Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 11:30
miss kittie
miss kittie is offline
ja hoor het is weer zomer en daaaaaar zijn ze!! die muggen!!
persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen dat ze mijn bloed drinken, maar moet dat nou echt met zon jeuk!!!!!!!! aaaaargh

anyway, weet er iemand tips tegen die jeuk? we hebben thuis wel van die zalf maar die werken niet echt goed
een oud trukje van vroeger volgens mijn moeder is azijn.. maar die is natuurlijk juist op

preventief gebruiken we thuis zo van die bollen die je in het stopcontact steekt met zon plaatje in (vage uitleg i know sorry)
en ook antimuggenspray.. die helpt wel maar als je één plaats op e lichaam overslaat heb ik het weer zitten.. en sommigen van die beesten hebben die neiging door mijn kleren te prikken

so.. wat doen julie om die beten te voorkomen? en als het te laat is tegen de jeuk?

xx
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:33
Verwijderd
Ik heb van die zalf (elke keer weer andere, want ik word steeds 'imuun' (of hoe je dat ook schrijft)), soms gebruik ik azijn of tandpasta of ik krab de muggenbult kapot. De laatste keer zei m'n vriend dat een pleister er op plakken hielp, naja, je kan dan iig niet meer krabben ed. Ik had ook zo'n piepding voor in het stopcontact, maar die piep die kun je horen (mijn vriend en ik iig) en mijn vriend kan er niet van slapen, dus ja...

Je kunt natuurlijk ook een klamboe kopen. Moet je er alleen wel voor zorgen dat er geen mug in komt...want dan ben je de volgende morgen echt lek...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:40
Brown eye
Brown eye is offline
Tegen de jeuk is het enige dat ik weet, is dat spul eruit knijpen die de mug achterlaat! Maar volgens mij heb je bij de apotheek en de drogist daar van die pennen voor?! Tegen de muggen is al hierboven genoemd!
Oud 09-07-2003, 18:07
freakje
freakje is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 09-07-2003 @ 18:40:
Tegen de jeuk is het enige dat ik weet, is dat spul eruit knijpen die de mug achterlaat!
Echt? Kan je dat eruit knijpen, volgens mij doet dat toch veel zeer hoor. Soms krab ik aan zo'n beet en dan kan het gaan ontsteken en zo ...
Oud 09-07-2003, 18:12
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
freakje schreef op 09-07-2003 @ 19:07:
Echt? Kan je dat eruit knijpen, volgens mij doet dat toch veel zeer hoor. Soms krab ik aan zo'n beet en dan kan het gaan ontsteken en zo ...
Hmm...dat doe ik altijd en dan is de jeuk over...maarja dan kun je beter zo'n soort pen kopen!
Oud 09-07-2003, 18:37
tacidvs
tacidvs is offline
Niet aanstellen, zo erg is het niet.
Oud 09-07-2003, 20:18
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
freakje schreef op 09-07-2003 @ 19:07:

ja da doe ik meestal ook, gewoon helemaal openkrabben dan ontstaat er wel een wondje maar da geneest wel, liever dat dan jeuk
maar hoopte dat er andere manier was, want zo gezond is dat ni en het laat dan wel soms wat littekens achter, en midden in da nacht als een zot beginnen krabben.. heb ik meestal de energie niet voor ik ga is zien voor zon pen bij de apotheker

thanx fot the tips

xx
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:50
Verwijderd
Ik gebruik altijd Prikweg..Mja, dan moet je inderdaad wel ieder plekje insmeren voor je gaat slapen! Een klamboe werkt bij mij niet, heb spartelputs tegen de muur (gebobbelde muur) dus, ja, na drie keer is de klamboe kapot!

wat ook werkt is voor je gaat slapen je raam en je deur open zetten --> tocht creëren. En dan als je op je kamer bent, voor het slapen gaan en je leest nog wat, kijkt tv, je raam dichtdoen, want ze komen op het licht af. En als je gaat slapen je raam open en het licht uit...
Dat werkt ook wel bij mij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:57
the_conquer
the_conquer is offline
Ik heb mijn raam een heuze checkpoint charlie gemaakt door meedere lagen hor en gecombineerd met tape daar komt niks door heen. En ik heb een electro muggending waar ik zelfs stoned van de lucht die het verspreid wordt. Dus laatste tijd niet echt last van muggen gelukkig.
Oud 10-07-2003, 17:23
@Moon
@Moon is offline
Dat spul wegknijpen wat de mug heeft achtergelaten doe ik ook altijd. Verder moet je niet telkens gaan krabben als het jeukt . Bij mij wordt die rode plek dan alsmaar groter en groter (maar ja ik ben een speciaal geval, ben n btje allergisch voor muggen ofzo?? )
Je hebt verder ook van die sticks te koop die je op jezelf kan smeren voor het slapen gaan ofzo, maar ja aan de andere kant lijkt me dat ook nie echt geweldig om jezelf daar mee helemaal in te smeren

Doe je ramen dicht voordat je gaat slapen en check je hele kamer of er echt geen muggen zijn en doe dan de deur dicht!!! (is alleen wel erg klote als je een hele warme kamer hebt, maar ja beter dan die muggenbeten die ontzettend jeuken)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:26
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
En als je gaat slapen je raam open en het licht uit...
Dat werkt ook wel bij mij. [/B]
Dan kunnen de muggen toch juist binnen komen? Of ben ik nou gek?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:36
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 09-07-2003 @ 12:30:
ja hoor het is weer zomer en daaaaaar zijn ze!! die muggen!!
persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen dat ze mijn bloed drinken, maar moet dat nou echt met zon jeuk!!!!!!!! aaaaargh

anyway, weet er iemand tips tegen die jeuk? we hebben thuis wel van die zalf maar die werken niet echt goed
een oud trukje van vroeger volgens mijn moeder is azijn.. maar die is natuurlijk juist op

preventief gebruiken we thuis zo van die bollen die je in het stopcontact steekt met zon plaatje in (vage uitleg i know sorry)
en ook antimuggenspray.. die helpt wel maar als je één plaats op e lichaam overslaat heb ik het weer zitten.. en sommigen van die beesten hebben die neiging door mijn kleren te prikken

so.. wat doen julie om die beten te voorkomen? en als het te laat is tegen de jeuk?

xx
tegen de jeuk doe ik niks
je moet er juist niet aanzitten dan jeukt het alleen maar erger
het is altijd beter het te voorkomen; dus gebruik muggenmelk (verkrijgbaar bij drogisterijen)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:37
Riconoscente
Riconoscente is offline
's avonds rond half 10, 10 uur even het raam wagenwijd open zetten en dan alle lampen uit in je kamer, dan trekken de muggen automatisch naar buiten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:03
Balance
Balance is offline
d'r zijn echt zat middeltjes bij een drogist.
- sticks om je lichaam in te smeren
- spray om een half uurtje voordat je gaat slapen je kamer mee vol te sprayen
- apparaatjes voor in het stopcontact met citroengeur

en tegen de jeuk heb je verschillende zalfjes, sticks en andere zooi.

en wil het allemaal echt niet helpen, dan kan je nog zo'n hor geval kopen of een klamboe. Verder je raam niet openzetten als je licht aan is en d'r komt geen mug je kamer in.
Oud 10-07-2003, 19:01
kahya
kahya is offline
Als je erge last hebt van jeuk moet je apidar kopen, helpt direct!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 10-07-2003 @ 19:03:
d'r zijn echt zat middeltjes bij een drogist.
- sticks om je lichaam in te smeren
- spray om een half uurtje voordat je gaat slapen je kamer mee vol te sprayen
- apparaatjes voor in het stopcontact met citroengeur

en tegen de jeuk heb je verschillende zalfjes, sticks en andere zooi.

en wil het allemaal echt niet helpen, dan kan je nog zo'n hor geval kopen of een klamboe. Verder je raam niet openzetten als je licht aan is en d'r komt geen mug je kamer in.
Je kan ook nog een hor voor je raam zetten maar dan moet je ook zeker weten dat er niet al muggen binnenzitten.
Oud 10-07-2003, 19:50
bindmiddel
bindmiddel is offline
Vannacht heeft zo'n mug/neefke me net onder m'n voer gebeten dat jeukt pas erg
Oud 10-07-2003, 20:53
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
@Moon schreef op 10-07-2003 @ 18:26:
Dan kunnen de muggen toch juist binnen komen? Of ben ik nou gek?
Muggen komen op het licht af, dus als je het licht uitdoet als je je raam open hebt staan, komen er geen muggen.

Verder...citroengeur. Als je buiten zit en je wilt geen lange kleren aan, kun je een kaarsje met citroengeur neerzetten. Dat heb ik vaak.
En als je al gestoken (of uhhm gebeten want dat doen die beesten officieel ) bent door een mug: niet aan de bult krabben maar meteen Afterbite erop doen. (zo'n pen met een sterke amoniakgeur, kun je gewoon kopen bij het kruitvat oid) Dat helpt overigens niet als je al aan die bult hebt lopen krabben en als hij dus open (hoeft maar een klein beetje) is.
Oud 10-07-2003, 21:10
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
Nieni schreef op 10-07-2003 @ 21:53:
Muggen komen op het licht af, dus als je het licht uitdoet als je je raam open hebt staan, komen er geen muggen.

Verder...citroengeur. Als je buiten zit en je wilt geen lange kleren aan, kun je een kaarsje met citroengeur neerzetten. Dat heb ik vaak.
En als je al gestoken (of uhhm gebeten want dat doen die beesten officieel ) bent door een mug: niet aan de bult krabben maar meteen Afterbite erop doen. (zo'n pen met een sterke amoniakgeur, kun je gewoon kopen bij het kruitvat oid) Dat helpt overigens niet als je al aan die bult hebt lopen krabben en als hij dus open (hoeft maar een klein beetje) is.
ja dat heb ik ook al gemerkt dat die spullen niet meer werken als je al hebt lopen krabben.. hoe zou dat eigenlijk komen?
verder wordt ik meestal gebeten of gestoken in mijn slaap en dan begin ik onbewust? al een beetje te krabben, pas als ik wat meer wakker en die stomme mug rond mijn hoofd hoor zoemen besef ik dat ik gebeten werd, en dan is het natuurlijk t elaat voor zon stil

heb ik eigenlijk ook nog een vraag, naast die van hoe het komt dat zon stik niet meer werkt als je éénmaal gekrabt hebt?
is het julie ook al opgevallen dat zon mug vaak pas begint te zoemen nAdat ze gestoken heeft? of is dat maar toeval?

anyway mijn beten jeuken nu niet meer, tzijn nu gewoon wondjes, heb het helemaal opengekrabd

xx
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 09:39
beuk
beuk is offline
Citaat:
Nieni schreef op 10-07-2003 @ 21:53:
Binnen een bepaalde afstand kunnen muggen je ook ruiken. En ze kunnen op de warmte van je lichaam afkomen.

Citaat:
Citroenkaarsen zijn leuk maar ze werken simpelweg niet. Misschien psychologisch
Oud 11-07-2003, 09:46
BelleRosé
BelleRosé is offline
Heb niet heel het topic doorgelezen, dus mijn excuses als dit er al staat

Maar:
Gaan douchen voor je slaapt. Muggen zijn gek van zweet, dus als je een zweterig dag achter de rug hebt, en je zo in bed kruipt, trek je die beestjes -naar men zegge- aan als magneten
(oke je zweet ook in je slaap, maar in mindere maten)

Mijn vriendin zette er vroeger altijd een cirkeltje rond met haar pen -is wel ongezond voor je bloed *zeggen ze*-
Maar aangezien je ter zoveel hebt, kan je moeilijk heel je lichaam gaan volcirkelen

Tandpasta erop smeren helpt ook -zeggen ze- (ja het zijn allemaal beweringen, dus schiet me niet af als ze van geen kanten werken ) maar, zoals als eerder vermeld, je kan je moeilijk bepleisteren met tandpasta...

Nouja, veel sterkte!
[liefs]
Welteruste
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:01
w
w is offline
een klamboe voor je raam werkt bij mij heel erg goed gewoon een lap stof voor je raam doen en de muggen komen nei meer binenn. Ik zat er eerst ook helemaa onder binne iets van 2 dag hak 20 opgenkrabte muggenbulden maar nou hebk nergens meer last van ja alleen over dag maar ja daar kank weinig aan doen

w
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten