Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2003, 00:58
Eurydice
Eurydice is offline
Volgens mij heb ik echt een tik, ik val steeds op gecompliceerde mannen. Niet eens zo zeer klootzakken (hoewel ze daar wel voor door kunnen ) maar gewoon mannen die niet weten wat ze willen, negatieve relatie-ervaringen hebben, moeilijk hun gevoelens kunnen uiten etc. Van dat laatste heb ik toevallig ook last, dus echt bevoordelijk is dat ook niet voor een beginnende relatie (die dan dus vaak doodbloedt..).

Tis net of ik ze aantrek. Ik vraag me echt af waarom ik me daarvoor laat lenen? Erg veel vrolijker word ik er nou ook niet bepaald van. Mensen zijn toch opzoek naar warmte en liefde?! Nou.. de types waar ik mn tranen & energie aan verspil voldoen niet bepaald aan dat beeld. Je wil je toch juist bijzonder voelen, aanbeden worden en niet voor alles wat je doet of zegt een tactiek hoeven te verzinnen?!!

Ik vraag me echt af waar dit aanligt, want ik zal vast niet de enige zijn die daar 'last' van heeft..

PS: ik weet dat dit gaat over relaties, maar ik vond um toch meer hier passen

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 01:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2003, 01:02
Greenfly
Greenfly is offline
Misschien ben je onbewust wel heel gevoelig, en kan je mensen goed helpen met hun problemen. Of heel goed praten, over problemen ofzo. Dat je slecht je gevoelens kan uiten is misschien wel omdat je liever zelf anderen helpt, dan dat zij dat bij jou doen.
Mnee, sorry, ik weet ff niks. Beetje moe.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 01:23
Verwijderd
Nou, ik val toch alleen maar op geesteiljk honderd procent gezonde mensen. Ik kan me enorm ergeren aan al die labiele, zielige mensen met hun rottige problemen. Daarom blijf ik er ver van.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:49
Denise84
Denise84 is offline
Het zijn je moedergevoelens, zorgen voor iemand. Waarschijnlijk ben je een persoon dat onbewust boven iemand wil/moet staan. Dit kan zich uiten in het aantrekken van 'labiele' personen, maar ook het vallen op mensen die (een stuk) jonger dan jij zijn.
Of je trekt mensen aan die niet makkelijk over hun gevoelens praten, omdat jij dat ook hebt. Het sterkt jou andermans 'tekortkomingen' mee te maken, het interesseert je, geeft je een goed gevoel en daardoor gaat het vanzelf.
Kwetsbare mensen zijn daarnaast, in ieder geval op het eerste gezicht, makkelijker te vertrouwen omdat jij hen, hard gezegd, net zo kunt kwetsen met wat jij van hen weet als zij jou. Dit kan je bij iemand een veilig gevoel geven en daardoor aantrekkelijk.

Ik val niet op erg gecompliceerde mannen, helemaal niet zelfs, maar zeker wel op mannen die hun gevoel tonen. Ik vind het super om met een jongen (en met een meisje ook) niet-oppervlakkige gesprekken te hebben en vind het bijzonder als ik met iemand zo'n goed gesprek heb. Dit natuurlijk niet te vaak, maar het hoort er voor mij zeker bij
Oud 27-07-2003, 12:07
Nona
Nona is offline
Ik heb het ook. De eerste jongen op wie ik verliefd werd (ik ben er dagen ziek van geweest) had enorme problemen zijn gevoelens te uiten, dronk te veel, rookte te veel, sneed zichzelf en was gewoon helemaal verkeerd bezig. Toch was hij lief tegen mij en daar ging ik gewoon voor. Ik weet niet waarom.

Mijn huidige vriend (mijn relatie met hem gaat niet lang meer duren, dat kan ikm je wel vertellen) heeft ook problemen met zichzelf (waar ik nu niet over uit ga wijden).

Ik verlang nu toch wel weer naar een rustige gezonde relatie met iemand waar ik zonder er veel verdriet om te hebben van kan houden. Iemand die ik wel moreel kan ondersteunen, maar die ook in staat is om hetzelfde voor mij te doen, zoals het hoort.

Euw...
Oud 27-07-2003, 13:21
Miss Helena
Miss Helena is offline
Die mensen vallen juist op mij... Ik trek ze aan geloof ik
Oud 28-07-2003, 14:22
Daangerous
Daangerous is offline
die zijn interessanter, of misschien straal je iets uit ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren