Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 15:22
Eurydice
Eurydice is offline
Hoe hebben jullie je propedeuse uitreiking gevierd? Alles en iedereen uitgenodigd of wordt de big party bewaard voor de diploma uitreiking? Ik heb het binnekort en ben nog een beetje in dubio ofk t echt zal vieren en zoja met wie.
Oud 30-06-2003, 15:27
Verwijderd
Niemand die ik ken heeft het gevierd...
't Doet mij een beetje denken aan het vieren van het behalen van je basisvorming (na je derde jaar op de middelbare school), dat doe je ook niet... Je kan het natuurlijk voor jezelf vieren in de kroeg ofzo, maar ik zou geen feest houden hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:29
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-06-2003 @ 16:27:
Niemand die ik ken heeft het gevierd...
't Doet mij een beetje denken aan het vieren van het behalen van je basisvorming (na je derde jaar op de middelbare school), dat doe je ook niet... Je kan het natuurlijk voor jezelf vieren in de kroeg ofzo, maar ik zou geen feest houden hoor...
Je P halen is wel iets meer dan je basisvorming afsluiten. Maar inderdaad, geen grote feesten. Gewoon bier drinken met je vrienden.

Maar goed, voor mij is het nog niet echt aan de orde.
Oud 30-06-2003, 16:30
alpha
alpha is offline
Bij ons (mn zussen) hadden we gewoon gebak enzo. Maar geen visite en cadeau's.
Oud 30-06-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 30-06-2003 @ 17:29:
Je P halen is wel iets meer dan je basisvorming afsluiten. Maar inderdaad, geen grote feesten. Gewoon bier drinken met je vrienden.

Natuurlijk is je P halen iets meer dan je basisvorming, zou niet goed zijn als het hetzelfde was he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:57
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:

dat groot feest was dan ook *lichtelijk* overdreven.. maar vroeg me af ofk überhaupt iemand buiten mn ouders moest uitnodigen of dat dàt overdreven was
Oud 01-07-2003, 00:08
Verwijderd
Ik heb mijn ouders, zusjes en vriend uitgenodigd voor de P-uitreiking. Volgens mij hebben we daarna Chinees bij ons (= mijn vriend en mij) thuis gegeten met z'n zessen...maar dat weet ik niet eens meer zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Voor mij ook niet. Ik ben zo'n lui zwijn dat ik nog één punt van m'n P heb staan, terwijl ik komend jaar al moet afstuderen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:43
koelkastje
koelkastje is offline
Heb dit jaar in een keer mijn P gehaald, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens wanneer en of er wel een uitreiking op school is. Misschien dat het gewoon wordt gegeven (was bij mijn broer ook zo zonder iets feestelijks) maar ik vier het niet echt ofzo.. zo vind ik het ook helemaal niet voelen eigenlijk. Dus geen groot feest voormij...
Oud 01-07-2003, 14:12
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2003 @ 01:14:
Voor mij ook niet. Ik ben zo'n lui zwijn dat ik nog één punt van m'n P heb staan, terwijl ik komend jaar al moet afstuderen.
Ach, sommigen hebben em na zeven jaar nog niet.
Maar 't percentage mensen die op de uni z'n P in één jaar haalt is volgens mij ook erg laag...
Oud 01-07-2003, 15:46
miro
miro is offline
Propeduese was voor mij niks speciaals. Ben eind augustus afgestudeerd en dan wordt t wel flink gevierd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:29
Yolcu
Yolcu is offline
Ik neem in ieder geval niemand mee naar die uitreiking. Ik ben zelf wel blij dat ik mn P in één jaar gehaald heb, maar verder is het ook weer niet zó bijzonder.
Oud 01-07-2003, 21:41
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Unique schreef op 01-07-2003 @ 19:29:
Ik neem in ieder geval niemand mee naar die uitreiking. Ik ben zelf wel blij dat ik mn P in één jaar gehaald heb, maar verder is het ook weer niet zó bijzonder.
ja precies, zó bijzonder vind ik t nou ook weer niet.. maar iedereen vraagt of ik n feestje ga geven..
Oud 01-07-2003, 23:01
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Als ik volgend jaar mn P haal (dit jaar red ik het niet meer) ga ik dat niet groot vieren. Het is niet echt een examen, dus dat feest bewaar ik wel voor na mn afstuderen, gelukkig heb ik nog jaaaren de tijd om daarvoor te sparen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:09
Sithan
Sithan is offline
Heeft geen P meer

Moet nog 2 jaar voor de bachelor
Oud 02-07-2003, 03:04
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2003 @ 01:14:
heb jij niet maximaal 2 jaar om je P te halen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 05:54
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 02-07-2003 @ 04:04:
heb jij niet maximaal 2 jaar om je P te halen?
Tegenwoordig wel, 'toen' nog niet. Dat is pas 2 of 3 jaar ingevoerd, nareman valt nog onder de 'oude' regel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:38
Verwijderd
Ik haal in m'n eerste jaar HBO m'n p (yay me ), maar ik maak er geen groot feest van. Ook geen klein feest, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:13
Eurydice
Eurydice is offline
Oké, maar nodigen jullie dan wel mensen uit voor de uitreiking itself?? En dan bedoel ik dus niet een hele rits familieleden en je volledige vriendengroep, maar bijv je ouders? Ik ga nog wel ff polsen of mensen dat van plan zijn te doen, maar heb natuurlijk geen zin om daar als enige aan te komen met (of juist zónder) ouders.
Oud 02-07-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 02-07-2003 @ 22:13:
Oké, maar nodigen jullie dan wel mensen uit voor de uitreiking itself??
Staat er al bij bij mijn post. Bij mij hadden de meesten wel ouders/broers/zussen/opa's/oma's/vriend/vriendin/ed bij zich.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 02-07-2003 @ 22:13:
Oké, maar nodigen jullie dan wel mensen uit voor de uitreiking itself??
Staat er al bij bij mijn post. Bij mij hadden de meesten wel ouders en/of broers en/of zussen en/of opa's en/of oma's en/of vriend en/of vriendin ed bij zich.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:55
Angeles
Angeles is offline
Ik heb mijn propedeuse toen ook in een jaar gehaald, maar ik heb er niet echt iets aan gedaan. Ik zat in Amerika toen ik het hoorde, terug in Nederland ben ik door mijn beste vriendin op een etentje getrakteerd (net als andersom toen zij haar propedeuse had gehaald). Op de uitreiking zelf zijn alleen m'n ouders en m'n vriend geweest en toen zijn we daarna ook uit eten geweest.

Echt een groot feest geven voor een propedeuse vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Een feest vind ik meer op z'n plaats als je echt een hele studie hebt afgerond, je propedeuse is meer een soort eerste mijlpaal in je studie.
Oud 04-07-2003, 10:06
Verwijderd
Ik kom alleen naar die uitreiking als het moet, anders laat ik me m'n P lekker opsturen. Ik vind een propadeuse-uitreiking eigenlijk grote flauwekul.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:45
Taeke
Taeke is offline
Nee geen feest, maar wel even een terrasje pakken
Oud 04-07-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 04-07-2003 @ 11:06:
Ik kom alleen naar die uitreiking als het moet, anders laat ik me m'n P lekker opsturen. Ik vind een propadeuse-uitreiking eigenlijk grote flauwekul.
't Is immers het begin van meer... maar toch wel fijn om te hebben, toch?

M'n zus had na 2 jaar haar P en deed vervolgens 3 jaar over het tweede jaar... whehehe, en nu gaat ze Engels studeren en begint alles weer overnieuw We starten als het goed is allebei tegelijk weer in het eerste jaar, maar zij is 6 jaar ouder Ben benieuwd wie eerder klaar is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 13:03
Hagel
Hagel is offline
neuh
Oud 04-07-2003, 15:33
flowerpower
flowerpower is offline
Goh ik heb het ook net binnen en in september is er een officiele uitreiking. Maar kweenie of ik het uitgebreid ga vieren hoor. Misschien in september gezellig feestje met de klas, maar tis eigenlijk altjd al feest bij ons
Oud 04-07-2003, 21:16
jbtq
jbtq is offline
was vandaag de uitreiking van de P. maar ja had geen tijd en dus niet geweest. En verder dan een harde yes toen ik zag dat ik mijn p had kwam ik niet [ cijfers komen bij ons op internet vandaar]
Oud 04-07-2003, 23:47
PV
PV is offline
ik heb 'm meteen in het eerste jaar gehaald, maar niks speciaals om gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:49
Loesje
Loesje is offline
is jammer dat je nu meer geen p kan halen. Met he bachelor-master systeem is dat afgeschaft...heb al mijn punten gehaald maar geen p-uitreiking ed. Was wel weer reden om samen gezellig te gaan borrelen, maar goed dat was zonder het behalen van al die punten ook wel gebeurd..

ik vind het zelf niet zo bijzonder, afstuderen dat is heel iets anders...
Oud 10-07-2003, 11:02
MickeyV
MickeyV is offline
Uiteraard heeft Mickey zijn "P" in één zitting gehaald, doch de m. i. onbeduidendheid dier prestatie kon geen incentief vormen tot jubilatie. Ik heb het bulletje derhalve gewoon bij de administratie opgehaald. Wel leuk dat Utrecht nog echte Latijnse bullen uitreikt (maar, dat is spijtig, met vertaling op de achterzijde des papiers). Althans de Rechtenfaculteit. Ik kan me voorstellen dat meer nieuwerwetse faculteiten het prozaïsche Nederlands gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 10-07-2003 @ 12:02:
Uiteraard heeft Mickey zijn "P" in één zitting gehaald, doch de m. i. onbeduidendheid dier prestatie kon geen incentief vormen tot jubilatie. Ik heb het bulletje derhalve gewoon bij de administratie opgehaald. Wel leuk dat Utrecht nog echte Latijnse bullen uitreikt (maar, dat is spijtig, met vertaling op de achterzijde des papiers). Althans de Rechtenfaculteit. Ik kan me voorstellen dat meer nieuwerwetse faculteiten het prozaïsche Nederlands gebruiken.
Praat anders ff normaal ofzo...

En ff ontopic, ik heb hem wel gehaald, maar ik lees net dat het niet meer bestaat, dus ik zal hem wel niet echt gehaald hebben ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:50
beuk
beuk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2003 @ 06:54:
Tegenwoordig wel, 'toen' nog niet. Dat is pas 2 of 3 jaar ingevoerd, nareman valt nog onder de 'oude' regel.
Dat is ook niet waar; sommige universiteiten hebben wellicht een bindend studieadvies, maar ik hoef m'n P bijvoorbeeld echt niet binnen een bepaalde termijn te halen..
Reageren

Regels voor berichten