Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 20:23
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb iets in spiritus opgelost en dat wil ik laten indampen, maar ik vraag me af als ik dat doe. Wat blijven er dan voor stoffen over? Puur de stof die ik in de spiritus heb opgelost of nog een aantal rest producten?
Oud 24-06-2003, 21:08
Verwijderd
Spiritus bestaat toch uit ethanol, methanol en aceton? Die stoffen verdampen gewoon, dus dan blijft de stof die je hebt opgelost over.

Ik kan het fout hebben hoor, ik weet ook niet precies waar spiritus uit bestaat. Wat heb je er dan in opgelost?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:11
Verwijderd
uhm.. maar misschien hou je de blauwe kleurstof wel...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:35
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
idd.. bovendien is het meestal spiritus 85%, dus ook wat water.

meer weet ik er niet echt van, behalve dat je er blind van word.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-06-2003 @ 22:35:
idd.. bovendien is het meestal spiritus 85%, dus ook wat water.

meer weet ik er niet echt van, behalve dat je er blind van word.
Ja, maar het water, als dat erin zit, kun je toch al eerder kwijtraken door te drogen met magnesiumsulfaat oid..

t kan zijn dat ik heel erg in de war ben hoor, maar het is ook al een tijdje geleden
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:32
apekop123
apekop123 is offline
Ik had een tijdje terug Absinth gemaakt. Ik had het kruid alsem in ouzo (de drank) opgelost. Ik had het iets van een week laten staan. Toen ging ik het drinken en het effect was wel oke, maar de smaak is zo fucking ranzig dat je na 1 slok meteen misselijk bent.

Nu las ik dus op internet dat je het ook eerst in alcohol kan laten oplossen en het dan kan uitdampen. Ik vind het zonde om er goede alcohol aan te verspillen (en normale drank is ook niet sterk genoeg) dus daarom heb ik spiritus gebruikt. Ik dus de spiritus laten verdampen en wat ik dan over heb wil ik oproken.
Oud 25-06-2003, 17:07
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Drexz schreef op 25-06-2003 @ 16:32:
Ik had een tijdje terug Absinth gemaakt. Ik had het kruid alsem in ouzo (de drank) opgelost. Ik had het iets van een week laten staan. Toen ging ik het drinken en het effect was wel oke, maar de smaak is zo fucking ranzig dat je na 1 slok meteen misselijk bent.

Nu las ik dus op internet dat je het ook eerst in alcohol kan laten oplossen en het dan kan uitdampen. Ik vind het zonde om er goede alcohol aan te verspillen (en normale drank is ook niet sterk genoeg) dus daarom heb ik spiritus gebruikt. Ik dus de spiritus laten verdampen en wat ik dan over heb wil ik oproken.
Hier heb ik wat informatie over spiritus:
spiritus
Bestaat uit ethanol (90%), methanol (9,5%) en pyridine (0,5%).
Vanwege de pyriine die er in spiritus zit zou ik het niet doen. Ik heb geen flauw idee wat de uitwerking van pyridine op het lichaam is, maar ik zou niets riskeren als ik jou was.
Oud 25-06-2003, 18:05
apekop123
apekop123 is offline
verdampt de pyridine niet?

en ik ga het niet drinken he, ik ga het roken. (als dat al verschil maakt)
Oud 25-06-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 25-06-2003 @ 18:07:
Hier heb ik wat informatie over spiritus:
spiritus
Bestaat uit ethanol (90%), methanol (9,5%) en pyridine (0,5%).
Vanwege de pyriine die er in spiritus zit zou ik het niet doen. Ik heb geen flauw idee wat de uitwerking van pyridine op het lichaam is, maar ik zou niets riskeren als ik jou was.
Ik zou het ook niet doen.. er blijft altijd wel iets achter.. zeker als je lekker op een huis-tuin en keuken manier bezig bent. Bovendien is spiritus hartstikke giftig, ik weet niet vanwege wat precies, maar ik weet wel dat ze het expres hebben gedaan, omdat het anders hele goedkope drinkbare alcohol zou zijn. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:09
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-06-2003 @ 19:07:
Ik zou het ook niet doen.. er blijft altijd wel iets achter.. zeker als je lekker op een huis-tuin en keuken manier bezig bent. Bovendien is spiritus hartstikke giftig, ik weet niet vanwege wat precies, maar ik weet wel dat ze het expres hebben gedaan, omdat het anders hele goedkope drinkbare alcohol zou zijn. Ofzo.
Jamaar nogmaals ik ga het NIET drinken.
Oud 25-06-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 25-06-2003 @ 19:09:
Jamaar nogmaals ik ga het NIET drinken.
Sorry.. ben er met m'n hoofd niet bij..

Dan zal het wel meevallen denk ik.. als je alles echt goed laat verdampen.. maar ik wil natuurlijk nix op m'n geweten hebben he,
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Drexz schreef op 25-06-2003 @ 19:05:
verdampt de pyridine niet?
Dat weet ik verder niet.
Citaat:
Drexz schreef op 25-06-2003 @ 19:05:
en ik ga het niet drinken he, ik ga het roken. (als dat al verschil maakt)
Voor mijn advies aan jou maakt dat in ieder geval geen verschil.
Oud 25-06-2003, 18:27
Verwijderd
Ik heb pyridine een keer moeten laten verdampen in een practicum-proef, maar dat was met een met de rotavab.. het wordt dan echt verhit en er werd toluene toegevoegd om het gemakkelijker te laten verdampen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
uhm tis inderdaad zo, die 0,5 % zooi zit er in omdat dat slecht voor je is en je word er oa blind van. Anders kon iedereen bijv. appelsap met spiritus mixen voor appelcinder.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-06-2003 @ 19:07:
De methanol in spiritus is het giftigst. De pyridine zit erin, zodat je met weinig drinken al ernstige gevolgen ondervindt, maar je gaat dan niet dood aan de methanol... Zo was het toch?
Oud 29-06-2003, 19:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 27-06-2003 @ 12:34:
uhm tis inderdaad zo, die 0,5 % zooi zit er in omdat dat slecht voor je is en je word er oa blind van. Anders kon iedereen bijv. appelsap met spiritus mixen voor appelcinder.
Apple cider maak je anders, dat is gewoon een soort bier maken uit appels, niet appelsap mixen met alcohol...
Reageren

Regels voor berichten