Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 16:17
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

k hoorde vandaag dat een meisje die k ken pfeiffer heeft, en toen ze dacht dat ze pfeiffer had is ze dus bij ons geweest en we hebben met een stel uit hetzelfde flesje gedronken, nu is de kans natuurlijk niet zo groot dat k of iemand uit de groep het ook heeft maar toch, wat zijn precies de symptonen? jah, k weet dat je dan moe bent, maar jah, k ben best moe maar dat komt waarschijnlijk dus gewoon omdat k slecht slaap. verder heb k niet echt ergens last van, (behalve dan die hoofdpijn, waar mijn vorige topic over ging) ..
dus weet iemand wat precies de kenmerken zijn??

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 16:20
Optima
Optima is offline
Ik heb ook Pfeiffer gehad, en kreeg er voornamelijk keelonsteking door. Van de moeheid heb ik niets gemerkt ( als je steeds denkt dat je GEEN pfeiffer hebt voel je je ook minder moe: het is ook psychisch)

Maargoed: tijdens mijn keelontsteking kuste ik nog met mijn vriend, en die heeft helemaal niets opgelopen.
Oud 09-07-2003, 16:22
Verwijderd
keelpijn, opgezette klieren en meestal ben je in het begin vrij ziek enzo dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:31
Overjoyed
Overjoyed is offline
Keelpijn, ongelofelijk moe, waren bij mij de symptonen.
Oud 09-07-2003, 18:07
Brown eye
Brown eye is offline
Idd...keelpijn, opgezette klieren en vermoeidheid!
Oud 09-07-2003, 19:38
Konijn
Konijn is offline
Er zijn niet echt bepaalde vastgestelde verschijnselen.. De hierboven beschreven dingen zijn wel redelijk standaard, maar ik had bijvoorbeeld niet die keelontsteking waar t bij de meeste mensen mee begint.. Dus het ligt er maar net aan..
(Toch zijn idd vermoeidheid, keelontsteking, koorts en opgezette klieren vaak voorkomend)
Oud 09-07-2003, 22:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
Optima schreef op 09-07-2003 @ 17:20:
Ik heb ook Pfeiffer gehad, en kreeg er voornamelijk keelonsteking door. Van de moeheid heb ik niets gemerkt ( als je steeds denkt dat je GEEN pfeiffer hebt voel je je ook minder moe: het is ook psychisch)
Helaas is het niet altijd psychisch, want soms gaan mensen ook naar een arts om bloed te laten prikken omdat ze al tijden zo moe zijn.

Citaat:
Maargoed: tijdens mijn keelontsteking kuste ik nog met mijn vriend, en die heeft helemaal niets opgelopen.
Het kan natuurlijk makkelijk dat ie het al gehad heeft. Of dat hij het wel heeft gehad, maar er niets van gemerkt.

Verder: op deze site staat meer informatie over Pfeiffer en de symptomen daarvan. In ieder geval heb je met Pfeiffer eigenlijk altijd opgezette klieren. Sommige mensen krijgen bijvoorbeeld ook uitslag.
Oud 10-07-2003, 08:29
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Ik heb nog steeds (al zeven maanden) pfeiffer. Het begon bij mij vooral met ontzettende vermoeidheid, maar omdat ik toen midden in de pw-week zat dacht ik dat, dat zou komen door het leren ofzo... Ik had van te voren al een paar daagjes geen eetlust, werd snel misselijk, last van m'n buik en had heel erg dorst. Van echte bijkomende ziekteverschijnselen heb ik nooit last gehad, alleen maar die verschrikkelijke moeheid...

De kans is aanwezig dat je besmet bent, maar deze is vrij gering. Het duurt gemiddeld ongeveer 2 tot 4 weken tot het virus in werking treed, dus tot deze tijd zul je vrij weinig merken...

Het is inderdaad zo dat veel mensen al beschermd zijn tegen het virus, en dat er al anti-stoffen zijn ontwikkeld door het lichaam. Deze mensen worden helemaal niet ziek, maar hebben de pfeiffer wel in hun bloed zitten, en kunnen dus ook andere mensen besmetten...

Meer informatie ook op deze site te vinden, met onder andere een forum: Ziekte van Pfeiffer
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:58
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik heb ook pfeiffer gehad en het is zó kut!
Je bent echt dood en doodmoe spierpijn, keelpijn....pfff....wil ik NOOIT meer!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 22:01
another supergirl
another supergirl is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 12-07-2003 @ 20:58:
Ik heb ook pfeiffer gehad en het is zó kut!
Je bent echt dood en doodmoe spierpijn, keelpijn....pfff....wil ik NOOIT meer!
idd... ik heb het ook gehad en ik heb er nu nog steeds last van... niet alleen lichamelijk maar ik heb mezelf ook in een soort van isolement gezet en ik ben vriendje kwijtgeraakt, blijven zitten en nu zit ik nog steeds spijt te hebben.. naja en door veel alleen zijn raakte ik zó onzeker.. het ligt zo aan je houding er tegenover, veel eten, sporten en gezond blijven doen.. gewoon denke dat pfeiffer een verkoudheidje is.. want als het je mentally heeft gepakt.. dan ben je al verlore *succes!!*
Oud 14-07-2003, 20:17
Verwijderd
Ik heb nu Pfeiffer en zowel mijn arts als de arts in het ziekenhuis zeiden dat Pfeiffer alleen besmettelijk is in de Incubatietijd dus als je al weet dat je het hebt maakt het niet meer uit of je zoent met iemand of hetzelfde glas ofzo gebruikt, je weet niet wanneer je in de incubatietijd zit dus - als je dan iemand besmet is het al te laat tegen de tijd dat je erachter komt, ik zou je er niet zon zorgen over maken dus, als diegene het krijgen is er nu niets meer aan te doen en je kan nu toch niemand besmetten.

Btje vaag reply - sorry
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 14-07-2003 @ 21:17:
Ik heb nu Pfeiffer en zowel mijn arts als de arts in het ziekenhuis zeiden dat Pfeiffer alleen besmettelijk is in de Incubatietijd dus als je al weet dat je het hebt maakt het niet meer uit of je zoent met iemand of hetzelfde glas ofzo gebruikt, je weet niet wanneer je in de incubatietijd zit dus - als je dan iemand besmet is het al te laat tegen de tijd dat je erachter komt, ik zou je er niet zon zorgen over maken dus, als diegene het krijgen is er nu niets meer aan te doen en je kan nu toch niemand besmetten.

Btje vaag reply - sorry

mijn arts zei echt héél wat anders: niet zoenen, niet met mensen uit hetzelfde glas drinken enz enz, want het is dus besmettelijk (hij had het dus niet alleen over de incubatietijd.

maar goed, voor de topicstarter: als je toch al klachten hebt (zoals de moeheid die je beschrijft) en je hebt ook nog eens risico gelopen op het besmet raken met pfeiffer, dan zou ik gewoon ff langs de dokter gaan. een bloedtest is heel simpel en snel gedaan (je voelt er weinig van) en je hebt dan wel zekerheid!

Regels voor berichten