Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 21:16
Fantôme
Fantôme is offline
heey meis.

hmm, ik heb dit niet.
ik hou vreselijk van mijn vriend en wil hem dan ook absoluut geen pijn doen. maar ik denk dat er zeker meer mensen zijn die dit hebben.

hoe het komt... dat weet ik niet.
ten eerste omdat ik het niet uit eigen ervaring of ervaring uit mijn omgeving ken en ten tweede omdat de rede per persoon verschillend kan zijn.

misschien is het onzekerheid?

sorry, ik heb geen idee.

tot morgen! wendy
Oud 12-07-2003, 09:46
Magdalena
Magdalena is offline
heej, ik denk niet dat je veel aan deze post zal hebben, aangezien ik hier geen ervaring mee heb, maar goed....even een poging iets toe te voegen...

als je fantaseert over die jongen vermoorden, ben je dan in een neutrale stemming of juist neerslachtig?
vind je het moeilijk om jezelf te binden of mensen te vertrouwen waarvan je houdt? ben je bang dat ze je kwijt zal raken

Ik ken bijvoorbeeld iemand die het heel moeilijk vindt om mensen dichtbij haar te laten komen in haar leven. Ze scheldt de mensen waarvan ze houdt op sommige momenten verrot of vliegt ze soms zelfs naar de keel, omdat ze denkt dat deze mensen haar toch wel in de steek zullen laten en ze ze dan beter zelf kan wegjagen zodat ze de kans niet krijgen haar te kwetsen.
een extreem voorbeeld, maar misschien dat de reden van deze vrouw vergelijkbaar is met waarom jij die neigingen hebt? ik doe maar een rare suggestie, maar wie weet..
misschien dat je dit met een psycholoog of hulpverlener kan bespreken en dat die er samen met jou achter kunnen komen?
Oud 12-07-2003, 17:45
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Freaky

Ik denk niet dat het normaal is (daarmee bedoel ik; ik denk niet dat er veel mensen zijn die het hebben. Mensen die normaal zijn zouden toch saai zijn leve speciaal)
Maar ik zou begot niet weten hoe het komt...

Voel je je in staat tot het echt pijn doen van die persoon dan?

Bijdeweg even offtopic; het woord "obsessie" trek me heel hard aan eigenlijk, weet niet waarom. Net zoals ik "passie" een mooi en interessant en inhoudelijk interessant woord vind... hmm
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 17:54
Kazanka
Kazanka is offline
Heb af en toe ook wel van gedachtes. Eigenlijk heel weinig, maar soms in een slechte bui kunnen die wel in me opkomen. 't Gaat dan ook vaak iets verder. Eerst die persoon vermoorden en daarna zelf...love me in death iets, maar weet van mezelf dat ik degene waar ik van hou nooit pijn zou kunnen doen. Tenminste niet opzettelijk, als ik een voetbal gooi richting iemand die zich dan net toevallig omdraait, waardoor de bal tegen haar gezicht komt kan dat weleens gebeuren
Oud 12-07-2003, 18:01
revol llllauqs
revol llllauqs is offline
ieuwwww freaky
Oud 13-07-2003, 00:12
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
*luna* schreef op 12-07-2003 @ 20:50:

als ik erover nadenk ben ik meestal in een neerslachtige bui. bijv. als ik op iemand verliefd ben en diegene niet op mij kan ik van de gedachtes hebben van: of je bent van mij of je bent van niemand en daar komt dat dan weer uit voort.
Ja dat wou ik ook al zeggen. Dat je diegene eigenlijk alleen voor jezelf wilt. Maar dit komt wel op een 'extreme' manier tot uiting... Misschien omdat je op dat moment neerslachtig bent.
Ik denk dat je er pas wat aan kan doen als je weet hoe dit komt, je kunt beter een vertrouwingspersoon opzoeken.. Succes

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:03
Systematica
Systematica is offline
Je wilt m vermoorden omdat je denkt dat hij schuldig is aan het feit dat je constant aan hem denkt. "Hij hoort er niet te zijn" misschien??? zo'n idee???
Oud 13-07-2003, 20:14
Jules
Jules is offline
Ik heb zoiets wel eens gehad, maar dan meer in de zin van: "als ik je niet krijgen kan, dán niemand!".

Echter was het gewoon een loze gedachte die door mijn hoofd spookte als ik pissed op hem was of i.d, ik zou hem nooit écht iets aan kunnen doen.
Reageren

Regels voor berichten