Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 12:15
Verwijderd
Ik heb het op dit moment niet echt nodig, maar het schijnt toch wel fijn te zijn soms in de winter lijkt me.

Wat is een goed merk, hoe duur is het, hoelang blijft het ongeveer zitten? Ervaringen?
Alles over zelfbruiners hier posten graag
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:18
Brown eye
Brown eye is offline
Een keer voor de gein geprobeerd in de winkel en echt nooit meer! Ze jeuken, ze stinken en je krijgt er vlekken van in een diareebruine kleur! Ik had een hele mooie baan op me arm staan
Oud 08-07-2003, 13:40
DutchGirl
DutchGirl is offline
die bruine flesjes van nivea
Oud 08-07-2003, 13:41
Verwijderd
Brengen die dingen ook een gezondheidsrisico mee?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Brown eye schreef op 08-07-2003 @ 14:18:
Een keer voor de gein geprobeerd in de winkel en echt nooit meer! Ze jeuken, ze stinken en je krijgt er vlekken van in een diareebruine kleur! Ik had een hele mooie baan op me arm staan
Ja ik heb het er niet over of je het voor de gein een keer met je vinger op je arm heb gesmeerd in de winkel, maar mensen die echt serieus goed egaal insmeren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
VanilleVla schreef op 08-07-2003 @ 14:41:
Brengen die dingen ook een gezondheidsrisico mee?
De bestanddelen van zelfbruiners dringen slechts oppervlakkig in de huid door. Ze gaan een chemische reactie aan met aminozuren in de hoornlaag van de huid, die uit afgestorven en verhoornde cellen bestaat. Daardoor wordt de huid bruin, maar het bruine kleurtje verdwijnt binnen een week, als de huid de dode huidcellen verliest.
Zelfbruiners worden als onschadelijk beschouwd.
http://www.bndestem.nl/regioportal/B...39520_,00.html
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:10
Hagel
Hagel is offline
ik ben normaal enormmm wit en had laatst voorzichtig zelfbruinende creme van nivea gebruikt. Mijn benen mislukten doordat ik het niet goed egaal had gedaan, nogmaals over gedaan en nu ben ik echt heel egaal en mooi bruin

Degene die ik gebruik is suntouch van nivea (lichte huid)
Oud 08-07-2003, 17:20
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Danique schreef op 08-07-2003 @ 17:04:
Ja ik heb het er niet over of je het voor de gein een keer met je vinger op je arm heb gesmeerd in de winkel, maar mensen die echt serieus goed egaal insmeren.
Ja...ik had het ook goed egaal ingesmeerd, maar het stuk waar ik de creme als eerste opdeed om vervolgens uit te wrijven was een donkere streep geworden en de rest was veel lichter (anders zou het wel logisch geweest zijn als ik er maar een streep op had gezet!)
Oud 08-07-2003, 20:07
simsalabim
simsalabim is offline
Wij hebben thuis (mijn moeder en ik, omdat we alleen van zon aan het water bruin worden) ook van dat spul. We gebruiken het van L'oreal, het is oranje fles met pompje. Blijft ongeveer 4 dagen zitten. Wanneer je het egaal uitsmeert is het mooi bruin.

Je kunt het beste even naar de drogist om te vragen welke zij jou aanraden. Het is flink prijzig (meestal de goede), maar dan heb je ook wel wat.
Oud 09-07-2003, 16:50
Fleur
Fleur is offline
Nivea hebben wij geloof ik, echt supergoed uitsmeren en dan lukt het wel redelijk.
Alleen ik vind het zo stinken de eerste dag
Oud 09-07-2003, 17:21
Overjoyed
Overjoyed is offline
Je hebt verschillende dingen hè? je hebt zonnebrand die het bruinen van de huid stimuleert, en je hebt middeltjes die zelf je huid laten bruinen, met die laatste moet je oppassen dat je het goed gelijkmatig uitsmeert, anders krijg je het effect dat het ene stuk bruiner is dan het andere, en dat wil je niet hebben natuurlijk!
Oud 09-07-2003, 18:17
freakje
freakje is offline
Heb het ook gebruikt naar aanleiding van het gala na de examens, waardoor ik geen tijd had om van het mooie weer te genieten.

Was makkelijk aan te brengen, trok vrij snel in mijn huid, gaf een mooi tintje na de 2e keer smeren en daarna was het makkelijk te onderhouden door elke week nog eens te smeren.

Ik had een flesje van 100ml denk ik, 4 keer mijn hele lichaam mee gebruind en er zit nog steeds wat in.

De naam van het product heb ik nu effe niet bij de hand, maar het was in ieder geval iets voor het hele lichaam + gezicht.

Let wel dat je een aantal plekjes niet vergeet, zoals in je nek, achter je oren, de onderkant van je kin (of hoe zeg je dat ook) ...
Oud 12-07-2003, 20:08
MUTS123
MUTS123 is offline
Waaahahaha NIET DOEN is mijn advies
Ik was ook heel vrolijk aan het smeren met dat spul...van de Etos...
De volgende dag werd ik wakker als een soort zebra wortel Wit met oranje strepen en vlekken....mijn handen zagen er al helemaal niet uit!!!
NOOOOOOIT MEER!!!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 21:34
revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 12-07-2003 @ 21:08:
Waaahahaha NIET DOEN is mijn advies
Ik was ook heel vrolijk aan het smeren met dat spul...van de Etos...
De volgende dag werd ik wakker als een soort zebra wortel Wit met oranje strepen en vlekken....mijn handen zagen er al helemaal niet uit!!!
NOOOOOOIT MEER!!!
wahaha arme jij
Oud 13-07-2003, 14:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Een advies van mijn kant: zelfbruiners moet je gebruiken NADAT je je benen hebt geschoren (en niet zoals ik de gebruiksaanwijzing wegmikken, lekker een grote klodder op je ongeschoren benen smeren, en vervolgens een week met een soort van kaasrasp patroon op je feloranje pootjes rondlopen), en ze beschermen niet tegen UV straling, dus na gebruik een hoge factor zonnebrand blijven gebruiken

Regels voor berichten