Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 11:15
DeGexxte
DeGexxte is offline
Lag gisterenavond laat nog wat tv te kijken. Kwam Rijkaard voorbij. Hem werd gevraagd of hij het niet moeilijk vond om altijd te moeten presteren, altijd druk te hebben.

Hierop antwoorde hij: 'Als je weet dat het moeilijk is, dan is het best makkelijk'

Dat Cruijff z'n maat is zal allemaal wel. Maar waarom moet hij zichzelf zou voor lul zetten door zich net als Cruijff te gedragen.
Dat soort uitspraken hóren bij Johan, en niet bij Rijkaad!

Mee eens?
Oud 18-07-2003, 12:14
Boogie
Boogie is offline
Haha, ik krabde me ook al achter de oren bij die uitspraak. Die is inderdaad iets te filosofisch voor een doorsnee voetbaltrainer.
Oud 18-07-2003, 12:29
squat
squat is offline
Waarom heb je het idee dat hij net als Cruijf wou zijn? Hij probeerde te zeggen dat zolang je je doelen kent het relatief makkelijk is. Hij had het erover dat Barça al jaren geen prijzen heeft gewonnen en dat er om daar verandering in te maken hard gewerkt zou moeten worden en dat het moeilijk zou worden. Maar omdat hij weet dat het moeilijk word en hij weet wat er gedaan moet worden om het te bereiken is het toch relatief makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:31
DeGexxte
DeGexxte is offline
Bij iedere club weet je je doelen! Als je begint bij een degradatieclub, middenmotor, topclub. Je begint en stelt doelen. Altijd zo! Als jij het makkelijk vind, wanneer je je doelen kent is het hele trainersvak niet moeilijk. En volgens mij is dat juist altijd lastig
Oud 18-07-2003, 12:32
DeGexxte
DeGexxte is offline
op zn Cruijff's: Maar das logisch......
Oud 18-07-2003, 12:43
squat
squat is offline
Natuurlijk heeft elke club zijn doelen. Zeg ik dat het niet zo is? Of zegt Rijkaard dat? Alles wat Rijkaard daarmee wou zeggen is dat het makkelijk is als je je doelen kent. Niet meer niet minder. Hij probeert echt niet Cruijff jr te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:11
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 18-07-2003 @ 13:43:
Natuurlijk heeft elke club zijn doelen. Zeg ik dat het niet zo is? Of zegt Rijkaard dat? Alles wat Rijkaard daarmee wou zeggen is dat het makkelijk is als je je doelen kent. Niet meer niet minder. Hij probeert echt niet Cruijff jr te zijn.
Maar als je ergens aan begint als trainer, weet je toch ALTIJD je doelen? En dat is het volgens Rijkaard (en jou) makkelijk.

Daar ben ik het niet mee eens. Rijkaard had als doel met Sparta: Niet degraderen. Was opzich moeilijk. Maar omdat hij het doel wist, is het makkelijker. Maar hij heeft -ondanks de 'makkelijkheid'- wél gefaald.

Dus ben ik het 100% ONEENS met de uitspraak: 'Als je weet dat het moeilijk is, dan is het best makkelijk'

Klinkt zelfs een beetje arrogant vind ik...
Oud 18-07-2003, 14:54
squat
squat is offline
Het blijft een voetballer dus verwacht niet dat hij nadenkt over zijn eigen uitspraken. Ik vertel jou wat hij bedoeld alleen omdat jij de indruk wekt dat Rijkaard een tweede Cruijff wil worden. Jij doet alsof Rijkaard bij voorbaat een uitspraak bedacht heeft. Sommige mensen maken nou eenmaal eens een uitspraak die onlogisch - maar toch logisch is - klinkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Waar slaat het op, omdat hij zoiets zegt wil hij op Cruijf lijken, das echt onzin hoor.
Oud 18-07-2003, 15:18
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 18-07-2003 @ 15:54:
Het blijft een voetballer dus verwacht niet dat hij nadenkt over zijn eigen uitspraken. Jij doet alsof Rijkaard bij voorbaat een uitspraak bedacht heeft.
Uhhh, Alsof Cruijff geen voetballer is geweest?!
Volgens mij de beste die we ooit hebben gehad...
Oud 18-07-2003, 18:34
squat
squat is offline
Umm, wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:41
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 18-07-2003 @ 19:34:
Umm, wat is je punt?
jij zei: Het blijft een voetballer dus verwacht niet dat hij nadenkt over zijn eigen uitspraken.

Iedere voetballer/trainer denkt na over wat hij zegt! Dus ook Rijkaard die voetballer is geweest, en OOK CRUIJFF die voetballer is geweest

Je gaat toch geen dingen zeggen waar je niet over nadenkt?

Jij denkt toch ook na over wat je zegt?!
Oud 18-07-2003, 18:49
squat
squat is offline
Ik maakte gewoon een grapje over het vooroordeel dat voetballers dom zijn en daarom niet dat nadenken over wat ze zeggen. Veranderd niets hoor; hij zal nog steeds niet van te voren bedacht hebben van: "nou, ik ga een onlogische uitspraak maken zodat ik op Cruijff lijk".

Wat een nutteloze discussie.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:34
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 18-07-2003 @ 19:49:
Veranderd niets hoor; hij zal nog steeds niet van te voren bedacht hebben van: "nou, ik ga een onlogische uitspraak maken zodat ik op Cruijff lijk".

Wat een nutteloze discussie.
Nou... ik weet niet of hij in de auto naar het stadion al wel of niet een intervieuw voorbereidt. Hij moet wel letten wat hij zegt, vooral bij Barca. En volgens mij bereidt bijna iedere voetballer een intervieuw voor. Als ist maar 3 minuten.
Hij wist nutuurlijk wel dat hij zo'n vraag zou krijgen...

EEJ, WE KUNNEN 'M NATUURLIJK OOK OPBELLEN! DAN VRAGEN WE HEM 'T GEWOON!
Reageren

Regels voor berichten