Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 22:41
Verwijderd
We zijn nu allemaal al een aardig eindje op weg met ADSL, en nou wou ik graag jullie ervaringen horen...

Ik heb ADSL van Zonnet en dan de Lite versie. Ik ben er erg tevreden over, het werkt altijd, valt nooit weg en de download snelheid is vrijwel altijd 25-30 k/sec
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 22:42
Verwijderd
Ik ga binnenkort verhuizen en we stappen over van Chello naar ADSL.
De kosten mogen rond de 50,- zijn
wat raden jullie me dan aan
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:57
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 23:42:
chello
want adsl voor 50 euro sux

howel.. voor 79 euro (jah ik 30 pleuro meer) heb je 2/1mbit
moet je ff w88 tot bbned ook zn upload van 512kb naar 1mb doet
Oud 10-07-2003, 23:05
Nu even niet
Nu even niet is offline
niet aan te merken op de techniek , betrouwbaar en constante snelheid...

Begin oktober kreeg k adsl lite van planet, toen nog geen datalimiet

nu wel, vanaf april, en k moet wel zeggen, 1 gb is errug weinig. Met een beetje surfen zit je er zo aan

snelheid boeit me niet zo erg, snel zat, maar die datalimiet vind ik wel irritant. k denk niet dat mn ouders nog eens 17 euro extra per maand op willen hoesten , t heeft me al zo veel moeite gekost om dit te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
De DSL techniek is een zeer goede manier om van de bestaande infrastructuur een verbinding geschikt voor datatransmissie te krijgen.

Ik ben echter minder enthousiast over ADSL. Ik deel de mening niet dat iemand meer aan downstream heeft dan aan upsteam. SDSL of VHDSL zie ik als betere opties, deze zijn echter nog niet betaalbaar. VHDSL zal in Amerika volgend jaar wel op redelijk wat plaatsen worden aangeboden, hoe lang het duurt voordat dit in Europa zo is moet ik nog maar afwachten.

Ik elk geval is er op ADSL wel concurrentie, iets wat op het kabel coaxnetwerk niet het geval is, daar heerst een monopolie per rayon. Hierdoor zijn de snelheden lager, datalimieten lager, slechtere service en dienstverlening en minder goede voorwaarden (eigen servers, internet delen, etc), daar staat tegenover dat de coaxtechnologie goedkoop is en dus qua prijs goed kan concurreren met het duurdere ADSL.

Wat ADSL betreft is BBned mijn favoriet, deze bied vooral veel meer datalimiet dan bij KPN. Cistron ( de beste ISP van NL* ) biedt 8Mbps/512kbit abonnement aan met 100GB/maand datalimiet voor €99, XS4ALL levert hetzelfde abonnement met 150GB voor €120/maand. Waarschijnlijk iets te hoog gegrepen voor de meesten, maar als je een heavy traffic user bent is dit een zeer geschikt abonnement. Lager kan ook, 1024/512 abo met 20GB bij Cistron heb je vanaf €59/maand. Cistron is echter duurder qua eenmalige kosten dan andere ISPs zoals HCCnet, Freeler, Wanadoo, HetNet en andere B aanbieders. Freeler heeft soms heel scherp geprijsde aanbiedingen voor degenen die weinig willen (kunnen) betalen.

Al met al: ADSL is zeer geslaagd.

Ik verwacht wel dat de populariteit in de toekomst zal afnemen, door de geleidelijke stedelijke roll out van glasvezelnetwerken.

* In verschillende testen, o.a. van de consumentenbond, Cistron kreeg een 9,1, XS4ALL een 8,1 als ik me het goed herinner.
Oud 11-07-2003, 00:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 23:42:
Cistron 1024/512 met 20GB limiet voor €59/maand. www.cistron.nl
Oud 11-07-2003, 06:26
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 01:03:
Cistron 1024/512 met 20GB limiet voor €59/maand. www.cistron.nl
1024is niet zoveel..
en ik ben het met je eens, ik vind de upload ook maar klote..

babyxl (en cistron binnenkort ook) heeft al 2mbit/1mbit en 8mbit/1mbit abbo, dat begint er dus al meer op te lijken
maarja babyxl is hier hier nog niet.. dus voor mij is het ff w88 tot bbned ook zn 2 duurste abbos voorziet van 1mbit upstream
(als je nameijk aansluit voordat ze dat hebbe moet je w88 tot je 1mbit upsrteam krijgt omdat dat dan in fases gaat..)
Oud 11-07-2003, 07:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik heb Euronet Pro ADSL, is tegenwoordig van Wanadoo (France Telecom) en is zegmaar voor zakelijk gebruik bedoeld. (Heeft verder trouwens niks te maken met Wanadoo ofzo hoor)

We hebben al jaren euronet, ook dial-up verbinding bij gehad, en ik moet zeggen, het heeft nooit plat gelegen, het is altijd snel (altijd rond de 80KBps) en het is gewoon echt goed.
Is misschien ietsies duurder dan Planet, Xs4all, whatever, maar het werkt perfect. Altijd

Kortom, zeker een aanrader. (En Wanadoo is verder kut)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-07-2003 @ 07:26:
1024is niet zoveel..
Hoger dan 1024 hoef ik in principe niet. @ 100KB downloaden gaat prima en kun je in één maand nog altijd 250GB mee downloaden, niet slecht lijkt me. Datalimiet is daarom ook veel interessanter.

Mensen die een KPN 1.5Mbps ADSL hebben maar max 15GB mogen downen ofzo zijn m.i. ook een beetje belazerd.
Oud 11-07-2003, 16:11
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 17:07:
Hoger dan 1024 hoef ik in principe niet. @ 100KB downloaden gaat prima en kun je in één maand nog altijd 250GB mee downloaden, niet slecht lijkt me. Datalimiet is daarom ook veel interessanter.

Mensen die een KPN 1.5Mbps ADSL hebben maar max 15GB mogen downen ofzo zijn m.i. ook een beetje belazerd.
geef mij maar die 2/1mbit optie van babyxl (en binnekort van ook van bbned) maarja datalimiet zal dan rond de 35gb liggen.. en daar ga ik dan zeker overheen
Oud 11-07-2003, 16:23
niemand
niemand is offline
Wat zouden jullie voor mij aanraden?
Ik wil vooral graag een leuke upstream, downstream is niet zo heel belangrijk mits >256. Ik heb maximaal 40 euro per maand te besteden en _kan_ niet meer betalen dan dat. Ik wil er een ethernet modem bij die ik nog niet heb.

Ik zag zelf Demon DSL 512/256: 39 euro per maand, FUP, geen aansluitkosten, gratis ethernet modem.
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Hebben jullie nog ergens iets anders gezien dat jullie mij kunnen aanraden?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:26
Methuselah
Methuselah is offline
ADSL bij ons thuis haalt de laatste tijd rond de 300kb/s download, upload zou'k nie weten... Datalimiet wordt voorlopig nog niet gecontroleerd dacht ik, dus ^_^ voor m'n broertje
Oud 11-07-2003, 17:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-07-2003 @ 17:11:
geef mij maar die 2/1mbit optie van babyxl (en binnekort van ook van bbned) maarja datalimiet zal dan rond de 35gb liggen.. en daar ga ik dan zeker overheen
Neem dan 8Mbps met 100GB voor €99
Oud 11-07-2003, 17:23
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ben een van de eerste ADSL gebruikers.
Ik heb een comfort abo van Planet.
Na de ophoging van de snelheid begin vorig jaar ben ik redelijk tevreden al kan de upload inderdaad wel een stuk beter.
Qua storing vind ik dat ADSL via Planet perfect gaat. Bijna nog geen uitval gehad.
Planet als provider begint af te zakken. Service neemt zienderogen af.
Oud 11-07-2003, 19:06
Orion16
Orion16 is offline
Heb vandaag net mn doe-het-zelf pakket binnengekregen van HCCnet ADSL 768/128, ben allang blij dat er eindelijk een breedband-internet optie is hier in dit boerengat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten