Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 17:03
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Een Heroine junkie (Howard Lotsof) uit Los Angeles kreeg in 1962 bij toeval een flesje farmaceutische ibogaine in handen, spoot de inhoud in zijn aderen en overleefde het. Tot zijn stomme verbazing ontwaakte hij uit zijn trip zonder de gebruikelijke "cold turkey" ontwenningsverschijnselen van de heroine. Zelfs het verlangen naar heroine bleef weken weg. Hij (Lotsof) maakte van deze gelegenheid gebruik om meteen vaarwel te zeggen tegen de naald, en zet zich nu in voor de acceptatie van ibogaine als middel in de verslavingszorg (omdat het door de drugsbestrijdingsdiensten zoals DEA en het NIDA op verboden lijsten is gezet).

Bij doses van rond de 100 Milligram is ibogaine bruikbaar als een efedra met extra lange werking. Lage doses zijn bruikbaar bij psychotherapie, met name het terughalen van herinneringen. Een goede trip (wantja het is een hallicugeen) is bijna niet te bereiken omdat die dosis te dicht bij een overdosis ligt.

Ibogaine is een uitzondering, want het is het minst zware tripmiddel wat er is, en tevens heeft het de langste werkingsduur. Om kleureffecten waar te nemen heb je 1 gram nodig. Dat is 3 keer zoveel als mescaline (cacti) 50 keer zoveel als psilocybine (paddo's) en 10 000 keer zoveel als bij LSD.

De Bwiti (Zuidafrikaans volk) gebruikt het om initiatie rituelen te beoefenen zoals naar hun (over)(groot)ouders op bezoek te gaan. Het komt helaas ook vaak voor dat Bwiti niet terugkeren van hun bezoek. En dat is dankzij de dosis die te dicht bij een overdosis ligt.

Ik heb een heel artikel in een paar woorden proberen samen te vatten, maar er is dus een middel dat alcoholverslaving en heroine verslaving kan onderbreken, waardoor de gebruiker geen afkickproblemen ondervindt als hij stopt met zijn verslaving. Wat mij betreft een wondermiddel.
Oud 19-07-2003, 17:16
mind
mind is offline
het werkt bij niet zoveel mensen, maar sommige mensen hebben er idd profijt bij.

Een goede trip (wantja het is een hallicugeen) is bijna niet te bereiken omdat die dosis te dicht bij een overdosis ligt.

Ibogaine is een uitzondering, want het is het minst zware tripmiddel wat er is, en tevens heeft het de langste werkingsduur. Om kleureffecten waar te nemen heb je 1 gram nodig. Dat is 3 keer zoveel als mescaline (cacti) 50 keer zoveel als psilocybine (paddo's) en 10 000 keer zoveel als bij LSD.

en dit is een beetje tegenstrijdig of niet?
Oud 19-07-2003, 18:12
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 19-07-2003 @ 18:16:

Een goede trip (wantja het is een hallicugeen) is bijna niet te bereiken omdat die dosis te dicht bij een overdosis ligt.

en dit is een beetje tegenstrijdig of niet?
wat is hier tegenstrijdig aan?
Oud 20-07-2003, 14:39
harrie the 5th
Citaat:
Eightball GOD schreef op 19-07-2003 @ 19:12:
wat is hier tegenstrijdig aan?
Dat vraag ik me ook al af.
Oud 20-07-2003, 15:25
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
In de jaren '60 zijn er vele succesvolle proeven met dit middel uitgevoerd. Plotseling kwam ibogaine echter in een kwaad daglicht te staan omdat een labiele patiënt maanden na een [succesvol!] ibogaine-experiment had besloten dat een tuintje op z'n buik toch een stuk prettiger was. Ibogaine kan ook gebruikt worden voor de behandeling van nicotine en andere drugsverslavingen. Echter, je voelt 'm al aankomen, de tabaksindustrie is hier niet bij gebaat, zodat alle verdere onderzoeken zijn stopgezet. Het draait allemaal om geld... .

Als ik mind_movie overigens goed begrijp, is het in die zin tegenstrijdig, dat ze enerzijds zeggen dat een tripdosis lastig in te schatten is, maar anderzijds vermelden ze dat je kleuren e.d. begint te zien na het nuttigen van een gram.
Oud 20-07-2003, 17:21
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 20-07-2003 @ 15:39:
Dat vraag ik me ook al af.
eerst zeg je dat je geen goede trip kan krijgen omdat je dan een OD hebt, daarna is het ineens het zwakste tripmiddel?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 18:31
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
hm... 15 cm denk.. maar daar gaat verandering in komen

(wijziging) ? wanneer hebi k dit er opgezet?!?! het gaat helemaal nerges over

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:07
harrie the 5th
Ik zal het even toelichten: Als je een gram zou pakken merk je lichte kleurveranderingen, dat noem ik niet goed trippen. Dus zul je meer moeten nemen. Als je dan eenmaal meer neemt totdat je goed tript, is de kans aanwezig dat je niet meer terug komt uit die trip. Schnappie?
Reageren

Regels voor berichten