Citaat:
Sysy schreef op 17-07-2003 @ 14:50:
Ik had net ruzie met een vriendin, is gelukkig nu uitgepraat maar daar kwam wel uit dat we allebei een hele verschillende manier van met ruzies omgaan hebben.
|
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Citaat:
....Als ik boos op iemand ben vertel ik dat aan iedereen behalve de persoon in kwestie...
|
Heb ik ook! En dat is juist iets wat je moet doorbreken! Het is helemaal niet eerlijk naar je vriendin toe dat je haar uitsluit voor je problemen en het wel met andere mensen bespreekt. Terwijl het heel simpel is om naar haar toe te gaan en zeggen hoe je je voelt. Het is je vriendin, ze lacht je heus niet uit als je gewoon zegt hoe je je voelt. Zolang het maar uit je hart komt...... Als je het met iedereen bespreekt is er intussen al zoveel tijd voorbij dat de situatie misschien helemaal uit de hand is gelopen.... En je het gevoel hebt dat 't te laat is om er 'nog' over te praten.
Citaat:
Ik heb heel goed door dat mijn manier niet werkt maar klap gewoon dicht als ik over iets moet praten, ik kan er gewoon niet tegen dat iemand boos op me is, barst dan vaak in huilen uit waardoor de gene die boos op me is zn kwaadheid vergeet en mij moet troosten.. Tja uiteindelijk is er geen ruzie meer maar het werkt natuurlijk niet. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doorbreken? Ja eigenlijk natuurlijk gewoon doen, maar dat is echt zo moeilijk...
|
Dat heb ik ook zo ongeveer! Nou ja dat in huilen uitbarsten niet. Maar ja. Het enige wat ik je te zeggen heb is get over yourself en denk ook eens aan anderen! Hoe jij ruzie's oplost is niet eerlijk tegenover je vriendin. In feite los je ze niet op. Je moet niet bang zijn om discussies te hebben!

Juist heel gezond. Je praat dingen uit. Anders kunnen er op een gegeven moment zoveel irritaties ontstaan dat die vriendin je aan de kant zet. En dan ben jij all ALONE!

Dus wordt volwassen en wees een beetje harder! (dat in huilen uitbarsten is ook niet gezond)!!! Als dat niet helpt moet je misschien in therapie gaan. En wees niet bang om eens naar je eigen acties te kijken en deze kritisch te analyseren. Geloof me je kan er nog een hoop van leren. Hoe je een beter persoon kan zijn!
Good LUCK!