Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 15:14
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
is er hier iemand die een goed dieet is dat goed vol te houden is?\
is het bijvoorbeeld gezond om alleen te ontbijten en te avondeten en verder niks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 15:17
Verwijderd
Drie maaltijden per dag is het beste,
Ontbijt met fruit zoals kiwi's en sinaasappels, eet genoeg.
Als middag eten eet je boterhammen en weer fruit.
Avondmaaltijd gewoon eten.

Vermijd vooral de tussendoortjes!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 15:21
Quiana
Quiana is offline
In het lijntopic staan wel wat nuttige dingen..

Eet iig 3 maaltijden per dag, en gezonde tussendoortjes..
Je lichaam heeft (meestal) om de 2/3u
weer honger, met 3 maaltijden kan je toch
nog wel (veel) trek hebben.. (hangt van de persoon af)
Beweging helpt ook wel.
Oud 15-04-2003, 15:40
hajo
hajo is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 15-04-2003 @ 16:21:

Beweging helpt ook wel.
dieeët zonder bewegen helpt in ieder geval zeker niet... Je kan opzich beter meer gaan bewegen dan minder gaan eten.
Oud 15-04-2003, 16:01
Chelsea
Chelsea is offline
ipv chips en alle vetten dingen sla vreten enzo ipv snackbar troep groente en ipv choco als ontbijt eh niet ontbijten! of fruit.
4 liter water drinken en je valt af en het is gezond denk ik!
Oud 15-04-2003, 16:05
Verwijderd
euhm, het 'Heller'-programma
dat werkt echt...
dan mag je de hele dag geen koolhydraten eten..
en dan 1 uur per dag, mag je alles eten wat je wilt..
je moet elke morgen noteren hoeveel je weegt.
je valt hier 0,5 tot 1 kilo per week mee af..
als je niet valsspeelt ten minste..

http://www.gezondheidsnet.nl/display...yID=211#heller

hoop dat je er iets mee kan..
boek = ook in de bibliotheek te vinden

kus liesje
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
me liesje schreef op 15-04-2003 @ 17:05:
dan mag je de hele dag geen koolhydraten eten..
en dan 1 uur per dag, mag je alles eten wat je wilt..
Vrijwel overal zitten toch koolhydraten in...?

En dat ene uur, mag je dan wel koolhydraten eten...? Als je dan alleen maar vette, suikerhoudende enz. troep eet, dan kom je volgens mij wel onwijs aan... Hoe ze het ook brengen... Maar goed, ik heb het niet uitgeprobeerd, geen ervaring ed dus mee.
je moet elke morgen noteren hoeveel je weegt.

Idd in de lijntopic op L&G, daar staat veel in. Allleen ontbijten + avondeten is niet goed, je lijf heeft drie maaltijden (en eigenlijk ook de tussendoortjes) hard nodig. Aan jezelf uithongeren heb je niks en is ook moeilijk/niet vol te houden. Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
No return schreef op 15-04-2003 @ 17:23:
dieet mijn reet
sterf jij vuile lelijke hoer met je ranzige spek nek
eet gewoon niet zo vet slet
Die reactie was van zo'n hoog niveau dat je 'm 2 x moest plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
bewegen is nodig, anders word er behalve vetweefsel, oof spierweefsel afgebroken, en dan verbrand je minder caoriën waardoor je juist aankomt (spierweefsel verbrand geloof ik 30 keer zoveel energie als vetweefsel). maaltijden moet je NOOIT overslaan, ook je lunch niet, want als je te weinig energie binnnkrijgt schakelt le lichaam over naar een soort "code rood situatie" en gaat het bezuinigen om energie te besparen 9lichaamstemperatuur halve graad omlaag, hartslag en ademhaling worden iets trager, enz). je valt dan niet meerv af, en het leukste: als je normaal gaat eten, zal je lichaam elk beetje extra meteen opslaan voor het geval er weer een 'noodtoestand" uitbreekt.
Oud 16-04-2003, 12:19
Verwijderd
3 keer per dag eten, en verder helemaal niks.. genoeg bewegen..

voordat je aan die maaltijden begint heel veel water drinken en dan tijdens de maaltijd zoveel eten als je maar wil
(dankzij dat water wil je meestal niet zoveel meer eten)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
******** schreef op 16-04-2003 @ 13:19:

voordat je aan die maaltijden begint heel veel water drinken en dan tijdens de maaltijd zoveel eten als je maar wil
maar ook niet teveel water, want je moet wel genoeg eten binnenkrijgen voor voedingsstoffen enz, en danders heb je ook de hele avond honger (water heeft nou eenmaal niet zoveel energie) en slapen op een lege maag = niet prettig
Oud 16-04-2003, 14:00
murwari
murwari is offline
Citaat:
******** schreef op 16-04-2003 @ 13:19:

Ik dacht dat dit niet geheel scheen te kloppen. Het is wel zo dat als je maag volledig vol zit met water je minder zal eten, maar was het niet zo dat er door dat water meer vetten werden vastgehouden?

Ik denk dat het al genoeg is om gewoon te eten tot je genoeg hebt, voldaan bent, niet dat extra schepje meer nemen. En verder lekker traag en kalmpjes eten, dan kom je sneller dat gevoel tegen dat zegt genoeg te hebben.

Verder gewoon beetje minder snoepen, bewegen, gezond eten (niet te vet, niet teveel boter, gezond'er' vlees, minder frisdrankjes.... )
Oud 16-04-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 16-04-2003 @ 15:00:
Ik dacht dat dit niet geheel scheen te kloppen. Het is wel zo dat als je maag volledig vol zit met water je minder zal eten, maar was het niet zo dat er door dat water meer vetten werden vastgehouden?

ja maar ik bedoel gewoon 2 glaasjes water voor het eten ofzo./. dan zit je maag niet helemaal vol maar wel al een beetje of in elk geval dat volle gevoel waardoor je niet teveel eet.

ik dacht dat water juist helpt je voedsel beter te verteren
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-04-2003 @ 14:52:
maar ook niet teveel water, want je moet wel genoeg eten binnenkrijgen voor voedingsstoffen enz, en danders heb je ook de hele avond honger (water heeft nou eenmaal niet zoveel energie) en slapen op een lege maag = niet prettig
ik wete hoe het voelt maar als je lijnt hoor je gewoon af en toe honger te hebben. als je iedere x dat je honger hebt maar gaat eten tja, dan val je nooit af.. en dr zijn ook anbdere hongerstillers voor aan het eind van de dag of voor snacktrek (wat dacht je van komkommers of worsteltjes, allemaal calorieloos)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:16
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Het beste dieet is geen dieet,maar gewoon bewust eten.En ik denk dat iedereen onderhand nou wel weet wat dat inhoud. Je moet jezelf geen dingen verbieden. Chips is lekker,maar een bakje is ook genoeg ipv de hele zak. En niet elke dag,maar 2 x in de week. Enzovoort. Zo doe ik het ook en het werkt goed hoor!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:07
Verwijderd
wat ook goed helpt is je eten uitspreiden over de dag (dat klinkt raar). dus niet 1x ontbijt 3 boterhammen ofzo. maar om 9 uur een boterham en om half 11 een boterham en om 12 uur een boterham dan om 1 uur een appeltje. zoiets.
iemand zei dat je geen boter moest eten, of minder ofzoiets, wel op elke boterham boter doen! anders krijg je weer te weinig vitamientjes B5 binnen. wel kun je ipv boter in de pan, olijfolie gebruiken. plantaardige vetten zijn beter dan dierlijke.

argh, kmoet mijn eigen adviezen es gaan opvolgen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:49
Verwijderd
niet alleen matig eten, maar ook matig dieeten (en dat rijmt ook)

Dus wel (bijvoorbeeld)
ontbijt
2 boterhammen met halvajam
tussendoor
1 appel
lunch
2 boterhammen met margarine en 20+ kaas
tussendoor
1 banaan
avondeten
3 aardappels, 1 vleesdingetje/vleesvervanger (vleesvervangers bevatten trouwens minder vet), twee scheppen groente
na het eten
magere yoghurt met suiker of limosiroop erin, 1 handje chips

En niet:
Ontbijt:
geen
Tussendoortje
geen
Lunch:
1 boterham zonder beleg
Tussendoortje:
geen
Avondeten:
halve aardappel, 1 schep groente

Want vaak eten mensen een beetje te weinig tijdens een dieet, en dan kom je op den duur juist aan.
Light-frisdranken bevatten aspartaam, van aspartaam krijg je behoefte aan suiker, dus als je weinig wilskracht hebt kun je dat beter niet doen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-07-2003 @ 18:49:
niet alleen matig eten, maar ook matig dieeten (en dat rijmt ook)

Dus wel (bijvoorbeeld)
ontbijt
2 boterhammen met halvajam
tussendoor
1 appel
lunch
2 boterhammen met margarine en 20+ kaas
tussendoor
1 banaan
avondeten
3 aardappels, 1 vleesdingetje/vleesvervanger (vleesvervangers bevatten trouwens minder vet), twee scheppen groente
na het eten
magere yoghurt met suiker of limosiroop erin, 1 handje chips

En niet:
Ontbijt:
geen
Tussendoortje
geen
Lunch:
1 boterham zonder beleg
Tussendoortje:
geen
Avondeten:
halve aardappel, 1 schep groente

Want vaak eten mensen een beetje te weinig tijdens een dieet, en dan kom je op den duur juist aan.
Light-frisdranken bevatten aspartaam, van aspartaam krijg je behoefte aan suiker, dus als je weinig wilskracht hebt kun je dat beter niet doen.
das 1 boterham te weinig eiglijk.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 31-07-2003 @ 18:53:
das 1 boterham te weinig eiglijk.
ook goed, dan 3 bij de lunch maargoed, het ging om het idee
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-07-2003 @ 19:37:
ook goed, dan 3 bij de lunch maargoed, het ging om het idee
ja precies, het idee was iig heel goed. je moet voldoende blijven eten enzo. sorry, ik ben in een zwetsbui. echt van de onnodig geklets .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:28
Verwijderd
Weight Watcher's is heel effectief en heel gezond
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:38
Verwijderd
In de Flair [Of was het nou de Viva? ] staat nu wel een redelijk goed vol te houden dieet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:51
Verwijderd
Zal ik ook eens een tip geven
Veel slapen

Geen maaltijden overslaan! Wanneer je eet komt je stofwisseling opgang -> daardoor ga je energie verbruiken -> verbrand vet.
Afvallen is eten, dat is het belangrijkste dat je goed moet onthouden. Zorg smorgens voor veel koolhydraten, dat zorgt ervoor dat je later op de dag weinig lekkere trek krijgt.
Neem er ook de tijd voor wanneer je gaat eten. Niet in de keuken ff snel een boterham naar binnen werken. Maar doe op beide sneetjes brood beleg.. wat sla erop etc. Ga lekker aan tafel zitten, en geniet ervan en ga niet tv kijken of andere dingen doen maar concentreer je echt op het eten. Wanneer je klaar bent zeg je "Ja ik heb nu echt gegeten". Reden van honger/trek hebben zit ook vaak tussen de oren

Qua gerechten moet je ervoor zorgen dat je vet niet combineert met koolhydraten. Groenten met vlees dat kan, aardappelen/rijst/pasta met vlees kan niet, maar aardappelen/rijst/pasta met groenten kan weer wel.

Weinig vettig hapjes tussendoor, maar vet-arme tussendoortje. Gezonde tussendoortjes zijn niet slecht.. het is hoogstens slecht voor je gebit. Het is juist goed om tussendoor ook iets naar binnen te werken, zo blijft je stofwisseling opgang.

Ga geen pillen of wat dan ook gebruiken. Die helpen niet. "Dieeten" is LEREN eten voor later wanneer je afgevallen bent, zodat je ook mager blijft. Wanneer je af gaat vallen met behulp van pilletjes en poedertjes en drankjes zul je heel snel de kilo`tjes kwijtraken. Maar wanneer je uiteindelijk bent afgevallen moet je ook mager blijven. Maar dat zal jou dan nooit lukken omdat je niet weet hoe en wat je moet eten. Spreek uit ervaring

Afvallen doe je niet door te dieeten, maar door gezond en bewust te eten
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 07:58
Verwijderd
Ohwja nog een tip

Ga eerst eens beginnen door precies na te gaan wat je allemaal eet. Schrijf het op. Ga vervolgens kijken welke produkten je zou kunnen vervangen.

Voorbeeld jij eet op een dag
-Cola
-Normale boter
-Gewone 48+ kaas
-Boter om te bakken
-Friet gebakken in vet
-wit brood
-Gewone chips
-Vlees

De meeste mensen denken dat ze dat allemaal niet meer mogen eten.. omdat het vet is. Maar das fout. Cola is toch lekker om te drinken? friet toch heerlijk? Als je je al die dingen gaat verbieden, dan is het niet meer leuk.. is moeilijk van het een op het ander moment geen dingen meer te mogen eten.
Wat moet je doen? Ga dingen vervangen.

Cola -> Cola light
Normale boter -> Magarine boter met linozuur
48+ kaas - > 20+ Smeerkaas / 30+ Kaas
Boter om te bakken -> Olijf olie
Friet gebakken in vet -> Bak friet in de oven
Wit brood -> Bruin brood, hoe meer vezels hoe beter
Gewone chips -> Tortila chips.. scheelt nogal qua vet-gehalte
Vlees -> Vis en Sojaprodukten.

Vooral die sojaprodukten zijn handig. Zo kun je toch nog "vlees" eten bij je avond maaltijd waarin ook koolhydraten zitten, omdat sojaprodukten/vleesvervangers vet-arm zijn en vergeleken met vlees bevat het weinig calorien. En voor bij het bakken kun je ook zo`n soort van 'matje' kopen, dat leg je in de koekenpan en dan hoef je geen olie te gebruiken. Dat scheelt ook weer.. alle kleine beetjes helpen namelijk.

Ohwkey nu hou ik op
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 08:01
little nemo
little nemo is offline
iig zonder vlees
Oud 12-08-2003, 12:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Een mediterraan dieet gaan volgen!

Daar is op internet zat informatie over te vinden..
Reageren

Regels voor berichten