Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 20:23
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik las net een artikel in t Volkskrant Mag over Spa spray (een spuitbus met spa) en Spa ijsblokjes (ijsblokjes met Spa water erin). Is Spa zo healend of gezond dat je t in allerlei vormen moet gaan verkopen? Ik vind t behoorlijk doorschieten met dit soort luxe-drinkwaar. Wat vinden jullie hier nou van?
Oud 06-10-2003, 20:33
MUTS123
MUTS123 is offline
Ja, ik las het ook daarin. Echt raar hoor...vooral die ijsblokjes. Toevallig stond er zo'n spuitbus in de kast van mijn zus, even getest. Wel lekker voor de zomer lijkt me, heel erg koud is het. Maar volgens mij niet "gezonder" dan normaal kraanwater in een spuitbus.
Oud 07-10-2003, 11:06
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb nog zo'n spuitbus, en het is inderdaad wel erg lekker in de zomer.

Dat van die spuitbus heeft toch ook niets met gezond te maken? Aangezien je het niet mag drinken. Ik heb verder ook nooit zoiets gezien, een spuitbus met water erin.

En die ijsblokjes vind ik gewoon onzin.. das echt veel geld betalen voor iets dat niet nodig is .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:23
biep
biep is offline
Die spuitbus zat laatst ineens per ongeluk in 1 van onze boodschappen kratjes.
(die worden altijd bij ons thuis gebracht via zo'n AH-brengservice oid)
waarschijnlijk is er 1 van iemand anders in ons kratje gevallen.
Ga het binnenkort maar eens proberen, moet ik er alleen wel aan denken dat ik waterproof mascara opdoe
Oud 07-10-2003, 12:02
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
biep schreef op 07-10-2003 @ 12:23:
Die spuitbus zat laatst ineens per ongeluk in 1 van onze boodschappen kratjes.
(die worden altijd bij ons thuis gebracht via zo'n AH-brengservice oid)
waarschijnlijk is er 1 van iemand anders in ons kratje gevallen.
Ga het binnenkort maar eens proberen, moet ik er alleen wel aan denken dat ik waterproof mascara opdoe
Tjick dat willik dat heb ik oooit in soanje geprobeert niet van Spa maar wel zelfde iets
Oud 07-10-2003, 13:16
Verwijderd
Die spuitbus is best fijn spul hoor, had ik mee naar Lowlands, voor enige verfrissing.

Die ijsblokjes vind ik inderdaad ook onzin.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:39
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 07-10-2003 @ 12:06:
Ik heb nog zo'n spuitbus, en het is inderdaad wel erg lekker in de zomer.

Dat van die spuitbus heeft toch ook niets met gezond te maken? Aangezien je het niet mag drinken. Ik heb verder ook nooit zoiets gezien, een spuitbus met water erin.

En die ijsblokjes vind ik gewoon onzin.. das echt veel geld betalen voor iets dat niet nodig is .

Mag dat niet??? Ohw......laat ik nou net dat spul in mijn mond hebben gespoten om te proeven of het spa was
Oud 07-10-2003, 14:41
Miracle
Miracle is offline
Evian is ook een watermerk en heeft dat al veel langer op de markt. Ik kende dat spul dus al. Het is opzich wel lekker als je bijv geen douche of kraanwater hebt (voor onderweg dus), maar in de praktijk gebruik je het toch erg weinig.

Ijsblokjes is onzin! (kun je ook altijd nog zelf maken met Spa water toch?)
Oud 07-10-2003, 15:57
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 07-10-2003 @ 15:39:
Mag dat niet??? Ohw......laat ik nou net dat spul in mijn mond hebben gespoten om te proeven of het spa was
Tis gwoon water hoor...
Oud 07-10-2003, 16:04
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 07-10-2003 @ 16:57:
Tis gwoon water hoor...
en dr staat ook duidelijk op dat je het niet mag drinken hoor..

er zit nog wat in namelijk. wat weet ik niet en ik ga het niet opzoeken
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 20:33
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bij mij op school liep iemand grappig te doen met zo'n spuitbus. Persoonlijk zie ik het nut niet direct.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:14
Verwijderd
Er staat inderdaad op de spuitbus dat het niet bedoeld is om te drinken, dus niet zo bijdehand doen.

En ja, Evian had het ook al, en Vichy heeft ook bronwater in een spuitbus. Dus nieuw is Spa niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 07-10-2003 @ 15:39:
Nu ga je binnen een week de pijp uit!

Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 05:40
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Noé schreef op 08-10-2003 @ 21:01:
Nu ga je binnen een week de pijp uit!

Oh sorry, ik leef nog
Oud 09-10-2003, 13:01
Verwijderd
Muhaha, ja, die ijsblokjes, wat een heerlijke onzin... alsof iemand die dan toch per se spa-ijs wil niet gewoon even een gewone ijsblokjesborm kan vullen met spa uit een fles . En die spuitbus... wat is er mis met een plantenspuit?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:02
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
ik vind het dikke onzin. Alsof spa-water heilig is ofzo. Ook stond in dat artikel dat ijsklontjes van spa 'mooi helder' zijn. Als mij het boeit of me ijsklontjes helder of niet helder zijn. Sheez, spa gaat gewoon te ver.

Wat is de volgende stap? Spa-douchewater? Spa om je groenten in te koken?
Oud 09-10-2003, 14:31
Verwijderd
Komen er nou ook Spa ijsblokjes met diverse smaakjes?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:59
Quiana
Quiana is offline
Overdreven, zó lekker en speciaal is Spa water nou ook weer niet.

Spuitbus lijkt me ook niet erg nuttig ed, heb sowieso al niet
zo'n behoefte aan dat soort dingen, (tenzij het heel extreem heet is, en dan nog drink ik liever iets kouds oid),
lijkt me al helemaal nutteloos...
Oud 09-10-2003, 15:39
Verwijderd
Pas vroeg er iemand in de supermarkt of wij ook ingevroren Spa Blauw hadden. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar nu weet ik wat ze bedoelden!

Ont: het lijkt me wel enigzins overdreven, zo'n spuitbus. Dan gaat er volgens mij ook nog best wel wat verloren aan water.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:26
poepschen
poepschen is offline
echt triest..
Ik werk in de AH en toen die dingen voor t eerst binnenkwamen hebben we daar n beetje lol mee gehad.. elkaar natspuiten enzo .. en toen hebben we het ook gewoon in elkaars mond gespoten.. de dag erna voelen idd een paar mensen zich niet zo oke.. maargoed het was wel lache. (onze baas kon de grap er niet zo van inzien.. )ik vind het idee alleen al stom om zoiest te bedenken.. echt stompzinnig. en als je het niet eens kan drinken!!!tsss.. dat van die ijsblokjes had ik nog niet eens gehoord.. mensen waar gaat dit heeen??
Oud 19-10-2003, 13:36
Verwijderd
Die spray vind ik nog wel een uitvinding, erg lekker in de zomer!!! En het boeit dan echt niet dat het van Spa is. Maar leuk dat zij ermee gekomen zijn. Al is het ook niet verkeerd om gewoon kraanwater is een plantenspuit ofzo te doen...
Maar die ijsblokjes vind ik echt onzin. Wat is er mis met kraanwater invriezen? Heldere ijsblokjes zijn echt niet beter dan 'normale'...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:46
Verwijderd
wij hebben op 1 of andere manier 2 van die spuitbussen ergens gratis bij gekregen, tja persoonlijk zie ik er het nu ook niet van in. Ik erger me trouwens behoooorlijk aan al die meisjes die dan de heule dag met spa-flesjes rond lopen (op school ofzo) en dan elk lesuur zo pontificaal op hun tafel neerplompen (is dat een woord?? ). Maar goed dat vind ik dus irritant.

die ijsblokjes vind ik ook onzin hoor, net of gewoon kraanwater niet goed genoeg is (maar dat is volgens mij al zo'n 10 x gezegd )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:13
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-10-2003 @ 14:01:
Muhaha, ja, die ijsblokjes, wat een heerlijke onzin... alsof iemand die dan toch per se spa-ijs wil niet gewoon even een gewone ijsblokjesborm kan vullen met spa uit een fles . En die spuitbus... wat is er mis met een plantenspuit?
er is niks mis met een plantenspuit nog stukken goedkoper ook
Oud 19-10-2003, 18:23
PV
PV is offline
nog nergens gezien, ik loop achter het lijkt me ook bijzonder nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:36
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
je kunt zelf ook heldere ijsblokjes maken, gewoon het water eerst koken Dan verdwijnt de zuurstof er namelijk uit, en is het water doorzichtig als je het invriest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2003, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 19-10-2003 @ 14:36:
Die spray vind ik nog wel een uitvinding, erg lekker in de zomer!!!
(...)
Maar die ijsblokjes vind ik echt onzin. Wat is er mis met kraanwater invriezen? Heldere ijsblokjes zijn echt niet beter dan 'normale'...
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-10-2003 @ 20:36:
je kunt zelf ook heldere ijsblokjes maken, gewoon het water eerst koken Dan verdwijnt de zuurstof er namelijk uit, en is het water doorzichtig als je het invriest.
Citaat:
Nixje schreef op 09-10-2003 @ 16:39:
Pas vroeg er iemand in de supermarkt of wij ook ingevroren Spa Blauw hadden. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar nu weet ik wat ze bedoelden!

Ont: het lijkt me wel enigzins overdreven, zo'n spuitbus. Dan gaat er volgens mij ook nog best wel wat verloren aan water.
Onzin is een relatief begrip. Zoveel dingen in deze samenleving zijn overbodig. Waarom zou je de nieuwe Swiffer nemen, je kan dat doekje toch ook wel even onder de kraan houden?
Het gaat erom dat er een markt is voor dit soort producten; als een product een goed potentieel heeft om te verkopen waarbij men winst kan maken, zal men het op de markt brengen. Of het nodig is, is hierbij niet van belang.
Er is dus vraag naar (hoewel ik via conctacten heb vernomen dat men bij Spa nog moet bezien of dit voldoende is).

Wat betreft het verlies aan water. Een plastic weggooi bekertje wordt geproduceerd door middel van meer water dan je erin kwijt kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten