Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 19:04
3rd Rock
3rd Rock is offline
beetje laat! maar nu komt de virgin suicides op ned2.... ik neem em op
Oud 05-07-2003, 19:14
Gothic
Gothic is offline
ik niet, heb hem al gezien, was best aardig, maar ik hoef hem niet nog een keer te zien...
Oud 05-07-2003, 19:19
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
ik heb de helft gemist, nu is het feestje bezig. wat is er eigenlijk gebeurd?
Oud 05-07-2003, 19:29
-niels-
-niels- is offline
Goeie soundtrack
Oud 05-07-2003, 19:35
Verwijderd
die wilde ik zien.. of opnemen.. vergeten
Mja, dan huur ik hem wel een keertje ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:38
Balance
Balance is offline
ik vond het verhaal onwijs mooi, maar de film viel behoorlijk tegen helaas.
Oud 05-07-2003, 20:44
Verwijderd
ik ben ooit begonnen in het boek, maar om een of andere reden ben ik gestopt. ik vond de film erg mooi, vooral omdat het niet duidelijk was welke sfeer er werd opgeroepen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:04
vixen
vixen is offline
Ik vond het op zich wel een mooie film, beetje onduidelijk soms, had er door de titel iets meer door verwacht om de een of andere vage reden.
Oud 05-07-2003, 21:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
-niels- schreef op 05-07-2003 @ 20:29:
Goeie soundtrack
ERG goeie soundtrack

Mooie film, beetje jammer dat ik 'em nu gemist heb, had 'em best nog 'es willen zien.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:14
zeep007
zeep007 is offline
Mooie film en de Cd is ook super... En zoals al werd gezegd is het een beetje vaag welke sfeer het nou oproept...
air regelt
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:26
Ketjing
Ketjing is offline
Eerste half uur gekeken, vond er niet echt veel aan. Misschien dat ik hem nog een keertje afkijk (is namelijk ook opgenomen)
Oud 05-07-2003, 22:09
Anne
Anne is offline
Ik vond hem zeer goed. Ga ik zeker nog een keer huren deze week.
Oud 05-07-2003, 22:35
laula
laula is offline
Ze wilden t journaal zien en herexamen en tennis en niemand wou m op 2 zetten
Dus ben nog steeds benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:48
Verwijderd
Vond de film behoorlijk tegenvallen...

De personages missen diepgang; we kennen de groep jongens en hun fascinatie voor de Lisbon meiden niet. We weten niet waarom de ouders zo conservatief zijn en waarom Lux plotseling wél voor Trip Fontaine valt...

Daarnaast zijn er zoveel plotholes: waarom pleegt de jongste zelfmoord? Waarom loopt Trip weg van Lux die nacht? Welke rol speelt die jongen die bij de Lisbon's komt eten?

Allemaal dingen die vaag en onbeantwoord blijven. Ik weet niet hoe het boek is, maar dat zal ongetwijfeld meer achtergrondinformatie geven die in de film is weggelaten.

De pluspunten waren overigens de sfeer en de soundtrack
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 23:05
Toet0r
Toet0r is offline
die wou ik graag zien..maar ik moest met een vriendin jesus christ superstar en scary movie kijken
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 01:06
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik vind em nog steeds geweldig. Ik heb em dan uiteraard ook op dvd

Ik zal het heus geen meesterwerk noemen, maar de meeste mensen hebben dan denk ik ook nogal moeite om de essentie van de film te begrijpen. Er hangt een bepaalde sfeer in die film, die gewoon zo diep op je door dringt.
Bij de eerste keer dat ik em zag, was de film afgelopen, had ik de tv uitgezet, en heb ik gewoon letterlijk 10 minuten stil en een beetje rillend op de bank gezeten.

Aan het einde van de film zegt die jongen nog van....we zullen nooit de levens van de lissbon meisjes kunnen begrijpen. (alleen dan op een mooiere manier). En dat is ook wat de film opmij heeft overgedragen. Dat het gewoon zo raar was, wat er allemaal in dat huis afspeelde.

Voor mensen die gewoon een standaard film willen is dit niet de gene om te kijken. Mensen die bereid zijn om echt over een film na te denken is deze in ieder geval de moeite waard om een keer te kijken. Misschien vind je hem zelfs wel leuk, net als ik
Oud 06-07-2003, 14:23
Verwijderd
Echt een geweldige film, mooi, redelijk sober en rustig. Zelfs vriendinnen die niet van dit soort drama houden vonden hem mooi. Na de film zit je echt nog zo na te denken van hoe en waarom.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:03
Blubje
Blubje is offline
wilde m al heel erg lang zien.
gister opgenomen, nog niet gekeken, ga ik zo maar eens doen
Oud 06-07-2003, 17:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
laula schreef op 05-07-2003 @ 23:35:
Ze wilden t journaal zien en herexamen en tennis en niemand wou m op 2 zetten
Dus ben nog steeds benieuwd...
Gaan we hem een keer kijken.

N00dles: juist omdat het allemaal zo vaag blijft, vond ik het een goede film. Soms hoeven dingen helemaal niet beantwoord te worden.
Oud 06-07-2003, 17:28
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-07-2003 @ 18:13:
N00dles: juist omdat het allemaal zo vaag blijft, vond ik het een goede film. Soms hoeven dingen helemaal niet beantwoord te worden.
Ja, eigenlijk was mijn reactie ook om tegen noodles in te gaan
Oud 06-07-2003, 17:30
REIE
REIE is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-07-2003 @ 23:48:
De personages missen diepgang. Daarnaast zijn er zoveel plotholes
Ja, dat was toch redelijk jammer.
Weet iemand hoe dat filmpje daarna heette van die vent die naar de hel moest?
Oud 06-07-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 06-07-2003 @ 18:13:
Gaan we hem een keer kijken.

Dat klopt, dat maakt het nog wat mysterieuzer...Maar toch, het gaf me een beetje het gevoel dat het allemaal wat onsamenhangend en ondoordacht was gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:54
Pla
Pla is offline
Vergeten op te nemen
Oud 06-07-2003, 18:04
Sven
Sven is offline
Citaat:

De personages missen diepgang; we kennen de groep jongens en hun fascinatie voor de Lisbon meiden niet. We weten niet waarom de ouders zo conservatief zijn en waarom Lux plotseling wél voor Trip Fontaine valt...

Daarnaast zijn er zoveel plotholes: waarom pleegt de jongste zelfmoord? Waarom loopt Trip weg van Lux die nacht? Welke rol speelt die jongen die bij de Lisbon's komt eten?

Allemaal dingen die vaag en onbeantwoord blijven. Ik weet niet hoe het boek is, maar dat zal ongetwijfeld meer achtergrondinformatie geven die in de film is weggelaten.

Euh.. de kijker weet ongeveer hetzelfde als die groep jongens, niet veel dus.. zonder vaagheid valt het hele concept weg en hou je een standaard film over
Ik vind het iig een topfilm..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:07
angel4
angel4 is offline
Weet iemand hoe dat filmpje daarna heette van die vent die naar de hel moest? [/B][/QUOTE]

nee maar ik vond het wel lachen hoor
Oud 06-07-2003, 18:09
miss lola
miss lola is offline
goeie film jah,maar boek beter.
Oud 06-07-2003, 19:40
Anne
Anne is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-07-2003 @ 18:39:
Dat klopt, dat maakt het nog wat mysterieuzer...Maar toch, het gaf me een beetje het gevoel dat het allemaal wat onsamenhangend en ondoordacht was gemaakt.
Kan ik me ook wel voorstellen hoor. Maar dát vond ik dus juist heel goed aan die film, het was niet zo'n standaard Hollywood-film.
Oud 06-07-2003, 21:06
battlestar
battlestar is offline
mooimooi.. en de soundtrack is nog mooier!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 06-07-2003 @ 19:04:
Euh.. de kijker weet ongeveer hetzelfde als die groep jongens, niet veel dus.. zonder vaagheid valt het hele concept weg en hou je een standaard film over
Ik vind het iig een topfilm..
Mjah, ik doel ook niet enkel op de Lisbon meiden en hun achtergrond, maar wat ook vaag bleef was de achtergrond van de jongens, hun fascinatie voor hun en waarom ze bepaalde dingen deden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:11
Blubje
Blubje is offline
net gekeken
ik vond hem opzich wel goed, alleen vond ik hem wat ehh 'sloom' ? hij ging zo langzaam naar mijn idee

en ik snapte iets niet: waarom hebben die meisjes die jongens uitgenodigd om 12u 's nachts en plegen ze vervolgens allemaal zelfmoord? (ik doel dus op het feit waarom ze die jongens dan hebben uitgenodigd, niet waarom ze zelfmoord pleegden)
Oud 07-07-2003, 01:13
Agnès
Agnès is offline
Ik vond het sfeertje in de film wel goed. Het verhaal op zich ook, maar niet echt goed verfilmd.. Vond het aan het eind een beetje vaag worden en een tikkeltje saai.
Oud 07-07-2003, 12:43
8m&m85
8m&m85 is offline
Ik vond dat de film goed uitgangspunt had, ze hadden er veel meer van kunnen maken dan ze gedaan hebben.
Het blijft onduidelijk waarom de meisjes zo ongelukkig zijn, het is duidelijk dat ze het niet prettig hebben thuis, maar het is naar mijn idee nog lang zo erg niet, dat er 5 zelfmoord voor moeten plegen, dit hadden beter naar voren gebracht kunnen worden
Oud 07-07-2003, 13:05
Sweet Serenity
dat is echt het enige dat ik niet begrijp en dat is waarom die meiden de jongens hebben uitgenodigd toen ze zelfmoord wilden plegen
Oud 07-07-2003, 13:26
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb 'm eergister ook gezien, ik vond hem niet geweldig
Heb het boek een tijd geleden gelezen en dat vond ik zó goed geschreven... ik had nu ik de film keek pas door hoe beeldend het verhaal in het boek geschreven is, want sommige dingen kon ik me gewoon ontzettend goed inbeelden en herkende ik ook echt uit het boek
De film zelf miste sfeer, het was allemaal een beetje vaag maar niet op een spannende manier of zo
Oud 07-07-2003, 13:44
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik heb em net gekeken, ik had hem opgenomen. heel mooie film, ik hou wel van die vage en onduidelijke verhalen

alleen beetje jammer dat de laatste paar minuten er niet opstonden, kan iemand vertellen hoe de film afloopt?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 15:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-07-2003 @ 02:06:

Bij de eerste keer dat ik em zag, was de film afgelopen, had ik de tv uitgezet, en heb ik gewoon letterlijk 10 minuten stil en een beetje rillend op de bank gezeten.
Uhuh. Ik heb 'em dus in de bios gezien, en daar zat gewoon de hele zaal doodstilte wezen, pas toen de aftiteling afgelopen was begonnen mensen op te staan. Apart.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:45
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 07-07-2003 @ 14:05:
dat is echt het enige dat ik niet begrijp en dat is waarom die meiden de jongens hebben uitgenodigd toen ze zelfmoord wilden plegen
idd, maar er is niemand die hier ff antwoord op die vraag kan geven, want ik vroeg dat dus ook al en ik snap het nog steeds niet
Oud 07-07-2003, 19:25
Sweet Serenity
misschien omdat ze niet wilden dat hun ouders de lijken vonden (te griezelig) ..... dus toen ze de jongens uitnodigden wisten ze dat deze gingen kijken waar de meisjes bleven ofzo ....
Oud 07-07-2003, 19:54
Verwijderd
Tja de film was op zich best goed (hoe die jongens het vertellen enzo.. doet een beetje aan die ene serie denken met kevin .... als hoofdrolspeler) maar er blijft zo ontzettend veel onduidelijk dat het gewoon niet meer leuk is
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:50
Dree
Dree is offline
Citaat:
Waarom loopt Trip weg van Lux die nacht?
Dat lijkt me toch duidelijk.
Hij vertelde dat hij geïnteresseerd was in Lux, omdat zij het enige meisje was waar hij moeite voor moest doen. De andere meisjes van school waren veel te makkelijk. Op het moment dat hij haar had gehad op het baseball field was voor hem de lol eraf, en verloor hij alle respect voor haar.
The chase is better than the catch.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:03
Lyra
Lyra is offline
Citaat:

Ik vond het géén goede film. Hij is onvolledig en té open. Ik had net zogoed 1.5 uur naar een leegstaand huis kunnen kijken en had dat vast en zeker spannender gevonden.
Oud 08-07-2003, 13:42
Verwijderd
Ik heb ooit de film gezien en die liet me inderdaad zitten met teveel vragen en dergelijke. Té open..

Het boek daarentegen vind ik een stuk beter. In de film draait het vooral om de meisjes en daardoor stoort het hen niet begrijpen mij dan ook. In de film draait het echter vooral om de jongens en hun fascinatie met die meisjes, die wél te begrijpen is. In het boek zijn ze al veel ouder wanneer ze dat boek schrijven en zijn ze voor een laatste keer op onderzoek uitgegaan. Ze interviewen mensen en bekijken een laatste keer alle dingen van de meisjes die ze verzameld hebben. Dat concept vind ik dus veel mooier, het thema; obsessie.. Terwijl in de film het thema meer rond de meisjes draait en daardoor vind ik de film onbevredigend en het boek prachtig
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:01
Upke
Upke is offline
Die zijn echt lekker die zussen!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 08-07-2003 @ 15:01:
Die zijn echt lekker die zussen!!
sja....kirsten dunst
Oud 08-07-2003, 18:22
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-07-2003 @ 16:47:
Uhuh. Ik heb 'em dus in de bios gezien, en daar zat gewoon de hele zaal doodstilte wezen, pas toen de aftiteling afgelopen was begonnen mensen op te staan. Apart.
hmm, best wel apart idd Maar dan zijn er blijkbaar toch nog meer mensen die de film wel konden waarderen....

Hier op het forum vinden de mensen het of gewoon super, of juist helemaal niks
Oud 09-07-2003, 16:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 08-07-2003 @ 19:22:
hmm, best wel apart idd Maar dan zijn er blijkbaar toch nog meer mensen die de film wel konden waarderen....

Hier op het forum vinden de mensen het of gewoon super, of juist helemaal niks
Tja, ik begin te neigen te geloven dat het iets met intelligentie te maken heeft, als je dat soort films 'te open' vindt moet je geen filmhuisfilms gaan kijken IMHO.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 16:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 08-07-2003 @ 14:42:
Ik heb ooit de film gezien en die liet me inderdaad zitten met teveel vragen en dergelijke. Té open..
Dat is juist het punt, dat je er zelf over nadenkt en zelf redenen gaat bedenken. Dat stimuleert die weke grijze massa
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-07-2003 @ 17:45:
Tja, ik begin te neigen te geloven dat het iets met intelligentie te maken heeft, als je dat soort films 'te open' vindt moet je geen filmhuisfilms gaan kijken IMHO.
Dat vind ik echt onzin..

Ik vind deze film wel te open maar dat zegt dus echt helemaal niets over mijn intelligentie, daarbij kan ik filmhuisfilms wel waarderen.

Ik vond het zeker geen slechte film en alles, maar hij haalt het gewoon lang niet bij het boek. Na het boek heb ik een paar dagen echt erover na zitten denken en de vragen die ik door het boek kreeg vond ik veel interessanter dan door de film.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-07-2003 @ 18:29:
Dat vind ik echt onzin..

Ik vind deze film wel te open maar dat zegt dus echt helemaal niets over mijn intelligentie, daarbij kan ik filmhuisfilms wel waarderen.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind filmhuisfilms over het algemeen juist erg goed, maar in The Virgin Suicides was het allemaal té open: er viel niks om over na te denken, je kan alleen maar puur speculeren...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:43
G.T.C.
G.T.C. is offline
sja.....laten we het er maar bij houden dat smaken nou eenmaal verschillen
Reageren

Regels voor berichten