Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 19:51
Phileine
Phileine is offline
Is dat bij jullie ook zo'n gedoe? IB-groep, inschrijf-formulieren, geld overmaken, boeken kopen, kamer zoeken, baantje zoeken, kiezen, nog een keer nadenken, introducties.
Je zou er bijna moe van worden. Ik ben blij dat ik drie vierde deel al ruim van te voren heb geregeld. (Kamer. OV. Baantje zoeken. Kiezen.) Kan ik me nu tenminste op de wezenlijke dingen concentreren. Jullie dan?
Oud 15-07-2003, 20:34
lucy48
lucy48 is offline
Eerlijk gezegd ben ik nog steeds bij stap 1: Kies een studie
Oud 15-07-2003, 20:50
Verwijderd
Ik vond het tot nu toe erg makkelijk; inschrijven voor studie + stufie + ov allemaal tegelijk via de IBG, dan nog de formulieren voor de uni en vervolgens... niets... 'k Hoef echt niet veel te doen.
Wel binnenkort, als ik slaag, bij de gemeente inschrijven en dat was het dan... (waarschijnlijk nog anders inschrijven via de uni, omdat ik pas op 30 augustus hoor of ik slaag en op 1 september begint de facultaire introductie... beetje onhandig dus.. )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:54
Phileine
Phileine is offline
Ohja. Gemeente. Heb ik ook al geregeld.
Oud 16-07-2003, 00:22
PV
PV is offline
het is wel een hoop gedoe ja, vooral als er ergens iets mis gaat.. maarja moet er wat voor over hebben
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 04:48
kastdeur
kastdeur is offline
Valt wel mee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:30
Verwijderd
Valt wel mee. Het invullen van alle paperassen is niet zoveel werk. Gewoon alles bij elkaar op één plelk bewaren en dan gewoon een middag even goed voor gaan zitten, dan kun je alles zo invullen en opsturen.

Kamer zoeken is meer een kwestie van mazzel, tenminste in de wat leukere studentensteden. In Nijmegen, Utrecht, Amsterdam Groningen en Leiden is het echt heel moeilijk, daar moet je toevallig ergens tegenaan lopen.

Baantje zoeken hoeft niet als je beetje relaxte ouders hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:02
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Mwah, die rotzooi was in een kwartiertje ingevuld en op kamers ga ik niet.
Oud 17-07-2003, 13:29
PardonMe
PardonMe is offline
pffhh ik vind het ook best een gedoe..
Ik ben thuis de eerste die gaat studeren dus het is voor ons allemaal (paps, mams en mij) allemaal niet.

Maarja, het begint er al mee dat je een studie moet gaan kiezen..
je moet je aanmelden voor de studie, voor studiefinanciering en OV.. hoop over en weer geschrijf met de IBG (al een hele stapel post liggen van ze)
kopie van de cijferlijst en mn diploma opsturen en al die dingen..

En ik blijf me maar afvragen of we alles goed hebben ingevuld enzo..

Maar ik ben in ieder geval aangemeld op school, boeken zijn besteld, ben al ingedeeld in een klas.
Nu nog kijken of het allemaal goed is gegaan met het aanvragen van studiefinanciering en OV

Het is niet zozeer dat het veel werk kost, of moeilijk is, maar vooral dat het allemaal nieuw is.. En toch een aantal dingen waar je aan moet denken..
Oud 17-07-2003, 14:08
jbtq
jbtq is offline
Erguh veel geregel. Ik zit er nu nog midden in. Ik stap van het hbo naar de uni over. Nou....eerst uitschrijven bij het hbo, inschrijven uni [ alles op de post gedaan, nu even wachten op bevesteging] Boeken verkopen, boeken kopen. Waarschijnlijk krijg ik nog problemen met inschrijven. heb namelijk natuurkunde en scheikunde oude stijl en wiskunde b1 nieuwe stijl. Dus ja...voldoe niet aan de nieuwe stijl eisen [ wb1, na1, schei1] en ook niet aan de oude stijl [ wisb, na]. Dus dat moet ook worden opgelost. Introductie natuurlijk ok nog. Afzegging van mijn hbo studie vereniging. Opgeving nieuwe. Euh....en nog veeeeelll meer.....
Oud 19-07-2003, 19:07
Studentje
Studentje is offline
't Stelt toch niks voor allemaal zeg. Als je geen formuliertjes kan invullen heb je ook niks op een universiteit te zoeken. En zoveel is het nou ook weer niet. Een kamer zoeken, dat is veel werk, dat geef ik toe, maar de rest...Gewoon zorgen dat je enigszins overzicht bewaart.
Oud 19-07-2003, 21:21
sublime
sublime is offline
ben al blij dat ik me eindelijk ergens voor ingeschreven heb...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:43
GinnyPig
GinnyPig is offline
Gewoon alles wat je ontvangt doorlezen, invullen en opsturen. Geen groot obstakel lijkt me...

Alleen een kamer zoeken/krijgen kan lastig zijn.
Oud 20-07-2003, 12:33
Nuck
Nuck is offline
Alle formulieren zijn nog wel te doen, introducties etc. ook. Het enige waar ik me een beetje druk om maak, is een kamer...
Oud 20-07-2003, 12:50
Verwijderd
Ik had dus wel ergens een fout gemaakt bij het invullen van mijn studiefinanciering. Maar volgens mij was het niet mijn fout, volgens die man had ik ergens iets moeten aankruien, maar ik heb nooit sudiefinancieringsformulieren gehad. Nu dan waarschijnlijk dat allemaal (en mijn ov) niet op tijd, maar goed...

De rest is wel aardig geregeld ondertussen. Boeken zijn geregeld, ingeschreven voor de introducitie en ik heb een kamer (en mijn uitzet is ook al een heel eind compleet ).
Bijbaantje komt tegen die tijd nog wel eens. Anders kan ik altijd nog gaan werken waar mijn zus werkt (bellen )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:20
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 15-07-2003 @ 21:34:
Eerlijk gezegd ben ik nog steeds bij stap 1: Kies een studie
en daar ga ik nog mooi een hele tijd over nadenken.

ik had me wel ingeschreven (nu weer uitgeschreven) en het is inderdaad meer geregel dan ik had verwacht, maar op zich allemaal best te doen.
net als nare man zei; gewoon even ervoor gaan zitten en alles in 1 keer invullen en op de post...klaar!!
baantje zoeken en kamer zoeken kostte mij de meeste (nu verspilde) moeite.
Oud 20-07-2003, 17:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
is allemaal geen probleem als alles goed gaat, wat bij mij uiteraard niet het geval was waardoor ik veeeeeel te weinig geld kreeg en niet bij mijn spaargeld kon (problemen met ibg EN abn-amro)

1. kies studie, toen ik dat had gedaan had ik nog precies 1 week om alles te regelen (ik ben altijd lekker op tijd)
2. kies stad
3. zoek kamer!!!!!!!!!
4. regel financiering, reken ff uit hoeveel je hebt, hoeveel je ouders bij springen, zoek evt. baan etc
5. vul papieren vd ibg in en stuur op, zorg dat als papa of mama ondernemer ofzo is dat alle inkomensgegevens voortaan op tijd bij de belasting aanwezig zijn(zeg dat nadrukkelijk tegen pa of boekhouder! belastingopgave etc) en lever het nu (de1ste keer)even zelf in, weet je zeker dat je al het geld krijgt waar je recht op hebt, je kunt gewoon langs gaan bij kantoor van ibg en daar leggen ze alles heel duidelijk uit.
6. schijf je op dezelfde dag in bij de uni en kijk hoe je wilt en kunt betalen (termijnen/in 1 keer)
7. schrijf je in bij de introweek van uni EN van studie
8. als dat nu al kan schrijf je in bij studievereniging en bestel boeken, maar bij mij werd dat in de introweek vd studie geregeld.
Reageren

Regels voor berichten