Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 22:08
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Oke,.. Kzat dus net op m'n werk..
M'n chille vakantiebaantje bij Videoland..
En toen ik met pijnlijke voeten even later naar huis fietste...
(khad een werkdag van 9,5 uur.. Dat komt dus nooit voor normaalgesproken.. , maar ik viel voor iemand in)

.. berekende ik in m'n hoofd m'n salaris en toen bedacht ik me dat Sas,.. m'n collegaatje (van 19 die er overigens uitziet als 16 en zich ook zo gedraagt ) voor hetzelfde werk 4 euro zoveel krijgt.. En ik 2.75 !
Maar ik doe hetzelfde werk en ja dan zul je zeggen :
'Ja maar duh, zij is ouder'

JA DAAROM JUIST ! Ik kan hetzelfde werk.. en ik ben jonger!
Zou ik daarom juist niet méér moeten verdienen ..
Ik bedoel, mensen die ouder zijn, zouden toch méér moeten kunnen ? Nouja, misschien heb ik het wel fout.
Wat vind jij er nou van ?

(p.s. ik weet niet of hier al een topic over is of blaat..
dus ik doe het maar gewoon.. )
Oud 18-07-2003, 23:06
Verwijderd
tja, heb ik ook gehad, ik kreeg toen iets van ƒ4,- per uur (ik werkte soms 40 uur per week) en mijn collega's die minder tot hetzelfde werk deden verdienden (en vaak een minder aantal uren werken) ƒ12,- per uur. Lullig, maar goed, wat kun je er aan doen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 23:15
Fantôme
Fantôme is offline
bij ons (=AH) krijg je idd meer betaald als je ouder bent, maar als je ervaring hebt krijg je oplsag. als je er een jaar werkt krijg je dus meer betaald en werk je er twee jaar nog meer. zo kan het wel voorkomen dat iemand van 16 meer verdiend dan iemand van 18. dat is wel eerlijk vind ik.
-xxx-
Oud 19-07-2003, 05:35
Martin
Martin is offline
Echt eerlijk is het vaak niet verdeeld, ik werk bij Sanders Supermarkten en heb een 12-32-urencontract. Het gros van de collega`s heeft een zogenaamd "0-urencontract".

Salaris 17-jarige:
0-urencontract: 2,80
12/32-urencontract: 4,13

Er zit nogal een verschil in
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 09:57
Verwijderd
Met een 0-urencontract kreeg ik bij de Xenos juist meer per uur dan met een 30-uurcontract, omdat hij het 0-urencontract het vakantiegeld ed er al bij in zat en bij het 30-uurcontract niet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:56
Balance
Balance is offline
ach ja. mijn collega en tevens vriendin, krijgt ruim €1,50 meer dan ik, aangezien zij 19 is.
toch vind ik het niet heel erg, want als het andersom was, zou je elke keer als je ouder werd minder gaan verdienen. Terwijl ik nu, elke keer als ik ouder word, meer ga verdienen. Dan heb je iets om naar uit te kijken

Bovendien merk ik dat er toch wel een verschil zit in werk dat je aflevert + leeftijd.
15-jarige collega's van mij doen wel hetzelfde werk, maar werken bijna altijd langzamer (gewoon de ervaring nog niet, is ook logisch) en moeten nog erg veel leren. Die 19-jarige collega werkt juist veel harder dan ik en weet van alles ook meer af, kan dingen beter beredeneren en organiseren. Dat is ook erg belangrijk. Dus is het ook logisch dat zij meer verdient.
Oud 19-07-2003, 13:30
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 10:57:
Met een 0-urencontract kreeg ik bij de Xenos juist meer per uur dan met een 30-uurcontract, omdat hij het 0-urencontract het vakantiegeld ed er al bij in zat en bij het 30-uurcontract niet.
daar komt bruto-netto kijken. 0 urencontract dan draai je meestal niet meer dan 20 uur en dan is je netto inkomen vaak hoger dan je bruto inkomen. Ga je meer werken dan 20 uur (is richtlijn. zou best meer of minder kunnen zijn) dan moet je loonheffing gaan betalen en krijg je dus minder centen op je bankrekening gestort
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
ddeftones schreef op 19-07-2003 @ 14:30:
daar komt bruto-netto kijken. 0 urencontract dan draai je meestal niet meer dan 20 uur en dan is je netto inkomen vaak hoger dan je bruto inkomen. Ga je meer werken dan 20 uur (is richtlijn. zou best meer of minder kunnen zijn) dan moet je loonheffing gaan betalen en krijg je dus minder centen op je bankrekening gestort
Met een 15-urencontract zou ik ook minder geld per uur hebben gekregen dan bij een 0-urencontract. Dat had niks met bruto-netto te maken in mijn geval, wel met vakantiegeld enz., wat ik dus al zei. (Of de bedrijfsleider weet ook niet waar hij het over heeft.)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:42
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik kreeg met 0-urencontract ook altijd meeromdat dan je vakgeld enzo inbegrepen zat en bij een vast contract met bepaald aantal uren juist niet (krijg je dat 1 keer per jaar)

ik vind best dat ze iemand die ergens al een jaar werkt opslag kunne geven maar wat jij zegt over: k kan psies tzelfde als haar dus vin dik dat ik meer moet krijgen is onzin natuurlijk. kijk je werkt bij videoland en daar heb je nou eenmaal niet zoveel moeilijke dingen die je hoeft te doen. dus dan zou het volgens jouw mening betekenen dat hoe ouder je bent hoe minder je verdient...
(khoop dat je t snapt want daar komt t in principe op neer)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:53
Miracle
Miracle is offline
Het is heel logisch hoor dat je minder verdient als je jonger bent.
Het is nou eenmaal zo dat hoe ouder je wordt hoe beter werk je levert. Nou zit er misschien soms wel verschil in persoonlijkheden, maar gemiddeld genomen is het wel zo.
Ook moet je erbij meerekenen dat iemand van 19 toch meer kosten heeft dan iemand van 16. Want dan ben je namelijk volwassen en willen ouders niet alles meer betalen.

En jouw mening dat je juist meer zou verdienen klopt natuurlijk niet, want dan zou jij elk jaar minder gaan verdienen, terwijl je steeds meer kosten maakt. Lijkt me niet echt logisch. Ook leer je door de jaren heen veel meer en is het dus logisch dat je daarvoor meer betaald krijgt.
Oud 19-07-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 19-07-2003 @ 15:42:
kijk je werkt bij videoland en daar heb je nou eenmaal niet zoveel moeilijke dingen die je hoeft te doen. dus dan zou het volgens jouw mening betekenen dat hoe ouder je bent hoe minder je verdient...
(khoop dat je t snapt want daar komt t in principe op neer)
Dat zegt ze toch letterlijk in haar eerste post...?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
linda85 schreef op 19-07-2003 @ 12:56:
ach ja. mijn collega en tevens vriendin, krijgt ruim €1,50 meer dan ik, aangezien zij 19 is.
toch vind ik het niet heel erg, want als het andersom was, zou je elke keer als je ouder werd minder gaan verdienen.
Waar slaat dat op? Je gaat echt niet steeds minder verdienen, hoor. Volgens mij krijgt zowat iedereen elk jaar opslag.
Oud 19-07-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 19-07-2003 @ 18:42:
Waar slaat dat op? Je gaat echt niet steeds minder verdienen, hoor. Volgens mij krijgt zowat iedereen elk jaar opslag.
Ze reageert toch op het 'voorstel' van de topicstartster...dat ze dat dus niet logisch zou vinden?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:00
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
OK OK , jullie hebben gelijk
Ik had het fout.., Dank allemaal.

Oud 19-07-2003, 18:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 18:48:
Ze reageert toch op het 'voorstel' van de topicstartster...dat ze dat dus niet logisch zou vinden?
hmm, ohja, dat vatte ik niet helemaal .

sorry.
Oud 19-07-2003, 18:37
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 18:21:
Dat zegt ze toch letterlijk in haar eerste post...?
nej ze zegt niet letterlijk: hoe ouder je word hoe minder je verdient ze zegt: als een jonger iemand hetzelfde kan moet die meer verdienen dan een ouder iemand die t zelfde doet....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:40
Verwijderd
Nee, tenzij je echt een specifieke kennis van dingen moet hebben om het werk te hebben verdien jij gewoon jouw salaris.

Wel is het zo dat je bij sommige bedrijven meer gaat verdienen als je er langer werkt of als je trainingen volgt. Waar ik nu werk krijg ik ook meer als ik trainingen volg. Super relaxt want ik krijg tijdens het volgen van zo'n training door betaald, maaltijden/reistijd betalen ze. En ik kan er nog iets van 20 volgen beetje jammer dat het pas over een week of 2 kan maarja... lekker met dit zomerse weer
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 12:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
... schreef op 19-07-2003 @ 00:15:
bij ons (=AH) krijg je idd meer betaald als je ouder bent, maar als je ervaring hebt krijg je oplsag. als je er een jaar werkt krijg je dus meer betaald en werk je er twee jaar nog meer. zo kan het wel voorkomen dat iemand van 16 meer verdiend dan iemand van 18. dat is wel eerlijk vind ik.
-xxx-
effe ietsje uitleg.
Iemand van 16 kan (in een normale AH (geen franschis dus)) nooit meer verdienen dan iemand van 18. Loon schalen als volgt
Alleen functiegroep 1 en 2
15
functiegroep 1 = 2,62
16
functiegroep 1 = 3,02
functiegroep 2 = 3,68
17
functiegroep 1 = 3,45
functiegroep 2 = 4,13
18
functiegroep 1 = 3,90
functiegroep 2 = 4,61
19
functiegroep 1 = 4,55
functiegroep 2, 0 dienstjaren = 5,11
functiegroep 2, 1 dienstjaar = 5,18
20
functiegroep 1 = 5,30
functiegroep 2, 0 dienstjaren = 5,95
functiegroep 2, 1 dienstjaar = 6,03
functiegroep 2, 2 dienstjaren = 6,11
21
functiegroep 1 = 6,17
functiegroep 2, 0 dienstjaren = 6,87
functiegroep 2, 1 dienstjaar = 6,97
functiegroep 2, 2 dienstjaren = 7,07
functiegroep 2, 3 dienstjaren = 7,16
22
functiegroep 1 = 7,16
functiegroep 2, 0 dienstjaren = 7,94
functiegroep 2, 1 dienstjaar = 8,05
functiegroep 2, 2 dienstjaren = 8,16
functiegroep 2, 3 dienstjaren = 8,27
23
functiegroep 1 = 8,35
functiegroep 2, 0 dienstjaren = 8,94
functiegroep 2, 1 dienstjaar = 9,07
functiegroep 2, 2 dienstjaren = 9,19
functiegroep 2, 3 dienstjaren = 9,32
functiegroep 2, 4 dienstjaren = 9,45
functiegroep 2, 5 dienstjaren = 9,57

Vanaf je 19de gaan ook het aantal jaren dat je in dienst bent namelijk tellen.
Bij zo goed als alle albert heijns geld deze norm (CAO norm)
Ook blijft het zo zo lang je geen Verkoper 2 (functiegfreop 2) bent je geen dienstjaren hebt
Volgens deze tabel kan iemand van 16 dus niet meer verdienen dan iemand van 18. Iemand van 17 kan daarintegen wel meer verdienen dan iemand van achttien Maar zoals jij het brengt gaat in de meeste "normale"(zie boven) niet op.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 12:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 10:57:
Dan maak je nu geen eerlijke vergelijking. Jij kreeg per uur een bepaald percentage aan vakantiegeld, maar ik krijg 1 keer in het jaar mijn vakantiegeld. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik dus nog meer verdien per uur als ik mijn totale jaarinkomsten deel door het aantal uur.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 17:12
super_kuikentje
super_kuikentje is offline
Ik verdien meer dan een collegatje van 16
Zij verdient 2,80 en ik verdien 3,17
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 20-07-2003 @ 13:48:
Dan maak je nu geen eerlijke vergelijking. Jij kreeg per uur een bepaald percentage aan vakantiegeld, maar ik krijg 1 keer in het jaar mijn vakantiegeld. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik dus nog meer verdien per uur als ik mijn totale jaarinkomsten deel door het aantal uur.
Duh. Ik bekeek het op een andere manier. (Of je dan in totaal meer verdient weet ik niet, maar goed, das weer iets anders.)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:00
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
hehe ik ken het gevoel vooral als je merkt dat ze het alleen maar redden doordat jij er werkt... maar goed ik denk dat er niet zo heel veel verschil idd zit in het werk dat je aflevert maar het is nou eenmaal.. Je zit nu nog vast aan jeugdloon, maar over een paar jaartjes zijn de rollen omgedraaid moet je dan denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten