Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan werkt het niet nara behoren.. Maar helemaal niet werken doet het ook niet.. Of het goed is dat iets half werkt is een ander verhaal.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tips om je PC sneller te laten lopen: - Eindelijk dat Win9x eens eraf gooien en kiezen voor Windows 2000 of XP. - Een stripje van 256mb erbij zetten - Zorgen dat je pc een beetje schoon blijft, geen overbodige rotzooi erop zetten. Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 19:02. |
![]() |
|
Okay bedankt voor de respons,iedereen.
Ik heb WinXp pro btw.Ik laat schijfopruiming nu lopen,kijken of dat helpt. En wat betreft spellen er af gooien: Ja,maar is het niet een beetje raar om op slechts +/-10-15GB te plijven als je een pc met 40 GB hebt? En wat Win reinstall betreft ![]()
|
Vaak is het opstarten traag omdat veel programma's opstarten na het inloggen. Kwestie van dat even verschonen.
Meer geïnstalleerde programma's of spellen hoeft het systeem niet te vertragen. Dit is meestal te wijten aan drivers, spyware en programma's die enorme hoeveelheden zooi in de registery plaatsen. Ad Aware regelmatig draaien en alleen goede, bloat-free programma's draaien.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als je na het formateren je schijf nou eens netjes indeelt
in meerdere schijven voobeeldje: (schijf 40 gb) c: windows, 10 gb d: muziek en film, 15 gb e: games, 15 gb door muziek film en games ergens anders op te zetten, heb je geen last ervan met het runnen van windows, want die staat immers op c. Ten tweede staan al je gegevens op d en e veilig, ook al windows crash, je formarteert dan gewoon alleen c. Op deze manier kun je eigenlijk ook om de 2 maanden formateren zonder informatie kwijt te raken. het indelen kun je doen met partition magic of bij het instaleren van windows xp of met een opstartdiskette. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
XP en geheugen zou ik persoonlijk ook wel aanraden. Wat de meeste mensen vervelend vinden is de PC weer helemaal opnieuw te installeren. Zelf heb ik een programma wat een backup maakt van het systeem en een image maakt zoals het voor mij werkt, met daarbij de programma'tjes die ik altijd gebruik. Als ik nu performance problemen krijg dan heb ik binnen 3 minuten m'n oude basisimage terug en de snelheid is precies hetzelfde als voorheen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vervelend als je E: vol zit en je wilt een game installeren dat weer op de D: moet komen te staan ![]() |
![]() |
|
![]() |
wat ook kan helpen is TweakXPpro(trial)
en freeramXPpro(freeware) TweakXPpro is voor je computer wat fijner af te stellen en je hebt echt in veel de keuze, je kan je computer automatisch laten configuren naar gelang welke processor je hebt, er zijn nog veel meer instelling (een stuk of 100:-)) Wat zeer handig is is de instelling om windows te dwingen de *.dll-files uit het geheugen te halen en ook kan je kiezen welke programma's opgestart worden als je je computer opstart, zo kan je de onnodige eruit halen want meestal zit er ook wel rommel tussen die je niet eens nodig hebt iedere keer ![]() Link: Tweak XP pro FreeramXPpro: geheugen vrij maken HANDIG, monitoring van de RAM-status, te weinig geheugen vrij, druk op GO autofreeram en der is ineens weer veel geheugen vrij handig als je pc te traag loopt link: FreeRAMXPpro O ja en als je computer traag loopt tijdens games, denk er dan eens aan om de laatste drivers te downloaden voor je 3D-kaart en geluidskaart ![]() vaak vind je drivers op de site van de fabrikant! |
![]() |
|
FreeRAM en dergelijke programma's maken RAM 'vrij', en vertragen daarbij alleen je systeem maar. Vrij RAM is ongebruikt RAM is compleet waardeloos, Windows laat juist programma's in RAM staan als het geheugen niet nodig is voor 't geval je dat programma opnieuw op gaat starten. Je wil dus helemaal niet dat een programma Windows gaat dwingen dat RAM leeg te maken.
|
![]() |
|
Idd... ik snap sowieso al die tweakprogramma's die Windows zogenaamd beter of sneller laten werken niet. Windows is slim genoeg omdat allemaal zelf uit te zoeken... typisch dat er altijd mensen zijn die het beter weten dan Microsoft en het nodig vinden om in het register te rommelen of met het RAM-geheugen of swapfile te kloten.
Gewoon uitkijken wat je installeert en af en toe eens defragmenteren, dan draait je computer het best, IME.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Windows NT (dus ook 2000/XP) heeft goede memory management, heb je geen andere utilities voor nodig). Windows 95/98/ME en the likes hebben dat wel hard nodig, want die memory management is waardeloos. Daarmee kun je dus wel baat hebben van een goed prog dat het geheugen van niet gebruikte progs swapped en daarmee geheugen vrijmaakt voor actieve programma's die het hard nodig hebben.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sorry hoor, maar de mensen die het geheugenmanagement van de NT based OS-en hebben geschreven zullen echt wel snappen wat de beste default instellingen zijn. Denk je nou echt dat de eerste de beste programmeur 't beter weet? Tuurlijk zijn er tweaks te vinden, afhankelijk van je gebruik staan sommige dingen niet optimaal, maar van dingen als geheugenmanagement kun je beter met je tengels afblijven, dat kan Windows prima zelf regelen. Vooral programma's als FreeRAM zijn geschreven door mensen die bepaalde fundamentele dingen gewoon niet snappen. Dergelijke rotzooi wil je gewoon niet op je PC hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij Windows 9x kon je inderdaad door een aantal instellingen te veranderen je systeem een stukje sneller/stabieler ( ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
dual core of niet? twinkebel | 32 | 27-12-2006 22:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
Games |
Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger! Diablos | 274 | 20-09-2003 03:34 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Games |
waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger. GpMaStEr | 7 | 13-07-2002 01:54 |