Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 18:21
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
erg vervelend..ik heb regelmatig pijn in mijn onderbuik vanwege lucht in mijn darmen....

heeft iemand dat ook? wat kun je daar aan doen?
Oud 01-04-2003, 18:29
Evito
Evito is offline
SCHETEN bedoel je?

Nee, ehm, ik had laatst heel erg pijn, kon nauwelijks meer lopen. Maar toen ik in bed ging liggen op mijn zij, ging het meteen weer een stuk beter. Blijkbaar verplaatst de lucht zich dan. Heb ik dus ook wel eens.

Het kan een teken van stress zijn!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:40
Verwijderd
Bij mij komt het door voedselallergie/-intolerantie. Ik heb het over het algemeen sowieso al, maar als ik verkeerde dingen eet/drink heb ik het veel erger...ik moet dus 'gewoon' geen verkeerde dingen eten/drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:50
Souris
Souris is offline
heb het als ik ongesteld ga worden
het ligt soms ook aan je voedsel
Oud 01-04-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 01-04-2003 @ 19:21:
erg vervelend..ik heb regelmatig pijn in mijn onderbuik vanwege lucht in mijn darmen....

Ik heb dit ook wel eens, en het kan inderdaad behoorlijk lastig zijn.
meestal masseer ik het stuk waar het zeer doe net zo lang tot ik ga boeren of windjes ga laten. Zo gauw als je die lucht kwijt bent voel je je meestal een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:28
Verwijderd
ik heb et ook, bij mij is et pds (prikkelbare darm syndroom) ze onderzoeke nu verder op ziekte van Crohn omda ik er wel heel veel last van heb
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:29
Verwijderd
ow... maar wa je der aan doet... ja... nie egt iets geloof ik... kruik ofzo... onder een warme does.. naar de dokter voor medicijne die nie helpe.. (mijn mening) ofja... nie veel eik... tege mij zeide ze de eerste keer: het gaat wel over als je in de overgang bent
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
crazyellow schreef op 01-04-2003 @ 19:50:
Heb ik ook hoor, nu niet meer zo erg als eerst gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:

Heb ik ook wel eens, op je zij gaan liggen helpt wel. En kruik ook... Maar het beste is het kwijt raken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:58
Verwijderd
Drink je misschien ook veel koolzuurhoudende dranken? Daar kan die lucht in je darmen ook vandaan komen, bij mij was dat destijd ook zo.
Dan moet je gewoon minder dranken met prik drinken, daar wordt het ook minder van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 01-04-2003 @ 20:41:
Ik heb dit ook wel eens, en het kan inderdaad behoorlijk lastig zijn.
meestal masseer ik het stuk waar het zeer doe net zo lang tot ik ga boeren of windjes ga laten. Zo gauw als je die lucht kwijt bent voel je je meestal een stuk beter.
boeren? vanuit je darmen? dan moet die boer wel een hele lange weg afleggen. lijkt mij raar, maar als jij het zegt zal het wel zo zijn...

ik persoonlijk doe dit trouwens ook zo, ik voel ook als er lucht in m'n darm zit, dan is ie opgezwollen. dan ga ik inderdaad een beetje eroverheen masseren en voel ik dat de zwelling langzamerhand afneemt. het resultaat begrijp je, de lucht moet toch ergens heen. maar in ieder geval ga ik er dus niet van boeren.

ik heb er nogal vaak last van, maar weet niet waardoor het komt. op m'n zij liggen en dan af en toe van zij veranderen helpt bij mij overigens ook wel.
Oud 02-04-2003, 18:23
Verwijderd
Ik heb er ook rdelijk vaak last van, niet zozeer dat het echt zeer doet (ook wel es) maar meer dat ik een ontzettend opgezette buik heb en dan druk het geloof ik op dingen/dingen weg waar ik wel last van krijg (vage redenering, is wel zo).. ik drink trouwens niet zo veel koolzuurhoudende dranken dus ja..
Maar vervelend is het wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:46
Billy_bob
Billy_bob is offline
Een enorme scheet laten!
Oud 02-04-2003, 21:03
Cola_Light
Cola_Light is offline
HEt kan ook door blikgroente komen, daar zit een bepaalde stof in die er voor zorgt dat er gassen in je darmen komen. Ik had er ook last van, toen ik stopte met het eten daarvan ging het indeed weg.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:35
valérietjuh
valérietjuh is offline
Vind het fijn om hier te lezen dat jullier zo open over praten. Schaam me zelf er namelijk behoorlijk voor. Maar als ik zo'n opgeblazen buik heb moet ik ook wel windjes laten, anders krijg ik echt mega kramp. Als je thuis bent, ish et geen probleem, maar bij anderen is het altijd erg vervelend (ga dan meestal naar het toilet, maar toch..)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
valérietjuh schreef op 24-06-2003 @ 21:35:
Vind het fijn om hier te lezen dat jullier zo open over praten. Schaam me zelf er namelijk behoorlijk voor. Maar als ik zo'n opgeblazen buik heb moet ik ook wel windjes laten, anders krijg ik echt mega kramp. Als je thuis bent, ish et geen probleem, maar bij anderen is het altijd erg vervelend (ga dan meestal naar het toilet, maar toch..)
Ik ken het, erg verrot... Ik had er een keer ongelofelijk last van tijdens een schoolexamen... En dan zit je daar alles maar binnen te houden, voelt echt verrot en het maakt nog geluid ook.. alsof je maag knort.

En hier mag je overal open over praten hoor, je hoeft je niet te schamen Je kan namelijk lekker achter je eigen monitor alles vertellen zonder dat iemand je ziet, en je kan ook fijn alles lezen zonder dat iemand het ziet Erg fijn dus!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:

Is dat niet gewoon puf?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 24-06-2003 @ 22:21:
Is dat niet gewoon puf?
'Gewoon puf'? Wat is 'puf'?

Als het is wat ik denk dat het is (jaja , soms wel, maar als je het extreem hebt niet meer...iig niet meer 'gewoon' dan. 't kan ook veel andere oorzaken hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:

volgens mij weet ik wat je bedoeld, ik heb dat ook soms, dat is wanneer het tocht (toch?) en je buik niet warm genoeg wordt gehouden door kleding. het enige wat ik er dat op dat moment aan kan doen is er iets warms op leggen zoals een kruik of een kussen.
Als dat het niet is kun misschien even langs de huisarts droppen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 24-06-2003 @ 22:33:
volgens mij weet ik wat je bedoeld, ik heb dat ook soms, dat is wanneer het tocht (toch?) en je buik niet warm genoeg wordt gehouden door kleding. het enige wat ik er dat op dat moment aan kan doen is er iets warms op leggen zoals een kruik of een kussen.
Als dat het niet is kun misschien even langs de huisarts droppen...

Ik mag dan wel niet voor anderen reageren eigenlijk...maar ik denk toch dat het iets anders is... Bij mij iig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 22:37:

Ik mag dan wel niet voor anderen reageren eigenlijk...maar ik denk toch dat het iets anders is... Bij mij iig.
Jij achtervolgt me gewoon.......... eerst een berichtje weghalen, dan dat met puf en nu dit...........hahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 06:12
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 24-06-2003 @ 22:49:
Jij achtervolgt me gewoon.......... eerst een berichtje weghalen, dan dat met puf en nu dit...........hahahahahaha
Welk berichtje weghalen...?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:13
psychobunny
psychobunny is offline
heb tijdje geleden maag-darm-ontsteking gehad,en had dat ook,komt voornamelijk door te vlug te eten,je hapt teveel naar lucht maar je beseft het zelf niet,gewoon trager en meer op je gemak eten..
Oud 25-06-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
crazyellow schreef op 01-04-2003 @ 19:50:
het ligt soms ook aan je voedsel
eindelijk nog iemand die dat heeft!! was wel makkelijk voor ik aan de pil was...Mja, niet zo fijn...
Het kan liggen aan wat je eet idd...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2003 @ 07:12:
Welk berichtje weghalen...?
Oh sorry dat was Mutant...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 25-06-2003 @ 14:17:
je moet overal je beklag kunnen doen he

ontopic:
Kan het zijn dat je de verkeerde pil neemt, ik heb een tijdje steridil geslikt en daar heel veel last van gehad. Nu neem ik minulet en is t weg.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beesje schreef op 25-06-2003 @ 14:17:
En ik heb de rest weggehaald... Ga je mij nou ook bij iedereen zwart lopen maken? Ga gerust je gang. Maar jouw gedrag hier is niet altijd even zuiver...
Oud 01-07-2003, 18:39
Buffy
Buffy is offline
ik heb er dagelijks last van... meestal aan het begin van de avond. ik heb sinds december last van spastische darmen *ik had stress, en doordat mijn darmen altijd al wat gevoeliger waren dan gemiddeld is dat overgeslagen in spastische darmen*

ik drink weinig koolzuur *alleen in het weekend*, heb van de huisarts psylliumvezels gekregen, slaap veel, en wanneer ik het gevoel heb dta ik moet ruften doe ik het ook, want als je dan ook nog eens de scheten inhoudt vererger je de boel alleen maar.

liefs Buffy
Oud 01-07-2003, 21:13
Verwijderd
Het kan van vanalles zijn.

Koolhydraat houdende voedingsstoffen wekken snel gassen op, daar kan het aan liggen.
Kauwgum staat er ook om bekend dat het laxerend kan werken.

Misschien op je voeding letten?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:45
Verwijderd
Om te voorkomen:
- Goed je eten kauwen voor je het doorslikt
- Geen frisdrank met prik drinken
- Geen dingen eten die in je maag/darmen worden omgezet in zwavelgas (ui, knoflook, bruine peulvruchten, etc)

Om weg te halen:
- Op wc gaan zitten, met twee armen op je buik duwen (mjah, dan gaat het er dus uit via je anus)
- Rennie deflatine? Geen idee of het werkt, heb de reclame gezien. Het bindt zich in je maag en darmen aan gasstoffen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten