Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en wat betreft dat volwassen vocabulair, ik hoef niet te proberen, ik ben een volwassen man, en hoewel ik toch wel volwassen klink, wil ik toch wel een beetje wijs overkomen begrijp je? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@teacher.com ...je school doet zeker niet aan e-mail. |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat de neuk
Ik zit in dezelfde situatie. Ik wil een lippiercing maar ik wil ook een fulltime-job. Ik ben er achter gekomen dat als je werk achter de schermen doet, het zowieso geen zak uitmaakt hoe je er uit ziet. Zoals telemarketing en keukens. Als je veel met mensen om gaat moet je meestal wel representatief zijn. Horeca, baantjes die geschikt zijn voor hogere opleidingen ook. De zorg is een geval apart volgens mij, ookal werk je met bejaarden die niks gewend zijn, het maakt niet uit wat je doet. verder weet ik het ook niet. Ik spreek uit eigen ervaringen/rondvragen. |
![]() |
|
Ik werk in snackbar, geen probleem..Ok alleen navel en neus, waarvan navel bijna niet te zien is.
Maar ik weet dat het geen probleem zou zijn verder..hmm een snackbar is ook natuurlijk geen 10sterren restaurant ![]() En op school/stage (op basisscholen) heb ik er ook nog nooit iets over gehoord.. Terwijl je wel veel invloed hebt op die kinderen "Juf, ik mag net zo een neuspiercing is als u en over 3 jaar mag ik ook een navelpiercing" zegt bijvoorbeeld een meisje van 11. Ze noemen het waarschijnlijk ook wel bij de ouders en zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mij boeit het niet ik heb geen piercings, en ik vind het terecht dat een baas vanwege piercings/uiterlijk etc mensen mag afwijzen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens weet ik wél uit ervaring dat je bij de bank (in een functie waarin je contact hebt met klanten) in de regel altijd geweigerd wordt met een piercing. |
![]() |
||
Citaat:
Piercings/oorbellen zijn (mits niet ontstoken) geen risico voor de volkgezondheid.. En ik heb er geen ervaring mee. Ik weet niet hoe ze over van die doorzichtige piercings denken btw..
|
Verwijderd
|
Ik heb geen piercings, dus daar weet ik even niks van af.
Maar het gaat vooral om je functie en om het soort bedrijf. Als je helemaal vol getatoeerd zit en vol met piercings, begrijp ik dat je word afgewezen als baliemedeweker. Maar als magazijnmedewerker moet dit niks uitmaken. Als je piercings hebt, je ziet er 'apart' uit om het zo te zeggen, dan kunnen bedrijven je ook eerder aannemen, ndenk dan aan de grafische kant, ontwerp en webdesign. Hiermee laat je zien dat je creatief van geest bent (en dan dus geen standaard altotje of gothikje). |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Nou ja goed. Dus, wat wel logisch is, bij banen 'achter de schermen' zal het minder lastig zijn dan bijvoorbeeld in een winkel werken. Maar er zullen neem ik aan ook wel winkels zijn die er niet zo mee zitten. (Ik ben al blij dat ik hierna een studie ga doen die 'creatief' is en niet rechten ofzo, want dan weet ik dat het daar geen probleem is. Nu nog een baantje.) |
![]() |
||
Citaat:
En ik vermoed dat ik een keer ben afgewezen door m'n piercing, alleen de reden hadden ze niet vermeld. (was voor een klein pretpark, waar je dus veel met kinderen werkt etc.)
|
Nee, maar je bent slim (hoop ik) genoeg om te bedenken wat mensen ervan zouden kunnen zeggen..
En als je er niet tegen kan, dan moet je ze niet nemen..
|
Verwijderd
|
tis niet dat ik er niet tegen kan, maar ik vind het nogal uhm...oneerlijk?
ik ga toch ook niet tegen iemand met een (bijvoorbeeld)apart kapsel zeggen dat die er uit ziet als een idioot prima als je iets lelijk vind, maar gemene reacties of opmerkingen slaan gewoon nergens op, je moet iemand in zn waarde laten |
![]() |
|
![]() |
Ik werk nu 5 jaar bij de hema en daar (ons filiaal) mag je geen peircings in je gezizcht behalve een neusknopje, nu heb ik jaartje geleden een neuspierc. laten zetten en daar doe ik gewoon voordat ik ga werken een knopje ipv een ringetje in. Heb ondertussen ook een tweede en die verander ik ook. Mijn tongpiercing is bij mij niet zichtbaar als ik praat dus daar hoef ik niks aan te doen. Ik geef mijn baas het volste recht om dit soort regels te houden. Ik zie me al een onsje worst bestellen bij een volgepierced en gedread persoon... dat hoort gewoon niet in een winkel/warenhuis/restaurant etc.
Als je volwassen genoeg bent snap je dat dat niet hoort en plak je het ook af oid. En werk gaat boven uiterlijk toch..
|
Verwijderd
|
Ik werk bij de Konmar, ik ben er aangenomen toen ik nog geen piercings had, maar toen ik er 1 heb laten zetten(labret) deed niemand moeilijk ofzo..misschien hadden ze me niet aangenomen als ik er al 1 had
![]() ![]() Ze doen zowieso ook niet echt moeilijk over hanekammen enzo, dus het valt allemaal mee ![]() Ik kan me voorstellen, dat als men een representatieve functie wilt doen, dat je dan geen piercings oid mag hebben. Er blijven altijd wel mensen die het raar/vies/storend vinden ofzo ![]() Ik hoop iig dat het geen probleem wordt bij het zoeken van een stageplek volgend jaar ![]() |
![]() |
|
ik heb een lippiercing aan de zijkant...
ben drie maand geleden aangenomen bij de ANWB als meldkamer-medewerker, daar zien maar weinig mensen je... Tenzij er een rondleiding is voor bobo's van BMW of een ander automerk, maargoed, m'n baas zei dat het hun probleem was als ze er moeite mee hadden... ik werk sinds anderhalve maand ook bij een mode-zaak hier in Assen waar we eigenlijk alleen maar skatekleding, skateschoenen en allerlei accesoires verkopen, dus ook daar maakten ze er totaal geen probleem van...
|
Piercings heb ik niet maar met mijn dreads heb ik eigenlijk nog nooit ergens last gehad. Heb bij het dolfinarium gewerkt en in de bieb en nu werk ik als doktersassistente. Ik doe alleen wel altijd een doek in mijn haar en dan een staart ofzo, want losse dreads vind ik zelf gewoon een beetje TE. Verder nooit last van ofzo.
Piercings snap ik wel dat mensen daar op afknappen en tja...helaas voor de ondergepiercde mensen...als een baas iemand moet aannemen die er gewoon normaal uitziet of iemand met piercings die toch meer opmerkingen van klanten oid over zich heen zal krijgen, dan snap ik best dat die baas een normaal iemand wil. niet cool though |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ontopic: ligt aan het bedrijf. Vaak als je al een tijd ergens werkzaam bent, en ze zijn tevreden over je doen ze niet zo moeilijk over 1 piercing, mits het er een beetje fatsoenlijk uitziet. Maar er zijn genoeg bedrijven die nog steeds mensen weigeren vanwege een pierce. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
piercings zijn idd geen peiler voor creativiteit |
![]() |
|
Bij Pathé Bioscopen Nederland is in de verzorgingscode opgenomen dat men geen zichtbare piercings mag dragen. Tevens zijn zichtbare tattoo's ook een reden om iemand niet aan te nemen.
Deze regeling vind ik redelijkerwijs best begrijpelijk omdat een piercing, tattoo niet netjes overkomt naar de klant. Haar dient ook een natuurlijke kleur te hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kwestie Enait, CGB, omgangsnormen in Nederland Verwijderd | 334 | 12-09-2008 09:21 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #49 Lethe | 500 | 13-07-2008 20:46 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Lifestyle |
Zullen we maar weer dan? Ragnar | 500 | 06-07-2004 16:39 | |
Lifestyle |
Dat mag niet van werk.. Stevill | 70 | 16-05-2003 14:42 | |
Lifestyle |
mensen met dreads&piercings&baantjes:) Drez | 53 | 24-01-2003 10:17 |