ook al heeft gedaan, dus ze zijn soepeler*, ze kan me wel eens helpen, maar ze is ook heel vaak strontvervelend

maar op zich geen problemen hoor. *al ben ik wel altijd 'zusje van'
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:51
Lilything
Lilything is offline
ik ben de jongste
en op mn 12e had ik echt zoiets van:
ik wil n zusjeeeeeeeeeeeeeeeeeee

maargoe

kheb toch wel n btje het oude zus karakter toch
en ik ben onwijs verwend

neuh mij hoor je nie
Oud 26-06-2003, 16:12
Genela
Genela is offline
Citaat:
WooF schreef op 26-06-2003 @ 16:48:
Herken ik.. maar is wel het enige nadeel dat ik kan bedenken van het 'de jongste zijn' eerlijk gezegd.

Heb een zus die circa 2 jaar ouder is dan ik. Ze let wel een beetje op me, wat af en toe wel handig is.
Als je klein bent is het echter het leukst. Als je eens ruzie had met je broer of zus moet je gewoon keihard gaan huilen. De oudste krijgt altijd op z'n kop
Oud 26-06-2003, 17:16
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik ben ook de jongste en me zus is 4 jaar ouder dan mij.. Soms baal ik best zeer erg dat ik de jongste ben.. alles stress en frustraties worden altijd om mij afgereageerd enzo.. Das het kutte
Oud 26-06-2003, 17:19
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
WooF schreef op 26-06-2003 @ 16:48:
ja herkenning!
k lijk teveel op mn zus
al ben ik 50 km van huis,
als ze daar mn zus kennen spreken ze me aan
Oud 26-06-2003, 17:43
Outrageous
Outrageous is offline
Ik ben de jongste (heb nog een broer van 19) maar om eerlijk te zijn maakt het me niets meer uit. Eerst vond ik het altijd vervelend omdat hij later naar bed mocht en meer zakgeld kreeg maar dat speelt nu geen rol meer aangezien ik werk en zelf uit maak hoe laat ik ga slapen
Oud 26-06-2003, 17:45
miro
miro is offline
Ach ik vind t wel relaxed. Ik denk dat ik ook wel meer verwend wordt dan mn zussen. Bovendien kan ik zien hoe mn zussen alles doen en hoe ik t niet moet doen Maar ja ik ben ook al 19, hoewel, eerder heb ik dr ook nooit last van gehad.

Ik heb dr geen last van. Alleen af en toe als mn zussen echt de volwassenen gaat uihangen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 16:39:
De neiging om nu te reageren met 'ik ben de oudste en dat vind ik best jammer ed' is erg groot...en in zekere zin doe ik het nu toch.
Ja idd, als oudste moet je altijd het ijs breken, terwijl dat voor de jongste altijd al gedaan is en je moet ook altijd alles zelf maar uitzoeken, terwijl je als jongste de kans hebt dat je geholpen wordt door een oudere broer of zus. (heb zelf drie jongere broertjes)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb een zus van 21
Ik wil al sinds ik me kan herinneren een broertje (of zusje maar liever broertje), maar dat is er dus nooit van gekomen. Jammer, maar besides that, ik vind het wel prima de jongste te zijn, hoewel ik het vaak ontken, merk ik wel dat ik veel meer mag dan mijn zus toen ze mijn leeftijd had..
Oud 26-06-2003, 23:29
Ellesje
Ellesje is offline
ben de jongste, m'n broer is 3,5 jaar ouder dan ik, heb amper contact met hem eigenlijk. Hij woont hier wel maar ik praat nooit met hem. Dat vind ik wel jammer ja, denk dat ik het wel anders had gedaan als ik een jonger broertje of zusje had.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:50
Verwijderd
ik ben de oudste, maar ik vind het zwaar klote. me ouders geven mij van alles de schuld. mijn zusje doet nooit wat, die hoeft in het huishouden ook noooooit wat te doen. ik moet, op de dagen dat mijn moeder werkt,*donderdag en vrijdag* ááááálles doen, wassen, strijken, eten maken enzow. en dan vraagi k aan me zusje of ze heeeel even kan helpen, of heel even dr troep opruimen ofzo, wordt me moeder kwaad op mij, omdat ''zij nog zo jong is''
mjah, zoek het uit
*goed, maw, geniet wanneer je de jongste bent, want oudste zijn is het verschrikkelijkst!!*
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:22
punkyfun
punkyfun is offline
aah ik vind het opzich wel lekker ik mag meer dan dat de anderen mochten op mijn leeftijd..maar ik wou vroeger wel graag een broertje of zusje en die heb ik dus nooit gehad
Oud 27-06-2003, 09:58
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Helemaal geen problemen mee!
Oud 27-06-2003, 10:36
Verwijderd
zelf 16 (ja echt? ) mn zus bijna 18 en mn broer bijna 20.

Mijn ouders hebben ervaring met al het gebeuren van de pubertijd (al was het de afgelopen 2 jaar toch wel wat extreem )
Ze hebben er dus wel ervaring mee en zijn wat soepeler. Het klopt trouwens ook van dat broertje van, mijn broer werkt in een van de meest bekende cafés hier. Dan is het weer het broertje van
Kan natuurlijk ook zo zijn voordelen hebben
Maar het is ook allemaal niet speciaal meer, ik ging bijvoorbeeld naar de eerste, was allemaal heel erg speciaal bij mijn broer en bij mij was het gewoon de derde die even naar een andere school ging.
Je maakt dezelfde dingen mee maar ze zijn veel minder speciaal omdat het allemaal al een keer is gebeurd..
Over het algemeen wel fijn omdat je ouders veel en veel soepeler zijn, nu ga ik bijvoorbeeld een uur later naar bed dan mij broer dat mocht...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:48
Verwijderd
heb een broer van 19
en ik ben 14

ik vind het jammer dat ik de jongste ben had graag een klein broertje of zusje gehad, ik ben dol op kinderen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:58
Balance
Balance is offline
ik ben 17 en mijn broer is 20. Ik ben liever de jongste dan de oudste. Mijn ouders zijn ontzettend soepel, mede dankzij de ervaring die ze met hebben opgelopen met m'n broer. Verder kreeg hij vroeger altijd de schuld wanneer wij ruzie hadden 'hij was de oudste, dus moest het goede voorbeeld geven ' ook al was het mijn schuld...
tegenwoordig helpt hij me wel eens met huiswerk ofzo, is ook wel handig

en tja, een kleiner broertje of zusje was wel leuk geweest, maar zo is het nou eenmaal niet. pech, maar niet zo heel erg.
Oud 27-06-2003, 12:24
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Ik ben 15 (morgen 16) en mijn broer is 22 (in december wordt hij 23).

Groot verschil dus. Vroeger hadden we vet vaak ruzie, echt om de kleinste dingen en dan begon ik te janken. Kreeg hij de schuld natuurlijk

Zelf ben ik nooit echt als 'het zusje van' gezien.

Ik wou zelf ook hartstikke graag een broertje of zusje erbij, maar mijn moeder kon geen kindjes meer krijgen en dat vond ik echt jammer .

Maar ik merk wel, vroeger vet vaak ruzie maar in de tijd dat hij het huis uit was miste ik hem wel. (Maar hij komt weer thuis wonen )
Oud 27-06-2003, 16:59
Verwijderd
ik ben altijd en overal de jongste, thuis, op mijn werk, mijn vriendenclubje... dus ik ben het ook wel gewend... het liefst heb ik ook een oudere vriend
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:18
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
Ik ben 15 en ik heb 3 zussen 2 van 18bijna 19 en 1 van 21
Soms is het wel vervelend maar je ken het beter van de positieve kanten bekijken want die zijn er ook..... Je bent nou eenmaal zo geboren je leert er vanzelf wel mee leven hoop ik voor je..... Met kleding en dat soort dingen is het best handig hoor 3 oudere zusse
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:54
krista1988
krista1988 is offline
je kunt beter vragen hoe is het om de oudste te zijn....
die hebben het ut moeilijkst hoor.. en ik kan het weten
Oud 27-06-2003, 21:30
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik ben 16 en mijn broer en zus worden dit jaar 29 en 31.
Ik vind het echt niet erg!
Heb heel goed contact met ze, mijn zus woont heel dichtbij en zie ik elke week een paar keer...en met mijn broer bel ik eens in de 2-3 dagen..en dan ook meteen een uur lang

Kleine kinderen zijn leuk, maar mijn zus heeft er 2 (van 2 jaar en van 4 jaar)
Was op mijn 11e tante..Dus ik heb eigenlijk alles
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 08:16
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik ben de jongste thuis.... vet irri want als mijn moeder wat aan me broer vraagt (18) zegt hij het altijd dat ik het moet doen en daar kan ik niets tegen inbrengu.... (hij is een stuk groter en sterker) nadelen heb ik niet egt... maar ag
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 09:54
Hanky_Panky
Hanky_Panky is offline
ik ben de jongste (ben 14 met broer van 16) en ik vind het geweldig. Toen hij 13 was dachten mijn ouders er niet aan om hem naar een feest te sturen, bij mij dus wel want ik kan met hem mee

nx dan voordele
Oud 28-06-2003, 10:12
Quiana
Quiana is offline
Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.

Ben de jongste geweest, en dat was niet super speciaal
oid, er werd geen onderscheid oid gemaakt.
Zolang er geen klachten ed over me kwamen
mocht ik vrijwel alles.

Ben de oudste geweest (lang verhaal), en dat vond
ik leuker. Hou van kinderen, en mocht (moest )
geregeld oppassen, helpen ed. Plus dat ik
meer mocht (maar dat mocht sowieso al ),
en ik meer voor 'vol' werd aangezien.
Maar dat hing ook van de mensen af.

Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:38
damaetas
damaetas is offline
ik ben ook de jongste. het heeft wel zn voordelen, maar ook nadelen.
achja, hm
loze topic
Oud 29-06-2003, 01:49
AngelLena
AngelLena is offline
Heb 2 zussen: 34 en 32 en een broer: 36 en ikke: 18
Overduidelijk de jongste dus. Maar vind het wel voordelig, zijn allemaal het huis uit dus heb geen last van ze, als ik ze nodig heb zijn ze er meteen en ze hebben de weg vrijgebaand zodat ik veel meer mocht toen ik nog minderjarig was dan zij...
Oud 29-06-2003, 16:15
wietsie
wietsie is offline
Whaha cool.. ik herken heel veel dingen !!
Ik ben zelf 14 en heb een zus van 16... Mijn ouders waren haar gewend en zij heeft alle regeltjes zeg maar al gemaakt... mijn ouders zijn bij mij veel soepeler dan bij haar op mijn leeftijd..
(Ik krijg ook meer zakgeld dan zij op mijn leeftijd , maar das op zich ook wel weer lullig voor haar)
Verder leer ik wel veel dingen van haar en vraag haar ook om advies over van alles en nog wat... Praat met haar over alles! Maarja.. we hebben ook wel een hele goeie band eigenlijk.
Wel blijf ik idd altijd het 'zusje van' Ik werk nu op het werk waar mijn zus ook werkt en dan stel jeje voor en dan zeggen ze: ow ben je dan niet het zusje van maaike?
grr.. jaa maar ik heet gewoon wietske

Maargoed genoeg geluld ik vin het wel beter zo hoor... en ik krijg nooit de schuld
Oud 29-06-2003, 18:34
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik ben ook de jongste, heb een broer van 18 en een zus van 17. Merk d'r eigenlijk weinig van. We worden hetzelfde behandeld op een paar kleine dingen na misschien.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:30
Dminor
Dminor is offline
Ik ben de oudste hier, maar ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Trouwens, de tweede doet net alsof ie de eerste is, en als dat zo was geweest, dan had ik pas een probleem gehad.
Oud 30-06-2003, 07:14
Sjoukie
Sjoukie is offline
ik heb een vriendje van 15 jaar ik ben zelluf 13 jaar
hij heeft er welles de gek mee maar nu nie meer en ik vond et ook wel grappig
je bent zoals je bent en daar kun je niks aan veranderne
ze moeten gewoon accepteren wie je bent zo niet hebben ze pech
xxxxxxxxxxxxxxxj.lo fan en siebe l0verr
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten