Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat vooral de dood de voedingsbodem van de menselijke filosofie en het menselijk nadenken is, en dat we misschien ook wel de ziel als indirecte reden daarvoor moeten noemen. Of de ziel ook de directe reden is achter onze drang naar filosofie, weet ik trouwens niet. Ik denk dat onze hersenen er toch wel aan ten grondslag liggen. Alhoewel, zonder ziel geen bewustzijn, zonder bewustzijn geen existentie. Zonder bestaan geen levensvragen. Maar zonder hersenen ook niet, aangezien je je dan moeilijk concrete gedachten kunt vormen. Bij nader inzien denk ik dus dat het door onze ziel komt die het Goddelijk bewustzijn met zich meebrengt. Een computer zou je intelligent kunnen noemen, maar ik denk niet dat hij zich ooit kan afvragen waar hij vandaan komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wij mensen zijn de enige wezens die zich vragen stellen omtrent de dood. Hebben dieren dus geen ziel?
||
![]() |
Citaat:
Ik denk ook dat er weinig wetenschappelijks omgaat in het hoofd van een herkauwende koe. Of in de kat, die zojuist met haar gat op mijn muis kwam zitten. Die wil aandacht en brokken. Maar heeft Klittie een kattezieltje?
||
Citaat:
peter. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaaltje] Ach ja, waarom zou ze ook barkrukkie | 10 | 20-04-2005 08:53 | |
Beleidszaken |
[IQVANEENPAD] vertel nou eens waarom die regel er is! McMotion | 122 | 09-02-2005 20:01 | |
Verhalen & Gedichten |
De weg naar een nieuwe toekomst MissyGeduld | 2 | 21-09-2004 14:06 | |
Vrije tijd |
Aan welke club heb je een hekel ? L1 | 161 | 21-06-2003 20:41 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
De jongen, de oude man en de zoektocht naar suiker. AtHell | 7 | 04-01-2003 09:58 |