Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 11:50
Kirk22
Kirk22 is offline
Ik kon vroeger echt genieten van Spartak Moscouw en Dinamo Kiev, dat dat heerlijke countervoetbal kon spelen.
In Nederland is het een straf als je verdedigend gaat spelen, want dat betekend dat je gewoon dead-slecht bent.

Verdedigers worden ook niet gewaardeerd als ze kunnen verdedigen. Opbouwend moeten ze sterk zijn en ze moeten naar voren denken, dat is het belangrijkste. Daarom zijn bijna alle verdedigers hier vroeger ook aanvaller geweest. Daarom kunnen we ook niet verdedigen.

Mening?
Oud 25-07-2003, 12:06
houn
houn is offline
spartak moskou is natuurluk wel wat anders dan wat in nederland gebeurt, spartak kon ook altijd schitterend combineren door het midden naar voren...en ze konden ook goed couteren..maar in nederland kunnen de meeste ploegen niet goed couteren..maar jah, de vraag is natuurluk ook, wat is aanvallend voetbal..je kunt natuurluk met 10 man voor de bal spelen, maar dan hoeft het nog geen aanvallend voetbal te zijn...als je de bal gewoon wat rondspeeld enz.. om een kans te creeeren..daarom vind ik een mooie snelle aanval vele mooier om te zien, dan dat het eeuwen lang duurt voordat je een kans creert(zoals nederland vaak doet)
Oud 25-07-2003, 12:13
Zaina
Zaina is offline
In Nederland kan men nog steeds niet snel schakelen van aanvallend naar verdedigend voetbal, vandaar dat countervoetbal geen goed idee is. Het is ook wel een vrij moeilijk systeem.
Oud 25-07-2003, 12:55
Mitros
Mitros is offline
Het zit gewoon niet in de nederlandse aard om verdedigend te spelen, wij willen naar voren, mooi voetbal laten zien en scoren
Dat is wat het publiek wil, dat is hoe de spelers het willen, en ik hoop dat het altijd zo blijft
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 13:38
marc24
marc24 is offline
Omdat op die paar, meestal prachtige, counters na saai is om naar te kijken.
Oud 25-07-2003, 14:09
Verwijderd
ja leuk fc den bosch seizoen 2001-2002.. hier in Breda begonnen ze na 3 minuten wedstrijd al met verdedigen en.. tijdrekken... die wedstrijd zallik nooit van mun leven meer vergeten... bah! stelletje laffe zakken!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:11
Tofke_H
Tofke_H is offline
Omdat je dat gewoon bent?
Als er morgen enkele clubs in Nederland met dat "systeem" beginnen, en dat stiekem blijven doorzetten, dan ga je als Nederlander dat gewoon worden. Als er zo resultaat komt, is toch mooi? Daarbij een snelle counter over vele stations is toch ook zeer mooi.
Oud 25-07-2003, 18:27
Zaina
Zaina is offline
Als hij over veel stations gaat is ie meestal niet meer snel

Het nadeel van het countersysteem is dat je snelle spits moet hebben die ook nog eens een echte afmaker is.
Oud 25-07-2003, 18:43
houn
houn is offline
Citaat:
vijf schreef op 25-07-2003 @ 15:09:
ja leuk fc den bosch seizoen 2001-2002.. hier in Breda begonnen ze na 3 minuten wedstrijd al met verdedigen en.. tijdrekken... die wedstrijd zallik nooit van mun leven meer vergeten... bah! stelletje laffe zakken!
was dat ook niet een keertje met RKC zo? of zit ik nu mis...
Oud 25-07-2003, 21:24
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
verdedigend voetbal ziet er meestal saai uit.
en omdat mensen geld betalen om mooi voetbal te zien, zien ze liever aanvallend, goed voetbal...
logisch toch
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:27
Verwijderd
Wij willen actie en doelpunten zien en dat is het mooist als het gepaard gaat met aanvallend voetbal. Counters kunnen mooi zijn, maar deze zijn zeldzaam in Nederland.

Verdedigend voetbal zorgt er (in Nederland) vaak voor dat het tempo lager wordt en het dus weer minder aantrekkelijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:50
marc24
marc24 is offline
Met verdedigend voetbal in Nederland willen ploegen als bijvoorbeeld Zwolle alleen maar voorkomen dat ze tegendoelpunten krijgen, maar hebben ierbij net de intentie om zelf te scoren. Dit is echt verschrikkelijk om naar te kijken.

Bij verdedigende voetbal waar bijvoorbeeld Italie bekend om staat, het catanaccio, heeft meer als doel om de tegenstander uit de tent te lokken en dan met 1 vlijmscherpe counter de wedstrijd te beslissen. Dit soort verdedigend voetbal vind ik dan zelf weer mooi om naar te kijken.

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 06:17.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 13:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
voetbal is leven en entertainen daarom dus ik ga niet meer naar het stadion als mijn club verdedigend zou spelen en 10x per jaar 0-0 speelt gaaappppp
Oud 26-07-2003, 14:03
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Mitros schreef op 25-07-2003 @ 13:55:
wij willen naar voren, mooi voetbal laten zien en scoren
Dat is wat het publiek wil, dat is hoe de spelers het willen, en ik hoop dat het altijd zo blijft
Citaat:
CrazyIkke schreef op 25-07-2003 @ 22:24:
verdedigend voetbal ziet er meestal saai uit.
en omdat mensen geld betalen om mooi voetbal te zien, zien ze liever aanvallend, goed voetbal...
logisch toch
Citaat:
^Dragon^ schreef op 25-07-2003 @ 23:27:
Wij willen actie en doelpunten zien en dat is het mooist als het gepaard gaat met aanvallend voetbal. Counters kunnen mooi zijn, maar deze zijn zeldzaam in Nederland.

Verdedigend voetbal zorgt er (in Nederland) vaak voor dat het tempo lager wordt en het dus weer minder aantrekkelijk wordt.
Citaat:
timbo85 schreef op 26-07-2003 @ 14:17:
voetbal is leven en entertainen daarom dus ik ga niet meer naar het stadion als mijn club verdedigend zou spelen en 10x per jaar 0-0 speelt gaaappppp
ik kan een speler als Acuna juist waarderen om zijn vaak perfecte tackles en verdedigende spel. Italiaanse verdedigers die een aanvaller opeten, dat is cool om te zien. Dat breien naar een foute voorzet, zoals dat 'prachtige' ajax doet, daar kan ik me dood aan ergeren.

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 15:25
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
ja maar er is een verschil tussen een verdediger die alles doet om zijn tegenstander uit te schakelen en verdedigend voetbal!

ik geniet ook van bijv. Nesta maar absoluut niet van de rest van het Italiaanse voetbal.
Reageren

Regels voor berichten