Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 23:20
Metallinos
Metallinos is offline
Hoi. Ik heb een probleempje met Nero - burning rom. Als ik namelijk een mp3 'add' krijg ik een foutmelding van 'onvoldoende geheugen' en het programma loopt vast als ik op ok klik. Ik gebruik windows 98 en heb 64 MB ram geheugen. Iemand een idee waar het probleem in kan zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 00:01
unpopular
unpopular is offline
in het geheugen

Het ZOU idd kunnen dat je teweinig geheugen hebt.
1. kijk wat de minimale systeem eisen zijn.
2. download een progje dat je geheugen in de gaten te houden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 02:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Juist geen overbodige progs actief hebben, die slurpen je geheugen op. Zorg eerst eens dat al die stomme icoontjes in je system tray weggaan. Alles schoon, desnoods win98 opnieuw installeren.

Je zou ook 128MB erbij kunnen zetten, heb je 196MB en kan er bovendien Windows XP op. Kost maar zo'n €15 tot €20.
Oud 09-07-2003, 11:16
pimomes1987
pimomes1987 is offline
t kan ook dat je schijf zo vol staat dat nero geen imagebestand kan aanmaken (alleen van toepassing als je niet on the fly brand).
Ik zou schijfopruiming ns draaien en overbodige programmaá weggooien in dat geval.
En als je meer ram erbij zet, zou ik zorgen dat je toch mnimaal 256mb hebt, want toen pas draaide xp stabiel op mn pentium 2-300
Oud 09-07-2003, 11:34
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
unpopular schreef op 09-07-2003 @ 01:01:
in het geheugen

Het ZOU idd kunnen dat je teweinig geheugen hebt.
1. kijk wat de minimale systeem eisen zijn.
2. download een progje dat je geheugen in de gaten te houden.
add-on :

minimaal is 16 voor windows en 16 voor nero dus daarbij zou je goed zitten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:35
Metallinos
Metallinos is offline
Ja, systeemeisen had ik al bekeken, daarom vond ik het zo vreemd. Ik heb zowat alle programma's afgesloten en er is nog zo'n 2 gig over op mijn harde schijf. Ik heb overigens een pentium 3 800, mocht dat ook nog van belang zijn. Maar ik krijg steeds dezelfde melding. Nouja, ik installeer nero maar opnieuw, misschien ligt het daaraan.

En een programma wat geheugen in de gaten houdt, waar kan ik die downloaden?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Gewoon geheugen bij kopen. Kost nei veel, en scheelt een enorme boel
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zoals ik al zei, als je van die memoryprogjes gaat installeren wordt het alleen maar langzamer, je moet juist al die progjes overboord gooien, want je hebt al zo weinig geheugen! Moet je niet meer progs erbij proppen, gaat je comp swappen naar HDD enzo.
Oud 10-07-2003, 18:17
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-07-2003 @ 15:46:
Zoals ik al zei, als je van die memoryprogjes gaat installeren wordt het alleen maar langzamer, je moet juist al die progjes overboord gooien, want je hebt al zo weinig geheugen! Moet je niet meer progs erbij proppen, gaat je comp swappen naar HDD enzo.
maar als je niet weet wat er draait is met mss verstandig eerst te kijken (zonder nero en of branden) wat er juist in het geheugen staat. 2k en Xp geven dit netjes aan maar win98 is daar iets minder in.

geheugen progjes zijn te vinden via google maar ook te installeren als je win98 hebt dan staat het onder software->windows add-on -> systeemopties
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:42
Verwijderd
64MB is gewoon al niet eens meer budget nowadays. Geheugen kost geen drol meer, dus ren naar de winkel om d'r eens fijn een reepje van 256MB (op zijn minst) bij te zetten. Dat is die P3-800 nog wel waard! Bovendien kun je dan heerlijk Windows XP draaien in plaats van Windows 98. Want dat is een misbaksel.

Offtopic:
Waarom heeft iedereen het toch steeds over het verachtelijke "progjes"? Ik gruwel van dat woord! Noem 't dan programma. Of applicatie. Anders software. Maar for fuck's sake, stop allemaal met dat ge-"progje"!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:47
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-07-2003 @ 19:42:

Offtopic:
Waarom heeft iedereen het toch steeds over het verachtelijke "progjes"? Ik gruwel van dat woord! Noem 't dan programma. Of applicatie. Anders software. Maar for fuck's sake, stop allemaal met dat ge-"progje"!
da woord progje zit er in das ons met de pap lepel op school ingegoten en ik vrees ook niet dat er da zo uit zal gaan ook vind ik het een prima woord/"afkorting".
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 10-07-2003 @ 19:47:
da woord progje zit er in das ons met de pap lepel op school ingegoten en ik vrees ook niet dat er da zo uit zal gaan ook vind ik het een prima woord/"afkorting".
Bah. Verzet jezelf tegen deze taalverloedering!

Bovendien suggereert het ook een soort van gebrek aan waardering voor de software in kwestie. De "afkorting" klinkt simpel, suf, respectloos en impliceert een gebrek aan woordenschat. Maar dat alles is natuurlijk slechts mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:02
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-07-2003 @ 19:52:
Bah. Verzet jezelf tegen deze taalverloedering!

Bovendien suggereert het ook een soort van gebrek aan waardering voor de software in kwestie. De "afkorting" klinkt simpel, suf, respectloos en impliceert een gebrek aan woordenschat. Maar dat alles is natuurlijk slechts mijn mening.
software wordt zovaak onderschat zullen we het anders ff over de algemene mening over Bijv. het progje Windows hebben. En dat het bij jou impliceert dat mijn vocabulaire te klein is, is natuurlijk een mening maar moeten we hier echt een discussie over hebben. Je hebt het over een afkorting en je reageerd of dat het een persoonlijke aanval op jou is.
terwijl dat dat nooit mijn bedoeling is geweest.

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 10-07-2003 @ 20:02:
software wordt zovaak onderschat zullen we het anders ff over de algemene mening over Bijv. het progje Windows hebben. En dat het bij jou impliceert dat mijn vocabulaire te klein is, is natuurlijk een mening maar moeten we hier echt een discussie over hebben. Je hebt het over een afkorting en je reageerd of dat het een persoonlijke aanval op jou is.
terwijl dat dat nooit mijn bedoeling is geweest.
HAHA JONGEN TOCH!!

Ik ben met een kruistocht bezig tegen het gebruik van het misbaksel "progje", niet met een kruistocht tegen Unpopular! Daar komt bij; ik zei duidelijk dat 't slechts mijn mening is.

Windows overschat? Wèl als je nog steeds die 9x/ME-ellende bedoelt, ja. Alles wat daarna komt is toch behoorlijk goed in elkaar gezet, me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:18
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-07-2003 @ 20:12:
HAHA JONGEN TOCH!!

Ik ben met een kruistocht bezig tegen het gebruik van het misbaksel "progje", niet met een kruistocht tegen Unpopular! Daar komt bij; ik zei duidelijk dat 't slechts mijn mening is.

Windows overschat? Wèl als je nog steeds die 9x/ME-ellende bedoelt, ja. Alles wat daarna komt is toch behoorlijk goed in elkaar gezet, me dunkt.
da hoopte ik al dat het niet een unpop kruistocht was maar ieder heeft zijn mening er over en ik vrees dat het niet snel zal veranderen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het compromis: "progsel"

Nah ik moet Dobermann gelijk geven, progje klinkt stom. Prog vind ik wel kunnen, ook omdat het gewoon een normale afkortnig van Programma is, net als ik app zeg ipv application.

Maarehh.. boeiend..
Reageren

Regels voor berichten