Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik geloof meer dat de aarde de hemel en de hel is. Voor elk persoon is dit anders, kan ook dat het tegelijkertijd aanvoelt als hemel en hel...
Al die zooi die door gelovigen wordt verspreid, tenminste meer vroeger in de middeleeuwen, zie ik als een sprookje om mensen de machtsfunctie van de kerk te doen accepteren. Gelukkig zijn die tijden voorbij....maarruh de hel bestaat dus wel in bepaalde mate
|
![]() |
Hardstikke gezellig in de hel. Veel leuker dan in die hemel. Beetje saai op een wolk zitten en harp spelen. In je dooie piere eentje, want iedereen zit beneden in de hel natuurlijk. En daar krijg je ook nog eens een warm onthaal!
Ken jij een iemand die goed genoeg is om het hemelrijk binnen te mogen?
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet in een hel, noch in een hemel waar iedereen na zijn dood naar toe gaat. Het klinkt m.i. niet realistisch (waar zou die hel of hemel zich moeten bevinden?) en is verzonnen door christenen die anderen angst wilden aanjagen wanneer deze zich niet aan christelijke regels hielden...Zo is ook de hemel verzonnen, om mensen te stimuleren goede daden te verrichten danwel 'goed' te leven (volgens christelijke normen en waarden dus).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er bestaat eigenlijk alleen een hemel na de dood,iedereen wordt liefdevol opgevangen. Het proces van loutering voelt als een zware periode maar er zal hulp zijn en heel veel inzichtl. Voor de een zal dit lang zijn,voor de ander kort. Wat jij schrijft over de innerlijke God is heel mooi,het is in feite een ontkenning van hetzelf in het fysieke leven.In de hemel zal men meteen weten van dit innerlijk zelf want het is het enige wat rest. |
![]() |
|
Ik denk dat het niet uitmaakt. Als je na de dood in de hel komt heb je dat niet door. Je zal je niets van je bestaan op aarde herinneren. Als je in de hel komt weet je niet beter, je weet niet eens dat je in de hel bènt.
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
God is oneindig groot.
Zijn Koninkrijk lijkt mij dus ook allesbehalve saai, maar een geweldig onbeschrijvelijk mooie plaats waar je dus ook nooit op uitgekeken raakt en één groot gaaf avontuur is (met als basis Vrede Liefde en Rechtvaardigheid) De hel is uit... maar dat betekent volgens mij niet dat die niet bestaat, angst is niet van God, maar Godsvrezendheid heeft dan ook met diep ontzag te maken voor Hem. Waarom zou je niet in Jezus geloven, heeft Hij niet precies DE OPLOSSING voor ons probleem geboden !!? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
in de hemel is niks saai en alles mooi, je hebt er echt werkelijk niks dat je tegenstaat......... Niemand is uit zichzelf goed genoeg om naar de hemel te gaan. Gelukkig mag iedereen er heen als hij gelooft dat dat zo is en als hij gelooft dat Jezus al zijn fouten op zich heeft genomen... ik weet dat je het niet gelooft.....maarja....moest toch ff reageren omdat ik het echt onwijs erg vond, voor jou dan, wat je hierboven schreef Stel je voor.......... Altijd pijn en verdriet.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is de hel een verzinsel om ongelovige mensen aan het geloof te krijgen en mensen netjes te laten leven. De bijbel is zo'n oud boek, wie weet er zeker dat alles waar is? Dat er niet een of andere gek stukjes eraan heeft toegevoegd om maar te kunnen zeggen 'kijk het staat in de bijbel, zo hoort het'?
||
![]() |
Citaat:
enne...met netjes leven alleen kom je helemaal niet in de hemel duz dat klopt ook niet |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk trouwens niet dat ik naar een hemel wil waar ik in alleen mag omdat iemand anders de straf voor mijn zonden al bij voorbaat op zich heeft genomen. Alleen ik ben verantwoordelijk voor wat ik doe.
||
![]() |
Citaat:
maar weet je wat ik zo haat. heel veel ongelovige mensen zeggen: Die christenen weten het altijd zeker en er valt niet met hen te praten want ze blijven toch volhoudne dat het waar is. Dat is bij ongelovige net zo, zij weten ook zeker dat er niet iets als een geloof kan zijn. Denk je eens in dat ik net zo goed gelijk kan hebben als jou..... kz |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
vervolgens schrijf ik mijn eigen boek, dat ik de bijbel noem. iemand anders vraagt dan "ik geloof je niet, bewijs maar dat je god bent" ik laat dan het boek zien, er staat dat ik god ben, en omdat het gods' woord is, IS het zo. Vervolgens overtuig ik een groep charismatische mensen, en ben dat natuurlijk zelf ook, en ga andere mensen overtuigen dat ik god ben en dat ze in mij moeten geloven omdat ze anders in hel komen, wat een hersenspinsel is van alle akelige dingen die je maar kunt verzinnen. Dan verschil ik erg weinig - kwa bewijs - met het christendom. Citaat:
weet je wat ik NOG meer haat? gelovigen die dat beweren. voor ALLES in de bijbel, alles in de wereld, ALLES valt een verklaring te geven, en op geen ENKELE manier komt god daarin voor, behalve in de zin dat mensen een denkbeeld nodig kunnen hebben in hun leven, omdat ze de werkelijkheid anders niet aan kunnen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
NIEMAND die de Bijbel heeft geschreven heeft ooit gezegd dat Hij God was. God is geen mens! God openbaarde zich aan mensen en die schreven dat op (geinspireerd door Hem) om het door te geven aan alle geschlachten... Omdat het een feit is dat er een hogere macht is.... Maar okay dat geloof jij niet.......dat begrijp ik......dus je vind dat het een gek verzonnen verhaaltje is van mensen die een God nodig hadden om de werkelijkheid te verklaren. Of je denkt dat iemand verzonnen heeft dat ie wel eens een God zou willen zijn. Maar een God is iemand zonder oorzaak en dat kan niemand van zichzelf zeggen behalve God zelf want die is geen mens maar God. Heey dit vind ik heel erg gedurfd............. Geef mij alsjeblieft het bewijs voor het ontstaan van deze wereld, zeg mij hoe groot het heelal is, zeg mij hoe sommige onverklaarbare verschijningen te verklaren zijn, vertel mij alles waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft... nee sorry.. ik weet zeker dat je het niet kunt. Jouw 'geloof' is even ongeloofwaardig als jij denkt dat mijn geloof is...... had je dat maar door........ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen hoeven geen bewijs te zoeken...Alles is God. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() heb ook wel medelijden met sommige gelovigen....dat ze zichzelf zo erg beperken in allerlei dingen doordat er misschien, na de dood of tijdens het leven zelf al, 'iets' is dat 'iets' verschrikkelijks met je zou kunnen doen en jouw straft totdat je inziet dat je volgens dat 'iets' fout zat en er oprecht spijt van kan betuigen...maar mensen durfen soms ook niet hun eigen mening te geven. Gesprek met een Streng gelovige(soort interview): Ik: Waarom heeft u eigenlijk geen tv in huis? Streng gelovige: Omdat dat niet mag van mijn geloof. Ik: Waarom mag dat niet van uw geloof? Streng gelovige: De tv wijkt af van ons verleden. Ik: Is dat slecht dan? Streng gelovige: Ja Ik: Volgens u of volgens uw geloof? Streng gelovige: Beiden Ik: Kent u mensen met wel een tv in huis? Streng gelovige: Ja, veel mensen. Ik: Denkt u dat deze allemaal zullen branden in de hel hierdoor? Streng gelovige: Nee Ik: Waarom neemt u dan geen tv? Streng gelovige: Ik volg de wil van God Gelukkig zijn de meeste gelovigen niet zo ingesteld...maar die man waar ik zo'n soort gesprek mee had schuift alles af op God. Hoe kan je zoiets nou logisch verklaren? Durft hij zelf niet de controle te nemen, is het angst om zijn onzichtbare leider los te laten en zelf te leven i.p.v. geleefd te worden?
|
![]() |
en dan is het een geloof als jij zegt dat jij zeker weet dat het zo is?
is het dan geen overtuiging? ik denk dat je niks uit kunt sluiten en daarmee zeg ik dat wat in de bijbel (óf de koran) staat evengoed waar kan zijn als de sprookjes van de gebroeders grimm, en dat er evengoed een hel en een hemel kan zijn als een zwart gat waar je in valt en nooit meer uit komt als reincarnatie of wat dan ook voor alles zijn voors en tegens, want stel dat de hemel eens vol raakt mocht je in de hemel geloven, of stel dat er door de groeiende bevolking ineens zielen tekort zijn mocht je in reincarnatie geloven iets hoeft niet logisch te zijn om waar te zijn en niet alles wat logisch is of lijkt is waar Lian |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met je eens dat er veel mensen een angstige manier van geloven hebben. Het ware geloof is vrijheid,gelijkheid en broederschap...kortom liefde. Dan bestaat er geen angst meer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kunt juist heel vrij zijn..... en dat heeft niks te maken met een leven waarin alles mag en kan. Je hebt wel een andere levenstijl maar toch kan je heel vrij en zonder angst leven...... ech waar. dat voorbeeld is daarom ook hele slechte reclame tov niet-gelovigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je vind dat het een gek verzonnen verhaaltje is van mensen die een God nodig hadden om de werkelijkheid te verklaren ja, dat vind ik vóór het christendom waren er ook talloze germaanse (stam)goden, die het christendom vakkundig overgenomen heeft (kerstmis was midwinterfeest, pasen lentefeest), zodat het verhaaltje zichzelf aanpaste aan de omgeving om zo makkelijker in alle uithoeken geaccepteerd te worden. Ik zeg niet gek, de bijbel is geschreven om mensen een moraal mee te geven, een manier om hun leven te leiden, en door het biechten en talloze andere christelijke gewoontes bleef er veel controle op de mensen, dat ze zich aan die regels hielden. Deze moraal is overgebracht, en in de vele eeuwen voor ons dat er extreem weinig echt goed opgeleide mensen waren, en dus de meerderheid ongeschoold, is zo een mooi verhaaltje met de grote dreiging van de hel, en de paar simpele leefregels, het meest effectief. Dat houdt echter niet in dat het hele omhullende verhaal dat verzonnen is toen het geschreven werd omdat ze zelf geen idee hadden hoe het allemaal zat, en toen er dus een mooi verhaal van gemaakt hebben, waar is. Verder gaf ik mijn voorbeeld als een voorbeeld. Jezus zei dat hij de zoon van god was,... maar dat zijn kleine onbelangrijke details. En over die andere dingen; er zijn talloze theorieën die veeeel en veel aannemelijker zijn dan het adam en eva verhaal, de big-bang theorie wordt nu als meest waarschijnlijk gehouden. Dan zijn er 2 mogelijkheden. Of het is ergens begonnen op punt 0, en gaat oneindig ver door, óf het is een |sin x| functie, waarbij hij telkens uitzet tot een bepaald punt, dan weer door zichzelf aangetrokken wordt, en dan door de gigantische zwaartekracht een implosie geeft, die vervolgens weer uit elkaar gaat, tot hij weer in gaat krimpen, dit in vele, vele miljarden jaren. Dan is de tijd continu - er zijn al miljarden, oneindig aantal "cyclussen" geweest, en er zullen er ook nog oneindig veel volgen. Het heelal is slechts een soort jo-jo van vaste hoeveelheid massa en energie. Evolutie verklaart hoe het leven ontstaan is, en zo is alles om mij heen verklaard. Dat de mensheid NU nog niet voor alles een waterdichte verklaring heeft, neemt niet weg dat die verklaringen niet veel aannemelijker zijn dan de bijbel |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik kan ook mijn hele leven pringles aanbidden en huilen als iemand een pringle op eet, en vinden dat pringles god zijn, zonder dat je mij van het tegendeel zou kunnen overtuigen. Dat neemt niet weg dat de theorie dat het in de fabriek gemaakt wordt uit grondstoffen, uiteindelijk bedoeld om opgegeten te worden, veel aannemelijker is |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
okay je vind het nog steeds een verzonnen verhaaltje, ik niet, maar laten we het daar dan ff niet over hebben. okay, je probeert hier dus met de evolutietheorie iets te bewijzen. Toch is de evolutietheorie of een of andere andere moeilijk theorie nog NOOIT helemaal bewezen. Misschien klinkt het jouw wel waarschijnlijker in de oren (mij trouwens niet) maar dat is geen reden om te zeggen dat jouw theorie waar is. Alleen omdat hij waarschijnlijker is. Er hoeft maar 1 ding te zijn om jouw hele theorie te ontkrachten.... Hoe onwaarschijnlijk het Christendom ook lijkt. Het is juist heel waarschijnlijk doordat het niet uitgaat van zichtbare bewijzen waar je met redeneren en logisch denken achterkomt (zoals de evolutietheorie) Mijn geloof laat zien dat wij mensen er niks van snappen en legt uit hoe dat komt. Uiteindelijk geloof je of het een of het ander. Jouw theorie is en blijft ook gewoon een geloof.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Draai dat eens om? Ga jij ervanuit dat het waarschijnlijkste onjuist is? dan redeneer je namelijk vrij onlogisch een paar eeuwen geleden waren er inderdaad mensen die de toen "waarschijnlijkste" dingen niet zo waarschijnlijk vonden, en toen die dingen onderzocht hebben, wat de argumenten deed omdraaien, waardoor dingen langzamerhand minder waarschijnlijk werden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mijn standpunt valt niet te ontgronden omdat k er geen heb :-| |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hel TheAtheist | 30 | 10-11-2015 22:53 | |
Lifestyle |
De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet Linda Prins | 85 | 23-10-2012 21:46 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Hel? Hem | 64 | 18-09-2005 20:52 | |
jehova getuigen Hernuel Fan | 103 | 01-04-2005 19:19 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |