Het zijn je moedergevoelens, zorgen voor iemand.

Waarschijnlijk ben je een persoon dat onbewust boven iemand wil/moet staan. Dit kan zich uiten in het aantrekken van 'labiele' personen, maar ook het vallen op mensen die (een stuk) jonger dan jij zijn.
Of je trekt mensen aan die niet makkelijk over hun gevoelens praten, omdat jij dat ook hebt. Het sterkt jou andermans 'tekortkomingen' mee te maken, het interesseert je, geeft je een goed gevoel en daardoor gaat het vanzelf.
Kwetsbare mensen zijn daarnaast, in ieder geval op het eerste gezicht, makkelijker te vertrouwen omdat jij hen, hard gezegd, net zo kunt kwetsen met wat jij van hen weet als zij jou. Dit kan je bij iemand een veilig gevoel geven en daardoor aantrekkelijk.
Ik val niet op erg gecompliceerde mannen, helemaal niet zelfs, maar zeker wel op mannen die hun gevoel tonen. Ik vind het super om met een jongen (en met een meisje ook) niet-oppervlakkige gesprekken te hebben en vind het bijzonder als ik met iemand zo'n goed gesprek heb. Dit natuurlijk niet te vaak, maar het hoort er voor mij zeker bij