Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 19:44
slibbysloeby
slibbysloeby is offline
Wij moeten debateren op school en hebben de stelling "moet euthanasie worden toegestaan bij levensmoee mensen?"
wij willen graag jullie mening en een argument daarvoor

alvast bedankt groetjes Janne en Laura
Advertentie
Oud 15-01-2002, 19:51
butthead136
butthead136 is offline
ik help je wel (NOT)
Oud 15-01-2002, 20:33
klinkguppie
euthanasie toestaan bij mensen die levensmoe zijn is volgens mij errug verkeerd.
ze hebben dan even een dipje en kunnen als ze dat dan willen euthanasie gaan plegen, gaat mij iets te ver hoor

wel mag het van mij als deze mensen echt helemaal maar dan ook helemaal niets meer kunnen doen zeg maar, of heel erge pijn hebben enzo..
Oud 15-01-2002, 20:44
autodropje
autodropje is offline
Het is toch jou leven, ik vind dat je als je dan dood wilt je er ook zelf voor mag kiezen om het op een pijnloze manier te doen.
Als mensen echt dood willen dan lukt het ze toch wel, dan is euthenasie naar mijn mening beter dan dat ze voor de trein springen ofzo.
Oud 15-01-2002, 21:00
klinkguppie
zit ook wat in ja...
Oud 15-01-2002, 22:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Kan ik weer met mezelfde voorbeeld als altijd komen, maar zeg het wel gewoon. Bij sommige mensen is het niet "een dipje". Als je al jaren ellendig leeft, en gewoon dood wilt, waarom zouden we dat dan verbieden?
Oud 15-01-2002, 22:04
soulless
soulless is offline
Het is altijd nog JOUW leven. En als je er een einde aan wil maken is dat JOUW beslissing.

En iedereen heeft recht op een netjes einde, dus niet voor een trein of van een flat ofzo.

Waar je dus naar toe moet is medische begeleiding hierbij, waar natuurlijk wel eengrondig psychologisch onderzoek aan vooraf moet gaan, er zijn genoeg geestes-zieke mensen.

Om die reden vind ik een pil van Drion, 'doe-et-zelf-pakket' ook niet echt ideaal. Daar is namelijk ook geen morning after pilletje voor
Oud 17-01-2002, 15:51
liefisik
liefisik is offline
ik vind dat het best zou mogen alleen zullen er wel bepaalde regels aan verbonden moeten worden over de omstandigheden en de eventuele wachttijd. ik vind niet dat mensen zo van het een op het andere moment zouden mogen beslissen van ik kap ermee, mmaar wanneer zijn bijv een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn of bepaalde klachten of afwijkingen hebben. wie zal hen dan tegenhouden?zoals al gezegd, het is hun leven. wanneer er bijvoorbeeld sprake is van twijfel voor goedkeuring, dan zou je altijd de eventuele nabestaanders er bij kunnen betrekken. is in ieder geval een optie. toch?
Oud 17-01-2002, 18:37
pienie
Ik vind het een raar onderwerp en heel erg moeilijk...
Kijk als je het toelaat, dan help je misschien wel mensen, MAAR het spreekt het geloof weer erg tegen...

Er zitten altijd voor en tegens aan...
Oud 17-01-2002, 19:01
heitinga4ever
heitinga4ever is offline
Ik vind dat het wel mag.
Maar dan moet er in sommigen gevallen wel eerst goed gecontroleerd worden of de persoon die dood wil werkelijk wel dood wil. Of dat hij gewoon even in een dip zit.
Als iemand in het zieknhuis met een dodelijke ziekte ligt en alleen maar pijn lijdt, dan lijkt het mij niet vreemd dat hij (vervroegd) dood wil. In zo'n geval zouden ze niet moeilijk moeten doen.

Maar als iemand gewoon dood wil, zonder dat hij bijvoorbeeld een dodelijke ziekte heeft, dan zou ik euthanasie niet zo maar toelaten. Laat degene die dood wil dan eerst gesprekken met psychologen aangaan. Bovendien zou degene er dan ook een verplichte bedenktijd aan vast moeten zitten. Sta euthanasie bij die persoon pas toe na bijvoorbeeld 6 maanden. In die tijd kan hij van mening veranderen, onder andere door psychologische hulp bijvoorbeeld.
Oud 17-01-2002, 19:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
pienie schreef:
Ik vind het een raar onderwerp en heel erg moeilijk...
Kijk als je het toelaat, dan help je misschien wel mensen, MAAR het spreekt het geloof weer erg tegen...

Er zitten altijd voor en tegens aan...

Is er iets dat iedereen gelooft dan

Voor zover ik weet niet, en dan lijkt het me ook voor ieder aan zichzelf om te bepalen of ze dood willen of niet (al dan niet om geloofsredenen).
Oud 17-01-2002, 19:21
Verwijderd
Ik vind dat als je echt aan je bed gekluisterd zit je bv gevoed of wat dan ook moet worden en er is geen kans meer om beter te worden, dan vind ik dat je , wanneer mensen dat vragen, je hen pijnloos mag laten sterven. Ik zou het zelf ook vragen, want waarom heeft het leven nog zin als je niets meer kan doen of niets meer kan bepalen....
Dan vind ik dat euthenasie is toegestaan.
Oud 18-01-2002, 15:40
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Heey thanx voorrr jullie berichtjess!
Maandag moet ik met Laura dat debat voeren, en ik ben op het internet nog wat goeie argumenten aan het verzamelen. Weet iemand nog een zoekbron op ut net??!?

En wat vinden jullie trouwens van; dat je op een bepaalde leeftijd (bv rond de 40) een verklaring moet afleggen of je wel of niet vervroegd dood wil gaan als je aan dementie lijdt?
Goed/slecht idee?!? Ik wil jullie mening weten met goeie argumenten daarvoor please!

Janne
Oud 18-01-2002, 17:37
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef:

En wat vinden jullie trouwens van; dat je op een bepaalde leeftijd (bv rond de 40) een verklaring moet afleggen of je wel of niet vervroegd dood wil gaan als je aan dementie lijdt?
Goed/slecht idee?!? Ik wil jullie mening weten met goeie argumenten daarvoor please!

Janne
Ik vind het prima, maar ik zou het zelf nooit doen, omstandigheden veranderen dus je weet nooit of je het misschien wel helemaal niet erg vind om dement te leven.
Oud 18-01-2002, 19:56
slibbysloeby
slibbysloeby is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef:
Heey thanx voorrr jullie berichtjess!
Maandag moet ik met Laura dat debat voeren, en ik ben op het internet nog wat goeie argumenten aan het verzamelen. Weet iemand nog een zoekbron op ut net??!?

Janne
ja ook van mij heeeel erg bedankt voor jullie mening en als je nog iets weet schrijf het hier op
Oud 19-01-2002, 14:51
Isa
Isa is offline
ik ben tegen euthanasie wegens religieuze redenen.
Oud 19-01-2002, 16:34
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Het is echt niet zo dat je plotseling dood wilt. Daar is heel veel aan vooraf gegaan. Als die mensen met tegenzin door moeten leven, is dat niet goed voor de samenleving, je hebt kans dat ze toch een zelfmoordpoging gaan wagen, daarmee kunnen anderen ook gevaar lopen.

Ik vind wel dat ze eerst echt goede hulp moeten krijgen. Mensen die er echt voor gestudeerd hebben en weten wat ze kunnen doen. Zo zorg je ervoor dat de mensen die opeens een ingeving hebben dat ze dood willen, er nog eens goed over na gaan denken.

Ik ben voor euthanasie als het gaat om mensen die heel erg ziek zijn. Als zeker is dat ze niet meer beter worden en met heel veel pijn verder moeten leven, is het niet leuk voor de persoon zelf, maar ook niet voor de omgeving. Het wordt alleen maar zwaarder als het langer zo door gaat. Een dokter zou dan gewoon iets voor moeten kunnen schrijven. Help die mensen. Niemand verdient het om pijn te lijden.
Oud 19-01-2002, 21:15
The great pretender
The great pretender is offline
Citaat:
butthead136 schreef:
ik help je wel (NOT)
De enige manier waarop jij ons kan helpen is door jezelf opgeven voor vrijwillige euthanasie

Oud 19-01-2002, 21:30
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
Citaat:
slibbysloeby schreef:
Wij moeten debateren op school en hebben de stelling "moet euthanasie worden toegestaan bij levensmoee mensen?"
wij willen graag jullie mening en een argument daarvoor

alvast bedankt groetjes Janne en Laura
ik heb er voor mijn examencijfer een betoog over gehouden
Oud 01-02-2005, 15:24
joyceie
joyceie is offline
ik moet er binnekort ook een discussie over houden..

ik vind dat het mag als mensen geen kwaliteit meer van leven hebben.. en als mensen over het geloof praten kan je zeggen dat euthanasie geen verplichting is maar een keuze
Oud 01-02-2005, 15:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mja..
Oud 01-02-2005, 15:54
RanC
RanC is offline
Verdwijn kwaardaardige Threadnecromancer! Verdwijn naar den Krochten waar gij vandaan kroop!

Oud 01-02-2005, 16:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
joyceie schreef op 01-02-2005 @ 16:24 :
ik moet er binnekort ook een discussie over houden..
en dan up je even een 3 jaar oud topic
Oud 01-02-2005, 18:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 18:13.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten