Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De situatie die jij schetst vind ik ook schandalig, maar wat bedoel jij met 'geen rechten'? Ze mogen van mij bestminderen, maar die gevangenen moeten wel nog een beetje menselijk behandeld worden. En je moet dan ook gaan bedenken welke misdaden gruwelijk genoeg zijn om te zorgen dat je geen rechten meer hebt. Jij zegt verkrachtingen en moord. Maar mensen kunnen best goede redenen hebben voor moord (ok, misschien niet goed genoeg om het te rechtvaardigen, maar ik vind de ene moord wel erger dan de andere). En bovendien, als ik iets van iemand steel, dan stel ik (als wetovertreder) mijn belangen toch ook boven die van het zich aan de wet houdende slachtoffer? Moet mij dan ook maar alle rechten ontzegd worden? Enne, is dit een topic voor de kantine??
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Optima schreef op 02-07-2003 @ 17:36:
Als iemand de wet overtreed, en zo zich boven de mensen plaats die zich er wel aan houden, vindt zichzelf superieur aan deze mensen en valt daarom niet binnen de wet. Hij heeft dus ook geen rechten meer zodra hij de wet overtreedt. Achten wij ons dan ook niet superieur boven deze persoon, als wij beoordelen dat hij geen rechten meer heeft als hij zichzelf boven de wet denkt te kunnen plaatsen? Het gaat om het principe. Bovendien worden de rechten van een persoon die de wet overtreedt al beperkt: een celstraf beperkt het grondrecht van privacy, het passieve stemrecht, soms zelfs de lichamelijke integriteit. vind ik wel een goede oplossing voor moord en verkrachtingszaken.het aangename van deze oplossing is dat er dus in de vervolging geen rekening gehouden hoeft te worden met het strafsysteem van Nederland. En wat is daar voordelig aan? Geen tien jaar bijlbmerbajes voor 136 euro per dag, dat is een PRIVILEGE, een beloning voor het vreselijk wat ze begaan hebben. nee GEEF ze niks, en ontzeg ze alles. dan zullen ze weten wat het is om de vrijheid van een ander te ontnemen. Ik vind het niet direct een pleziertje om in een klein kamertje opgesloten te zitten en elke dag een uurtje wasknijpers in elkaar te zetten. Maar als jij dat een privilege vindt... Zoals ik al zei, worden de rechten van een dader beperkt, en niet zoals jij hier lijkt te beweren, uitgebreid. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Einde van de dubbele nationaliteit. arPos | 108 | 25-04-2012 11:52 | |
Werk, Geld & Recht |
over downloaden van ding Psycholord | 47 | 02-05-2008 15:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Staat en SGP voor de rechter in zaak positie vrouw Gatara | 349 | 17-09-2005 11:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is God hetzelfde als Allah? De Zwartkijker | 139 | 10-07-2005 17:41 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
enquete cellentekort Sveerz | 21 | 22-03-2004 21:23 |