Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 17:06
Verwijderd
Het is net een rage
Op school, Op MSN kom je namen tegen als: 'I HATE MYSELF AND I WANT TO DIE!" Op dit forum..

What's happening?!
Is zelfmoord 'in' ofzo? Is je zelf haten ook 'in'?

Waarom zegt en doet iedereen hetzelfde?
Waarom heeft iedereen er zo'n grote bek over?

Als je zelfmoord wil plegen
Ga je dat dan voordat je het doet aan de grote klok hangen?
Ik dacht het niet..

xplain!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 17:14
Verwijderd
i hate myself and i wanna die is een uitspraak van kurt cobain.. ws slaat het daar op..

verder.. neej zelfmoord is geen hype.. maar dit is een scholierenforum vol pubers.. en dit is een perfecte mogenlijkheid om je af te reageren... je problemen te kunnen bespreken en alles...

ik bedoel... iedereen heeft het ook over blowen...

lang niet iedereen blowt...

ik vind het een beetje een onoverdachte opmerking van je
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:16
Zaza123
Zaza123 is offline
Zoals je zei: het is net een rage.
Dat is wel waar dat een groot deel v/d mensen tegenwoordig gilt dat ie dood wil. Een deel hiervan zijn mensen die aandacht willen. Maar een ander deel moet je mee oppassen voordat je daar een oordeel over velt. Want, veel mensen (ook hier op het psych forum) waaronder ik zitten in zo'n kutsituatie enz dat zelfmoord de enige uitweg lijkt. Ik weet niet hoe het met jou is maar alleen echte wanhoop kan je tot zelfmoord aanzetten. Dus ik denk/vind dat je moet oppassen tegen wie en wat je zegt over een rage etc.

Zzzzzzzzzzzz
Oud 13-04-2002, 17:38
miep
miep is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
i hate myself and i wanna die is een uitspraak van kurt cobain.. ws slaat het daar op..
jep..

verder.. neej zelfmoord is geen hype.. maar dit is een scholierenforum vol pubers.. en dit is een perfecte mogenlijkheid om je af te reageren... je problemen te kunnen bespreken en alles...
daar heb je zeker gelijk in...
kijk heel veel denken er aan en willen het maar de gene die hun naam zo doen als msn enzo die moet je niet serieus nemen. die bedoelen het zelf niet serieus (en zo wel dan zijn ze diep triest) en als je het op het forum doet ja daar is het niet zo zeer een vorm van aandacht aangezien niemand je kent, hte is gewoon een hulpkreet.
Oud 13-04-2002, 19:07
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
?

Als je zelfmoord wil plegen
Ga je dat dan voordat je het doet aan de grote klok hangen?
xplain!
Nou bij mij op school zit een jongen die doet dat wel dan sta ik in de pauze gewoon naast em en dan verteld opeens uit het niets dat ie zijn ouders bedreigd heeft en zichzelf dood wilde maken en dat ie naar her riagg moest enzo.
En dat vertelde ie nog tegen 20 andere mensen ofzo.
Nou dan vind ik het niet zo raar dat niemand hem gelooft.
Ik bedoel als dat echt zo zou zijn vertel je dat niet aan iedereen lijkt me hoor....
Strax als er echt wat is dan gelooft niemand em.
Sommige mensen die willen het echt en die voelen zich echt zo kut enzo niks toneelstukje!
Dat vind ik heel erg voor die mensen maar dat anderen dat soort dingen verzinnen terwijl ze geen idee hebben wat er in mensen die zich echt zo voelen omgaat!
ze spotten er lama zeggen gewoon mee.
arg wat heb ik daar een hekel aan zeg!

Een meisje van me school ook die heeft tegen iedereen verteld dat ze kanker had enzo ook tegen de leraren enzo
achteraf blijkt dat ze alles heeft verzonne?!?!
Dan ben je toch ziek in je hoofd?!
Als ze het strax nog een keer zegt en het is wel echt zo word ze door bijna niemand gelooft, dat vind ik ook niet meer dan logisch.
Wat een rare mensen bestaan er toch he?

Dikke Zoen
Oud 13-04-2002, 19:35
Verwijderd
hmmmm

Nee julile moeten me niet verkeerd opvatten
niet denken dat ik zeg: "Iedereen hier die zegt dat ie zelfmoord wilplegen stelt zich aan!"
Want dat zal uiteraard niet zo zijn..

(Die naam op MSN..Hmmm, Het was een simpel voorbeeld. Het was niet letteriljk hoe mensen zich noemen op MSN. Maar meer een voorbeeld. "I HATE MYSELF!" en stuff like that.)

Maar

WAAROM! Waarom vertel je iemand dat je zelfmoord wil plegen?
Als je er echt van overtuigd bent
Kan niets of niemand je tegenhouden
Je zult die persoon er alleen maar pijn mee doen
En die zal zich naderhand schuldig voelen omdath ij niets meer heeft kunnen doen terwijl diegene het wist

Als ik zelfmoord zou plegen..
Ik zou het ten eerste allang niet aan de grote klok hangen! Waarom dat>?! Dat is iets van mezelf..En dan binnekort ook voor de rest van mijn naaste familie.. Maar ik snap het gewoon niet..

Maar Plz, Don't get me wrong
Er zullen vast mensen rondlopen die echt zelfmoord willen plegen
Maar..Naja, Ik val weer in herhaling
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:18
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ben het op zich wel met je eens.
Maar er zijn ook mensen die het zeggen door een rotbui die ze hebben.
Dus als ze zich erg klote voelen,dat ze dan zeggen "ik kan er maar beter een einde aan maken " ofzo,dat is natuurlijk niet altijd gemeend......
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:25
Verwijderd
Hmmmmz..
Je moet niet met zo'n uitspraken spotten
Je moet die niet zo roepen als je het niet meent
Dat kan echt heel pijnlijk zijn
Dat is gewoon onzin

Zeg dan, Als je toch iemand wil overtuigen, Ik voel me eigen zo kut

Maar niet zo'n dingen..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:28
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Hmmmmz..
Je moet niet met zo'n uitspraken spotten
Je moet die niet zo roepen als je het niet meent
Dat kan echt heel pijnlijk zijn
Dat is gewoon onzin

Zeg dan, Als je toch iemand wil overtuigen, Ik voel me eigen zo kut

Maar niet zo'n dingen..
Ff voor de duidelijkheid,IK doe dat dus niet hé....
Maar ik denk dat mensen als ze zich rot voelen soms zo door de war zijn dat ze dat soort dingen er ineens uitfloepen.
Tuurlijk is het pijnlijk voor sommige mensen,maar ik denk dat ze zich daar op dat moment niet van bewust zijn
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 01:33
Verwijderd
Zelfmoord is gewoon hot
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 02:26
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zelfmoord is gewoon hot
Oud 14-04-2002, 02:30
miep
miep is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

kabouter?
Oud 14-04-2002, 06:25
Verwijderd
Het leven is (grotendeels) hoe je het zelf maakt.
Oke,
Zijn er een aantal heel erge klote dingen gebeurd, Dan is het leven gewoon klote..

Op dat moment
Want hoe kloteder (Ja kweet het is geen goed nederlands) Je het voor je zelf maakt, hoe kloteder het wordt..

Simpel voorbeeld
Mijn vriendje dumpte me
Wat ga ik doen? Dagen janken? Vergeet ik hem dan? Nee. Ik ga even janken. Maar trek daarna zo'n grote bek open (Ik ben hem allanggg vergeten, het is toch maar een sukkel!) dat ik MEZELF er van begin te overtuigen dat er inderdaad nog duizende andere jongens zijn

Het is hoe je zelf met je problemen omgaat. Denk je allemaal van: "Wat heb ik het toch kut" Dan voel je je alleen maar kutter
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:18
fruitmand
fruitmand is offline
je kan er gewoon niets aan doen
ik vroeg dat me ook altijd af vroeger
je kan het gewoon niet begrijpen, totdat je die drang tot zelfmoord gewoon echt VOELT!
en sommige mensen overdrijven het gewoon...
Oud 14-04-2002, 13:53
Verwijderd
Ja maar waaaaaaaaaaarom vertellen?!?!!

Dan wil je dus toch geholpen worden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:37
Verwijderd
Het wordt idd tevaak geroepen, ik begin er persoonlijk nogal zat van te worden... Van mijn vriendengroep beweert de helft er een eind aan te willen maken soms. Ik geloof niet dat ze dat allemaal menen. Ja, yow, je voelt je wel eens slecht. So? Dat doet iedereen. Goede reden om er een eind aan te willen maken.

Mensen die echt in een depressie of zo zitten, ok, dat is een ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Het wordt idd tevaak geroepen, ik begin er persoonlijk nogal zat van te worden... Van mijn vriendengroep beweert de helft er een eind aan te willen maken soms. Ik geloof niet dat ze dat allemaal menen. Ja, yow, je voelt je wel eens slecht. So? Dat doet iedereen. Goede reden om er een eind aan te willen maken.

Mensen die echt in een depressie of zo zitten, ok, dat is een ander verhaal...

Ja precies!

Maar mensen denken tegenwoordig ook nogal gauw dat ze in een echte depressie zitten.

Hmmm..Voel je eigen aangesproken of niet, I Don't Care! Ik geef alleen mijn mening over some people en dus niet over iedereen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:24
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik heb zelf ook ooit zelfmoord willen plegen, ik had dat tegen mijn toenmalige beste vriendin verteld, omdat ik juist van het idee af wilde komen! Alleen zij had het weer doorverteld aan iedereen doorverteld en leek het net ofdat ik aandacht aan het zoeken was! Dat is nu mijn beste vriendin ook niet meer.
Zelfmoord plegen is iets waar vaak toch heel goed over nagedacht is. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, omdat mijn ouders anders heel verdrietig zouden worden, en ook de andere mensen. Dat heeft mij tegengehouden.
Het is geen hype, alleen mensen die aandacht willen trekken en medelijden willen opwekken lopen te ijlen dat ze zelfmoord willen plegen.
Oud 14-04-2002, 17:16
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik zie het de laatste tijd ook vaak op MSN ja. Het grootste deel is toch wel aandachttrekkerij denk ik. Ik heb ook wel eens nagedacht over zelfmoord maar nooit langer dan 5 minuten. Als je er serieus over nadenkt denk ik niet dat je 't spontaan aan iedereen wilt laten weten door het bijvoorbeeld in je MSN naam te zetten. Wat schiet je daarmee op? Juist ja, een hoop aandacht van mensen.
Oud 14-04-2002, 17:21
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

ey KABOUTER !!!!! waar is je PUNTMUTS ???
Oud 14-04-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef:

Ik BEN GODVERDOMME geen KABOUTER!!!

Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Freshmaker schreef:
Ik zie het de laatste tijd ook vaak op MSN ja. Het grootste deel is toch wel aandachttrekkerij denk ik. Ik heb ook wel eens nagedacht over zelfmoord maar nooit langer dan 5 minuten. Als je er serieus over nadenkt denk ik niet dat je 't spontaan aan iedereen wilt laten weten door het bijvoorbeeld in je MSN naam te zetten. Wat schiet je daarmee op? Juist ja, een hoop aandacht van mensen.

Jaaaaa Precies wat ik bedoel!

Ik zou het sowieso niet vertellen als ik zelfmoord zou willen plegen.
Want als ik dat zou willen zou ik niet willen dat iemand anders mij er vanaf hielp, of zie ik dat verkeerd?
Ik vind het een ander verhaal als je tegen je beste virendin verteld dat je wel is over zelfmoord nadenkt. Maar dat je zegt: 'Ik wil misschien zelfmoord plegen' En je vriendin dan kei verdrietig is, dat vind k gewoon nix..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:58
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik had haar een brief geschreven dat ik de laatste tijd heel vaak nadacht om zelfmoord te plegen. Zij nam dat kennelijk niet serieus en bracht dat in verband met aandachttrekkerij en heeft dat leuk allemaal door lopen lullen. Maar naja, poep gebeurd!

Die MSN-namen met erin van het leven sux, ik snap waarom zoveel mensen zelfmoord plegen enzo DAT is pas pure aandachttrekkerij. Ookal is msn zo nep als ik weet niet wat en moet je daar zoiezo al niets serieus nemen!
Oud 14-04-2002, 19:36
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
*pixie* schreef:

op een slagroomtaart *heeft geen idee*

lang niet iedereen blowt...

sommige wel....

ik vind het een beetje een onoverdachte opmerking van je

dat zeker.
Oud 14-04-2002, 19:41
Verwijderd
Achja..

Ieder z'n mening
Maar,
Athell,
Xplain me why

Heb ik geen gelijk?
Enne
Waarom niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 22:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Weet je..

De meeste mensen die aan iedereen lopen te vertellen dat ze zelfmoord willen plegen zoeken aandacht...

Als je echt zelfmoord wil plegen vertel je dat aan niemand, dan is er tenminste ook niemand die je tegen kan houden.
Althans, dat denk jij.
Heb zelf een keer een poging gedaan, maar ben in t ziekenhuis beland omdat er schijnbaar iemand toch meer in de gaten had dan ik dacht..
Best klote, dat gevoel dat je hebt als je je ogen opendoet in een ziekenhuis.. want k was echt vastbesloten te "gaan"..
Maar goed, even back to the point..

Zelf heb ik wel een beetje een idee dat het een soort van hype begint te worden.... Als mn vrienden zich een beetje kut voelen lopen ze al te vertellen tegen anderen dat ze depressief zijn.. En sommige idioten zijn zelfs het snijden gaan uitproberen.. en naderhand zeggen ze dan zoiets van "Ja maar jij doet dat toch ook??"..
Daar kan k me best kwaad om maken.. op zo'n momenten voel ik me helemaal nix meer...

sigh..
Oud 14-04-2002, 22:50
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Als je echt zelfmoord wil plegen vertel je dat aan niemand, dan is er tenminste ook niemand die je tegen kan houden.
ik zoek dan juist contact, neem afscheid van mensen en laat ze niet 8er met een schuldvraag. ik zorg ervoor dat mensen weten wat er gebeurd. Ik had het in die tijd echt gedaan, en nu wel weer (niet nu nu, maar binnenkort door die stemmen)
Oud 15-04-2002, 07:05
Verwijderd
Ik zou het ze niet vertellen
Maar ik zou ze wel zeker vertellen WAAROM ik het had gedaan
Je kunt niet navertellen natuurlijk,
Maar ik zou vante voren een brief schrijven
een hele lange brief
Met alles uitgelegd
Met mijn excuses
Maar niet van te voren zeggen
Ik ga zelfmoord plegen want ik voel me kut
Wat denk je dan dat ze gaan zeggen? "Oke..Ik ga je missen!"
Nee man, die zijn ook niet gek.
Natuurlijk moeten ze weten waarom
Maar dat hoeft niet per se gezegd te worden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:20
Internationalist
Citaat:
miep schreef:

kabouter?
nee

vliegh

Oud 15-04-2002, 07:20
Internationalist
Citaat:
Kazanka schreef:

*denkt aan sneeuwwitje en de zeven turken ofzow *
Oud 15-04-2002, 09:54
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

ik zoek dan juist contact, neem afscheid van mensen en laat ze niet 8er met een schuldvraag. ik zorg ervoor dat mensen weten wat er gebeurd. Ik had het in die tijd echt gedaan, en nu wel weer (niet nu nu, maar binnenkort door die stemmen)
En dat doe je elke keer als je zelfmoord pleegt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:36
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ik zou het ze niet vertellen
Maar ik zou ze wel zeker vertellen WAAROM ik het had gedaan
Je kunt niet navertellen natuurlijk,
Maar ik zou vante voren een brief schrijven
een hele lange brief
Met alles uitgelegd
Met mijn excuses
Maar niet van te voren zeggen
Ik ga zelfmoord plegen want ik voel me kut
Wat denk je dan dat ze gaan zeggen? "Oke..Ik ga je missen!"
Nee man, die zijn ook niet gek.
Natuurlijk moeten ze weten waarom
Maar dat hoeft niet per se gezegd te worden
Totally mee eens
Oud 15-04-2002, 17:37
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
JJzD schreef:

Uhm, je bent er nog steeds, dus hoe kun je dat dan al gedaan hebben???????
Oud 15-04-2002, 20:08
Verwijderd
Ja misshcien had hij het toen al verteld maar niet uitgevoerd
Nouja denk ik, dat weet ik zeker ofzo

Maargoed,

Ik denk dat zelfmoord zelf niet echt super egoistiisch is,
Maar om het tegen iedereen te vertellen ofzo wel..
En het is helemaal knap lullig om het daarna toch wel te doen..
Hoe schuldig moeten die mensen zich dan wel niet voelen?
Ze wisten er van
Maar hebben je niet tegen kunnen houden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Zelfmoord is gewoon hot

Kooeell iedereen zou het moeten doen!!

Met deze vreselijk sarcastische post wil ik eigenlijk zeggen dat de mensen die dat vinden behoorlijk dom zijn.

No offence tegenover de zelfmoordplegers hoor..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 09:57
WinterQueen
WinterQueen is offline
hahahahahahhahahahahahha, als je zo ver weg bent dat je aan zelfmoord denkt ga je echt niet achter je computertje zitten typen....rot nou toch gauw op.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
WinterQueen schreef:
hahahahahahhahahahahahha, als je zo ver weg bent dat je aan zelfmoord denkt ga je echt niet achter je computertje zitten typen....rot nou toch gauw op.
Oke. duidelijk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:21
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Achja..

Ieder z'n mening
Maar,
Athell,
Xplain me why

Heb ik geen gelijk?
Enne
Waarom niet?
owkeej, wrom je niet gelijk hebt ? *is t gedeelte dat ik ook moest explainen ff vergeten dus zeg nog maar een keer ofzow*

dr zijn vast tonnen mensjes die zowiets zeggen maar als je ff met mensen praat weet je zow of ze t menen of niet en mja die namen op msn... daar zouw ik niet eens op letten is maar een zooitje onzin.
Oud 16-04-2002, 14:22
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
WinterQueen schreef:
precies als je zowiets meent doe je het ook.
Oud 16-04-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:

owkeej, wrom je niet gelijk hebt ? *is t gedeelte dat ik ook moest explainen ff vergeten dus zeg nog maar een keer ofzow*

dr zijn vast tonnen mensjes die zowiets zeggen maar als je ff met mensen praat weet je zow of ze t menen of niet en mja die namen op msn... daar zouw ik niet eens op letten is maar een zooitje onzin.
Ja maar je zegt:
Het is een ondoordachte uitspraak
Ofja,
Daar geef je een ander persoon gelijk in.

Ik vind het wel degelijk doordacht. Ik bedoel, Jij denkt er niet bij na als iemand op MSN je verteld dat hij eraan denkt een eind aan z'n leven te maken? Heb je dan meteen zoiets van: Whatever!?

En je hebt gelijk, Als je wat langer met dat persoon praat, is hij eigelijk helemaaal niet van plan om er ook ECHT een eind aan te maken.

Ik vraag me alleen af waarom ze dat doen.. Pure aandacht? Of zit er een kern van waarheid in?

Maar ook mensen hier op het Forum doen het hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten