Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 15:27
Anne
Anne is offline
Situatie:
Je komt iemand tegen op straat, een wildvreemde man, die je de mogelijkheid biedt om 5 jaar terug in de tijd te gaan en zo je leven opnieuw te leven.

Ga je op zijn aanbieding in?
Hoe zou jij die 5 jaar overdoen? Op dezelfde manier of anders? En waarom?
Oud 11-07-2003, 15:29
Verwijderd
nee ik ga er niet op in,in de afgelopen 5 jaar is zoveel gebeurd wat ik niet over wil doen, maar t was wel een leerproces geweest, en de leuke dingen uit de afgelopen 5 jaar gebeurd nu nog steeds
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:31
Riconoscente
Riconoscente is offline
Jezus nee niet weer zeg
moet ik zeker weer in 3vwo beginnen, my ass!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:37
WolterB
WolterB is offline
nee

daarvoor heb ik de laatste vijf jaar veel te veel prettige dingen gedaan. Ook zijn de minder positieve dingen meestal uitgemond in fijne ervaringen.
Oud 11-07-2003, 15:39
Verwijderd
Ja... Zoveel misgelopen kansen...... misschien dat ik dan wel zo slim ben om die aan te nemen.. Ik zou in de brugklas het goede niveau gaan doen.. (= luisteren naar het advies wat me toen werd gegeven) en ik zou vooral in de derde en toen ik net zestien was meer leven.. Maar sommige momenten zou ik wel willen houden...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:43
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
dat zou ik echt niet willen. de enige reden waarom ik het zou doen is dat ik dan meer zou doen op school waardoor ik gewoon met goeie cijfers zou slagen. maar ik heb nu met de minimale inspanning in één keer vwo gedaan dus lijkt me nutteloos. er zijn geen vreselijke dingen gebeurt die ik zou kunnen voorkomen als ik het over zou doen, dus nee.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:50
Verwijderd
Mooi niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:54
Methuselah
Methuselah is offline
Ik weet niet, ik heb spijt dat ik veel dingen niet anders heb gedaan, maar over 't algemeen ben ik best wel tevreden met de mensen die ik nu ken, de vrienden die ik heb en de dingen die ik nu doe
Oud 11-07-2003, 15:58
helysica
helysica is offline
Als ik al die pijn weer zou moeten voelen niet. Maar aan de andere kant... ik zou de mensen die ik verloren ben wel weer zien...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:01
Shock
Shock is offline
nee, 5 jaar is net niet genoeg
Oud 11-07-2003, 16:05
Signy
Signy is offline
Nee, ik ben lui... Ja er zijn miss wel dingen gebeurt die ik anders zou willen doen, maar aan de andere kant zijn er ook leuke/mooie dingen gebeurt die een 2de keer nooit meer hetzelfde verlopen. Dus: nee.
Oud 11-07-2003, 16:07
Quantes
Quantes is offline
Nee, alleen omdat ik dan harder had gewerkt op schoiol ga ik echt niet vijf jaar overdoen. Ik heb veel ste veel leuke dingen beleefd...
Oud 11-07-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 11-07-2003 @ 16:27:
Situatie:
Je komt iemand tegen op straat, een wildvreemde man, die je de mogelijkheid biedt om 5 jaar terug in de tijd te gaan en zo je leven opnieuw te leven.

Ga je op zijn aanbieding in?
Hoe zou jij die 5 jaar overdoen? Op dezelfde manier of anders? En waarom?
Neen, ik ben bang dat ik dat bepaalde dingen misloop die me nu gelukkig hebben gemaakt (de ontmoeting met mijn vriend bijvoorbeeld). Ik ben liever zoals ik nu ben, dan dat ik nog af moet wachten hoe ik 'nu' zal worden... Ik hou van zekerheid
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:10
nps
nps is offline
nee, want vreemde mannen zijn niet te vertrouwen.
Oud 11-07-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-07-2003 @ 17:09:
Ja, dan had ik 't VWO wel gedaan =)
Dat wilde ik eerst ook zeggen Maar ik bedacht me; als ik het VWO had gedaan, woonde ik nu nog bij m'n ouders en had ik dit jaar nooit ontdekt dat ik mezelf goed kan motiveren Misschien was ik dan zelfs lui geworden... Alle dingen die ik heb gekregen doordat ik de Havo deed (doordat ik dus meer tijd had) zijn me dat net iets te veel waard
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:12
Verwijderd
Nee, ook dan maak ik weer fouten en zal ik mijn imperfecties kennen. Ik probeer mijn menselijkheid maar niet te ontlopen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:16
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee, iedereen maakt onprettige dingen mee in zijn leven, ook als je de jaren over zou kunnen doen.
Oud 11-07-2003, 16:41
Nothing
Nothing is offline
Nee!! Ik zou het niet doen want die 5 jaar worden toch ook weer klote..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:42
Mara
Mara is offline
Ik zou erg twijfelen. Er zijn genoeg dingen gebeurt die ik over zou doen, kansen die ik niet gegrepen heb. Dingen gedaan die ik eigenlijk niet had moeten doen.
Maar daarentegen zijn het die dingen die je maken wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:44
dyfelena
dyfelena is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shock85 schreef op 11-07-2003 @ 17:01:
nee, 5 jaar is net niet genoeg
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:53
snoops
snoops is offline
Alleen als ik dan weet wat ik nu weet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
snoops schreef op 11-07-2003 @ 17:53:
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:55
Silver rain
Silver rain is offline
vijf jaar. Dat is bijna de helft van me leven! Nee, dat wil ik niet overdoen. En hoezo overdoen? Dat je alles dan weet wat je hebt geleerd? Dan zal ik niet erg gelukkig zijn in groep 4 als je alles al weet wat een brugwup weet..
Oud 11-07-2003, 17:02
Verwijderd
ja, ik zou het wel over willen doen denk ik. Nog de mensen spreken die ik nu verloren ben, dingen anders aanpakken. Maar dan niet de laatste vijf jaar. Is drie ook goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 17:05
Upke
Upke is offline
Ik weet talloze dingen die ik wil verbeteren. Maar ik ga niet kloten met de tijd, laat het maar zo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:18
Qamra
Qamra is offline
Er zijn zoveel dingen die ik anders had willen zien, maar ze zijn nou eenmaal een deel van mijn leven.

Dus ik zou doorlopen..
Oud 11-07-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
snoops schreef op 11-07-2003 @ 17:53:
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:27
Verwijderd
Eigenlijk is dat totaal nutteloos. Stel dat je je leven enorm ongelukkig hebt beleefd de afgelopen vijf jaar. Als je teruggaat in de tijd weet je daar niets van, dus leef je je leven dan gewoon alsof het de eerste keer is. Als je dan gelukkiger leeft in de herkansing merk je dat niet omdat je geen vergelijkingsmateriaal meer hebt.

Dus: alleen als ik dan zou weten wat ik nu weet. Maar éigenlijk is de lol er dan al af.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-07-2003 @ 17:16:
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren, dus maakt weinig uit En MBO doen terwijl je VWO kan is niet motiverend
Wat doet je dan denken dat je het wanneer het over kon wél anders zou doen? Het kan nú nog anders wanneer je via volwassenenonderwijs je VWO-diploma gaat halen...

(Ik heb het alsnog gedaan, dit jaar )

Ik bedoel dus te zeggen; waarom het wél willen veranderen in het verleden, maar niet in de toekomst? Het is mogelijk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:44
Verwijderd
Jazeker, ik zou veel geld investeren in bedrijven waarvan ik weet dat ze het goed gaan doen in de economie, wedjes maken, enz (als in Back to the future II idd).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 11-07-2003 @ 18:44:
Jazeker, ik zou veel geld investeren in bedrijven waarvan ik weet dat ze het goed gaan doen in de economie, wedjes maken, enz (als in Back to the future II idd).
Als jij terug gaat, hoe weet je dan zo zeker dat de toekomst hetzelfde zal verlopen? Jíj doet andere dingen, waarom zou de toekomst hetzelfde blijven? Je begint opnieuw, met een onzekere toekomst... De toekomst is al verandert doordat jij terug bent gegaan naar het verleden... niets zal hetzelfde zijn
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 18:53:
Als jij terug gaat, hoe weet je dan zo zeker dat de toekomst hetzelfde zal verlopen? Jíj doet andere dingen, waarom zou de toekomst hetzelfde blijven? Je begint opnieuw, met een onzekere toekomst... De toekomst is al verandert doordat jij terug bent gegaan naar het verleden... niets zal hetzelfde zijn
Denk je dat het feit dat mijn leven verandert invloed heeft op de koers van Koninklijke Olie?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:28
Verwijderd
graag, lijkt me het einde. ik zou alles, maar dan ook alles anders doen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:38
Verwijderd
Ik denk het niet. Want is het dan zeker dat ik bv. m'n vriend weer ontmoet? Als ik hem dan vijf jaar eerder zou ontmoeten en het dan net zo zou lopen als nu: ja. Anders niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:44
Verwijderd
Nee. De vijf ongezelligste jaren weer meemaken, bah.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-07-2003 @ 19:55:
Dan leef je die 5 jaar toch anders?
Ben jij zo naief of ben ik gewoon te slim?

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ik de fouten die ik toen maakte, weer opnieuw zou maken, aangezien ik dan weer 14 zou zijn. Alles zou gewoon weer opnieuw gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 11-07-2003 @ 19:59:
Ik denk dat de topicstarter dan wel had gekozen voor: de laatste 5 jaren opnieuw beleven, oid. Trouwens, je hebt ook niet alles zelf in de hand Bovendien geeft de topicstarter je de keuze om hetzelfde te handelen of niet. Dus ik ben dan niet degene die naïef is
Ik ga er vanuit dat de dingen waar ik geen invloed op had, gewoon weer zullen gebeuren. En juist die dingen hebben mijn leven negatief beïnvloed.
Samen naief zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 11-07-2003 @ 19:56:
Ben jij zo naief of ben ik gewoon te slim?

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ik de fouten die ik toen maakte, weer opnieuw zou maken, aangezien ik dan weer 14 zou zijn. Alles zou gewoon weer opnieuw gebeuren.
Precies, dat ook nog... Je hebt de beslissingen toen genomen, waarom zou het nu dan ineens wél anders gaan? Ik geloof er niet in..

En ik zeg niet dat het veranderen van het verleden van 1 persoon veel teweeg kan brengen, maar wie zegt dat er maar 1 persoon zijn leven veranderd? Wat als die vreemde vent meer personen over heeft gehaald en daardoor véél verandert... Ik zou die gok niet nemen hoor...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:42
Verwijderd
Nee, want een deel van de ellende waar ik een behoorlijke tijd last van had was al eerder begonnen en dat was dus dan toch niet te herstellen. En ik wil ook echt echt echt ECHT vorig jaar NIET over doen. Zeker niet als ik ook nog zou weten wat me te wachten stond...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:57
zwoesj
zwoesj is offline
mooi niet, moet ik weer terug naar mijn saaiste levensjaren
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:08
Severus
Severus is offline
Ik zou ze zeker overdoen. Ik zou dan bepaalde zaken op liefdesgebied anders benaderen, en ook meer van het leven genieten. Ook zou ik zorgen dat ik wat beter m'n best deed op school, en ik zou niet weer voor de lerarenopleiding kiezen maar direct voor 5 & 6 VWO in 1 jaar, zodat ik in ieder geval niet weer 1 schooljaar verlies met niks doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Groetjes,

Ripper
Oud 11-07-2003, 22:09
Qimm
Qimm is offline
Mja aanlokkelijk aan de ene kant, maar aan de andere kant...

- Ik zou graag een andere opleiding gekozen hebben
- Als dat het geval was had ik mijn ex-vriend nooit ontmoet
- Ik zou de erste 2 van die 5 ook over moeten doen, dat waren geen leuke jaren
Oud 11-07-2003, 22:15
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik zou heel graag alles over willen doen.
Vooral de laatste 5 jaar ja..
Vooral de laatste 2 jaar eigenlijk.
Maar goed, het kan toch niet..dus ik denk er maar niet eens over na.
En alles opnoemen is teveel
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:15
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 11-07-2003 @ 16:31:
Jezus nee niet weer zeg
moet ik zeker weer in 3vwo beginnen, my ass!!
begon jij dan op je 13e in 3vwo?
Oud 12-07-2003, 10:56
Quiana
Quiana is offline
Alleen als ik wist wat de gevolgen zouden zijn
van wat ik doe.

Als alles precies hetzelfde wordt doordat ik niet weet
wat er komen gaat ed, en alles voelt als de eerste keer,
dan niet.
Oud 12-07-2003, 10:59
heavinly
heavinly is offline
Nee. Ik denk 't niet, ik ben echt zo iemand die dingen kan waarderen om wat ze zijn en alles heeft een 'reden', of in ieder geval een betekenis gekregen in mijn leven. Door alles wat er is gebeurd is er weer wat anders gebeurd. Dus bijvoorbeeld, ik zou kunnen zeggen: dan was ik naar een andere school gegaan, maar dan had ik een heleboel mensen niet leren kennen die ik nu ken. (en ja, dan had ik natuurlijk andere mensen leren kennen, maar daar gaat 't even niet om.)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 11:21
Verwijderd
Ik zou het wel overdoen...Ik zou proberen me anders op te stellen tegenover anderen, niet mn best doen om er bij te willen horen, lekker een eigen stijltje ontwikkelen..En ik zou na 3 havo al MBO gaan doen, ipv na 4 havo...Scheelt een jaar...En ik zou mn vriend niet eerst ontlopen en dan afwijzen om er vervolgens wel mee te zoenen...Ik ga er dan gewoon meteen voor!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 11:24
vixen
vixen is offline
oh, dat zou k wel doen, misschien zouden dingen dan anders lopen.
Oud 12-07-2003, 15:39
Ketjing
Ketjing is offline
Zoals eerder gezegd, alleen als ik weet wat ik nu ook weet. Zou ik sommige dingen kunnen verbeteren en anderen laten voor wat ze zijn.
Reageren

Regels voor berichten