Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 20:40
heavinly
heavinly is offline
Naar aanleding van het topic "wat mag je op je werk", vroeg ik mij af of je wel eens bent afgewezen voor een baan omdat je een piercing had. Zo ja, bij wat voor bedrijven was dit? Is er dan ook gezegd dat je vanwege die piercing niet werd aangenomen?

Zelf wil ik namelijk misschien een lippiercing en ik wil dus weten hoe moeilijk daarover wordt gedaan bij bedrijven. Ik kan me namelijk voor stellen dat je er vaak representatief uit moet zien, maar weer niet elke bedrijf vindt dat heel erg belangrijk.

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 19:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 20:42
Verwijderd
ik moest de baas pijpen....

je raadt het al, heeft ie me toch een dikke ring daar doorgestoken...

toen dacht ik laat maar.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:42
ArieP
ArieP is offline
nou ikzelf natuurlijk niet maar mijn dochter wel! tasja heeft een lippiercing en een tongpiercing en ze is al heel vaak voor een positie afgewezen terwijl zij de meest geschikte was! ik heb het haar nog zo verboden en toen ze het toch deed haar gewaarschuwd maar ja, dan moet die meid er nu de vruchten maar van plukken...geloof me het zal soms niet makkelijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
ArieP schreef op 11-07-2003 @ 21:42:
nou ikzelf natuurlijk niet maar mijn dochter wel! tasja heeft een lippiercing en een tongpiercing en ze is al heel vaak voor een positie afgewezen terwijl zij de meest geschikte was! ik heb het haar nog zo verboden en toen ze het toch deed haar gewaarschuwd maar ja, dan moet die meid er nu de vruchten maar van plukken...geloof me het zal soms niet makkelijk zijn!
Je probeert wel erg hard volwassen vocabulair in de strijd te gooien. Helaas Arie... je kan beter buiten gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:45
ArieP
ArieP is offline
Citaat:
a new nose schreef op 11-07-2003 @ 21:43:
Je probeert wel erg hard volwassen vocabulair in de strijd te gooien. Helaas Arie... je kan beter buiten gaan spelen.
Och jongen hoe vaak mijn leerlingen me dat al niet gezegd hebben,
en wat betreft dat volwassen vocabulair, ik hoef niet te proberen, ik ben een volwassen man, en hoewel ik toch wel volwassen klink, wil ik toch wel een beetje wijs overkomen begrijp je?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
ArieP schreef op 11-07-2003 @ 21:45:
Och jongen hoe vaak mijn leerlingen me dat al niet gezegd hebben,
en wat betreft dat volwassen vocabulair, ik hoef niet te proberen, ik ben een volwassen man, en hoewel ik toch wel volwassen klink, wil ik toch wel een beetje wijs overkomen begrijp je?

@teacher.com ...je school doet zeker niet aan e-mail.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:51
ArieP
ArieP is offline
Citaat:
a new nose schreef op 11-07-2003 @ 21:50:
@teacher.com ...je school doet zeker niet aan e-mail.
inmiddels wel maar ik wil prive en zakelijk niet door elkaar halen snap je?? deze heeft mijn zoon voor me aangemaakt!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Kunnen we het misschien even ontopic houden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:55
Frederick-Jean
Frederick-Jean is offline
Ik vind het ongelofelijk ordinair! Bij mij op de golfclub word je dan ook geweigerd, hoor. Bah.
Oud 11-07-2003, 21:05
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik mag niet op m'n werk verschijnen met zichtbare piercings/tattoo's...
ik ben gelukkig ook geen voorstander van deze *versieringen*

neem n krantenwijk 's morgens vroeg, niemand die je ziet
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Frederick-Jean schreef op 11-07-2003 @ 21:55:
Ik vind het ongelofelijk ordinair! Bij mij op de golfclub word je dan ook geweigerd, hoor. Bah.
wat een overdaad aan humoristen toch
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:16
Verwijderd
wat de neuk

Ik zit in dezelfde situatie. Ik wil een lippiercing maar ik wil ook een fulltime-job.

Ik ben er achter gekomen dat als je werk achter de schermen doet, het zowieso geen zak uitmaakt hoe je er uit ziet. Zoals telemarketing en keukens.

Als je veel met mensen om gaat moet je meestal wel representatief zijn. Horeca, baantjes die geschikt zijn voor hogere opleidingen ook.

De zorg is een geval apart volgens mij, ookal werk je met bejaarden die niks gewend zijn, het maakt niet uit wat je doet.

verder weet ik het ook niet. Ik spreek uit eigen ervaringen/rondvragen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:49
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik werk in snackbar, geen probleem..Ok alleen navel en neus, waarvan navel bijna niet te zien is.
Maar ik weet dat het geen probleem zou zijn verder..hmm een snackbar is ook natuurlijk geen 10sterren restaurant maar goed.
En op school/stage (op basisscholen) heb ik er ook nog nooit iets over gehoord..
Terwijl je wel veel invloed hebt op die kinderen
"Juf, ik mag net zo een neuspiercing is als u en over 3 jaar mag ik ook een navelpiercing" zegt bijvoorbeeld een meisje van 11.
Ze noemen het waarschijnlijk ook wel bij de ouders en zo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:50
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Bij mij op mn werk (C1000), mag je niet met zichtbare piercings rondlopen. Die moet je dan afplakken met een pleister. Ik zou eerst werk zoeken en vinden, en dan een piercing laten schieten.

Of gewoon geen piercing...
Oud 11-07-2003, 21:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef op 11-07-2003 @ 22:50:
Bij mij op mn werk (C1000), mag je niet met zichtbare piercings rondlopen. Die moet je dan afplakken met een pleister. Ik zou eerst werk zoeken en vinden, en dan een piercing laten schieten.

bij mij in de c1000 had een jongen achter de kassa een wenkbrauwpiercing laten zetten en daar is nooit wat van gezegd
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:54
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef op 11-07-2003 @ 22:50:

Ik werk(te, vanaf vandaag. ) ook bij de C1000 en over mn neurpiercing, ringetje zelfs, deden ze niet moeilijk. Maar een lippiercing is denk ik te opvallend daarvoor ofzo. En als ik al ergens werk en dan 'n piercing wil denk ik niet dat ze 't goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:01
Vice
Vice is offline
Bij de AH waar ik werk doen ze er niet moeilijk over. Ze zeiden niet eens wat over m'n wenkbrauwpiercing.
Oud 11-07-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
AePiE schreef op 11-07-2003 @ 22:16:
wat de neuk

Ik zit in dezelfde situatie. Ik wil een lippiercing maar ik wil ook een fulltime-job.
Wie dan voor de piercing kiest is gewoon puberaal imo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:28
rodina
rodina is offline
Citaat:
AePiE schreef op 11-07-2003 @ 22:16:
wat de neuk

Ik ben er achter gekomen dat als je werk achter de schermen doet, het zowieso geen zak uitmaakt hoe je er uit ziet. Zoals telemarketing en keukens.

Keukens juist wel omdat het niet hygienisch is.

Mij boeit het niet ik heb geen piercings, en ik vind het terecht dat een baas vanwege piercings/uiterlijk etc mensen mag afwijzen.
Oud 11-07-2003, 23:52
Verwijderd
Juridisch en ook naar mijn mening heeft de baas elk recht om je vanwege een piercing te weigeren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 23:54
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2003 @ 00:52:
Juridisch en ook naar mijn mening heeft de baas elk recht om je vanwege een piercing te weigeren.
Ja tuurlijk, daar heb ik ook niets op aan te merken, maar ik vroeg me gewoon af waar het wel en niet kan en ervaringen daarmee.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 00:25
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 12-07-2003 @ 00:54:
Ja tuurlijk, daar heb ik ook niets op aan te merken, maar ik vroeg me gewoon af waar het wel en niet kan en ervaringen daarmee.
Oke Nou, ik ben bang dat ik je daar niet echt mee kan helpen...ik heb zelf geen piercings dus ik ben nog nooit ergens geweigerd.

Overigens weet ik wél uit ervaring dat je bij de bank (in een functie waarin je contact hebt met klanten) in de regel altijd geweigerd wordt met een piercing.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 01:30
GRRR
GRRR is offline
in alternatieve cafe's waar vreemd pluimvee rond loopt en op geselecteerd wordt.

ik ken er drie.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 09:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rodina schreef op 11-07-2003 @ 23:28:
Ligt eraan hoe moeilijk je het jezelf maakt. Je hebt bedrijf met een HACCP-plan wat een hele wandkast vult (vaak ook bedrijven waar ze in een steriele lucht werken), de volgende heeft twee mappen vol..

Piercings/oorbellen zijn (mits niet ontstoken) geen risico voor de volkgezondheid..

En ik heb er geen ervaring mee. Ik weet niet hoe ze over van die doorzichtige piercings denken btw..
Oud 12-07-2003, 10:25
vixen
vixen is offline
Ik heb een lippiercing, maar ik ben nog nooit niet aangenomen omdat ik een piercing had. Ik heb dan ook geen heel representatief werk. Ik weet wel dat ik bij horecagelegenheden moeilijker aan werk zou kunnen komen.
Oud 12-07-2003, 10:39
Verwijderd
Ik heb geen piercings, dus daar weet ik even niks van af.
Maar het gaat vooral om je functie en om het soort bedrijf.

Als je helemaal vol getatoeerd zit en vol met piercings, begrijp ik dat je word afgewezen als baliemedeweker.
Maar als magazijnmedewerker moet dit niks uitmaken.

Als je piercings hebt, je ziet er 'apart' uit om het zo te zeggen, dan kunnen bedrijven je ook eerder aannemen, ndenk dan aan de grafische kant, ontwerp en webdesign.
Hiermee laat je zien dat je creatief van geest bent (en dan dus geen standaard altotje of gothikje).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:45
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-07-2003 @ 11:39:
Als je helemaal vol getatoeerd zit en vol met piercings, begrijp ik dat je word afgewezen als baliemedeweker.
Maar als magazijnmedewerker moet dit niks uitmaken.
Ja, oke. Ik weet dat het een voorbeeld is, maar:
Citaat:
Als je helemaal vol getatoeerd zit en vol met piercings
en alleen een lippiercing vind ik dan ook wel weer anders.

Nou ja goed. Dus, wat wel logisch is, bij banen 'achter de schermen' zal het minder lastig zijn dan bijvoorbeeld in een winkel werken. Maar er zullen neem ik aan ook wel winkels zijn die er niet zo mee zitten.

(Ik ben al blij dat ik hierna een studie ga doen die 'creatief' is en niet rechten ofzo, want dan weet ik dat het daar geen probleem is. Nu nog een baantje.)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:48
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
rodina schreef op 11-07-2003 @ 23:28:
Ik werk in een keuken (okay afwas dan) en ik mocht met m'n piercing. Ander meisje ook. Misschien dom, maar ik snap niet wat er niet hygienisch aan zou zijn?

En ik vermoed dat ik een keer ben afgewezen door m'n piercing, alleen de reden hadden ze niet vermeld. (was voor een klein pretpark, waar je dus veel met kinderen werkt etc.)
Oud 12-07-2003, 15:26
Verwijderd
ik krijg bijna alleen maar negatieve reacties op mijn piercings, zoals: je verpest je gezicht ermee
waarom???
wat is er mis met piercings, en als je ze niet mooi vind dan kijk je er toch lekker niet naar?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:28
Qamra
Qamra is offline
En als jij niet tegen de reacties kan, had je maar geen piercings moeten nemen..

Klinkt hard, maar is wel zo..
Oud 12-07-2003, 15:31
Verwijderd
hm ik vind van niet
ik neem ze niet om reacties te peilen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:33
paco
paco is offline
waar zitten je piercings?
kijk al je piercings in je gezicht hebt kan je er moeilijk omheen kijken, maarja... mensen zeiken nou eenmaal:

oplossing terug zeiken...
Oud 12-07-2003, 15:33
Qamra
Qamra is offline
Nee, maar je bent slim (hoop ik) genoeg om te bedenken wat mensen ervan zouden kunnen zeggen..

En als je er niet tegen kan, dan moet je ze niet nemen..
Oud 12-07-2003, 15:37
Verwijderd
tis niet dat ik er niet tegen kan, maar ik vind het nogal uhm...oneerlijk?
ik ga toch ook niet tegen iemand met een (bijvoorbeeld)apart kapsel zeggen dat die er uit ziet als een idioot
prima als je iets lelijk vind, maar gemene reacties of opmerkingen slaan gewoon nergens op, je moet iemand in zn waarde laten
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:39
Qamra
Qamra is offline
Zo werkt het nou eenmaal niet.. Owke, jij vind het, ik vind het, wel meer mensen vinden dat, maar dan ís het nog niet zo..
Oud 12-07-2003, 15:43
Verwijderd
ach ja
het zij zo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:44
Qamra
Qamra is offline
Owke, dan zijn we tot de conclusie van dit topic gekomen
Oud 12-07-2003, 16:40
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 12-07-2003 @ 16:44:
Owke, dan zijn we tot de conclusie van dit topic gekomen
Juist! Slotjű
Oud 12-07-2003, 17:21
Hagel
Hagel is offline
Ik werk nu 5 jaar bij de hema en daar (ons filiaal) mag je geen peircings in je gezizcht behalve een neusknopje, nu heb ik jaartje geleden een neuspierc. laten zetten en daar doe ik gewoon voordat ik ga werken een knopje ipv een ringetje in. Heb ondertussen ook een tweede en die verander ik ook. Mijn tongpiercing is bij mij niet zichtbaar als ik praat dus daar hoef ik niks aan te doen. Ik geef mijn baas het volste recht om dit soort regels te houden. Ik zie me al een onsje worst bestellen bij een volgepierced en gedread persoon... dat hoort gewoon niet in een winkel/warenhuis/restaurant etc.

Als je volwassen genoeg bent snap je dat dat niet hoort en plak je het ook af oid. En werk gaat boven uiterlijk toch..
Oud 12-07-2003, 17:59
Verwijderd
Ik werk bij de Konmar, ik ben er aangenomen toen ik nog geen piercings had, maar toen ik er 1 heb laten zetten(labret) deed niemand moeilijk ofzo..misschien hadden ze me niet aangenomen als ik er al 1 had

Ze doen zowieso ook niet echt moeilijk over hanekammen enzo, dus het valt allemaal mee

Ik kan me voorstellen, dat als men een representatieve functie wilt doen, dat je dan geen piercings oid mag hebben. Er blijven altijd wel mensen die het raar/vies/storend vinden ofzo

Ik hoop iig dat het geen probleem wordt bij het zoeken van een stageplek volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:10
STP
STP is offline
ik heb een lippiercing aan de zijkant...

ben drie maand geleden aangenomen bij de ANWB als meldkamer-medewerker, daar zien maar weinig mensen je... Tenzij er een rondleiding is voor bobo's van BMW of een ander automerk, maargoed, m'n baas zei dat het hun probleem was als ze er moeite mee hadden...

ik werk sinds anderhalve maand ook bij een mode-zaak hier in Assen waar we eigenlijk alleen maar skatekleding, skateschoenen en allerlei accesoires verkopen, dus ook daar maakten ze er totaal geen probleem van...
Oud 14-07-2003, 12:32
Pan Am
Pan Am is offline
Bij mij op het werk zijn piercings echt een mega-taboe. Maar ja, das wel logisch. Ooit een steward(ess) met piercings gezien? Nee, dacht het niet, is geen gezicht, dus geef ze groot gelijk dat het verboden is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 12:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Piercings heb ik niet maar met mijn dreads heb ik eigenlijk nog nooit ergens last gehad. Heb bij het dolfinarium gewerkt en in de bieb en nu werk ik als doktersassistente. Ik doe alleen wel altijd een doek in mijn haar en dan een staart ofzo, want losse dreads vind ik zelf gewoon een beetje TE. Verder nooit last van ofzo.
Piercings snap ik wel dat mensen daar op afknappen en tja...helaas voor de ondergepiercde mensen...als een baas iemand moet aannemen die er gewoon normaal uitziet of iemand met piercings die toch meer opmerkingen van klanten oid over zich heen zal krijgen, dan snap ik best dat die baas een normaal iemand wil.

niet cool though
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Frederick-Jean schreef op 11-07-2003 @ 21:55:
fuck me.

ontopic:

ligt aan het bedrijf.
Vaak als je al een tijd ergens werkzaam bent, en ze zijn tevreden over je doen ze niet zo moeilijk over 1 piercing, mits het er een beetje fatsoenlijk uitziet.
Maar er zijn genoeg bedrijven die nog steeds mensen weigeren vanwege een pierce.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:31
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Ik pierce mn tepels of genitalieen wel heeft niemand last van
Oud 14-07-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 12-07-2003 @ 11:39:

Als je piercings hebt, je ziet er 'apart' uit om het zo te zeggen, dan kunnen bedrijven je ook eerder aannemen, ndenk dan aan de grafische kant, ontwerp en webdesign.
Hiermee laat je zien dat je creatief van geest bent (en dan dus geen standaard altotje of gothikje).
Lijkt me niet, dat zou betekenen dat piercings en tatoeages e.d een uiting van creativiteit zijn? Tenzij je ze helemaal zelf hebt ontworpen/getekend is er verder niets creatiefs aan. Je kiest een plaatje uit een boek en iemand anders zet het op/in je
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:11
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
nee want ik heb geen piercings
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 14-07-2003 @ 20:09:
Lijkt me niet, dat zou betekenen dat piercings en tatoeages e.d een uiting van creativiteit zijn? Tenzij je ze helemaal zelf hebt ontworpen/getekend is er verder niets creatiefs aan. Je kiest een plaatje uit een boek en iemand anders zet het op/in je

piercings zijn idd geen peiler voor creativiteit
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:42
Verwijderd
Sterker nog, mensen die aan webdesign doen zijn vaak nerds
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:17
mickael
mickael is offline
Bij Pathé Bioscopen Nederland is in de verzorgingscode opgenomen dat men geen zichtbare piercings mag dragen. Tevens zijn zichtbare tattoo's ook een reden om iemand niet aan te nemen.

Deze regeling vind ik redelijkerwijs best begrijpelijk omdat een piercing, tattoo niet netjes overkomt naar de klant. Haar dient ook een natuurlijke kleur te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten