Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 21:04
Verwijderd
Ik wou vandaag ff een avondje lekker voor mezelf. Pizza`tje bestellen, filmpje huren. Alleen de films die ik graag wou zien hadden ze natuurlijk weer niet dus had ik maar gewoon zomaar ff een doos gepakt dat mij wel aansprak. Wist niet precies waar die film over zou gaan.
Maar ik heb hem nu net gekeken. Oh en dat is zo`n geweldige film, dat zeg ik niet vaak.

Het gaat over een jongen, Trevor, dat een bom heeft geplaatst op school. Hij was vanplan om het football-team op te blazen. Het was een perfect gemaakte bom, alleen er zaten geen explosieve in. Hij wou niemand doden, hij wou gewoon iets duidelijk maken. Sindsdien word hij alleen maar gepest op school, vanwege zijn "bom-plaats-actie" en elk ouder van de kinderen die bij hem op school zitten hebben vooroordelen over hem. Er is opeens elke dag politie op school die tassen doorzoeken, en met name die de jongen waar het nu over gaat word goed in de gaten gehouden. Er hoeft maar iets te gebeuren en iedereen verdenkt hem meteen.
Een leraar op school dat videoles en toneel les geeft, heeft het met hem te doen. Hij heeft een script gedownload van internet "Bang bang! You`re Dead" dat gaat over een jongen dat zo ontzettend met zichzelf in de knoop zit omdat hij elke dag in en uit word gepest met als gevolg dat hij op school in de kantine zomaar leerlingen doodschiet. Die leraar, Mr. Duncan, wilt graag dat Trevor de hoofdrol gaat spelen in dat toneelstuk.
Later in de film word duidelijk waarom Duncan zou graag wou dat trevor de hoofdrol moest spelen. Het verhaal "leven" van de jongen in dat toneelstuk lijkt namelijk ontzettend veel op het leven van Trevor.

Ik kan nog wel doorgaan met het uitleggen waar het verhaal over gaat, maar daar ben ik niet zo goed in. Er spelen namelijk zoveel dingen tegelijk af, dat het gewoon moeilijk te vertalen is in een samenvatting.
Ik raad je gewoon echt aan om deze film te huren en te bekijken. Er zijn weinig films waarvan ik zeg "jeej wat goed". Maar deze film is echt geweldig. Een prachtig film dat meer duidelijkheid geeft over de gevolgen van pesten en meer inzicht bied in wat er allemaal in het hoofd omgaat van iemand dat gepest word, dat zich eenzaam voelt en door niemand word geaccepteerd, waardoor hij zo ver kan gaan door andere te vermoorden.
Dit is echt een film met een boodschap dat zeker niet saai is voor de jongeren onder ons. Want het verhaal gaat namelijk ook over jongeren, en heel veel dingen zijn te herkennen uit je eigen leven of omgeving.
De film is eigenlijk gebaseerd op het toneel stuk "Bang Bang! You`re Dead". Het staat nergens, maar die vermoedens heb ik wel. Natuurlijk ben ik meteen ff op internet gaan zoeken en ik heb het script gevonden. Download script .
Jammer dat ik er nooit eerder van heb gehoord, en dat er geen Nederlandse versie is. Want na het zien van de film zou ik dit toch ook wel heel graag willen zien.

Maar ik hou nu wel op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 03:04
Diesel
Diesel is offline
Deze film dus.

Made for TV.
Oud 30-06-2003, 06:40
Verwijderd
Yep dat is em

Daar staat ook een stukje op van een leraar, wat hij van deze film vind. Is wel in het engels.

Date: 14 October 2002
Summary: A Very Important Film

Speaking as a high school teacher, I must say that this is one of the most important films on school that I have ever seen. I can see why this play/movie raised such a controversy. The film examines the root causes that bring about events like Columbine. It is easy to hate those people that commit such atrocities against their fellow students. However, this film/play tries to show how these situations are born and can possibly be prevented. It does not try to make you sympathize with the killers, it tries to prevent such tragedies from taking place. I think all high school students should see it. Very powerful.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 02:25
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
3307 schreef op 30-06-2003 @ 07:40:
Daar staat ook een stukje op van een leraar, wat hij van deze film vind. Is wel in het engels.

Date: 14 October 2002
Summary: A Very Important Film

Speaking as a high school teacher, I must say that this is one of the most important films on school that I have ever seen. I can see why this play/movie raised such a controversy. The film examines the root causes that bring about events like Columbine. It is easy to hate those people that commit such atrocities against their fellow students. However, this film/play tries to show how these situations are born and can possibly be prevented. It does not try to make you sympathize with the killers, it tries to prevent such tragedies from taking place. I think all high school students should see it. Very powerful.
Ben eigenlijk best benieuwd naar deze film.

Ik hoop dat die ergens bij mij in de videotheek ligt.
Oud 01-07-2003, 11:49
BCR
BCR is offline
Pff, dat verhaal gaak nie helemaal lezen, hoor
Reageren

Regels voor berichten