Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2001, 23:45
ick
ick is offline
op hardware stond een topic over unlocken, waar een in mijn ogen best wel goeie discussie op gang aan 't komen was, die is nu 100% weg, WAAROM?!
Advertentie
Oud 05-03-2001, 06:32
the Phit
the Phit is offline
Omdat je ook gewoon naar de zwarte markt kan gaan om dat ding te unlocken.
Oud 05-03-2001, 16:27
ick
ick is offline
Citaat:
the Phit schreef:
Omdat je ook gewoon naar de zwarte markt kan gaan om dat ding te unlocken.
kan, maar zelf doen is leuker, leer je wat van, en kan jew je phone mee slopen, 't is maar waar je intresses liggen

Oud 05-03-2001, 16:49
Verwijderd
Omdat het illegaal is en dat vinden ze bij S.com niet leuk..
Oud 05-03-2001, 16:52
Koen Roumen
Koen Roumen is offline
Ik heb het in ieder geval niet gedaan.
Oud 05-03-2001, 16:56
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Niet alleen bij S.com vinden ze dat niet leuk..

Oud 05-03-2001, 20:21
ick
ick is offline
Citaat:
McLaren schreef:
UNLOCKEN IS NIET ILLEGAAL! want als je de phone gekocht hebt issie officieel van jou, dat de telecom aanbieder een paar honderd piek meebetaalt heeft maakt geen rukuit, hij is en blijft jou WETTIGE eigendom, en iets wat van jou is mag je mee doen waar je zin in heb. er zijn al meerdere rechtzaken van de telecomaanbieders tegen massa-unlockers geweest, de telecomgasten hebben die rechtzaken stuk voor stuk verloren om bovengenoemde reden.

unlocken is WEL illegaal als:
1) je een contract getekend heb dat je de telefoon niet zal unlocken. bij prepaid telefoons hoef je nix te tekenen, en vaak zelfs geen persoonlijke gegevens te geven om 'm te kopen, dus die optie valt al af.
2) je auteursrechten schend door bijvoorbeeld software uit een niet gelockte telefoon te kopieren naar een gelockte telefoon. of op een andere manier auteurstrechtelijk beschermde software gebruikt. Aangezien de meeste unlock programma's door de programmeurs freeware zijn genoemd, en deze niet alle programmatuur wijzigen maar slechts enkele bytes, is het ook vrij lastig om op deze manier auteursrechten te schenden.
3) je in een land bevind waar 't verboden is om met je telefoon te kloten (in europa zijn die er niet)

so, what's the point ppl?

/edit: ZO, heb ik dat ff goed gezegd

------------------
Je mag ALLES van me weten, in ruil voor je pincode! | Geld moet rollen, niet gerold worden! | goet, goeier, Ick

[Dit bericht is aangepast door ick (05-03-2001).]
Oud 05-03-2001, 20:24
ick
ick is offline
en nou niet zo laf zijn om de vorige post deleten. ik HEB gelijk, er zijn uitzonderingen, maar zoals gezegd kan je alleen illegaal bezig zijn als je 't doelbewust doen. een flash-rom van een niet gelockte telefoon is IMHO zeer moeilijk te vinden
Oud 05-03-2001, 20:28
Verwijderd
hmm..
Daar zit wel wat in, vervelende is dat je geen contract hoeft te tekenen om aan ziets te houden..

Als je ikets koopt heb je een overeenkomst gemaakt, die heb je zonder papiertje maar daar hoort wel bij dat je 'm niet unlocked..

Je koopt de telefoon van KPN onder voorbehoud dat er geen illegale dingen mee gebeurt..
Oud 05-03-2001, 21:12
Krewsial
Krewsial is offline
na een jaar issie volledig van de consument.. (bij mij tenminste)
Oud 05-03-2001, 21:27
Hij mag door een erkende winkel geunlocked worden. Doe je dat niet dan is er geen garantie.

------------------
slechte forumbazen bestaan niet. (c) Koen Roumen
Oud 06-03-2001, 17:26
ick
ick is offline
Citaat:
McLaren schreef:
hmm..
Daar zit wel wat in, vervelende is dat je geen contract hoeft te tekenen om aan ziets te houden..

Als je ikets koopt heb je een overeenkomst gemaakt, die heb je zonder papiertje maar daar hoort wel bij dat je 'm niet unlocked..

Je koopt de telefoon van KPN onder voorbehoud dat er geen illegale dingen mee gebeurt..
als ze mij die voorwaarden niet laten zien voor ik 'm koop, tja, dan kan je dat niet als wettig contract beschouwen he? ok, de telecom mensen willen dat je 'm niet unlockt, maar de telefoon ios en blijft 100% van de koper, ook als ze 't niet willen. als ze willen dat je 'm niet unlockt moeten ze gewoon 't beste netwerk van hun netwerk maken.

er zijn weinig mensen die een libertel of KPN telefoon laten unlocken...

Oud 06-03-2001, 18:10
Paperz
Paperz is offline
hmm ok..
kan deze discussie dan gewoon weer naar H&T
Oud 06-03-2001, 20:37
ick
ick is offline
Citaat:
Paperz schreef:
hmm ok..
kan deze discussie dan gewoon weer naar H&T
ben ik eigenlijk ook wel voor om deze te moven naar H&T, maar ja.... alleen forumbazen mogen daarover beslissen
Oud 06-03-2001, 21:04
dystopia
dystopia is offline
Unlocken niet, maar het gebruiken van de nieuwe mogelijkheden sijn wel illegaal..

Grijs gebied..

Net als 'creatief surfen'

------------------
God created light for darkness' fight, but failed... Fight light! Love night!
Oud 07-03-2001, 00:58
ick
ick is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Unlocken niet, maar het gebruiken van de nieuwe mogelijkheden sijn wel illegaal..

Grijs gebied..

Net als 'creatief surfen'

ook niet! de telefoon is 100% van jou, dus je mag er ook een andere simkaart (die ook 100% van jou is) in stoppen en de ouwe simkaart (die ook 100% van jou is) in 2-en knippen, zolang de gebruikte schaar ook 100% van jou is
Oud 07-03-2001, 12:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ick schreef:

ook niet! de telefoon is 100% van jou, dus je mag er ook een andere simkaart (die ook 100% van jou is) in stoppen en de ouwe simkaart (die ook 100% van jou is) in 2-en knippen, zolang de gebruikte schaar ook 100% van jou is
hehe jah leuk.. met alles wat je hebt mag je mee doen wat je wilt..

Leuke redenering
het probleem: jij gebruikt het telefoonnetwerk van een ander en daar is het niet toegestaan om gekraakte simkaarte te usen.. en dat netwerk is 0% van jou (tenzij je aandelen hebt )

Ik heb hier zo'n shotgun ligge heh. Mag ik nu op Beabitch knalle?

------------------
God created light for darkness' fight, but failed... Fight light! Love night!
Oud 07-03-2001, 13:01
Verwijderd
de GSM-masten zijn toch ook niet 100% van jou terwijl je er ook voor betaald..
Oud 07-03-2001, 16:10
C r Y p S
C r Y p S is offline
http://www.astalavista.com
En dan naar "mobile secrets"
Kun je daar mooi je ideeën uitwisselen...
Oud 07-03-2001, 17:28
McCaine
McCaine is offline
Deze kan idd wel weer terug...

------------------
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality!
Oud 07-03-2001, 17:51
ick
ick is offline
GSM masten maak je tegen betaling gebruik van. als je telefoon de originele (in dit voorbeeld BEN) simkaart heeft dan bel je over de masten van BEN (tenzij je telecomprovider ook roamt op andere netwerken, dan kan je ook bijv. libertel krijgen) ans je er een KPN simkaart ingooit, dan gebruikt ie alleen de masten van kpn, en betaal je kpn voor 't gebruik van die masten
Oud 07-03-2001, 17:52
ick
ick is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Deze kan idd wel weer terug...

thanks
Oud 07-03-2001, 17:55
ick
ick is offline
Citaat:
dystopia schreef:
hehe jah leuk.. met alles wat je hebt mag je mee doen wat je wilt..

Leuke redenering
het probleem: jij gebruikt het telefoonnetwerk van een ander en daar is het niet toegestaan om gekraakte simkaarte te usen.. en dat netwerk is 0% van jou (tenzij je aandelen hebt )

Ik heb hier zo'n shotgun ligge heh. Mag ik nu op Beabitch knalle?

enne ff tussendoor, de simkaart kan je misschien wel kraken, maar er is geen idioot die dat doet, een telefoon kan gelockt zijn op een sim, maar een sim kan niet gelockt zijn op de telefoon. en als je sim gelockt op jou phone zou zijn, whatever? je unlockt 'm niet om je ouwe probider te houden!

Oud 14-07-2003, 21:56
foverveen
foverveen is offline
Helemaal correct.

Unlocken is alleen niet toegestaan als:

a) dit in de voorwaarden staat en je vervolgens het netwerk van die provider bent gaan gebruiken (waarmee je aangeeft accoord te gaan met deze vwden).

b) er geknoeid / gewijzigd wordt met / aan de software (flashing bijv).

Het KAN dus illegaal zijn, maar dit is volledig afhankelijk (en ook de verantwoordelijkheid) van de eigenaar vd telefoon. Het aanbieden van unlockcodes is dus in ieder geval iets wat legaal is (hooguit kan door het gebruik van die codes de gsm-eigenaar in overtreding zijn). Maarja.... who REALLY cares?

Ten slotte dan ook nog een tip voor Nokia bezitters:
Gratis je Nokia op afstand unlocken:

http://www.themusicsafe.com/extra/unlock/

Ik zou zeggen maak hier gebruik van (tenzij dit voor jou dus illegaal zou zijn )
Oud 14-07-2003, 22:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zullen we dit topic van 2½ jaar oud maar schenken aan de eeuwige rust? Lijkt me vestandig..

Verder heeft de rechter geoordeeld dat mensen zelf mogen unlocken en dat dit niet strafbaar is, no matter de voorwaarden die de operators je voorschotelen.

Regels voor berichten