Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 15:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wordt je opgefleurd omdat je niet de ellende van anderen hebt (die je mogelijk op dit forum leest? )

Dit komt enigzins voort uit het topic over fijn vinden van ruzieende ouders.

edit: subtiele aanpassing

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 20:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 15:33
Miracle
Miracle is offline
antwoord op je eerste vraag: nee zeker niet!
Oud 16-07-2003, 15:36
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik vind het wel leuk om het positieve in gewoon superslechte momenten te zien.

Maar om te lezen dat iemand diep in de shit zit en geen uitweg weet enz, vind ik niet echt prettig om te lezen. IN geen enkel geval. (tenzij het duidelijk overdreven is ofzo)
Ik vind het welles leuk om te lezen dat iemand door een slecht moment/situaie meer inzicht krijgt in zichzelf of in het algemeen. (wat weer uiteindelijk zal helpen met het verbeteren/oplossen van het probleem/situatie)
Oud 16-07-2003, 16:25
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:34
Verwijderd
Ik bekijk psychologie topics omdat ik misschien wat nuttigs toe kan voegen. Niet omdat ik dan opgelucht adem kan halen.

Fade of light: in je sig staat excist. Het is exist. en beautiful met 1 L
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-07-2003 @ 16:17:
Wordt je opgefleurd omdat je niet de ellende van anderen hebt, die je op dit forum leest?

Dit komt enigzins voort uit het topic over fijn vinden van ruzieende ouders.
nee, k word dr zeker niet opgefleurd door, k ga mezelf dan juist een zeikerd vinden omdat k zie dat andere ook problemen oid hebben of iets (voor mijn gevoel)veel ergers hebben meegemaakt of meemaken.

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 16-07-2003 @ 17:42:
nee, k word dr zeker niet opgefleurd door, k ga mezelf dan juist een zeikerd vinden omdat k zie dat andere ook problemen oid hebben of iets (voor mijn gevoel)veel ergers hebben meegemaakt of meemaken.

kuzzies mir
heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jadie schreef op 16-07-2003 @ 17:34:
Fade of light: in je sig staat excist. Het is exist. en beautiful met 1 L
dank je, dat is idd niet zo netjes

en voor iedereen;
Voorbeeld:
IEdereen in de klas heeft allemaal cijfers onder de 3 voor een proefwerk. Jij hebt een 4.

Denk jij dat je je dan hetzelfde voelt als:

Iedereen in de klas heeft allemaal cijfers boven de 8 en jij een 4.

?

Dit is natuurlijk kleine mate van "ellende", maar het is wel een voorbeeld dat bij dit topic aansluit.

Ook kan je je enigzins "beter" voelen als je ziet dat jij niet de problemen hebt, die anderen wel hebben. (relativeren? ).

Ik denk dat te snel wordt gezegd dat je jezelf er niet op omhoog trekt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-07-2003 @ 18:17:
Dit is natuurlijk kleine mate van "ellende", maar het is wel een voorbeeld dat bij dit topic aansluit.

Ook kan je je enigzins "beter" voelen als je ziet dat jij niet de problemen hebt, die anderen wel hebben. (relativeren? ).

Ik denk dat te snel wordt gezegd dat je jezelf er niet op omhoog trekt.
Ik vind je voorbeeld niet vergelijkbaar met waar je topic over gaat...maar das misschien/waarschijnlijk persoonlijk.

Je kunt je er beter door gaan voelen, maar ook juist slechter. Waarom zou er te snel gezegd worden dat je jezelf er niet op omhoog trekt? Denk je dat iedereen die hier reageert nog nooit over dit onderwerp heeft nagedacht? Ik wel. En ik voel me zeker niet beter door de problemen van anderen. Eerder het tegendeel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 18:22:
Ik vind je voorbeeld niet vergelijkbaar met waar je topic over gaat...maar das misschien/waarschijnlijk persoonlijk.
waarom dan?

Citaat:
Je kunt je er beter door gaan voelen, maar ook juist slechter.
Klopt, daar ben ik het wel mee eens. Sommige trekken zich juist het leed van anderen aan als eigen leed.

Citaat:
Waarom zou er te snel gezegd worden dat je jezelf er niet op omhoog trekt? Denk je dat iedereen die hier reageert nog nooit over dit onderwerp heeft nagedacht?
allereerst die laatste vraag: dat impliceer ik zeker niet.

Dan de eerste vraag: Omdat ik denk dat er onbewust toch wel enigzins een opstekend gevoel bij veel mensen komt, als ze erover nadenken en dan doorhebben dat ze zelf het probleem niet hebben.

Citaat:
Ik wel. En ik voel me zeker niet beter door de problemen van anderen. Eerder het tegendeel.
Dat kan, ik ben ook benieuwd of mijn bewering ook daadwerkelijk klopt. De redenatie vertoond niet echt een tegenspraak o.i.d. en zou dus op sommige mensen van toepassing kunnen zijn, vandaar dit topic.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:48
Miracle
Miracle is offline
Als het over cijfers/resultaten op school gaat dan vergelijk ik mezelf regelmatig met anderen. Als iedereen tussen de 7 en de 5 zit dan ben ik met een 6 tevreden, terwijl als de meeste tussen de 9 en 7 zitten ik minder snel tevreden ben met een 6 (per vak ook verschillend).
Dat komt ook doordat iedereen dezelfde toets maakt, maar niet iedereen maakt hetzelfde leven door. Iedereen heeft een ander karakter, daarom zou ik mezelf minder snel opbeuren aan de problemen van een ander. Ik sta denk ik dichterbij (ben meer hetzelfde) klasgenoten dan bij forumleden.
De situatie van de vergelijking is te verschillend.

woow, zometeen snap ik mezelf niet meer... wat ga ik gare dingen typen als het warm is
Oud 16-07-2003, 18:02
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-07-2003 @ 18:30:

Dan de eerste vraag: Omdat ik denk dat er onbewust toch wel enigzins een opstekend gevoel bij veel mensen komt, als ze erover nadenken en dan doorhebben dat ze zelf het probleem niet hebben.
Dat kan. Maar hoeft niet .

Ik denk ook dat er genoeg juist meeleven en het juist eerder vervelend vinden. Ik denk toch wel de meeste iig.
Oud 16-07-2003, 18:52
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Wordt je opgefleurd omdat je niet de ellende van anderen hebt, die je op dit forum leest?

Bij dit forum heb ik dat bijna nooit, wordt niet blij van de verhalen van anderen. Als ik echter in de krant lees dat er weer een scholier in Duitsland 19 mensen van het leven heeft beroofd word ik zeer vrolijk...
Oud 16-07-2003, 22:38
Luego
Luego is offline
misschien werkt het wel als het met jezelf helemaal niet goed gaat en dat je dan ziet hoe sommige anderen het hebben.
zou kunnen weet niet of dat bij iedereen zo is maar toch dat je ziet dat het nog veel erger kan en dat je je niet zo moet aanstellen. zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:27
Anteverta
Anteverta is offline
Nee, ik vind het alleen maar erg voor die mensen die in die situatie zitten. Word er zelf niet vrolijker van ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Wordt je opgefleurd omdat je niet de ellende van anderen hebt (die je mogelijk op dit forum leest? )
Nee, ik word daar zeker niet vrolijk van en verder ben ik het eens met mir_1986.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:52
Fantôme
Fantôme is offline
over dat voorbeeld van proefwerken zal ik eerlijk met je (jullie zijn)
als ik een 5 heb ben ik normaal zeker niet tevreden, maar als het gemm. op een 4 ligt... dan schaam ik me er wat minder voor. Dat ligt ook weer aan mij hoor... want ik ben best perfectionistisch waardoor ik me eerder schaam voor een slecht cijfer. hierdoor heb ik voor mezelf een soort 'excuus' maar het is niet dat ik blij ben dat de anderen het slecht deden, meer dat ik blij ben dat mn cijfer nog niet zo slecht was (als dat ik normaal zou denken) omdat veel mensen een lage score hadden.

bij ernstigere dingen ligt het wel weer anders
Oud 17-07-2003, 21:04
Dory
Dory is offline
nee over het algemeen zeker niet, ik ga me dan alleen maar zorgen over die ellende maken en proberen op te lossen e.d. altijd een slecht idee.

maar met mijn vader kan ik niet altijd even lekker overweg, en als het dan even slecht met hen gaat heb ik soms toch zoiets van 'haha lekker dan'. ja heel erg, ik voel me ook enorm schuldig dan
Oud 17-07-2003, 21:38
Balance
Balance is offline
jouw voorbeeld van cijfers: ik vind het serieus rot voor de anderen dat ze een laag cijfer hebben en wordt d'r ook echt niet blijer om als ik dan de enige ben met een goed cijfer. Althans, ik bén wel blij met dat cijfer, zeker waar, maar niet extra blij als wanneer ik dat zelfde cijfer had gehad en anderen hadden hoger dan ik.

en voor wat betreft problemen van anderen: ook daar word ik niet echt blij van. ik denk wel eens 'gelukkig zit ik niet in die positie' of 'dan valt dat van mij toch nog wel mee', maar om te zeggen dat het goed voor mezelf is gaat echt te ver, zo is het absoluut niet.
Reageren

Regels voor berichten