Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2002, 18:17
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 24-08-2010 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:31
Órelindë
Órelindë is offline
Hm ja, dat is erg vervelend.
Misschien heb je 's nachts ook je bh nog om. Als dat zo is, moet je hem af doen. Dat is beter voor je borsten.
Verder heb ik geen idee wat je kan doen tegen straie. Sorry.
Oud 28-12-2002, 18:44
Jammie
Jammie is offline
maak eens een foto zodat i khet beter kan zien
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:49
Verwijderd
haal dat nu weg
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:50
qghp
qghp is offline
Citaat:
juudje schreef:
Ik heb sinds kort last van rode striemen op mun borsten; straie dus. Ik ben niet ineens heel veel aangekomen ofzo en ik ben al een paar jaar uitgegroeid. Wel draag ik altijd bh´s met beugels (maar dit doe ik al ruim een jaar) en sinds kort ook wel eens push-up beha´s. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Dat het te strak zit ofzo en ´de boel´ bekneld wordt? En wat kan ik hier het beste tegen doen?
Volgens mij heeft straie niks te maken met het afklemmen door kledingstukken hoor.
Er zijnw el zalfjes voor maar volgens mij zijn er maar weinig die echt helpen
je meot gewoon even langs de huisarts en dan kan die je wel helpen denk ik
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:51
qghp
qghp is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
haal dat nu weg
o koen heeft het al gedaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
waarom?
Omdat ik 't anders doe. Nu ben je te laat.

Dit was dus niet grappig. Ik vraag je uiterst vriendelijk dit plaatjes niet nogmaals te posten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:53
qghp
qghp is offline
Citaat:
Koen schreef:

Dit was dus niet grappig. Ik vraag je uiterst vriendelijk dit plaatjes niet nogmaals te posten.

Offtopic: ik was eerder hoor maar ok beetje stom plaatje zal het neit weer doen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Idd.. ik kan heel wat hebben maar dit sloeg echt nergens op, is smerig, irrelevant, en niet aardig voor de topicstarter...

Maar ik heb gelezen in lijpe tijdschriften als de hitkrant vroeger dat je er eigenlijk niets tegen kan doen, behalve inderdaad een creme smeren en dat schijnt bij sommige mensen te helpen en sommige niet. Ga anders even naar de dokter, sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 21:05
Ieke
Ieke is offline
Je kan er niets aan doen. Sommige zeggen dat het wel helpt als je regelmatig bodylotion gebruikt om verder te voorkomen. Het ontstaat doordat je lichaam snel groter wordt, maar je huit niet snel genoeg meegroeit. Zwangere vrouwen hebben er vaak last van en tieners die snel groeien. Het zijn een soort onderhuitse scheurtjes. Vaak worden het naar verloop van tijd lichtere strepen in de huid.
Oud 28-12-2002, 21:38
Denise84
Denise84 is offline
het kan zijn dat je een te kleine bh draagt,
of het kan van het groeien zijn.

zoals hierboven al staat: smeer regelmatig bodylotion
Oud 29-12-2002, 18:10
Orsino*
Orsino* is offline
Ja het word na verloop van tijd ook wel minder erg, volgens mij.
In de Fancy ( ) stond nog een tip van iemand; elke avond insmeren met baby-olie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:12
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Dat heb ik ook, doordat toen ik aan de pil was mijn borsten bijna een hele cup groter zijn geworden :/ Roodpaarsige streepjes, schaamde me dood. Maar nu zie je het niet meer ( behalve als je heel goed kijkt ), zijn mooi wit/huidkleurig geworden
Oud 29-12-2002, 21:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Is het niet strIAe??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:51
Verwijderd
Ik had het op mn heupen, maar het is nu een stuk minder.. het valt helemaal niet meer op, terwijl het eerst heel erg duidelijk was.

Maar euh, je bent 16, dan ben je dus niet uitgegroeid, en je borsten al helemaal niet (die kunnen doorgroeien tot je 21e geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik had het op mn heupen, maar het is nu een stuk minder..
Wat voor je omgeving ook een stuk prettiger is...
*Sorry, was even een flauwe woordspeling tussendoor... *
Oud 30-12-2002, 13:05
Verwijderd
*schudt hoofd* Tsk tsk, Mathfreak, gemeen hoor
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:36
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Morgan schreef:
*schudt hoofd* Tsk tsk, Mathfreak, gemeen hoor
Ik weet het...
Oud 30-12-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Wat voor je omgeving ook een stuk prettiger is...
*Sorry, was even een flauwe woordspeling tussendoor... *
nouw jaaaa.. alsof iemand dat ziet zo onder mn broek!
ja mn ex, maar die moest ik het aanwijzen voor ie het zag
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
nouw jaaaa.. alsof iemand dat ziet zo onder mn broek!
ja mn ex, maar die moest ik het aanwijzen voor ie het zag
Dat bedoelde ik niet. De uitdrukking "het op je heupen hebben" betekent dat je grillig of humeurig bent of wordt. Toen ik jouw zin "Ik had het op mn heupen, maar het is nu een stuk minder.. " las moest ik daar meteen aan denken, vandaar dus die reactie van mij. Morgan had hem in ieder geval wel meteen door, zag ik.
Oud 30-12-2002, 14:20
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Dat bedoelde ik niet. De uitdrukking "het op je heupen hebben" betekent dat je grillig of humeurig bent of wordt. Toen ik jouw zin "Ik had het op mn heupen, maar het is nu een stuk minder.. " las moest ik daar meteen aan denken, vandaar dus die reactie van mij. Morgan had hem in ieder geval wel meteen door, zag ik.
ooow

*voelt zich dom*

ik vond het ook al zo'n vreeeeeemde opmerking
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:37
Verwijderd
Hahahaha nee hoor, ik had het ook niet door, ik wist alleen dat je er iets anders mee bedoelde. Ik vond het in het algemeen gemeen *was gisteravond niet zó snugger dat ze dit begreep*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:55
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik had het op mn heupen, maar het is nu een stuk minder.. het valt helemaal niet meer op, terwijl het eerst heel erg duidelijk was.

Maar euh, je bent 16, dan ben je dus niet uitgegroeid, en je borsten al helemaal niet (die kunnen doorgroeien tot je 21e geloof ik)
Ik heb het ook op mn heupen! (En tis geen grapje hoor )
Hoelang heb jij het op je heupen gehad? (En toch klinkt t wel grappig )

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:02
x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Ik heb het ook op mijn heupen....van mijn 15de ofzo al...
In de winter valle ze super hard op, in de zomer eigenlijk niet.
Oud 30-12-2002, 18:17
Verwijderd
Ik heb het vrijwel overal, kuiten, bovenbenen, heupen, buik, borsten, zelfs op m'n armen. Dingen (cremetjes, lotions) met vitamine E schijnen te helpen, ik ben zelf eigenlijk te lui om het uit te proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:44
Qimm
Qimm is offline
ik heb het op mijn borsten en heupen, wat een beetje uitstraalt naar mijn onderbuik.
ach ik kan er wel mee leven... zo erg vinnik het niet.

En je zei dat je uitgegroeid was, je bent nog maar 16... jij groeit wrsch nog wel ff door hoor!
Oud 30-12-2002, 19:15
Verwijderd
ik heb het op mn bovenbenen (rode strepen), maar is nu ook al iets lichter aan het worden. Nu komt het ook op mn zij....heel naar
en op mn onderrug heb ik witte strepen
jaja..het is niet leuk, maar je kan dr weinig aan doen.

Babyolie? hmmm ik ben te lui om elke dag in te smeren, en daarbij komt dat ik babyolie vetttig vind en het plakt een uur erna nog...Maarrrrrr. als het ècht helpt (en iemand hier kan daar iets over bertellen) wil ik het wel proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:07
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Volgens mij hebben er die beugelBH's geen invloed op ... met een BH aan slapen zou slecht zijn, maar dan weet ik nog steeds niet of het betrekking zou hebben op de striae.

Ze zeggen dat met een creme/olie/iets vets insmeren helpt, en dat het met de tijd minder zichtbaar wordt (geen info van de bron, want ik heb er zelf geen last van).
Oud 31-12-2002, 13:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Volgens mij hebben er die beugelBH's geen invloed op ... met een BH aan slapen zou slecht zijn, maar dan weet ik nog steeds niet of het betrekking zou hebben op de striae.

met een BH slapen is niet slecht... het lijkt me alleen niet lekker liggen. 'snachts mogen mijn borsent vrij rondbungelen na een lange dag in de houding staan.
Ik heb ook wel streepjen op mijn borsten dus daar zal het wel niet aan liggen he.
Oud 31-12-2002, 14:01
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Qimm schreef:
met een BH slapen is niet slecht... het lijkt me alleen niet lekker liggen.
Nee, lekker ligt het waarschijnlijk niet ... ik weet ook niet of met een BH aan te slapen wel degelijk slecht kan zijn, ik heb alleen vrij vaak zo iets gelezen of gehoord. Was iets dat de borsten dan zouden gaan hangen ofzow ... weet niet, maar zo iets ging in ieder geval een tijdje rond.
Oud 31-12-2002, 14:13
Qimm
Qimm is offline
waarom zouden ze gaan hangen? je slaapt toch niet rechtop? Ik nie tenminste
Oud 31-12-2002, 14:34
Verwijderd
Ik denk dat het niet goed is omdat het toch de boel een beetje afknelt... ze zijn er voor gemaakt om je borsten op te vangen als je staat, maar als je ligt zitten je borsten heel anders en dan worden ze door je bh toch in een bepaalde houding gedwongen... Niet zo goed voor de doorbloeding ed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef:
Ik heb het ook op mn heupen! (En tis geen grapje hoor )
Hoelang heb jij het op je heupen gehad? (En toch klinkt t wel grappig )

Groetjes.
Nou, ik hou het niet bij ofzo, maar ik heb het al een paar jaar op mn heupen Maar het wordt steeds lichter en minder, ik was het alweer vergeten tot ik dit topic zag eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:41
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Qimm schreef:
waarom zouden ze gaan hangen? je slaapt toch niet rechtop? Ik nie tenminste
Ik zeg niet dat ik het logisch vond of er in geloofde, ik zeg alleen dat het zo iets was
Oud 31-12-2002, 17:03
PreCiouZ
PreCiouZ is offline
Er is niet een middeltje dat zorgt dat he weg gaat , als je het eenmaal hebt dan is dat over het algemeen voor altijd maaar... dat wil niet zeggen dat er geen middeltje is om ze iets lichter te maken...
Cacaoboter... (in potjes .. kan je gewoon bij de Toko enzo kopen)
Helpt erg goed...
Oud 04-01-2003, 03:23
Verwijderd
Ik heb het ook een jaar of 2 (lang) gehad, maar bij mij is het vanzelf weggegaan en er is nu niks meer van te zien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 13:47
Mysterons
Mysterons is offline
kheb het ook
Oud 07-01-2003, 14:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb t ook op mn borsten is t niet zo opvallend mar mn kont wel ga baby olie proberen hopen dat t helpt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:32
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb het echt te erg Op mijn benen, borsten en heupen.

Maar dr valt toch helemaal niets aan te doen dat het echt helemaal weggaat? hoogstens vervaging.
Ik zit er zelf nu niet echt mee ofzo, niemand ziet het (nog)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:28
stout!
stout! is offline
Citaat:
danique2 schreef:

Babyolie? hmmm ik ben te lui om elke dag in te smeren, en daarbij komt dat ik babyolie vetttig vind en het plakt een uur erna nog...Maarrrrrr. als het ècht helpt (en iemand hier kan daar iets over vertellen) wil ik het wel proberen.
Ik heb gisteren ook babyolie gekocht (Zwitsal is blij met onze striae) en ik moet zeggen dat het niet erg blijft plakken. Ik heb daar zelf ook een ontzettende hekel aan maar het trekt goed in de huid (ook van je handen). Ik heb m'n borsten pas één keer ingesmeerd dus ik kan nog niet veel zeggen over het resultaat (t was sowieso al wat aan t vervagen maar 'heb een paar lelijke strepen). T is altijd te proberen en t is natuurlijk nooit slecht om je huid eens lekker in te smeren, vooral in de winter. Ik heb mijn benen ook maar meteen ff meegenomen want die waren superdroog. En nu ruik ik naar baby.
Oud 11-06-2003, 20:39
summer1986
summer1986 is offline
Ik heb ook ergens gelezen dat het helpt om tijdens het douchen warm en koud water af te wisselen.

*Gaat ook babyolie kopen*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-12-2002 @ 13:51:

.

idd.
ik heb t ook.
op mn borsten, heupen, benen en ook armen.
Eerst werd ik er gewoon gek van, maar nu heb ik het geaccepteerd.
Ik vind t nog wel lelijk, maar ik kan er toch niets aan doen. Ik heb zalfjes geprobeerd, maar dat helpt niet echt en op een gegeven moment had ik er ook geen zin meer in om telkens dat op te smeren.
Maar mijn vriend heeft het ook en hij is redelijk dun (ik ben heel stevig)...
komt gewoon doordat je hard groeit en je huid niet optimaal meerekt..

offtopic: moet maar andere avatar nemen, want nu heeft iemand anders m ook al

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:32
Verwijderd
hmm.. misschien ook maar ns aan de babyolie.. kan mn vriend mooi meenemen in het masseren
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb straie op de bovenkant van mn been aan de zijkant zeg maar. dit is gekomen nadat ik ben begonnen met het slikken van de pil. het gaat bij mij alleen niet meer weg, wat k er ook op smeer
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:42
marij
marij is offline
Slapen met een bh dan heb je een verhoogde kans op borstkanker.. geen idee verder maar dat hoorde ik van mn arts...
en ja striae je kan er weinig aan doen maar iedere dag met zonnebloem olie insmeren doet wonderen.. Ook littekens met zonnebloem olie insmeren doet wonderen.. maar je moet t wel consequent iedere dag doen anders heeft t weinig nut...
groetjes marij
Oud 12-06-2003, 13:10
ESCO
ESCO is offline
Jullie bededoelen toch groeistrepen of niet.

Als je dat bedoelt is er niks aan te doen, wat je wel kan doen is voorzichtig zonnen.
Wel voorzichtig want je kan je snel verbranden bij groeistrepen.
Als je ouder wordt worden ze wat lichter, als je er snel meer krijgt moet je naar de dokter gaan.
Oud 12-06-2003, 13:21
brynn
brynn is offline
had ze op mn benen en ze werden met het verloop van de tijd steeds vager, en ze zijn nu zo goed als onzichtbaar. heb dr nooit iets aan gedaan, maar geloof dat je er met zonnebanken voor kan zorgen dat je ze niet meer ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 10:52
michelle_flo
michelle_flo is offline
Het zijn een sorrt van littekens. Littekens krijg je ook niet weg. Ik heb er zelf ook heel erg last van, heb ook al dure middeltjes geprobeerd, de meeste stinken verschrikkelijk en het helpt niks. Babyolie en bodylotion zorgt er niet voor dat het weg gaat, maar het zorgt ervoor dat je huid soepel blijft, zodat het niet gaat 'scheuren' en er dus nieuwe littekens ontstaan.

michelle
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:40
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Qimm schreef op 31-12-2002 @ 03:09:
met een BH slapen is niet slecht... het lijkt me alleen niet lekker liggen. 'snachts mogen mijn borsent vrij rondbungelen na een lange dag in de houding staan.
Ik heb ook wel streepjen op mijn borsten dus daar zal het wel niet aan liggen he.
Jawel hoor.. snachts kan je beter je BH uit doen, dan hebben je borsten geen steun meer en dit is beter voor die spieren. Als je altijd een BH draagt gaan je borsten wel degelijk hangen, je spieren worden dan namelijk gewoon nooit sterker, want je borsten steunen op je BH.

Ontopic: Heb er ook wel een beetje last van, zeer irritant inderdaad. Smeren met bodylotion schijnt te helpen...
Oud 16-06-2003, 16:59
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 11-06-2003 @ 21:39:
Ik heb ook ergens gelezen dat het helpt om tijdens het douchen warm en koud water af te wisselen.
Dat is meer tegen cellulitus en voor een stevigere huid.

Tegen striae kun je niets doen, want het zijn onderhuidse scheurtjes. Maar op den duur vallen ze minder op, omdat ze dan lichter worden.

Er schijnen wel crèmes voor te zijn die ertegen helpen, zoals Bioptimale Creme tegen Straie van Yves Rocher of Biodermal Biostriae Blasem.
Ik heb 't zelf niet gebruikt en denk dat 't niet erg veel effect zal hebben. Maar als je 't niet probeert, weet je 't niet natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten