Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
oke, foutje ![]()
|
Nederlands: Voetbal is voor mij leven en vermaak kwalitatief niet meer de beste of een van de maar wel de leukste door manier van spel spreekt er aan!
Belgisch:2e rangs buitenlanders boven eigen jeugd kiezen vraagt om problemen Duits:Alleen thuiswedstrijden van schalke,borussia Dortmund en Kaiserslautern zijn mooi lijkt net engels Italiaans:veel sterren weinig publiek saai voetbal een 4 Engels voetbal is mijn favoriet vanwege de sfeer in de altijd afgeladen stadions en de strijd in het voetbal is mooi herkenbaar aan de cultuur van het land.het Nederlands is ook mooi herkenbaar maar we hebben weinig sfeer op Twente,NAC,Utrecht en Feijenoord na en kut-stadions!zo'n pokkegracht is niks
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat te denken van NEC, AZ, Willem2 Die clubs spelen allemaal af en toe eens een keer europees voetbal (AZ niet dus maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Maar spelen meeste seizoenen om niks. Nee dat is leuk om naar te kijken. Nu krijg ik natuurlijk weer reactie als : Of degradatie voetbal leuk is om te zien? Nee dat is het ook niet ik zie ook liever dat fcg wat hoger speelt maar er is iig wat meer spanning bij FCG dan bij een club als AZ
||
Citaat:
||
Citaat:
de fans zijn ook niet best maken geen lawaai alleen die trommels al echt zielig en dan dit elk jaar een combi voor NAC terwijl vitesse combivrij naar Breda mag komen maar in de binnenstad zijn ze nooit.......nee ik heb er geen goed woord voor over
||
Citaat:
Italiaans voetbal aantrekkelijk?! Trekt het jou aan om in een wedtrijd 3 doelpogingen te zien?! Om incl keeper 20 man te zien verdedigen? Om zo 1 keer in de week een mooie actie te zien? Om altijd een muur als verdediging zien staan? Nou, dan veschillen wij volkomen! Ik houd van OPEN voetbal Zoveel mogelijk acties, doelpogingen, techniesche hoogstandjes, panna's, en opstoodjes waarbij spelers zich belachelijk maken! Ik verafschuw Italiaanse wedtrijden, omdat er nooit iets gebeurd. Spaans en Engels voetbal zijn daarintegen wél aantrekkelijk!
|
De Italiaanse spelers zijn van een dergelijke klasse dat het boeiend is. Spannend is wat anders. Als er een prima middenveld en een goede verdediging staat is het ook boeiend. Voetbal gaat toch niet alleen om de goals? Gemiddeld zijn er bij betaald voetbal 3 goals in een wedstrijd, dat op 90 minuten is één goal in het half uur. Als je daarvoor naar voetbal gaat..................................
![]()
|
Nadeel van de Gelderdome is denk ik die hoeken erin.
Daardoor hoor je elkaar ook niet zingen, want afgelopen seizoen heb ik ze vaag een beetje gehoord. Stadion zoals bijv. De Kuip daar blijft het geluid in hangen (of weet ik veel hoe je dat beetje goed uitlegt) maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. En ja een dak op een voetbal stadion is net als kunstgras helemaal niks vind ik. Maar zo'n stadion heeft het nodig vanwege het geld net als de UFO.
||
Citaat:
Denk nááá! Voetbal is een spel! Het doel is 1- PLEZIER 2-WINNEN Je wilt het spelletje WINNEN! Om het spel te winnen moet je scoren! En daaaaaaaaaaar draait het spel om! Iedere voetballer, keeper-verdediger-middenvelder-aanvaller wil zijn team laten winnen! Kan zijn door óf zelf te scoren, óf te zorgen dat de tegenstander NIET scoort! Snap je het tot hier?! Het hele spel draait om goals maken! Alles, werkelijk iedere minuut! Alle ophef, buitenspelval, scheidsrechters, ga zo maar door, komt in verband met DOELPUNTEN! Dus als niemand voor dat ene doelpunt per half uur naar het stadion komt, is er geeeeen publiek. Geen publiek = einde van een club! Ben jij wel eens naar een voetbalwedstrijd geweest?! Ik ga vaak. Iedere thuiswedstrijd! En ik baal wanneer het 0-0 is! Als jij wel eens Italiaanse wedstrijden ziet, valt het je vast wel op dat die stadions tijdens competitie-wedstrijden maar half vol zitten! Nie voor nix lijkt mij zo....
||
Citaat:
|
Nog even over competities, Engelse is in mijn ogen de mooiste, veel clubs kunnen van elkaar winnen, mooiste ploegen, mooiste stadions, mooiste sfeer.
|
In NL wordt het net zo vaak 0-0 als in Italië, dat ten eerste. Ten tweede, die uitleg die je geeft sluit perfect aan op wat ik heb gezegd over dat een prima middenveld en een goede verdediging ook interessant zijn. Het heeft allemaal te maken met het scoren, want ook die twee onderdelen zijn van belang..... Je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen
![]()
||
Citaat:
![]() Dat het in Nederland net zo vaak 0-0 wordt dan in Italië, daar zet ik heeeele grote vraagtekens bij. (net als dat ieder half uur wordt gescoord, gem. 3 x in een wedstrijd) Maar dat terzijde Ik kan nu wel wéér gaan zeggen dat wanneer je 2 verdedigende ploegen hebt, het voetbal niet mooi is. Je moet aantrekkelijk voetbal spelen. ---> aanvallend voetbal ---> wordt dus wel vaak gescoord. ik kan nu ook weer gaan zeggen dat ik bijv. een Ronaldo liever 10 acties per wedstrijd zie maken (bijv. bij aanvallend voetbal, met die vele doelpunten) dan slechts 1 of 2 acties (Italiaans voetbal ---> onaatrekkelijk ---> lelijk voetbal (naar mijn mening) Maar ik denk dat we allebei zo onze mening hebben, en dat dat maar goed is ook. Als iedereen het allemaal maar eens zou zijn met mekaar is ook weer zoiets! LATERZ
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja dat is weer minder idd. Maar ik vond mn plan niet slecht bedacht ![]()
||
Citaat:
maar in het stadion bij de b-side en vak g staat onder aan de gracht hele mooie graffiti's deze gaan wel over nac/breda en wat dingen over feyenoord en stillem2.
|
Ik vind de Nederlandse competitie een zwaar onderschatte competitie. Net zo onderschat als dat de Duitse overschat wordt. Op de Nederlandse velden loopt veel jeugd rond die toekomst hebben om grote jongens te worden. Daarnaast zijn er vedettes die in het buitenland toch wel een naam hebben. Ook zijn er spelers in de Nederlandse competitie die erg gewild zijn in het buitenland. Dit alles heb je in de Duitse competitie in mindere mate.
Het nadeel voor de Eredivisie t.o.v. de Duitse en andere competitie is dat Nederland een beetje klein is. Daar is een oplossing voor, die ik zelf behoorlijk stimuleer: De Nederlands-Belgische competitie. Er zijn weinig mensen die brood in die oplossing vinden, ikzelf vind het een prachtoplossing!
||
Citaat:
en nou ga ik op vakantie tot volgende week
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |