Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 08:40
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hoi mensen en anderen,

Gistermiddag stootte ik keihard tegen een tafelpoot en sindsdien denk ik dat 3 tenen (klein) gekneusd zijn, doet heel auwie als ik ze beweeg en lopen is dus ook beetje behelpen. Heeft iemand misschien nog tips?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:11
AlopiA
AlopiA is offline
gewoon zoveel mogelijk normaal mee doen zegmaar..althans, dat is wat ik altijd begrijp..
Oud 04-07-2003, 10:13
Quiana
Quiana is offline
Juist laten rusten en de kans geven om te genezen
dacht ik..
Oud 04-07-2003, 11:30
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Quiana schreef op 04-07-2003 @ 11:13:
Juist laten rusten en de kans geven om te genezen
dacht ik..
volgens mij ook jah!
Oud 04-07-2003, 12:40
poesiefox
poesiefox is offline
Gek he, hoe kleiner het teentje, hoe zeerder hij doet!

Gaat wel over. Als ze niet in een gekke hoek staan ten opzichte van je voet, en je kunt ze nog wiebelen, zijn ze niet gebroken.
Oud 04-07-2003, 13:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Rusten, meer kan je niet doen
Oud 04-07-2003, 13:42
telluriet
telluriet is offline
gewoon de komende dagen rustig aan doen, als het goed is heb je er over een dag of 4, 5 geen last meer van
Oud 04-07-2003, 18:46
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Auw! Ik heb dat dus gehad bij het dansen, ik kwam op een of andere rare manier met mijn tenen op de grond terecht. En daardoor zijn mijn 2 middelste tenen (de tweede en derde vanaf de kleine teen) gekneust.
Heel gedoe, eerst naar doctor, pijnstillers. Hielpen niet waarna ik naar de EHBO moest.

Als je wanneer je loopt een pijnscheut voelt die doortrekt naar de rest van je voet (richting hak) heb je dus erg grote kans dat het gekneust is. Even langs de doctor is dan verstandig. Die zwachteld het in zodat je ze minder snel beweegt. Een weekje je voet niet belasten (dus ook niet op een rare manier gaan lopen) en constant met je voet omhoog zitten. Wel echt die rust nemen, want ik heb er nu af en toe nog last van (wou weer snel gaan dansen).
Oud 04-07-2003, 19:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vijf jaar geleden mn halve voet (+ drie kleine teentjes) gekneusd en sindsdien kan ik er niet meer op staan dus waarschijnlijk zijn ze toch gebroken en verkeerd weer aangegroeid waardoor ik er niet meer op kan staan. Het kan heel lang duren voor het over is, ik heb er zelfs nu nog wel eens last van. Goed laten rusten en zorgen dat je tenen in een normale houding staan zodat ze (als ze gebroken zijn) goed aangroeien. Als je het niet vertrouwd is een bezoekje aan je huisarts echt niet overdreven hoor.
Oud 04-07-2003, 19:31
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2003 @ 20:04:
Ik heb vijf jaar geleden mn halve voet (+ drie kleine teentjes) gekneusd en sindsdien kan ik er niet meer op staan dus waarschijnlijk zijn ze toch gebroken en verkeerd weer aangegroeid waardoor ik er niet meer op kan staan. Het kan heel lang duren voor het over is, ik heb er zelfs nu nog wel eens last van. Goed laten rusten en zorgen dat je tenen in een normale houding staan zodat ze (als ze gebroken zijn) goed aangroeien. Als je het niet vertrouwd is een bezoekje aan je huisarts echt niet overdreven hoor.
Wow! Daar ben je klaar mee. Kunnen ze er niets aan doen, want dit is ook niet goed lijkt me? Word het niet opnieuw gebroken, ik heb geen idee of dit bij de voet ook kan, maar goed, wel erg shit voor je!
Oud 04-07-2003, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef op 04-07-2003 @ 20:31:
Wow! Daar ben je klaar mee. Kunnen ze er niets aan doen, want dit is ook niet goed lijkt me? Word het niet opnieuw gebroken, ik heb geen idee of dit bij de voet ook kan, maar goed, wel erg shit voor je!
Volgens mij kan dat bij je voet niet nee, en anders lijkt het me ook niet zo fijn ook. Een gebroken teen geneest op zich vrij moeilijk dus als je opnieuw breekt kan ie weer verkeerd aangroeien. Op zich heb ik er weinig last van, alleen stoot ik vrij snel mn nagel tegen mn schoen omdat mn tenen dus recht naar voren staan, niet met zo'n boogje zeg maar zoals hoort. Ik sta nog vrij stabiel, alleen niet op die ene voet.

Je moet dus wel goed opletten of je voet gekneusd en niet gebroken is!!!
Oud 05-07-2003, 16:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2003 @ 22:21:
Volgens mij kan dat bij je voet niet nee, en anders lijkt het me ook niet zo fijn ook. Een gebroken teen geneest op zich vrij moeilijk dus als je opnieuw breekt kan ie weer verkeerd aangroeien. Op zich heb ik er weinig last van, alleen stoot ik vrij snel mn nagel tegen mn schoen omdat mn tenen dus recht naar voren staan, niet met zo'n boogje zeg maar zoals hoort. Ik sta nog vrij stabiel, alleen niet op die ene voet.

Je moet dus wel goed opletten of je voet gekneusd en niet gebroken is!!!
Ja gelukkig is mijne niet gebroken denk ik, want ziet er nog vrij normaal uit (alleen wondje en blauwe plekken) en t doet al minder pijn dan gisteren. Stond vanochtend op, dacht: haa, ik voel al een stuk minder, kom doodleuk licht tegen de drempel aan, AU, dus nog wel pijn, maar ik heb krukjes gekregen dus komt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:24
Verwijderd
ai. ja ik ahd dat ook een keer, ik liep al op krukken, en ik had geen schoenen aan stoot ik met mijn goede poot tegen die kruk had ook ontzettend veel pijn aan mijn teentjes. haha, dat was wel een lompe actie, ik wist niet meer hoe ik moest lopen haha.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten