Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 19:06
D@mien
D@mien is offline
Wie doet dat wel eens?
Je ziet nl in veel dierenwinkels tuigjes die speciaal voor konijnen/cavia's/hamsters zijn gemaakt, zodat je ze kan 'uitlaten'...
Ik ben daarom benieuwd wie dan welles doet.
En ben je dan niet bang datter ineens een kat/hind/meeuw bovenop springt/vliegt??
Oud 02-04-2002, 19:09
Andora
Andora is offline
ik ga elke zomer met mun konijn op un grasveldje zitten met zo'n 'tuigje' om.
Mun konijn vind dat heerlijk en ik zit dan owk lekker buiten int gras
kben niej bang dat er un hond komt ofzow, want dan pak ik um op.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:47
Eva*
Eva* is offline
Toen onze kat nog een kitten was en niet 'zelfstandig' buiten mocht lopen, hielden wij haar aan zo'n lijntje. Maar dat werkt niet bij een kat, aangezien katten daar veel te eigenzinnig voor zijn en zelf willen weten waar ze lopen.
Maar goed, een kat is geen knaagdier.

Ik heb ook m'n konijn (al is dat ook geen knaagdier) wel eens aan zo'n tuigje vast gehouden. Maar hij zat er de hele tijd mee in de knoop als hij aan het springen en huppelen was. Bovendien knaagt 'ie dat ding door.

Ik was niet bang dat iemand m'n slachtoffers zou aanvallen, want ik was er altijd zelf bij.

Maar zo'n tuigje is dus geen succes en bovendien ook best wel dierenmishandeling.

Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:58
vegeta girl
vegeta girl is offline
een kennis van onz had een kitten en die ging ook vaak naar buiten aan zo'n tuigje.
Maar jah, de tuin was nie zo heel groot en toen is de kitten over de schutting heen geklommen...
... maar het tuigje was daar nie lang genoeg voor..
Toen heeft hij zichzelf opgehangen...
Vet zielig. ;(

Oud 03-04-2002, 16:44
Severus
Severus is offline
Ja, ik nam mijn Russisch dwerghamstertje in de zomer regelmatig mee naar de zandbak. Vond-ie heerlijk. Begon-ie altijd meteen een holletje te graven.

Ripper
Oud 06-04-2002, 13:05
Verwijderd
We laten ons konijn gewoon regelmatig in de tuin los. Uiteraard zorgen we dat alles dan goed is afgesloten zodat ie niet weg kan (hij zou eventueel onder de poort door kunnen). Hij vindt dat heerlijk en het is ook wel goed voor 'm als ie wat loopt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:00
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
heb ook zo een tuigje gehad voor mijn konijn maar het was me eigenlijk wel beetje beu zo heel de tijd in de zon en zo stil staan nee dank u heb nu de tuin helemaal toe gemaakt dan kan mijn konijn los lopen zoveel ze wil en ze kan binnen wanneer ze wil maar ze slaapt 's nachts wel binnen want 's nachts lopen hier veel katten rond
Oud 12-04-2002, 20:34
spiritueelkieke
spiritueelkieke is offline
mn konijnebeestje laten we vaak in de tuin lopen.
eigelijk is ze heel erg braaf.. de tuin is aan alle kanten open en zo, en ze blijft altijd mooi op het gras. we moeten alleen oppassen dat er geen poesjes haar achterna zitten, want daar zit het vol van in onze buurt. gelukkig kan zij veeeeeeel rapper lopen dan die kattebeesten
Oud 13-04-2002, 08:46
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
Ik had zo'n tuigje voor m'n 2 tamme ratten (vonden ze wel leuk)
Oud 13-04-2002, 12:31
Verwijderd
hahaha ik liet mijn ratjes welles uit stond ook ermee op een super grote foto in de Spits en Telegraaf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten