Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 16:36
Optima
Optima is offline
Als iemand de wet overtreed, en zo zich boven de mensen plaats die zich er wel aan houden, vindt zichzelf superieur aan deze mensen en valt daarom niet binnen de wet. Hij heeft dus ook geen rechten meer zodra hij de wet overtreedt.

vind ik wel een goede oplossing voor moord en verkrachtingszaken.het aangename van deze oplossing is dat er dus in de vervolging geen rekening gehouden hoeft te worden met het strafsysteem van Nederland.

Geen tien jaar bijlbmerbajes voor 136 euro per dag, dat is een PRIVILEGE, een beloning voor het vreselijk wat ze begaan hebben. nee GEEF ze niks, en ontzeg ze alles. dan zullen ze weten wat het is om de vrijheid van een ander te ontnemen.

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 16:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 16:38
Nothing
Nothing is offline
Ja dat is het wel...
Want meestal denken ze; Nou nog zoveel jaar en dan ben ik vrij. En dan kan ik weer opnieuw beginnen of iets in die richting... (in het criminele gebied dan)

Maar het hoeft toch niet altijd een hij te zijn Kan ook een zij zijn...Maar dat is nu eigenlijk niet zo belangrijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:40
Optima
Optima is offline
Citaat:
Nothing schreef op 02-07-2003 @ 17:38:
Ja dat is het wel...

Maar het hoeft toch niet altijd een hij te zijn Kan ook een zij zijn...Maar dat is nu eigenlijk niet zo belangrijk
hij= men. Hij wordt ookwel als algemene vorm gezien.

de mens heeft dat gedaan
hij heeft dat gedaan
Oud 02-07-2003, 16:43
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Optima schreef op 02-07-2003 @ 17:40:
hij= men. Hij wordt ookwel als algemene vorm gezien.

de mens heeft dat gedaan
hij heeft dat gedaan
Ja oke, Sorry
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:45
Verwijderd
Leuke redenatie. Als jij 'm wilt aanhouden moet je dat vooral doen, ik kies toch voor de wat meer genuanceerdere oplossing. Je weet wel, een beetje meer de door jou zo hooggewaardeerde intellectuele kant op.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:32
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Optima schreef op 02-07-2003 @ 17:36:
Als iemand de wet overtreed, en zo zich boven de mensen plaats die zich er wel aan houden, vindt zichzelf superieur aan deze mensen en valt daarom niet binnen de wet. Hij heeft dus ook geen rechten meer zodra hij de wet overtreedt.

vind ik wel een goede oplossing voor moord en verkrachtingszaken.het aangename van deze oplossing is dat er dus in de vervolging geen rekening gehouden hoeft te worden met het strafsysteem van Nederland.

Geen tien jaar bijlbmerbajes voor 136 euro per dag, dat is een PRIVILEGE, een beloning voor het vreselijk wat ze begaan hebben. nee GEEF ze niks, en ontzeg ze alles. dan zullen ze weten wat het is om de vrijheid van een ander te ontnemen.
Ik vind dat in principe iedereen binnen de wet moet vallen, ook al stelt die persoon zich daarboven. Ik ben het alleen wel met je eens dat die wetgeving (oftewel de straffen) te mild zijn.

De situatie die jij schetst vind ik ook schandalig, maar wat bedoel jij met 'geen rechten'?
Ze mogen van mij bestminderen, maar die gevangenen moeten wel nog een beetje menselijk behandeld worden.

En je moet dan ook gaan bedenken welke misdaden gruwelijk genoeg zijn om te zorgen dat je geen rechten meer hebt. Jij zegt verkrachtingen en moord. Maar mensen kunnen best goede redenen hebben voor moord (ok, misschien niet goed genoeg om het te rechtvaardigen, maar ik vind de ene moord wel erger dan de andere).
En bovendien, als ik iets van iemand steel, dan stel ik (als wetovertreder) mijn belangen toch ook boven die van het zich aan de wet houdende slachtoffer? Moet mij dan ook maar alle rechten ontzegd worden?

Enne, is dit een topic voor de kantine??
Oud 02-07-2003, 20:37
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 17:45:
Leuke redenatie. Als jij 'm wilt aanhouden moet je dat vooral doen, ik kies toch voor de wat meer genuanceerdere oplossing. Je weet wel, een beetje meer de door jou zo hooggewaardeerde intellectuele kant op.
Oud 02-07-2003, 21:20
Verwijderd
[QUOTE]Optima schreef op 02-07-2003 @ 17:36:

Achten wij ons dan ook niet superieur boven deze persoon, als wij beoordelen dat hij geen rechten meer heeft als hij zichzelf boven de wet denkt te kunnen plaatsen? Het gaat om het principe. Bovendien worden de rechten van een persoon die de wet overtreedt al beperkt: een celstraf beperkt het grondrecht van privacy, het passieve stemrecht, soms zelfs de lichamelijke integriteit.

En wat is daar voordelig aan?

Ik vind het niet direct een pleziertje om in een klein kamertje opgesloten te zitten en elke dag een uurtje wasknijpers in elkaar te zetten. Maar als jij dat een privilege vindt... Zoals ik al zei, worden de rechten van een dader beperkt, en niet zoals jij hier lijkt te beweren, uitgebreid.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:22
Thomas
Thomas is offline
Juist dit rechtssysteem moeten we benutten om zoiets op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:40
Verwijderd
ik ben t met je eens, maar dat is zo mens onvriendelijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:47
Verwijderd
Het is bijna aandoenlijk in zijn simpelheid.

(Het model, Jeanne, niet jij.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten