de abt van sion
M - Lid
gepost op 10-07-2003 @ 12:27
--------------------------------------------------------------------------------
Ik beklaag me zelden of nooit. Nu echter Somebody Special mij aangepakt wil zien, en zich daartoe beklaagt op een plaats waar ik me niet kan verdedigen (verboden toegang), dien ik wel een klacht in. Ik kan overal tegen, maar niet tegen een ondemocratisch behandeling waarin iemand anderen suggereert en verzoekt om mij de mond te snoeren.
Zijn mijn woorden beledigend? Ik vind voor hetzelfde geld dat een door een lid gepropageerde situatie niet alleen een belediging is voor de hele jeugd, maar ook een gevaar.
Jullie schijnen te vergeten dat de abt van sion een kloostervader is die zich- behalve bij z'n monniken- tevens in deze soms wat chaotische "forumhuishouding"staande tracht te houden. Hij is als een lichtend baken tov een aantal vermeende sterke persoonlijkheden die niet voor elkaar willen onderdoen wat betreft een vijandig toontje in de aanbieding tav de abt. Als hij aan het woord is gaat er inderdaad een licht op, toevallig het licht van de rede. Via een sceptische oppositie waarborgt hij op een rustige en onderbouwde wijze de beschaving binnen bepaalde fora.
|