Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 20:26
Verwijderd
Zou jij verliefd kunnen worden op iemand die niet in je hokje past? Of ben je dat al (geweest?). Of denk je dat dat totaal niet gaat lukken vanwege het verschil in lifestyle/gedachten/muziek/etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 20:28
Muizzz
Muizzz is offline
ik hou heel erg van muziek, meestal heeft de ander ook wel n beetje dezelfde muzieksmaak.

maar verder qua kleding maakt het me niet zoveel uit zolang ik het maar wel leuk vind.

en het gaat ook om het innerlijk natuurlijk
Oud 20-06-2003, 20:29
K-Master-K
K-Master-K is offline
als ik maar in haar hokje pas dat is belangrijk!!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:32
Hanky_Panky
Hanky_Panky is offline
Citaat:
K-Master-K schreef op 20-06-2003 @ 21:29:

ontopic: maakt niet uit, als we elkaar maar graag zien
Oud 20-06-2003, 20:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik wil wel graag hetzelfde denken..
Als ie zich anders kleedt maakt het me niet zoveel uit

Maar dat anders denken is niet meteen in een ander hokje zitten, want niet iedereen in een hokje denkt hetzelfde, dus het maakt me absoluut niet uit.

Nouja muziek.. als hij mn muziek maar niet af gaat kraken en ik niet de zijne

Qua lifestyle ben ik heel kieskeurig dus daar ga ik het maar niet over hebben
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:36
MazeMouse
MazeMouse is offline
Mwa, laat ik het zo zeggen.
Als ze heel leuk is kijk ik er wel overheen maar ik zou niet per direct op iemand kunnen vallen met een truitje zo laag uitgesneden dat je d'r navelpiercing kan zien en keihard naar R&B of trance (en alle subgroepen die daarbijhoren) luisterd.
Daar heb ik eerder een afkeer van.

Verder: ik ben niet gelovig dus probeer het niet eens erover te hebben.
(mensen die dan zeuren dat ik ze kwets met 'godverdomme' kunnen een blokje om want dat zijn dan ook precies de types die het geloof te serieus nemen naar mijn smaak)

Verder:
Jah, eigenlijk kies ik toch wel voor mensen die van dezelfde muziek houden en 'normale' kleding. (of wat meer punk/gothic achtig is ook goed)
Maar eerlijk gezegd de mode-volgers met de trekvlekbroeken en die achterlijke riemen en dan die hoepeloorbellen en zo'n debiele pet op.... Nee dank je, daar zou ik al niet eens op af gaan en meteen een stukje om gaan als ze op mij af komen. (noem mij dan maar een eikel ofzo of kortzichtig maar ik vind de kleding al niks dus dat is dan niet echt bevorderlijk voor eventuele gesprekken en zeker niet voor mijn hatelijke opmerkingen )

Ik ben meer van de 'soort zoekt soort' dus een R&B/TRance/top40 persoon met de laatste mode hoeft bij mij eigenlijk niet aan te kloppen
Oud 20-06-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Haha

Urm. Ik vind zelf 'kakker' (niet 25 kraagjes maar wel b'tje netjes zeg maar) meisjes vaak mooi. Maar of dit een oorzaak of gevolg is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:45
on the moon
on the moon is offline
ik lette er eerst meer op dan nu. nu denk ik niet meer zo in hokjes. als iemand aardig is en hetzelfde denkt over dingen die ik belangrijk vind, maakt het mij niet zoveel uit wat voor kleding e.d. hij draagt. idd muzieksmaak is wel een beetje belangrijk. ik kan techno bijvoorbeeld niet uitstaan, en ik wil er wel voor openstaan, maar het is toch wel fijn als je een beetje dezelfde muzieksmaak hebt.
Oud 20-06-2003, 21:18
soske
soske is offline
Ik heb natuurlijk bepaalde types waar ik op val, maar echt een sterk onderscheid maak ik niet. Ik sta in principe voor bijna alles wel open. Zelfde humor en interesses vind ik denk ik wel belangrijk.
Oud 20-06-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
ho! foei. Je zou normaal reageren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:23
K-Master-K
K-Master-K is offline
Citaat:
kydnav schreef op 20-06-2003 @ 22:22:
ho! foei. Je zou normaal reageren.
stiekem vindt je het wel geil toch
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:31
Fortisi
Fortisi is offline
Als die persoon niet een ik-ben-hip-en-trendy persoon is, en dezelfde muzieksmaak heeft als ik, dan vind ik kleding niet belangrijk...alhoewel...als het maar niet al te erg is, als hij dan in een bloemetjesjurk (weet niet wat voor lifestyle dat zou kunnen zijn maar toch ) gaat rondlopen zou ik toch denken van ... nee.

Niks mis mee hoor , maar niet echt mijn smaak.

En ik heb al meerdere jongens leuk gevonden (wel twéé) die in een ander "hokje" zaten...maar dat kan liggen aan het feit dat ik geen jongens ken die in míjn "hokje" zitten...
Oud 20-06-2003, 21:45
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nee.
hij moet gewoon goede muzieksmaak hebben imo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:52
Roxy
Roxy is offline
ow ik heb daar niet zown moeite mee, maar tis wel logisch dat je wat je zelf 'bent' ook mooi vind bij andere lijkt me.. dus ik vind skate/emo jochjes qua kleding iig vaak het mooist.. en ik voor mij zijn concerten nou eenmaal vrij belangrijk, ga ik toch wel 4/6x per maand heen, en tis wel gezellig als dat iig een beetje overeenkomt..
Oud 20-06-2003, 21:54
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ja hoor, zolang we maar een beetje het zelfde over bepaalde dingen denken. lifestyle is niet zo heel belangrijk voor me. Maar het is natuurlijk wel zo leuk om samen naar concertjes te gaan enzo, en dezelfde kleren leuk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hmm ik denk toch niet dat ik zou kunnen samenleven met een platte sjonnie of een macho biker.

Voor de rest: kledij speelt niet zoveel rol. Al is gelijkaardige muzieksmaak wel mooi meegenomen. Stel je voor dat je vriendje naar Bryan Adams of Westlife luistert . Sorry dat knapt wel degelijk af.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:13
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik heb btw wel eens wat gehad met een bijna-kakker, en dat liep vrij goed. Tot we elkaar beu werden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:13
Verwijderd
ik heb een kakkervriendje gehad, bootschoenen, dockers en RL truien en overhemden..
but he was my first love, dan doe je domme dingen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:14
Verwijderd
kan, heb ik nu
hij is (oh wat een klote hokjes) metal...
en mijn vriendinnen scharen mij onder 'punk' ....
kan dus, en hij vind sommige van mijn dingen leuk en ik sommige van zijn dingen... no problemo
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:23
yliek
yliek is offline
Ligt er aan, op dingen als religie moet hij het zelfde denken, omdat het een hele grote rol in mn leven speelt, voor de rest maat het niet veel ui, het moet gewoon klikken
Oud 20-06-2003, 22:44
Nasty_Cleo
Nasty_Cleo is offline
NoU MaH BoY MoEt SiG NaTuUrLiJk WeL St33L0 KlEdeN AnDeRSz HoEf iK uM NiEj.....
ZoAlS zIjN PuMa'Sz EnSoOww!!!!!

DaT VinDiK WeL BeLaNgRiJkZzZ!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:47
Faery
Faery is offline
Citaat:
Nasty_Cleo schreef op 20-06-2003 @ 23:44:
NoU MaH BoY MoEt SiG NaTuUrLiJk WeL St33L0 KlEdeN AnDeRSz HoEf iK uM NiEj.....
ZoAlS zIjN PuMa'Sz EnSoOww!!!!!

DaT VinDiK WeL BeLaNgRiJkZzZ!!!!
Hehehehe, jij 0wnd echt .
Oud 20-06-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 20-06-2003 @ 23:47:

Ikzelf ben "normaal", niet echt apart in een of ander hokje maar gewoon normaal. Mijn vriend (Wim Wok, red.) is meer een hiphop-skater-punker. Hij houdt van andere muziek dan ik maar soms hebben we ook wel nummers die we allebei leuk vinden. Sommige interesses nemen we van elkaar over. Zijn passie voor graff begint bij mij ook te groeien, hij interesseert zich ook voor mijn kledingstijl en ik me voor die van hem. Onze kledingstijlen verschillen nogal van elkaar maar af en toe trekt het lichtelijk naar elkaar toe. Gewoon een soort aanpassing maar alleen als de ander het ook wil natuurlijk. De verschillen accepteren we, sommigen zullen altijd blijven, anderen beginnen al beetje bij beetje minder te worden en zo beginnen we steeds meer dingen te delen ookal verschillen we zo erg van elkaar, we houden van elkaar om wie we zijn. Je kijkt tegen die tijd allang niet meer naar hokjes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 23:09
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Euhh.. ik val eigenlijk meer op jongens die naar jaren '70 muziek luisteren. Ik heb er geen problemen mee als hij naar andere muziek luistert. Maar ik ben toch iemand die eerst iemand's muzikale interesse checkt.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 23:12.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 23:13
Verwijderd
Mwah. Bij mij gaat het selectieproces toch automatisch. Ik kan namelijk niet zomaar op iemand verliefd worden. Dat is een proces wat langer duurt, geen liefde op het eerste gezicht maar eerst vriendjes worden en elkaar beter leren kennen. Later ga ik dan meer voor haar voelen.

Dat proces zorgt er dus al voor dat mensen die niet op één lijn met mij zitten al afvallen in de selectiefase. Enorme gothics, keiharde gabbers of extreme kakkers verschillen vaak qua opvattingen teveel met de mijne om er een goed gesprek mee aan te knopen. Op mensen waar ik goed mee kan opschieten kan ik verliefd worden. Op mensen die teveel van mij verschillen niet. De grenzen worden dus dwars door subcultuur getrokken.

Overigens is het wel zo dat je het makkelijkst in contact komt met mensen uit je directe omgeving. In mijn geval zijn dat dus studenten en daar zitten over het algemeen niet echt alto's tussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 23:31
STP
STP is offline
Jawel hoor, dat kan ik best!
Oud 21-06-2003, 01:38
Avelon
Avelon is offline
ik ben het nu al met Marte eens

ik kan het best. maar denk gewoon niet dat het zou werken. ooit.
of niet op deze leeftijd. uitgaan daar houd ik van. en tja om nou mensen naar een gothic feestje mee te nemen :\
Oud 21-06-2003, 04:04
AtHell
AtHell is offline
Ik val op meisjes met donker haar en kraagjes.. dit gaat niet altijd op maar toch.. :/
Oud 21-06-2003, 04:06
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef op 20-06-2003 @ 23:47:
B00fje dat je d'r bent

Doe je sch00nen en br00k maar vast uit, dan kan je haar Pl4Y3n..
Oud 21-06-2003, 08:36
Qamra
Qamra is offline
Het kan me echt geen reet schelen.. Zolang hij maar lief en goed voor me is
Oud 21-06-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 20-06-2003 @ 23:57:

Ikzelf ben "normaal", niet echt apart in een of ander hokje maar gewoon normaal. Mijn vriend (Wim Wok, red.) is meer een hiphop-skater-punker. Hij houdt van andere muziek dan ik maar soms hebben we ook wel nummers die we allebei leuk vinden. Sommige interesses nemen we van elkaar over. Zijn passie voor graff begint bij mij ook te groeien, hij interesseert zich ook voor mijn kledingstijl en ik me voor die van hem. Onze kledingstijlen verschillen nogal van elkaar maar af en toe trekt het lichtelijk naar elkaar toe. Gewoon een soort aanpassing maar alleen als de ander het ook wil natuurlijk. De verschillen accepteren we, sommigen zullen altijd blijven, anderen beginnen al beetje bij beetje minder te worden en zo beginnen we steeds meer dingen te delen ookal verschillen we zo erg van elkaar, we houden van elkaar om wie we zijn. Je kijkt tegen die tijd allang niet meer naar hokjes.
en we zijn allebei sexy
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 08:54
Verwijderd
Ik heb niet zon last van hokjes, mijn vriendinnetje is meer een CyberFluff© en ik ben meer euhh...shit wat was ik ook alweer?

oh ja een KUTalto
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:00
nps
nps is offline
ik zou het best kunnen.
Oud 21-06-2003, 12:00
Esmée
Esmée is offline
Ik kan best iemand uit een ander 'hokje' wel aantrekkelijk vinden, maar niet om echt een relatie mee te hebben. Volgens mij werkt dat gewoon niet. Als ik wat met een skater zou hebben, hoe zie je dat voor je, gezellig met mijn en zijn vrienden uit? Ik gezellig op de skate-baan hangen, hij op de hockeyclub, en 's avonds ik mee naar een alternatieve club en hij met mij mee naar een studentenkroeg? Ik zie dat echt niet werken, dan moet je veel te veel compromissen sluiten. Kun je wel zeggen dat dat niet erg is als je verliefd bent, maar volgens mij gaat het best irriteren na een tijdje, dat je allebei zo anders bent en andere interesses hebt.
Ik heb tot nu toe alleen maar vriendjes gehad uit de kak/student-richting en dat sluit gewoon het beste aan... en dat soort types vind ik ook gewoon het meest aantrekkelijk. Je hoeft heus niet op alle vlakken dezelfde smaak te hebben of hetzelfde over alles te denken, dat heb ik nu met mijn vriendje ook niet, maar een beetje op dezelfde golflengte zitten vind ik wel een vereiste voor een relatie.
Zo.
Oud 21-06-2003, 12:00
Overjoyed
Overjoyed is offline
Iedereen maakt zo'n fucking probleem van "hokjes" en "lifestyle" maar wat betekend dat nou helemaal? Jullie maken problemen waar geen problemen zijn, al jullie lifestyles zijn niets meer dan pubertijd.
Oud 21-06-2003, 12:03
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 21-06-2003 @ 13:00:
Iedereen maakt zo'n fucking probleem van "hokjes" en "lifestyle" maar wat betekend dat nou helemaal? Jullie maken problemen waar geen problemen zijn, al jullie lifestyles zijn niets meer dan pubertijd.
Oh ja, en als jij nou iets zou moeten krijgen met iemand die vlees eet (tenminste ik neem aan dat je vegetarisch bent, afgaande op je avatar)? Dat gaat dan toch ook niet? Dat is ook een vorm van lifestyle en dus precies hetzelfde.
Oud 21-06-2003, 12:06
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
ik kan best verliefd worden op iemand met een compleet andere lifestyle dan mij, en het zal best een tijdje goed gaan maar na een tijdje zullen grote verschillen tussen interesses wel parten gaan spelen.
Qua kleding maakt het allemaal niet uit, maar er moeten wel een paar connecties tussen interesses zijn, anders loopt het dood.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:08
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Esmée schreef op 21-06-2003 @ 13:03:
Oh ja, en als jij nou iets zou moeten krijgen met iemand die vlees eet (tenminste ik neem aan dat je vegetarisch bent, afgaande op je avatar)? Dat gaat dan toch ook niet? Dat is ook een vorm van lifestyle en dus precies hetzelfde.
Vegetarisch => Vegetariër (veel gemaakte fout overigens)

En mijn vriendin was in het begin van onze relatie ook vleesetend.
Oud 21-06-2003, 12:14
Esmée
Esmée is offline
Oke dan hecht jij er blijkbaar minder waarde aan dat jullie in principes e.d. overeenkomen, dat ligt voor iedereen anders, moet je niet gaan zeggen dat wij hier een beetje lopen te miepen... voor de éen betekenen hokjes meer dan voor de ander, so be it.
Oud 21-06-2003, 12:28
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Esmée schreef op 21-06-2003 @ 13:14:
Oke dan hecht jij er blijkbaar minder waarde aan dat jullie in principes e.d. overeenkomen, dat ligt voor iedereen anders, moet je niet gaan zeggen dat wij hier een beetje lopen te miepen... voor de éen betekenen hokjes meer dan voor de ander, so be it.
Ik vind dat als je je aan je eigen "hokje" blijft vasthouden dat je maar een bekrompen persoon bent.
Oud 21-06-2003, 12:36
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 21-06-2003 @ 13:28:
Ik vind dat als je je aan je eigen "hokje" blijft vasthouden dat je maar een bekrompen persoon bent.
Gedeelde interesses willen in een relatie is niet per definitie vast houden aan je hokje.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:19
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Avelon schreef op 21-06-2003 @ 01:38:
ik ben het nu al met Marte eens

ik kan het best. maar denk gewoon niet dat het zou werken. ooit.
of niet op deze leeftijd. uitgaan daar houd ik van. en tja om nou mensen naar een gothic feestje mee te nemen :\

Ja dat kan ik heel goed. Jammer genoeg, want ookal kan er aantrekkingskracht zijn.. het is moeilijk om echt te werken.
Oud 21-06-2003, 13:31
DisNaks
DisNaks is offline
ik vind het fijn als mn vriend een beetje dezelfde gedachten heeft, van de zelfde muziek houd enz, dan kunnen we gewoon lekker over muziek praten, naar bandjes toe gaan enz...
Met iemand die echt totaal anders is zou ik het niet uithouden, door teveel verschillen, maar als er nou wel een paar dingen zijn die overeenkomen dan lukt het waarschijnelijk ook wel..
Oud 21-06-2003, 13:49
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 21-06-2003 @ 13:36:
Gedeelde interesses willen in een relatie is niet per definitie vast houden aan je hokje.
Nee, maar je leest verkeerd, zij zegt dat zij het liefst alleen vriendjes wil uit haar "hokje"
Oud 21-06-2003, 13:52
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik ben wel ns verliefd op iemand buiten mn 'hokje' whatever dat hokje is, maar ik ga er vaak minder snel tot niet op af dan, het is minder zeker dat het echt iets kan worden
Oud 21-06-2003, 13:52
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 21-06-2003 @ 14:52:
ik ben wel ns verliefd op iemand buiten mn 'hokje' whatever dat hokje is, maar ik ga er vaak minder snel tot niet op af dan, het is minder zeker dat het echt iets kan worden
Maar je vergeet 'r bij te zetten dat ze na jullie relatie weer met een slipknot koter in slipknot wear liep
Oud 21-06-2003, 13:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 21-06-2003 @ 14:49:
Nee, maar je leest verkeerd, zij zegt dat zij het liefst alleen vriendjes wil uit haar "hokje"
Omdat er dan meer overeenkomstige interesses zijn.. En als zij graag 24/7 bij haar vriendje wil zijn is zoiets best handig (no offence hoor!)
Oud 21-06-2003, 13:57
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 21-06-2003 @ 14:52:
Maar je vergeet 'r bij te zetten dat ze na jullie relatie weer met een slipknot koter in slipknot wear liep
ik erken niet eens meer een 'relatie' te hebben gehad met dat meisje
Oud 21-06-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 20-06-2003 @ 21:26:
Zou jij verliefd kunnen worden op iemand die niet in je hokje past? Of ben je dat al (geweest?). Of denk je dat dat totaal niet gaat lukken vanwege het verschil in lifestyle/gedachten/muziek/etc.
je gaat toch niet iemand afweizen vanwege zijn muzieksmaak... dat vind ik een beetje oppervlakkig
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 21-06-2003 @ 14:57:
ik erken niet eens meer een 'relatie' te hebben gehad met dat meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten