Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 15:26
Verwijderd
die zorg van tegenwoordig he

ik zou behandeling moeten hebben maar voordat ik word toegelaten moeten ze eerst overleggen.. Zonder dat gesprek kon ik niet verder..

Nou heb ik 2 maanden geleden een onderzoek gehad en dat gesprek is gebaseerd op het onderzoek.. je zou denken dat ze dat nu wle hebben besproken maar nee hoor.. Hun 1e afspraak was verzet door een fout, en de 2e poging is nu ook mislukt omdat ze papieren misten en de ppt post een fout had gemaakt... Tegen de tijd dat dat gesprek er is zitten we dus 3 maanden vrder,

Opzich niet zo erg zou je denken maar die behandleing heeft ook wachtlijsten en nu ben ik misschien te laat alleen omdat de zorg niet kan plannen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 15:28
Verwijderd
erg frustrerend meissie... das nie best

Zowiezo belachelijk dat het juist bij de zorg gebeurd waar mensen het het meest nodig hebben juist omdat ze het zelf niet kunnen doen

k hoop maar dat t ok komt met je behandeling
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:30
Verwijderd
ja idd.. maar opzich vind ik het niet supererg alleen dit heeft echt haast.. ze hebben maar heel weinig plekken en ik moet er gewoon 1 van krijgen maar uiteindelijk zitten die mensen ook vol
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:41
Thomas
Thomas is offline
De zorg is hartstikke perfect geregeld.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:42
dyfelena
dyfelena is offline
ja droom verder wawl
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:43
WolterB
WolterB is offline
mja ik ken het, bij mij was t vooral dat de dokter me niet wilde doorsturen naar het ziekenhuis, daarop heb ik een half jaar! moeten wachten. morgen kan ik eindelijk voor onderzoek terecht, maar niet voor een voleledig onderzoek, maar voor een deel waar ik juist geen last van heb
dit doen ze om dingen uit te sluiten, maar als ik er geen last van heb, dan is dat lijkt mij ook al uitgesloten
Oud 08-07-2003, 15:44
dyfelena
dyfelena is offline
ach w,ze zullen het wel weten

ik heb om uitsluiten te voorkomen ook allemaal onderzoeken gehad mrja.. heb geduld..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:46
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
dyfelena schreef op 08-07-2003 @ 16:42:
ja droom verder wawl
Ik heb het idee dat het meer aan jou ligt dan aan het systeem waar je graag tegenaan wilt schoppen. Leer nu eens leven met de beperkingen die iedereen heeft, dat leeft namelijk een stuk prettiger.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:48
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-07-2003 @ 16:46:
Ik heb het idee dat het meer aan jou ligt dan aan het systeem waar je graag tegenaan wilt schoppen. Leer nu eens leven met de beperkingen die iedereen heeft, dat leeft namelijk een stuk prettiger.
nee ik heb zat redenen de zorg te haten

en weet je wat het is.. ik moet die hulp hebben,.. als ik die niet krijg is er weer een jaar verloren maar ze hebben maar heel weinig plekken en dankzij het uitstel van die mensen si er misschien geen plek meer voor mij en voor mij zijn er geen anderen uitwegen..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:53
Verwijderd
ik ben er niet gefrustreerd over.. ik ga in de thuisZORG werken en ik krijg 8,25 netto..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:55
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-07-2003 @ 16:46:
mag ik even tussedoor zeggen dat mn oma nu dood is dankzij slechte zorg die haar niet optijd hebben doorverwezen

of dat ik een jaar telaat ben geprikt op mn bloed (ik was al een jaar vermoeid)

en dat ik pas na een halfjaar ben doorverwezen met de neurologie terwijl het veel eerder moest

ik heb echt wel redenen om kwaad te worden
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:05
rockyj
rockyj is offline
Ik krijg vaak het gevoel dat de verzorgenden vaak een beetje te nonchalant zijn. Meestal zijn het de jonge dokters die vaak wel goed werk leveren en de oudere zijn denk ik vaak hun interesse of wat dan ook verloren.
Dat is tenminste mijn ervaring met ziekenhuis Hilversum
Oud 08-07-2003, 16:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ach, de zorg hier is gewoon k*t...

Ik kwam met erge vermoeidheidsklachten bij de huisarts (die heb ik nu nog).

Dat was in mei vorig jaar.

Na een half jaar werd ik doorgestuurd naar de longarts ( ) want het zou wel iets met m'n astma te maken hebben.
En die longarts kon niets vinden, dus kreeg ik weer medicijnen die haaruitval als bijwerking hebben (ik ben net 3 jaar kaal geweest...).
Door naar een ander ziekenhuis, andere longarts. Andere medicijnen met dezelfde bijwerkingen.

Ik heb geen longarts nodig!

Wat ik heb (extreme vermoeidheid) hoort bij de neuroloog, en daar heb ik een verwijzing voor nodig!

Klote'zorg'.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 08-07-2003 @ 16:43:
dit doen ze om dingen uit te sluiten, maar als ik er geen last van heb, dan is dat lijkt mij ook al uitgesloten
tja, maar sommige dingen kun je zelf niet zien. En het lijkt me niet slecht als ze bepaalde dingen uit willen sluiten, als ze bepaalde gebieden overslaan, dat is slecht.

Ik heb ook zat vaak kennis gemaakt met de negatieve punten in de zorg, maar dat betekend niet dat ik ze haat, ik heb ook m'n negatieve punten, net als iedere arts, enz. Een arts is ook niet heilig en kan ook niet alles zien, het zijn mensen en het menselijk lichaam is enorm ingewikkeld ed. En er zijn (gelukkig) ook zat goede artsen. Beetje doordrammen wil soms ook best helpen en het verschilt ook enorm per arts.

(En ja, ik zou ook liever 200% zeker weten wat ik heb, waardoor het komt, wat ik er aan kan doen, enz. Maar ik weet het niet, de doktoren ook niet, klote, maar wat moeten ze dan? Iets uit hun duim zuigen?)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:53
Verwijderd
er is niets mis met de zorg
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:57
Methuselah
Methuselah is offline
Die zorg bij jullie kan me niks bommen
Oud 08-07-2003, 17:08
Verwijderd
Ehm...nooit last van, eigenlijk. Elke keer dat ik medische zorg nodig had, kreeg ik dat binnen een aanvaardbare tijd. In de meeste gevallen zelfs meteen (weekenddienst, noodarts). Dus nee, ik heb niets te klagen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:10
PV
PV is offline
geen problemen mee gehad voor zover k me herinner
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:33
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zelf ook niks te klagen.
Meeste mensen die ik hier overigens zie klagen, klagen over een fout/vertraging van een arts, dat kun je dan niet "de zorg" aanrekenen.
Oud 08-07-2003, 17:38
Verwijderd
De zorg in Nederland hoort tot de beste ter wereld....is een jaar geleden gepubliceerd door The Economist (een van de meest toonaangevende bladen ter wereld)....die hebben 3 maanden onderzoek gedaan naar alles wat Nederland bezig houdt...waaronder het eeuwige trieste gezeik van welvarende mensen die toch nog iets te zeiken willen hebben. De zorg is prima, natuurlijk klopt niet alles, maar moet dat dan, kan dat? als je het mij vraagt niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 18:38:
De zorg in Nederland hoort tot de beste ter wereld....is een jaar geleden gepubliceerd door The Economist (een van de meest toonaangevende bladen ter wereld)....die hebben 3 maanden onderzoek gedaan naar alles wat Nederland bezig houdt...waaronder het eeuwige trieste gezeik van welvarende mensen die toch nog iets te zeiken willen hebben. De zorg is prima, natuurlijk klopt niet alles, maar moet dat dan, kan dat? als je het mij vraagt niet.
Op welke gebieden hebben ze het onderzocht? Misschien ook wel leuk om te weten ed. De zorg in België is bv een heel stuk sneller (minder lange wachttijden ed), ze doen minder moeilijk, ze zijn 'patientvriendelijker', enz. 't is ook een beetje waar je prioriteiten liggen om te zeggen wat goed ed is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:02
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 18:38:
ik geef eerlijk toe

nederland is een stuk beter dan bijv engeland

maar op veel punten is er wat op aan te merken..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:01
Verwijderd
Niet geopereerd kunnen worden wegens tekort aan bedden en personeel. Dat was wel erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:02
Boogie
Boogie is offline
De tandarts wil dat ik mijn verstandskiezen laat trekken
Oud 08-07-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 08-07-2003 @ 20:02:
De tandarts wil dat ik mijn verstandskiezen laat trekken
Dat wilde de mijne ook. En nee, het was niet eens zo'n negatieve ervaring (na een hoop gezeik ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 20:14
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
die klote kut tering wachtlijsten...
zo dat moest dr ff uit..

kuzz
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:20
Dminor
Dminor is offline
Wat een stomme zorg zeg.
Oud 08-07-2003, 22:40
rodina
rodina is offline
Ik heb niets te klagen, ouders zijn arts dat is mooi mee genomen
Oud 08-07-2003, 22:42
Talon
Talon is offline
dat zal mij een zorg zijn zeg...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:45
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 21:09:
Dat wilde de mijne ook. En nee, het was niet eens zo'n negatieve ervaring (na een hoop gezeik ).

anyway; ik ben er op tegen, heb ik een vetorecht t.o.v. de tandarts?
Oud 08-07-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 08-07-2003 @ 23:45:

anyway; ik ben er op tegen, heb ik een vetorecht t.o.v. de tandarts?
Ik bedoelde, dat mijn verstandskiezen iets meer dan een maand geleden alle vier getrokken zijn. Ik heb gezeurd om algehele narcose (naar de kaakchirurg moest ik toch al) en die heb ik uiteindelijk gekregen. Het viel me eigenlijk allemaal hartstikke mee, de hechtingen waren nog het irritants (van die slierten in je mond... ).
(Jij hebt een vriendin in België en daar zijn ze veeeeel makkelijker met algehele narcoses...misschien een tip? Of wil de tandarts het bij jou zelf doen? (Kan ook natuurlijk.))
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 00:08
Verwijderd
Zelf weinig problemen mee.
Hoor om me heen wel zat verhalen over slechte en vooral ineffcient functionerende huisartsenposten e.d.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 00:15
-niels-
-niels- is offline
moet je maar niet ziek worden
Oud 09-07-2003, 07:57
Tofke_H
Tofke_H is offline
en dan komen ze naar Vlaanderen
Oud 09-07-2003, 08:24
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
ik heb een keer mijn sleutelbeen gekneusd. toen heb ik gebeld met de huisartsenpost of ik naar hen toe moest, of dat er direct een foto gemaakt kon worden. volgens de telefoniste was het nodig dat ik eerst naar de huisartsenpost ging (= tegenwoordige weekend dienst). daar ben ik toen 5 minuten binnen geweest, en werd bijna direct doorverwezen naar de eerste hulp (die man dach trouwens dat m'n sleutelbeen gebroken was, dus hij zat er nog naast ook.

Allemaal zo erg nog niet, tot dat bleek dat daarvoor een kleine 90 euro voor moest worden neer geteld. dus bovenop de kosten van de foto, wat veel minder was. mja, vind ik veel.

dus toen heb ik brief na brief geschreven, aangetekend en wel. maar die zijn allen genegeerd.

dus toen heb ik toch maar betaald
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:04
helysica
helysica is offline
De zorg hier is echt

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik wil zo graag in de zorg maar er is nergens plek
Oud 09-07-2003, 10:22
Qimm
Qimm is offline
Ik ga zwaaaaar onderbetaald ga krijgen
Daar heb ik niet net 3 jaar voor op school gezeten zeg!

Dat en er is geen leuke baan te krijgen je moet overal maar HBO-V voor hebben
Oud 09-07-2003, 12:34
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Qimm schreef op 09-07-2003 @ 11:22:
hmm, jah, hele boeiend informatie.. k ga HBO-V doen.... LOL
maar goed, wat heb je nu dan???
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik heb 3/4 jaar HBO-V gedaan,
dat is pas slecht geregeld
Oud 09-07-2003, 13:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 18:59:
Op welke gebieden hebben ze het onderzocht? Misschien ook wel leuk om te weten ed. De zorg in België is bv een heel stuk sneller (minder lange wachttijden ed), ze doen minder moeilijk, ze zijn 'patientvriendelijker', enz. 't is ook een beetje waar je prioriteiten liggen om te zeggen wat goed ed is.
T gaat er niet om of iets sneller is, maar of iets goed is qua medische zorg of te wel of je medische probleem wordt opgelost en ervoor wordt gezorgd dat de kans minimaal is dat het terugkomt....
in thailand als je maar genoeg betaald wordt je binnen een dag geholpen, maar dat is niet echt veelzeggend of wel
Ik wacht liever 3 maanden, dan dat ik na 2 weken weer terug mag omdat er iets toch niet goed is gegaan...

Algehele narcose bijv, is niet iets om blij mee te zijn, aangezien er altijd een kans in zit dat je niet meer bijkomt ipv bij plaatselijke verdoving, daarom wordt dat hier zo min mogelijk toegepast...
Dat ze daar in andere landen makkelijker over denken is hun zaak, maar ik kan je vertellen dat het niet echt goed is voor een mens om kunstmatig in slaap te worden gebracht door middel van gas....
Oud 09-07-2003, 13:29
Verwijderd
dat is idd erg vervelend voor je.......
maar ik heb eigenlijk nooit problemen met ze gehad
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 09-07-2003 @ 14:05:
Algehele narcose bijv, is niet iets om blij mee te zijn, aangezien er altijd een kans in zit dat je niet meer bijkomt ipv bij plaatselijke verdoving, daarom wordt dat hier zo min mogelijk toegepast...
Volgens mij is de kans dat je over een stoeptegel struikelt en je nek breekt net zo groot. Als je gewoon gezond bent is het onzin dat je niet bij zou komen uit de narcose. Als die kans reëel zou zijn, dan zouden ze dat wel zeggen en/of in informatie-folders vermelden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 09-07-2003 @ 14:05:
T gaat er niet om of iets sneller is, maar of iets goed is qua medische zorg of te wel of je medische probleem wordt opgelost en ervoor wordt gezorgd dat de kans minimaal is dat het terugkomt....
in thailand als je maar genoeg betaald wordt je binnen een dag geholpen, maar dat is niet echt veelzeggend of wel
Ik wacht liever 3 maanden, dan dat ik na 2 weken weer terug mag omdat er iets toch niet goed is gegaan...
Ik had het over België, niet over Thailand. Je verdraait nu mijn woorden zo dat jij een leuke reply kunt geven. Verder gaf ik nog meer pluspunten voor de zorg in België. En de zorg in België is niet slecht. Je mag van Nederlandse verzekeringen naar België om je te laten behandelen als de wachttijden hier langer zijn. Zouden ze dat doen als de zorg daar slecht is? Lijkt me niet, dan hebben ze alleen maar meer kosten.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 09-07-2003 @ 11:22:
Ik ga zwaaaaar onderbetaald ga krijgen
Daar heb ik niet net 3 jaar voor op school gezeten zeg!

Diploma's devalueren overal...zelfs bij de meest simpele baantjes zoeken ze nog mensen die minimaal HAVO hebben...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2003 @ 15:00:
Volgens mij is de kans dat je over een stoeptegel struikelt en je nek breekt net zo groot. Als je gewoon gezond bent is het onzin dat je niet bij zou komen uit de narcose. Als die kans reëel zou zijn, dan zouden ze dat wel zeggen en/of in informatie-folders vermelden.
er kan zoveel misgaan met die narcoses
pas hoorde ik dat ze iemand onder narcose brachten omdat er geopereerd moest worden, mar die narcose werkte niet optimaal.
alleen de spieren werden verlamd maar ze voelde wel alles nog, dus tijdens de operatie kon ze niets doen, ook niets zeggen.......
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:09
Verwijderd
Dat 'hoorde ik'. Beetje onbetrouwbaar.

Ik heb het overigens wel gelezen. Een vrouw moest een keizersnedebevalling ondergaan en was onder narcose gebracht. Echter, door een fout van de anesthesist werkte de narcose niet helemaal goed, waardoor ze nog wel bij kennis was maar inderdaad haar spieren niet kon bewegen en dus ook niet kon aangeven dat ze nog bij kennis was.

Dat zijn menselijke fouten. De anesthesist had een verkeerde dosering toegepast. Dat heeft niets te maken met de kans dat je niet meer bijkomt uit een verdoving. Als je gezond bent, je geen lichamelijke predisposities hebt waardoor je gevoelig bent voor medicaties enz., dan is de kans dat je niet meer bijkomt uit een narcose zoals Leonoor net zo groot als de kans dat je op een willekeurige dag over een willekeurige stoeptegel struikelt en volkomen willekeurig je nek breekt...ik durf er zelfs m'n hand voor in het vuur te steken dat die kans nog kleiner is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef op 09-07-2003 @ 15:06:
er kan zoveel misgaan met die narcoses
pas hoorde ik dat ze iemand onder narcose brachten omdat er geopereerd moest worden, mar die narcose werkte niet optimaal.
alleen de spieren werden verlamd maar ze voelde wel alles nog, dus tijdens de operatie kon ze niets doen, ook niets zeggen.......
tja, er kan met alles wat misgaan. Misschien dat zo iets bij 1 op de honderd personen gebeurt (tuurlijk ontzettend lullig als net jij die persoon bent ), bij de rest gaat het goed. Ik ken dat verhaal ook, heb daardoor heel even getwijfeld, maar toch besloten onder narcose te gaan. En ik leef nog, voelde me na de narcose beter dan ooit. (Die spieren waren verlamd doordat ze ook spierverslappers had gekregen, ik zou niet weten of je die normaal ook krijgt of dat het dan alleen van dat 'slaapgas' is.)

Wat denk je dat er gebeurd als ze die spuit verkeerd zetten? Dan kan er net zo goed van alles gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2003 @ 15:09:
dan is de kans dat je niet meer bijkomt uit een narcose zoals Leonoor

(moest er niet nog ergens 'zei' ofzo tussen? )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2003 @ 15:09:
Dat 'hoorde ik'. Beetje onbetrouwbaar.

moet er nog 'van mn broertje, die het op teletekst las' achteraan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten