Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 09:04
Purgatori
Purgatori is offline
Lo peeps,

Op de een of andere manier, hebk ineens een virus Gister begonne men games ineens vreemde dinge te doen, rare foutmeldinge enzo.. Dusk denk.. Kga is scanne.. En ja hoor.. Raak.. Hoe kan ik et virus beste tege gaan.. Ik vind et een zeer vreemde... Nu zit ik dus te scanne, en da scan ding zegt dattie in: C:\System Volume Information zit.. Maar ask naar C:\ ga staat die map er niet mij.. As ik et bove in de adres balk intyp.. Kom ik wel in et mapje.. Maar zitte er slechts wat mapjes in met nix.. En 1 mapje met een .log file.. Maar hij heeft in dat mapje nu al 964 gevonde.. (+ aantal in programfiles) Kent iemand dit virus.. Wa moek doen? Alvast bedankt,

Greetz,

[Edit: Er zitte owk .tmp file's tusse.. Die kan hij niet cleanen.. Wat nu?]

Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 09:07.
Advertentie
Oud 17-05-2003, 09:09
iamcj
iamcj is offline
Wat?
Oud 17-05-2003, 09:20
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
iamcj schreef op 17-05-2003 @ 10:09:
Wat?
Wat Wat??
Oud 17-05-2003, 09:21
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: dit is nu het 2e topic wat ik van jou lees en weer ben je aan het schelden, hierdoor verlies ik de zin om jou te helpen

t is btw een verborgen map, maar ik raad als je virussen hebt een volledige reïnstall van de pc aan, wat ik ook in het andere topic aanbeveel
Oud 17-05-2003, 09:27
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 17-05-2003 @ 10:21:
Offtopic: dit is nu het 2e topic wat ik van jou lees en weer ben je aan het schelden, hierdoor verlies ik de zin om jou te helpen

t is btw een verborgen map, maar ik raad als je virussen hebt een volledige reïnstall van de pc aan, wat ik ook in het andere topic aanbeveel
Waar staat dat schelde van mij dan?
Oud 17-05-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 17-05-2003 @ 10:27:
In je tag.

Overigens neem ik de moeite niet om je te helpen, leer eerst maar eens normaal ABN praten.
Oud 17-05-2003, 09:34
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-05-2003 @ 10:04:
Lo peeps,

Op de een of andere manier, hebk ineens een virus Gister begonne men games ineens vreemde dinge te doen, rare foutmeldinge enzo.. Dusk denk.. Kga is scanne.. En ja hoor.. Raak.. Hoe kan ik et virus beste tege gaan.. Ik vind et een zeer vreemde... Nu zit ik dus te scanne, en da scan ding zegt dattie in: C:\System Volume Information zit.. Maar ask naar C:\ ga staat die map er niet mij.. As ik et bove in de adres balk intyp.. Kom ik wel in et mapje.. Maar zitte er slechts wat mapjes in met nix.. En 1 mapje met een .log file.. Maar hij heeft in dat mapje nu al 964 gevonde.. (+ aantal in programfiles) Kent iemand dit virus.. Wa moek doen? Alvast bedankt,

Greetz,

[Edit: Er zitte owk .tmp file's tusse.. Die kan hij niet cleanen.. Wat nu?]
Translation:
Halo people,

Op de een of andere manier heb ik ineens een virus . Gister gingen mijn spellen anders dan normaal te doen, vreemde foutmeldingen enzo. Dus ik dacht, ik ga even scannen. En inderdaad ik had/heb een virus. Hoe kan ik het virus het beste tegengaan? Ik vind het een zeer vreemd virus. Mijn virusscanner geeft aan dat hij in de map "System Volume Information" zit. Maar als ik daar naar ga browsen zie ik de map niet in mijn "c:\" Als ik het echter in de adresbalk intyp dan kom ik er wel. Maar er zit slechts wat mappen in die map, en een map met een ".log" bestand erin. Hij heeft in deze volder al 964 virussen gevonden, en ook een paar in "program files". Kent iemand dit virus? Wat moet ik doen?

[EDIT]Er zitten ook een paar .tmp bestanden in, die hij niet kan verwijderen[/EDIT]
END Translation

ik vertaal het maar 1x voor je, voortaan wat duidelijker typen aub.

Om je te helpen moeten we weten hoe dat virus heet, dat geeft je virusscanner als het goed is aan. MEestal kan je virusscanner de virussen ook wel weghalen. Meld ons eerst aub de naam van het virus en dan kunnen we je missgien verder helpen

PS: .TMP bestanden moet je altijd weg kunnen halen zonder problemen, TMP staat nl voor "tijdelijk"
Oud 17-05-2003, 09:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-05-2003 @ 10:27:

[!Verdomme!] Weer een virus, help..

hierom
Oud 17-05-2003, 09:42
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-05-2003 @ 10:34:
Translation:
Halo people,

Op de een of andere manier heb ik ineens een virus . Gister gingen mijn spellen anders dan normaal te doen, vreemde foutmeldingen enzo. Dus ik dacht, ik ga even scannen. En inderdaad ik had/heb een virus. Hoe kan ik het virus het beste tegengaan? Ik vind het een zeer vreemd virus. Mijn virusscanner geeft aan dat hij in de map "System Volume Information" zit. Maar als ik daar naar ga browsen zie ik de map niet in mijn "c:\" Als ik het echter in de adresbalk intyp dan kom ik er wel. Maar er zit slechts wat mappen in die map, en een map met een ".log" bestand erin. Hij heeft in deze volder al 964 virussen gevonden, en ook een paar in "program files". Kent iemand dit virus? Wat moet ik doen?

[EDIT]Er zitten ook een paar .tmp bestanden in, die hij niet kan verwijderen[/EDIT]
END Translation

ik vertaal het maar 1x voor je, voortaan wat duidelijker typen aub.

Om je te helpen moeten we weten hoe dat virus heet, dat geeft je virusscanner als het goed is aan. MEestal kan je virusscanner de virussen ook wel weghalen. Meld ons eerst aub de naam van het virus en dan kunnen we je missgien verder helpen

PS: .TMP bestanden moet je altijd weg kunnen halen zonder problemen, TMP staat nl voor "tijdelijk"
Ik scan met een online scan progje.. www.housecall.nl Daar staat alleen watter geinfecteerd is.. Niet hoe et heet..
Oud 17-05-2003, 09:44
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-05-2003 @ 10:42:
Ik scan met een online scan progje.. www.housecall.nl Daar staat alleen watter geinfecteerd is.. Niet hoe et heet..
http://housecall.trendmicro.com/ neem ik aan,

die geeft als het goed is wel naam van virus.... toch?
Oud 17-05-2003, 09:50
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-05-2003 @ 10:44:

http://www.housecall.nl/housecall/ho...i_explorer.asp

Maar die geeft niej aan hoe et heet.. Alleen wattie nu aant scanne is.. Total scanned.. En infected.. En oft cleanable is of niet.. En in welke dir et staat..
Oud 17-05-2003, 13:37
TIGEK
TIGEK is offline
Zonder de naam heb je geen Medicijn. Dus eerst de naam van het Virrus anders kunnen we je niet helpen en dan zit het formateren van de HD als een mogelijkheid
Oud 17-05-2003, 15:35
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 17-05-2003 @ 14:37:
Zonder de naam heb je geen Medicijn. Dus eerst de naam van het Virrus anders kunnen we je niet helpen en dan zit het formateren van de HD als een mogelijkheid
Kheb XP Pro der ff opnieuw opgegooid, khoop dat et nu weer goed is..
Oud 17-05-2003, 15:37
very drunk driver
very drunk driver is offline
waarschijnlijk kun je niet alle mappen zien en dat is gewoon een optie in windows xp. dan moet je naar xp gaan en dan naar extra ofzo en dan naar mapopties daar moet je alle mappen aanvinken. en wat betreft dat virus dat moet je gewoon scannen en het programma het virus op laten ruimen
Oud 17-05-2003, 16:18
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 17-05-2003 @ 16:37:
waarschijnlijk kun je niet alle mappen zien en dat is gewoon een optie in windows xp. dan moet je naar xp gaan en dan naar extra ofzo en dan naar mapopties daar moet je alle mappen aanvinken
Whehe, dat wissik zelf owk wel hoor Maar dan nog stond hij er niet tusse.. Kheb dat altyd aanstaan.. Das verborge mappen zichtbaar make.. Maar hij stond er nog altyd niej bij.. Zeer weird..
Oud 17-05-2003, 16:22
cyber ian
cyber ian is offline
het is waarschijnlijk een sub 7 virus das is een hackers virus dus snel je fire wal omhoog zetten dat bestand waar je het over hebt gebruikt windows en normaaal kan je het niet vinden of aanpassen me raad is dus blijven scannen en proberen te verwijderen of een goede virusscaner kopen en op je pc zetten
Oud 17-05-2003, 18:50
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-05-2003 @ 17:18:
Zeer weird..
och
waarschijnlijk staat 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' nog aangevinkt.
XP heeft 2 dingen die je moet aanpassen als je alles wilt zien.
verborgen bestanden, en beveiligde bestanden
system volume information gaat door als beveiligde map

Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 18:52.
Oud 19-05-2003, 09:26
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-05-2003 @ 10:44:

Ik gebruik et ook.. en hij geeft gewoon de virusnaam... als je daarop dubbelklikt kom je op een pagina met info over et virus en de verwijderinstructies.!!
Oud 19-05-2003, 20:10
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Online scannen dat is toch de put dempen nadat het kalf verdronken is.

MAN INSTALLEER TOCH EEN BEHOORLIJKE VIRUSSCANNER.
Oud 19-05-2003, 20:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 19-05-2003 @ 21:10:
Online scannen dat is toch de put dempen nadat het kalf verdronken is.

MAN INSTALLEER TOCH EEN BEHOORLIJKE VIRUSSCANNER.
Wil ik niet.

Ik had Norton Antivirus 2003, maar dat vertraagt m'n systeem enorm, erg irritant. En virusvrij kun je ook zijn met een beetje oplettendheid.

Als er een goede virusscanner is die weinig resources trekt dan installeer ik die wel, maar iig geen NAV meer op mijn comps. :/
Oud 20-05-2003, 08:40
very drunk driver
very drunk driver is offline
norton anti virus is de beste.

hij komt uit verschillende test het beste uit. ik heb nooit een virus en hoezo hij vertraagt je systeem misschien moet je geen gekopieerde hebben maar een echte versie en dan gebeurd zoiets niet. of norton 2002 proberen die doet het perfect
Oud 07-07-2003, 19:11
BestGamer
BestGamer is offline
norton anti virus 2003 proffesional werkt het beste (althans bij mij wel )
Oud 07-07-2003, 19:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Uppen van oude topics wordt niet gewaardeerd.

Regels voor berichten