Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 12:09
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hellow,

Mensen die hormoon-zalf gebruiken, weten ongetwijfeld dat ze moeten oppassen met een dergelijke zalf. Te weinig gebruiken is nog altijd beter dan te veel. De oplossing wordt vanaf vandaag vergoed!

Mijn dermatoloog heeft het er al een jaar over: Protopic. Sinds een half jaar is het in Nederland te verkrijgen (daarvoor alleen in Duitsland), maar het koste 60 euro voor een 30gram tubetje ofzo. Echter wordt het vanaf vandaag (1 juli) verzekerd. Ik heb nog geen tijd gehad mijn recept weg te brengen () maar dat zal ik nog wel doen. Je kan er zoveel als je wilt van op smeren, want het is geen hormoonzalf. Je kan het, in tegenstelling tot hormoonzalf, ook op de gevoelige plekken smeren, zoals de ogen en de rest van het gezicht.

Klinkt als een wondermiddel voor mij.... hoef ik eindelijk niet die 'gevaarlijke' diprosone te gebruiken. Nu hopen dat het aanslaat!!!
Oud 01-07-2003, 17:50
Verwijderd
Ohja, daar had ik wel eens van gehoord. Scheen wel goed te werken. Als ze daar nou eens eerder mee waren gekomen, dan had ik het ook kunnen gebruiken. Heb het nu niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:33
Brown eye
Brown eye is offline
......is dit tegen puistjes dan ofzow , niet zoveel verstand van die cremepjes allemaal
Oud 01-07-2003, 18:44
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Neej, diegene die het nodig hebben, weten ongetwijfeld wel waar het over gaat.

Ik wil het wel uitleggen, maar ik wil niet zo te koop lopen met mijn 'mankementen'.
Oud 01-07-2003, 18:52
Verwijderd
't Is voor constitutioneel eczeem, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:13
Qamra
Qamra is offline
Hormoonzalf werkt toch maar 4 dagen, daarna zit het weer op hetzelfde niveau..

Ik zweer bij A. Vogel Crème Symphytum... Is weer eens wat anders dan die dingen die je moet laten vergoeden
Oud 01-07-2003, 22:30
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-07-2003 @ 19:52:
't Is voor constitutioneel eczeem, toch?
Idd...

Maar ongetwijfeld zijn er ook andere toepassingen voor? Wordt hormoonzalf nergens anders voor gebruikt?

Citaat:
Qamra schreef op 01-07-2003 @ 20:13:
Hormoonzalf werkt toch maar 4 dagen, daarna zit het weer op hetzelfde niveau..

Ik zweer bij A. Vogel Crème Symphytum... Is weer eens wat anders dan die dingen die je moet laten vergoeden
Als het wordt vergoed is het toch geen probleem?

Over dat het 4 dagen werkt, dat weet ik niet. Ik weet wel wat je het elke dag moet smeren, en dan 2x per dag meestal. Als je dat aanhoudt, zou het goed moeten gaan (maarja dat gaat het dus niet bij mij). Als je ermee stopt, dan steek het weer gewoon de kop op ja.... ongetwijfeld. Maar das toch met de meeste medicijnen zo??? Ik moet ook nogsteeds dagelijk een pil slikken. En als ik daarmee stop, of in plaats van 10 uur sochtends, om 2 uur smiddags inneem, dan merk ik het al...

(Overigens heb ik er weinig last van hoor, momenteel. Ik krijg lichttherapie, en zolang ik geen stress heb slaat dat wel aan...)
Oud 01-07-2003, 22:37
Mariebel
Mariebel is offline
Volgens mij gebruikt mijn nicht dat ook, bij haar werkt het echt supergoed, ze werkt bij ziekenfonds en collega was de laatste tijd erg druk bezig om het in het pakket te krijgen, gelukt dus
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 01-07-2003 @ 23:30:
Als het wordt vergoed is het toch geen probleem?
Ik doelde op het feit dat het een medicijn is en waarschijnlijk synthetisch

Citaat:
Over dat het 4 dagen werkt, dat weet ik niet. Ik weet wel wat je het elke dag moet smeren, en dan 2x per dag meestal. Als je dat aanhoudt, zou het goed moeten gaan (maarja dat gaat het dus niet bij mij). Als je ermee stopt, dan steek het weer gewoon de kop op ja.... ongetwijfeld.
Ik stop er niet mee.. Ja, als mijn neus weer zo rood als een aardbei is, dan is het verspilde moeite...
Oud 03-07-2003, 16:54
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik heb zojuist mijn 60gram tubetje opgehaald. Eindelijk! (dacht ik)

Dus ik de bijsluiter lezen, want dat doe ik altijd maar. Zal wel een klein briefje zijn met hoe frequent je het moet gebruiken enzo. Neej hoor, een hele waslijst! Het is juist een vrij gevaarlijke zalf als ik het zo lees. En wat het voor mij persoonlijk nog 'leuker' maakt: je mag het niet gebruiken in combinatie met lichttherapie!!!

Moet ik alsnog wachten...
Oud 03-07-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 03-07-2003 @ 17:54:
Ik heb zojuist mijn 60gram tubetje opgehaald. Eindelijk! (dacht ik)

Dus ik de bijsluiter lezen, want dat doe ik altijd maar. Zal wel een klein briefje zijn met hoe frequent je het moet gebruiken enzo. Neej hoor, een hele waslijst! Het is juist een vrij gevaarlijke zalf als ik het zo lees. En wat het voor mij persoonlijk nog 'leuker' maakt: je mag het niet gebruiken in combinatie met lichttherapie!!!

Moet ik alsnog wachten...
Bij alle medicijnen moet staan wat je er mogelijk van kan krijgen, ook als de kans akelig klein is. Gewoon zodat je het wéét.
Maar ja, niet gebruiken met lichttherapie dan maar he... (en als dat toch helpt, dan is het toch ook goed?)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:07
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ja dat wel, maar lichttherapie werk niet als ik stress heb bijvoorbeeld. Bovendien is het toch wel raar dat het zo expliciet in de bijsluiter staat, maar dat mijn dermatoloog het toch heeft voorgeschreven!

Regels voor berichten