Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik geloof dat als je dood bent je naar de hemel of hel gaat..dat klinkt heel hard want wanneer ga je nou naar de hel of naar de hemel..dat weet ik ook niet helemaal precies want dat heb ik zelf natuurlijk niet gezien of meejgemaakt..Maar het gaat er dus niet om of je veel fouten hebt gemaakt of dat je veel goede dingen hebt gedaan,maar of je gelooft dat God jou fouten vergeeft..
Ik vind dat wel moeilijk want er sterven ook bekenden waarvan je weet dat als dit waar is zij niet naar de hemel gaan...dat is niet egt fijn natuurlijk...iemand van wie je hebt gehouden waarvan jij vind dat die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan naar de hel...maar aan de andere kant..iedereen heeft in zijn leven de kans gehad om in God te geloven of niet..en als je voor niet kiest dan moet je ook de gevolgen dragen natuurlijk... dit is mijn mening hoor je hoeft het er niet mee eens te zijn
|
Verwijderd
|
Ik heb eens een theorie in school gezien die gaat als volgt:
Een mens kent drie geboortes. Uw eerste geboorte is wanneer de eicel en de zaadcel samensmelten. Negen maanden later sterf je uw eerste dood. Je wordt nu geboren op aarde (de geboorte die wij dus kennen). Dan sterf je weer (tweede dood). Je wordt nu herboren voor de derde keer, maar je lichaam is reeds afgestorven tijdens je tweede dood, dus leef je enkel verder met je ziel en dat in de hemel. Eerlijk gezegd, ik geloof er niet veel van. Ik denk dat we allemaal een eeuwig levende ziel hebben. Je krijgt meerdere malen een lichaam waarin je je leven leidt. Elke keer wordt je een beter mens en elke keer heb je de kans om uw fouten of minpunten te beteren. Op een gegeven moment ben je perfect naar de zielenwerelds normen en mag je daar verderleven. Daar is alles aanwezig wat je graag deed, zag, hoorde...en ken je enkel geluk. Alhoewel ik zou het niet kunnen beschrijven als de hemel, aangezien ik denk dat het gewoon in een andere dimensie is op de aarde. I know, heb 'n beetje een afwijkende mening erover. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie geen reden om iets anders dan wetenschap te geloven. Waneer je dood gaat ben je dood. Het is hetzelfde als voor je geboorte. De enige reden waarom mensen geloven dat er nog iets is omdat ze het niet kunnen geloven dat er niets is. Misschien als ze logisch nadenken denken ze dat er niets is maar dan willen ze het simpelweg niet geloven. Dan gaan ze maar nadenken over wat ze zouden willen na de dood. Iedereen gaat ervan uit dat ze een goed mens zijn en dat ze ervoor worden beloond. Reïncarnatie is ook zo iets prachtigs. Hoe kan je er in geloven? Kan jij je iets herineren van een ander leven? Dacht 't niet. |
![]() |
|
![]() |
Er zijn mensen die wel wat kunnen herinnerren van hun vorige leven... Dus ja, daar geloof ik in.... Je hebt ook zoiets als regressietherapie, dan wordt je zeg maar gehypnotiseerd en dan kun je dingen herinneren uit je vorige leven.... Dat kan toch ook niet verzonnen zijn? Er zijn veel mensen die dat hebben meegemaakt...
|
Ziel, geest,... die toestanden, tja,zitten in je hersenen... je hersenen besturen het grootste deel (of zelfs helemaal?) van je lichaam, maar ook je karakter,je pshyche...
Wanneer je hersenen afsterven, kan het lichaam niet meer functioneren, maar ook de pshyche niet... Dat is nu eenmaal de dood. Ik vind het wel mooi dat zoveel mensen in "iets na de dood" geloven,ondanks de logica van de waarheid. Mij persoonlijk schrikt de dood, helemaal niets meer zijn, niets voelen,niets denken,... me wel wat af. Misschien daardoor dat mensen in zo'n dingen geloven, puur uit angst of ongeloof voor wat er komen zal, en zoekend naar een mooiere,maar veel minder logische theorie. Langs de andere kant; ik heb een tijdje in geesten geloofd, en daar bestaat ook geen wetenschappelijke verklaring voor. Nu geloof ik er niet meer in; eerst zien,dan geloven! |
![]() |
||
Citaat:
Het kunnen evengoed beelden zijn die in de persoon zijn onderbewuste zitten, die nooit echt zijn gebeurd. Het onderbewuste is iets vreemds, maar het kan veel verklaren. |
![]() |
|
Wat ik nooit begrijp is dat mensen zo nodig op zoek moeten naar 'iets' na de dood.
Als er iets is, da's da mooi... Maar het is niet zo dat als er niets is, dat je eeuwig in het 'niets' zit te knarsetanden, denkend aan hoe mooi het leven was. Alles houdt gewoon op. punt. Heerlijk idee toch? En bovendien... eeuwigheid zou ik na een jaartje of 5000 toch goed zat worden ![]() "Heav'n hath no rage like love to hatred turn'd, Nor Hell a fury, like a woman scorn'd." - William Congreve (1670-1729)
|
ik denk dat ik eerst in een tussenstadium van leven en mn volgende leven kom. om vervolgens te reincarneren.
dat hoop ik tenminste. maar ik kan me er nu niet echt druk om gaan maken. ik merk het allemaal wel als het zover is.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat betreft de vraag wat er na de dood is, ik weet het niet. Dus ik maak er ook geen woorden aan vuil.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie zegt dat de topicstarter zich daar druk in maakt? Dit kan ook zoeken naar bevestiging zijn of pure interesse, dat weet je gewoon niet. Het enige wat jij nu toegevoegd hebt is kritiek op haar vraag, was dat dan zo nuttig?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eén iets wat dan nog niet klopt (niet met mijn, noch jouw idee): Hoe verklaar je dan mensen met een mentale handicap? Zijn die mensen dan nog in een beginstadium en moeten ze nog evolueren? Want ik bedoelde met beter ook qua intelligentie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verder, als je ziel in je hersens zit, en die afsterft als je hersens doodgaan.. wie zegt dat daarmee automatisch alles ophoudt? Een ziel dat is ook maar iets wat wij hebben bedacht, wie zegt dat je die nodig hebt om gelukkig te zijn?
||
Citaat:
Ergens anders in de bijbel staat iets van: 'niet hij die zegt: "heer! heer!'' zal in het koninkrijk of bij de vader komen, maar hij die zijn wil doet'. Het gaat dus misschien niet om welke woorden, ideeën je in je hoofd hebt, maar om of je van anderen houdt. Liefde is een gevoel, niet: woorden. Dus de taal maakt niets uit, het heilige boek (bijbel, koran, confucius, boeddhistische heilige boeken) wat je gebruikt, hoeft ook niets uit te maken (dat valt onder de manier van bidden: "heer! heer!"). De kern waar het om gaat is liefde, en dat is een gevoel, en een inspanning. Jesus heeft daarmee misschien te kennen gegeven dat zijn geest zo hoog was, dat hij alleen mensen zo ver kon brengen. Maar hij zei er toch niet bij, dat ze alleen geholpen zouden worden, als ze in zijn persoon zouden geloven, en het christelijk geloof zouden aannemen? Is dat niet, wat mensen ervan gemaakt hebben? (ben zelf geen christen trouwens, ken de bijbel vanwege opvoeding. maar zie elk geloof als een poort naar boven, een taal tussen boven en beneden. En zie het humanisme en het atheisme van mensen die niet kunnen geloven, als zo'n zelfde poort. iedere stroming is een andere taal, volgens mij.). ![]() peter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Fysiek gezien is er na (en voor) de dood leven. Wanneer er om de 1 of andere reden ineens een hoop diersoorten uitsterven, biedt dit de beste kans voor nieuwe diersoorten om te ontstaan. Geestelijk gezien weten we het gewoon niet.......................... Dat neemt overigens niet weg dat mensen graag iets menen te weten...Anyway -> je moet gewoon leren leven met de dood. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...97#post6099897 peter. |
![]() |
|
Ging deze forum niet over de dood ??? Als ik als Christen DAAR een antwoord op geef lijkt het mij LOGISCH dat ik dan vertel over Jezus, dat heeft dus nix met kapen te maken, maar goed het geeft wel aan dat jij McCain daar totaal GEEN oren meer naar hebt, hetgeen jij dan ook laat blijken middels jouw "macht" als forumbaas..
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
natuur -> logica -> wiskunde -> alg. wetenschap -> natuur, een leuk cirkeltje! *definitie van gelovige: iemand die iets (blind) voor waarheid aanneemt/afwijst |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat als je doodgaat je uit je lichaam gaat en dan jezelf ziet liggen.
Dat je naar een soort "hemel" gaat, waar je je hele leven terug kan zien en iedereen die jij pijn gedaan hebt dat je hun pijn 10keer zo hard voelt zoals hun die pijn toen hebben gevoeld. Daarna word je weer gereïncaneerd en beleef je alles weer opnieuw maar de dingen die je in je vorige leven fout gedaan hebt zal je nu verstandiger over na denken. dat zou weer verklaren dat de ene mens veel verstandiger is dan een ander, ik ben bijvoorbeeld heel wijs voor mijn leeftijd ook altijd al geweest. maar dat reïncaneren herhaalt zich dus net zolang tot je een leven hebt gehad waarin je geen foute dingen hebt gedaan en dan kom je in het "eeuwige land" nou had ik laatst een gesprek met mijn buurvrouw die stervende is en ik heb het toen met haar over de dood gehad en verteld hoe ik erover dacht en dit heb ik haar dus verteld. maar ja we zullen het pas weten als we zelf gaan.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
2. Ieders mening over de dood hangt samen met een geloof of ongeloof... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die rechtvaardigheid van God is in Jezus en in het komende oordeel en in zijn Koninkrijk... Het lijden van deze wereld is inderdaad best moeilijk te begrijpen, maar ik weet wel dat God het nooit zo bedoelt heeft, maar dat het veel te maken heeft met onze eigen keuzes en dat God het soms ook gebruikt om een goed doel tot stand te brengen ! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |