Advertentie | |
|
![]() |
||
Psychoboy schreef op 29-06-2003 @ 23:02 uur onder andere:
Citaat:
Ik denk dat ze over haar vader (jouw opa) gaan. Dat zijn leven als het ware een groot, griezelig bos was voor hem. En dat hij steeds bang was, op de vlucht. Dat bos is volgens mij dus zijn leven geweest. En hij werd daar dan uit bevrijd door zijn dood. Dat doodgaan van je opa dat is dus hetzelfde als: door 2 grote handen uit dat bos te worden opgetild, en naar een veiliger plaats te worden gebracht. Dat denk ik omdat de dromen precies ophielden, toen haar vader doodging. Ik denk dat deze dromen een soort troost zijn voor haar. Zodat ze beter tegen de dood van haar vader kan. Omdat hij nu in de hemel rust gevonden heeft. En omdat je moeder deze droom zo vaak gehad heeft, kan ze echt voelen wat het betekent om door die handen uit de hemel te worden opgetild. Ik zie dit niet als waarschuwingsdroom. Ik denk dat ze hem zo vaak heeft gehad om aan het idee te wennen van: door die handen uit de problemen gehaald te worden. Het bos is in de droom: de omgeving op áárde. Dat staat volgens mij voor de leef-omgeving, of de levensomstandigheden in de géést van je opa. De droom vergelijkt die met een groot griezelig bos. Hij moet dus geen fijn leven gehad hebben op het laatst. Een bos is niet door mensen gemaakt, zoals een stad bijvoorbeeld. Dus die angsten in zijn leven werden niet door een ander veroorzaakt, het was gewoon zijn leven zelf. Onweer en regen staat volgens mij voor ‘het weer in zijn hoofd, in zijn geest’. Als je buiten bent, voel je je beter of slechter als het beter of slechter weer is. Het weer is dus een invloed op je. En in de droom betekent dat volgens mij dan dat de invloeden op zijn geest als slecht weer waren, en zorgden dat hij zich slechter voelde. (zie het droomwoordenboek op mijn site, onder het woord: “weer” en kijk bij “natuur en natuurlijke omgeving” voor de betekenis van 'bos'. Als het klopt dat je opa een moeilijk leven heeft gehad toen, dan denk ik dat dit echt als troost bedoeld was. Laat deze uitleg dus maar aan je moeder lezen, kan ze zien wat ze ervan vindt. Als ze hem waar vindt, kan ze zo misschien ook meer overtuigd zijn van dat haar vader nu rust heeft in zichzelf. En kan ze er misschien zo meer vrede mee hebben dat hij dood is. En wat de Kijk betreft (overlijden aan nachtmerries): Ik vind het ook niet kunnen, zo schrijven. Want ze kunnen wél bewijzen dat iemand aan een hartaanval is doodgegaan, maar niet dat er een nachtmerrie was, die zorgde voor die hartaanval. En als dat zo was, een nachtmerrie is zelf nooit oorzaak, een nachtmerrie komt meestal nadat je iets mee hebt gemaakt waar je (als klein kind, of als oudere) een diepe schrik van gekregen hebt. Zie op mijn site de pagina: wat zijn achtervolgingsdromen? en dood in dromen . Dus dan is er bij die persoon gewoon veel onrust geweest, en die heeft voor de nachtmerrie en de hartverlamming gezorgd, lijkt me. En natuurlijk ook de slechte gezondheid van die persoon, want je krijgt zomaar geen hartaanval. Verhaaltjes zoals deze van de Kijk zorgen er alleen maar voor dat mensen onzin-angsten krijgen voor nachtmerries. Of een droom bedrog is of echt, dat moet ieder voor zichzelf uitzoeken, vind ik. Soms voel je na een droom wat ie betekent. En dan kun je soms ook voelen, of hij waar is voor jou, of niet. Zo kan je besluiten om sommige dromen wel te geloven en sommige dromen niet. Je moet ook altijd uitkijken met dromen te geloven. Omdat je ze soms verkeerd begrijpt. En dan geloof je dus alleen je eigen fantasie. Of dromen waar zijn, dat wordt eigenlijk niet bewezen, het is meer, wat je voelt. Maar er zijn ook mensen die vinden dat bewezen is, dat dromen waar zijn. Dat is dan hún mening, vind ik. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Science of Sleep (Gondry, 2006) Carn | 20 | 29-11-2006 14:21 | |
Muziek |
[album] vervamon, the dreaming, procyon-x M.R.10 | 2 | 18-09-2005 23:47 | |
Verhalen & Gedichten |
The obscurity concerning the isolated soul of man. (jullie interpretatie?) Verwijderd | 0 | 05-08-2004 13:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Master of the wind (niet van mij, maar wel super) Verwijderd | 0 | 25-01-2002 00:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Life killed the dream... AnTaRTiCa | 3 | 11-12-2001 19:36 | |
Verhalen & Gedichten |
The dream comes true. AnTaRTiCa | 2 | 29-09-2001 19:47 |