Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 00:09
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Omdat de meningen uiteenlopen bij de andere topics (met name over het Belgisch voetbal) hier de kans te vertellen waarom je deze competities adoreerd/verafschuwd.
Oud 12-07-2003, 07:17
geen punt.
geen punt. is offline
Ok dan........

De Nederlandse: bwoah, vrij saai en eentonig. Toen Vitesse en Roda nog weleens leuk meededen was het wel aardig, nu is de afloop van de competitie te voorspelbaar. Echt aardig voetbal is er bovendien niet, behalve bij Feyenoord en Ajax.

De Belgische: mijn persoonlijke favoriet. Een zeer vermakelijke competitie met smaakmakers als Lierse, Lokeren en Bergen. Het voetbal is er af en toe wat aan de matige kant, maar dat maakt het misschien ook wel weer iets interessanter.

De Duitse: geen touw aan vast te knopen, totaal oninteressant naar mijn mening.

De Italiaanse: een hele hand vol topclubs en topspelers maken het voetbal daar zeer aantrekkelijk.
Oud 12-07-2003, 08:16
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Wat is er leuk aan Vitesse??
Oud 12-07-2003, 09:18
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 12-07-2003 @ 09:16:
Ik heb absoluut niet gezegd dat Vitesse léuk is en ook niet dat het nu leuk is. Ik zei dat toen Vitesse nog een beetje in de top meekon de competitie nog leuk was, niet Vitesse.
Oud 12-07-2003, 09:25
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
meelman schreef op 12-07-2003 @ 10:18:
Ik heb absoluut niet gezegd dat Vitesse léuk is en ook niet dat het nu leuk is. Ik zei dat toen Vitesse nog een beetje in de top meekon de competitie nog leuk was, niet Vitesse.

oke, foutje
Oud 12-07-2003, 12:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nederlands: Voetbal is voor mij leven en vermaak kwalitatief niet meer de beste of een van de maar wel de leukste door manier van spel spreekt er aan!

Belgisch:2e rangs buitenlanders boven eigen jeugd kiezen vraagt om problemen

Duits:Alleen thuiswedstrijden van schalke,borussia Dortmund en Kaiserslautern zijn mooi lijkt net engels

Italiaans:veel sterren weinig publiek saai voetbal een 4

Engels voetbal is mijn favoriet vanwege de sfeer in de altijd afgeladen stadions en de strijd in het voetbal is mooi herkenbaar aan de cultuur van het land.het Nederlands is ook mooi herkenbaar maar we hebben weinig sfeer op Twente,NAC,Utrecht en Feijenoord na en kut-stadions!zo'n pokkegracht is niks
Oud 12-07-2003, 17:14
houn
houn is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 12-07-2003 @ 13:02:
Nederlands: Voetbal is voor mij leven en vermaak kwalitatief niet meer de beste of een van de maar wel de leukste door manier van spel spreekt er aan!

Belgisch:2e rangs buitenlanders boven eigen jeugd kiezen vraagt om problemen

Duits:Alleen thuiswedstrijden van schalke,borussia Dortmund en Kaiserslautern zijn mooi lijkt net engels

Italiaans:veel sterren weinig publiek saai voetbal een 4

Engels voetbal is mijn favoriet vanwege de sfeer in de altijd afgeladen stadions en de strijd in het voetbal is mooi herkenbaar aan de cultuur van het land.het Nederlands is ook mooi herkenbaar maar we hebben weinig sfeer op Twente,NAC,Utrecht en Feijenoord na en kut-stadions!zo'n pokkegracht is niks
Gadverdamme zeg, twente is wel de laate club waar ik supporter van zou kunnen zijn, wat heeft die club nou voor bijzonders? twente vind ik echt een KUTCLUB!
Oud 12-07-2003, 17:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
houn schreef op 12-07-2003 @ 18:14:
Gadverdamme zeg, twente is wel de laate club waar ik supporter van zou kunnen zijn, wat heeft die club nou voor bijzonders? twente vind ik echt een KUTCLUB!
ik ben er geen fan van maar die hebben echt wel sfeer!voor welke club ben jij dan heracles?
Oud 12-07-2003, 17:19
houn
houn is offline
nee joh, top oss!

kutclub is inderdaad wel wat zwaar uitgedrukt, maar altijd maar anoniem meedraaien in de competitie, saaie spelers, sfeer kan ik niet over oordelen omdat ik er nog nooit geweest ben, maar het heeft niet zoveel speciaals vind ik
Oud 12-07-2003, 17:23
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 12-07-2003 @ 09:16:
Vitesse was een ploeg die mee deed om de 3e/4e en 5e plek. Konden het topclubs moeilijk maken en in eigen stadion lange tijd niet te verslaan.
Oud 13-07-2003, 16:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 12-07-2003 @ 18:23:
Vitesse was een ploeg die mee deed om de 3e/4e en 5e plek. Konden het topclubs moeilijk maken en in eigen stadion lange tijd niet te verslaan.
nou leuk sfeer van een bioscoop je moet er maar van houden................ggggggaaaaaaaaaaaaaaappppppp
Oud 13-07-2003, 16:55
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
houn schreef op 12-07-2003 @ 18:19:
nee joh, top oss!

kutclub is inderdaad wel wat zwaar uitgedrukt, maar altijd maar anoniem meedraaien in de competitie, saaie spelers, sfeer kan ik niet over oordelen omdat ik er nog nooit geweest ben, maar het heeft niet zoveel speciaals vind ik

Wat te denken van NEC, AZ, Willem2

Die clubs spelen allemaal af en toe eens een keer europees voetbal (AZ niet dus maar jullie begrijpen wat ik bedoel).
Maar spelen meeste seizoenen om niks.

Nee dat is leuk om naar te kijken.

Nu krijg ik natuurlijk weer reactie als : Of degradatie voetbal leuk is om te zien?
Nee dat is het ook niet ik zie ook liever dat fcg wat hoger speelt maar er is iig wat meer spanning bij FCG dan bij een club als AZ
Oud 13-07-2003, 17:17
houn
houn is offline
fc groningen tegen bijvoorbeeld de graafschap trekt mij meer dan twente tegen az, omdat er meer op het spel staat
en ook omdat ik zelf een noorderling ben

hoj
Oud 13-07-2003, 18:58
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 13-07-2003 @ 17:13:
nou leuk sfeer van een bioscoop je moet er maar van houden................ggggggaaaaaaaaaaaaaaappppppp
De sfeer is inderdaad niet altijd goed, maar toch ik val nooit in slaap in gelredome
Oud 14-07-2003, 17:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 13-07-2003 @ 19:58:
De sfeer is inderdaad niet altijd goed, maar toch ik val nooit in slaap in gelredome
stadion is niet echt een voetbalstadion een verschuifbaar dak echt zwaar klote onzin behalve als je concerten wil geven......
de fans zijn ook niet best maken geen lawaai alleen die trommels al echt zielig en dan dit elk jaar een combi voor NAC terwijl vitesse combivrij naar Breda mag komen maar in de binnenstad zijn ze nooit.......nee ik heb er geen goed woord voor over
Oud 17-07-2003, 19:49
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
meelman schreef op 12-07-2003 @ 08:17:
Ok dan........

De Italiaanse: een hele hand vol topclubs en topspelers maken het voetbal daar zeer aantrekkelijk.

Italiaans voetbal aantrekkelijk?!

Trekt het jou aan om in een wedtrijd 3 doelpogingen te zien?!
Om incl keeper 20 man te zien verdedigen?
Om zo 1 keer in de week een mooie actie te zien?
Om altijd een muur als verdediging zien staan?

Nou, dan veschillen wij volkomen!
Ik houd van OPEN voetbal
Zoveel mogelijk acties, doelpogingen, techniesche hoogstandjes, panna's, en opstoodjes waarbij spelers zich belachelijk maken!

Ik verafschuw Italiaanse wedtrijden, omdat er nooit iets gebeurd.
Spaans en Engels voetbal zijn daarintegen wél aantrekkelijk!
Oud 17-07-2003, 19:58
geen punt.
geen punt. is offline
De Italiaanse spelers zijn van een dergelijke klasse dat het boeiend is. Spannend is wat anders. Als er een prima middenveld en een goede verdediging staat is het ook boeiend. Voetbal gaat toch niet alleen om de goals? Gemiddeld zijn er bij betaald voetbal 3 goals in een wedstrijd, dat op 90 minuten is één goal in het half uur. Als je daarvoor naar voetbal gaat..................................
Oud 17-07-2003, 20:00
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Nadeel van de Gelderdome is denk ik die hoeken erin.
Daardoor hoor je elkaar ook niet zingen, want afgelopen seizoen heb ik ze vaag een beetje gehoord.
Stadion zoals bijv. De Kuip daar blijft het geluid in hangen (of weet ik veel hoe je dat beetje goed uitlegt) maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

En ja een dak op een voetbal stadion is net als kunstgras helemaal niks vind ik.
Maar zo'n stadion heeft het nodig vanwege het geld net als de UFO.
Oud 17-07-2003, 20:06
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
meelman schreef op 17-07-2003 @ 20:58:
De Italiaanse spelers zijn van een dergelijke klasse dat het boeiend is. Spannend is wat anders. Als er een prima middenveld en een goede verdediging staat is het ook boeiend. Voetbal gaat toch niet alleen om de goals? Gemiddeld zijn er bij betaald voetbal 3 goals in een wedstrijd, dat op 90 minuten is één goal in het half uur. Als je daarvoor naar voetbal gaat..................................

Denk nááá!

Voetbal is een spel! Het doel is 1- PLEZIER 2-WINNEN
Je wilt het spelletje WINNEN! Om het spel te winnen moet je scoren! En daaaaaaaaaaar draait het spel om!

Iedere voetballer, keeper-verdediger-middenvelder-aanvaller wil zijn team laten winnen! Kan zijn door óf zelf te scoren, óf te zorgen dat de tegenstander NIET scoort!

Snap je het tot hier?!

Het hele spel draait om goals maken! Alles, werkelijk iedere minuut! Alle ophef, buitenspelval, scheidsrechters, ga zo maar door, komt in verband met DOELPUNTEN!

Dus als niemand voor dat ene doelpunt per half uur naar het stadion komt, is er geeeeen publiek. Geen publiek = einde van een club!

Ben jij wel eens naar een voetbalwedstrijd geweest?! Ik ga vaak. Iedere thuiswedstrijd! En ik baal wanneer het 0-0 is!

Als jij wel eens Italiaanse wedstrijden ziet, valt het je vast wel op dat die stadions tijdens competitie-wedstrijden maar half vol zitten!

Nie voor nix lijkt mij zo....
Oud 17-07-2003, 20:07
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 17-07-2003 @ 21:00:
Nadeel van de Gelderdome is denk ik die hoeken erin.
Daardoor hoor je elkaar ook niet zingen, want afgelopen seizoen heb ik ze vaag een beetje gehoord.
Stadion zoals bijv. De Kuip daar blijft het geluid in hangen (of weet ik veel hoe je dat beetje goed uitlegt) maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

En ja een dak op een voetbal stadion is net als kunstgras helemaal niks vind ik.
Maar zo'n stadion heeft het nodig vanwege het geld net als de UFO.
het dak is nog het grootste prolbeem. dat moet er gewoon vanaf. De hoeken zijn inderdaad jammer, maar in oude engelse stadions liepen tribunes ook in niet rond, alleen zat er toen nix in de hoeken. Mijn advies voor Gelredome: Maak op de een of andere manier Vitesse-logo's op de hoeken en een score bord zou ook niet misstaan, helaas is er het geld niet voor
Oud 17-07-2003, 20:08
Ketjing
Ketjing is offline
Nog even over competities, Engelse is in mijn ogen de mooiste, veel clubs kunnen van elkaar winnen, mooiste ploegen, mooiste stadions, mooiste sfeer.
Oud 17-07-2003, 20:09
geen punt.
geen punt. is offline
In NL wordt het net zo vaak 0-0 als in Italië, dat ten eerste. Ten tweede, die uitleg die je geeft sluit perfect aan op wat ik heb gezegd over dat een prima middenveld en een goede verdediging ook interessant zijn. Het heeft allemaal te maken met het scoren, want ook die twee onderdelen zijn van belang..... Je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen
Oud 17-07-2003, 20:11
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Zou er niet een actie kunnen gestart worden ofzo met graffiti spuiters.
Er zijn vast wel supporters die dat zouden kunnen en willen of niet?
Oud 17-07-2003, 21:14
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
meelman schreef op 17-07-2003 @ 21:09:
In NL wordt het net zo vaak 0-0 als in Italië, dat ten eerste. Ten tweede, die uitleg die je geeft sluit perfect aan op wat ik heb gezegd over dat een prima middenveld en een goede verdediging ook interessant zijn. Het heeft allemaal te maken met het scoren, want ook die twee onderdelen zijn van belang..... Je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen
zal nie schreeuwen:

Dat het in Nederland net zo vaak 0-0 wordt dan in Italië, daar zet ik heeeele grote vraagtekens bij. (net als dat ieder half uur wordt gescoord, gem. 3 x in een wedstrijd) Maar dat terzijde

Ik kan nu wel wéér gaan zeggen dat wanneer je 2 verdedigende ploegen hebt, het voetbal niet mooi is. Je moet aantrekkelijk voetbal spelen. ---> aanvallend voetbal ---> wordt dus wel vaak gescoord. ik kan nu ook weer gaan zeggen dat ik bijv. een Ronaldo liever 10 acties per wedstrijd zie maken (bijv. bij aanvallend voetbal, met die vele doelpunten) dan slechts 1 of 2 acties (Italiaans voetbal ---> onaatrekkelijk ---> lelijk voetbal (naar mijn mening)

Maar ik denk dat we allebei zo onze mening hebben, en dat dat maar goed is ook. Als iedereen het allemaal maar eens zou zijn met mekaar is ook weer zoiets! LATERZ
Oud 17-07-2003, 21:26
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 17-07-2003 @ 21:11:
In geval van Vitesse is dit helaas niet aan de orde, stadion is nl van de gemeente en met het oog op evenementen vinden ze Vitesse kleuren niet verstandig, daarom zitten er in Gelredome ook zulke domme kleur stoeltjes
Oud 17-07-2003, 21:48
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 17-07-2003 @ 22:26:
In geval van Vitesse is dit helaas niet aan de orde, stadion is nl van de gemeente en met het oog op evenementen vinden ze Vitesse kleuren niet verstandig, daarom zitten er in Gelredome ook zulke domme kleur stoeltjes

Ja dat is weer minder idd.
Maar ik vond mn plan niet slecht bedacht
Oud 18-07-2003, 11:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 17-07-2003 @ 21:11:
zat!bij nac bijvoorbeeld tijdens de verbouwing mochten supporters hun eigen "tag" neerzetten was heel mooi om te zien (op de houten schotten dan he) anders werden ze waarschijnlijk toch wel ondergeklad.

maar in het stadion bij de b-side en vak g staat onder aan de gracht hele mooie graffiti's deze gaan wel over nac/breda en wat dingen over feyenoord en stillem2.
Oud 18-07-2003, 21:12
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Ik vind de Nederlandse competitie een zwaar onderschatte competitie. Net zo onderschat als dat de Duitse overschat wordt. Op de Nederlandse velden loopt veel jeugd rond die toekomst hebben om grote jongens te worden. Daarnaast zijn er vedettes die in het buitenland toch wel een naam hebben. Ook zijn er spelers in de Nederlandse competitie die erg gewild zijn in het buitenland. Dit alles heb je in de Duitse competitie in mindere mate.
Het nadeel voor de Eredivisie t.o.v. de Duitse en andere competitie is dat Nederland een beetje klein is. Daar is een oplossing voor, die ik zelf behoorlijk stimuleer: De Nederlands-Belgische competitie. Er zijn weinig mensen die brood in die oplossing vinden, ikzelf vind het een prachtoplossing!
Oud 18-07-2003, 21:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 18-07-2003 @ 22:12:
Ik vind de Nederlandse competitie een zwaar onderschatte competitie. Net zo onderschat als dat de Duitse overschat wordt. Op de Nederlandse velden loopt veel jeugd rond die toekomst hebben om grote jongens te worden. Daarnaast zijn er vedettes die in het buitenland toch wel een naam hebben. Ook zijn er spelers in de Nederlandse competitie die erg gewild zijn in het buitenland. Dit alles heb je in de Duitse competitie in mindere mate.
Het nadeel voor de Eredivisie t.o.v. de Duitse en andere competitie is dat Nederland een beetje klein is. Daar is een oplossing voor, die ik zelf behoorlijk stimuleer: De Nederlands-Belgische competitie. Er zijn weinig mensen die brood in die oplossing vinden, ikzelf vind het een prachtoplossing!
ik vind het ook wel een mooi idee maarre dan is de verdeling van nl-belgische clubs dus wel 10-8 of 11-9 simpelzat omdat de NLse compettitie iets zwaarder is

en nou ga ik op vakantie tot volgende week
Oud 18-07-2003, 21:24
marc24
marc24 is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 18-07-2003 @ 22:12:
Een competitie wordt meestal beoordeeld op het succes van clubs uit die competitie in Europa. Hoe meer clubs het goed doen, hoe beter de competitie. In Nederland zijn er geen clubs die permanent meedraien in de top europa. Elk jaar zijn na de eerste ronde van de CL en de UEFA-cup de meeste teams al weer uitgeschakeld. De Duitse competitie heeft wel meer clubs die bovenin meedraaien in Europa. Dus daarom is het terecht dat de Nederlandse competitie als een mindere competitie wordt bestempeld dan de Duitse.
Oud 18-07-2003, 22:37
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
NOOIT een competitie samen met België.

Weet je hoe ver een uitwedstrijd voor ons wordt
Reageren

Regels voor berichten