Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 22:09
eden6
eden6 is offline
...je constand bestookt word met negatieve kritiek op je relatie?

Hoe erg trek jij het je aan als mensen zeggen dat je vriend(in) niet goed voor je is en je uiteindelijk ongelukkig zal maken doordat hij/zij niet trouw kan zijn?

En wat doe je ermee? Ga jij direct verhaal halen bij je vriend(in), negeer je het of zeg je tegen die persoon dat hij/zij er niets mee te maken heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 22:17
Verwijderd
hangt er van af wie de kritiek geeft.

is 't iemand die je vriend eigenlijk niet kent, geef hem dan een duw en loop voort
is 't iemand die het wel goed met je meent, maar eigenlijk niet goed weet waar hij het over heeft, glimlach dan eens en zeg dat je weet wat je doet
is 't je beste vriend of vriendin, die alleen maar het beste voor je wilt... dan zou ik er toch maar eens over nadenken...

*blue*

ps: misschien hebben ze gelijk en is je vriend niet de geweldige kerel die jij denkt dat hij is...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:22
Verwijderd
niemand vindt het leuk iemand te moeten desillusioneren, dus als iemand u wil aantonen waarom je verkeerd zit, luister dan ook naar die persoon... hij/zij weet hoogst waarschijnlijk waarover hij spreekt...

*blue*

ps: sowwy, zit nu zelf ff in een crisis-situatie... iemand die mij erg nauw aan het hart ligt staat op het punt vermorzeld te worden door iemand die mij en enkele van mijn vrienden serieus gekwetst heeft, en ik wil niet dat die persoon hetzelfde moet meemaken als wij... ik sta dus ongeveer in de schoenen van degenen die jou die kritiek geven... ze doen het waarschijnlijk gewoon op een verkeerde manier... vergeef het hun, ze bedoelen het echt goed...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:02
highlight
highlight is offline
het ligt eraan wie het zou zeggen. Als het mijn vrienden zijn, zou ik toch nog wel een keer nadenken over die jongen, maar als het 'gewoon' mensen zijn, zou ik me er niks van aantrekken. Je moet het toch altijd zelf uitvinden..
Oud 18-04-2002, 10:16
mausi
mausi is offline
Ik ken het en het is erg vervelend. Ze hebben allemaal het beste met je voor, maar ze zien niet wat jij ziet. Als het geen erge dingen zijn die ze zeggen (zoals moord en doodslag ofzo) moet je je er niet zoveel van aantrekken. Je kan er wel over praten met je vriend, want jij voelt je hier natuurlijk niet lekker bij, maar als er verder nix mis is met jullie relatie hoef je je daar verder niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:48
RED
RED is offline
ik zou me afvragen of het echt zo is.
ik zou zoiets hebben van voel ik me ook slecht bij hem/haar.
zo ja praat erover.
kom je niet op 1 lijn spreek dan af elkaar een tijdje niet te zien.
Kijk daarna verder.
Oud 18-04-2002, 16:05
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef:
het ligt eraan wie het zou zeggen. Als het mijn vrienden zijn, zou ik toch nog wel een keer nadenken over die jongen, maar als het 'gewoon' mensen zijn, zou ik me er niks van aantrekken. Je moet het toch altijd zelf uitvinden..
ik heb hier eigenlijk geen lange zinnige reactie dus dan zeg ik dit maar.

Highlight, I LOVE YOU
Oud 18-04-2002, 17:36
Verwijderd
Ik negeer het zeer
M'n ouders zeggen constant dat het niet kan enzo... en m'n vrienden ook. Opzouten, ik bepaal zelf wel of het kan of niet. En tussen ons gaat het gewoon helemaal lukken
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:18
Piccola
Piccola is offline
Die kritiek ken ik helaas... Mijn ouders en goede vrienden van mijn ouders die ik al mijn hele leven ken hadden heeeeel wat negatiefs te zeggen over mijn vriend en mij! Ze waren het er absoluut niet mee eens. Ik heb me er nix van aan getrokken en ben op een gegeven moment toen het me te veel werd in opstand gekomen! Dit ging zelfs zo ver dat ik een keer 2 weken lang geen woord met mijn moeder gewisseld heb, zelfs geen "geef me de zout even" ofzo! Het was hier toen redelijk eenzaam en stil zeg.. Maar ja, ze gaven mijn vriend en mij niet de kans om te bewijzen dat hij wel een goeie jongen is en dat we wel bij elkaar horen en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Ze accepteerden hem gewoon niet en daar was ik echt razend om. Ze hoeven hem ook niet aardig te vinden, maar ze behandelden hem gewoon als vuil en daarom ben ik uiteindelijk in opstand gekomen. Dit heeft trouwens wel geholpen.. Toen ik dit deed gingen ze er eens goed overnadenken en kwamen toen tot de conclusie dat mijn vriend en ik toch wel gelijk hadden! De laatste tijd gaat het tussen mijn ouders en mijn vriend heel goed!

Najah, kortom: Ik zal mijn vriend noooooit verlaten omdat anderen zeggen dat ie niet deugt ofzo. Daar kom ik dan liever zelf wel achter. Ik bepaal wel wie goed en wie niet goed voor me is!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
verhaal en conclusie
Tja... zelfde hier
alleen daarbij 1,5 week niet gegeten >>> was het zeker leeg en stil en heeft (nog) niet geholpen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:39
pleasure
pleasure is offline
ach ja
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:27
eden6
eden6 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
ps: misschien hebben ze gelijk en is je vriend niet de geweldige kerel die jij denkt dat hij is...
Mwa de betrouwbaarheid van de mensen die me face2face kritiek geleverd hebben is nochal uiteenlopend en moeilijk te pijlen.

Maar het gaat er gewoon om dat het irritant is. Al die mensen denken het beste met me voor te hebben maar ik weet zelf wel waar ik gelukkig van word toch?!

Het zijn trouwens geen goede vrienden die het zeggen (ja 1tje wel, maar die kent mn vriend niet eens persoonlijk!) maar ze kennen hem langer dan ik hem ken snap je?

Ik praat dr trouwens altijd met mn vriend over en hij vind het ook naar dat die mensen naar mij toe komen ipv naar hem.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
eden6 schreef:
Mwa de betrouwbaarheid van de mensen die me face2face kritiek geleverd hebben is nochal uiteenlopend en moeilijk te pijlen.

Maar het gaat er gewoon om dat het irritant is. Al die mensen denken het beste met me voor te hebben maar ik weet zelf wel waar ik gelukkig van word toch?!

Het zijn trouwens geen goede vrienden die het zeggen (ja 1tje wel, maar die kent mn vriend niet eens persoonlijk!) maar ze kennen hem langer dan ik hem ken snap je?

Ik praat dr trouwens altijd met mn vriend over en hij vind het ook naar dat die mensen naar mij toe komen ipv naar hem.
Ach ja, een vriendin van mij en haar vriend horen ook telkens zulke dingen, maar ze zijn al 9 maand bij elkaar... *shrugs*
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:10
Starrie
Starrie is offline
Ik kan echt eerlijk zeggen dat kritiek van anderen (en dan bedoel ik niet echte vrienden) me bsoluut niet boeit. Ik kreeg zoveel kritiek op mijn vriend in het begin ("je kan toch veel beter krijgen" "Oh dat is echt een sukkel" enz.) en ik heb me er niks van aangetrokken, omdat de anderen niet zagen wat voor lieve jongen het is. We zijn inmiddels ook alweer bijna 8 maanden samen.

Een vriendin van mij heeft een jaar lang gezeurd dat ze zo graag een lieve vriend wil. sins vorige week heeft ze er nu een. Hij is zo lief voor haar. Maar door anderen is ze aan het twijfelen gebracht, en was ze erover aan het denken om het uit te maken. Ze was bang dat anderen haar uitlachten enz. Ik heb haar weten te overtuigen en heb ongeveer dit tegen haar gezegd: "laat die anderen niet jou geluk bepalen. Het is de stomste reden die je maar kunt bedenken om het uit te maken. Als je het daarom uitmaakt maken die anderen het eigenlijk voor je uit, en nemen ze straks jou geluk weg."
Ze heeft er heel goed overnagedacht en heeft het aangelaten, en ze is heel blij met hem, vooral omdat ze wel wat steun kan gebruiken van een jongen.

Sorry voor het lange verhaal, maar dit moest ik gewoon ff kwijt toen ik de topic las.
Dit is hetzelfde als mensen die zeggen op school: "met die wil ik niet omgaan, dat is slecht voor mijn reputatie!"
Dan ga ik zo flippen! Kan ik echt niet hebben. Maar goed Ga der maar es een eind aan breien anders ga ik veel te lang door!

-x-
Starrie
Oud 20-04-2002, 09:09
Verwijderd
oh alle jongens uit mijn klas, en ook wel wat meisjes en mijn ouders hebben negatieve kritiek op de relatie tussen mij en stefan. Ze zeggen dat dit geen toekomst heeft en dat het toch uit gaat als we elkaar meer gaan zien, omdat we elkaar dan beu raken. en bla bla bla...

soms trek ik het me wel eens aan, maar nu niet meer zo heel erg hoor. Ik weet zelf wel wat ik doe. en als ze gelijk hebbe, wat dan nog? ik heb in ieder geval een leuke tijd met stefan. en als ik het toch naar mijn zin heb is het toch goed he..

ik hou van em, ik wil em gewoon nie kwijt

Laatst gewijzigd op 20-04-2002 om 09:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten