Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 20:53
woezel
woezel is offline
zijn hier belgen die in nederland studeren?
hoe zit dat dan met studiefinanciering en andere dingen als bv ov kaart?
Oud 11-08-2004, 20:57
mmmoeder
mmmoeder is offline
Pfff, er zijn er zoveel

Edit: misschien niet hier
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
woezel schreef op 11-08-2004 @ 21:53 :
zijn hier belgen die in nederland studeren?
hoe zit dat dan met studiefinanciering en andere dingen als bv ov kaart?
Als je als nederlander in België studeert krijgt je volgens mij gewoon de Nederlandse 'diensten' (weet zo even geen ander woord ervoor) zoals studiefinanciering en OV.
Als je als Belg dan in Nederland werkt, lijkt me dat je dan gewoon de Belgische 'diensten' krijgt..
Oud 11-08-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-08-2004 @ 22:24 :
Als je als nederlander in België studeert krijgt je volgens mij gewoon de Nederlandse 'diensten' (weet zo even geen ander woord ervoor) zoals studiefinanciering en OV.
Als je als Belg dan in Nederland werkt, lijkt me dat je dan gewoon de Belgische 'diensten' krijgt..
denk ik ook, ik ben Belg, maar studeer in mn Belgenlandje
site: http://www.ond.vlaanderen.be/studietoelagen/
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 07:37
deduif
deduif is offline
Volgens mij kan je gewoon studiefinanciering uit België krijgen, maar omdat je in NL studeert wel gewoon n OV-jaarkaart

DeDuif
Oud 14-08-2004, 07:40
woezel
woezel is offline
mhmmmmmmm, we krijgen vanuit belgie zowiezo geen studiefinanciering dus dat zit er ook al niet in
Oud 14-08-2004, 16:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga als Nederlander in Belgie studeren en ik krijg dan gewoon Nederlandse stufi dus ik denk dat als je als Belg in Nederland gaat studeren dat je dan geen Nederlandse stufi krijgt maar een eventueel Belgisch alternatief.
Oud 14-08-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 14-08-2004 @ 08:40 :
mhmmmmmmm, we krijgen vanuit belgie zowiezo geen studiefinanciering dus dat zit er ook al niet in
Nochtans zijn de gelden verhoogt en 'verbreed' (meer mensen kunnen er gebruik van maken), maar het inkomen van de ouders mag wel niet te hoog zijn voor studietoelagen te bekomen!

(http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/...ietoelagen.htm)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:44
Verwijderd
volgens mij is het niet zo makkelijk om als belg de nederlandse ov ed te krijgen... De twee Belgen die ik hier (=Leiden) ken hebben beiden geen OV, staan zelfs niet in hier ingeschreven. Volgens mij komt dit omdat je ouders in België kindergeld ontvangen en dit veel meer is dan je van de Nederlandse instellingen zou krijgen. Het is dus voordeliger om dat te blijven ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
*E.T.* schreef op 16-08-2004 @ 22:44 :
volgens mij is het niet zo makkelijk om als belg de nederlandse ov ed te krijgen... De twee Belgen die ik hier (=Leiden) ken hebben beiden geen OV, staan zelfs niet in hier ingeschreven. Volgens mij komt dit omdat je ouders in België kindergeld ontvangen en dit veel meer is dan je van de Nederlandse instellingen zou krijgen. Het is dus voordeliger om dat te blijven ontvangen.
studietoelagen en kindergeld is helemaal iets anders! het zijn 2 verschillende dingen! iedereen met kinderen krijgt kindergeld (theoretisch gezien), maar niet iedereen met kinderen krijgt dervoor studietoelagen! En als je bijv studietoelage krijgt krijg je ook nog kindergeld ook!

maar ik denk ook datr belgen moeilijk steun zullen krijgen van Nederland.

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:00
Verwijderd
wat ik probeerde te zeggen, is dat als je aangeeft dat je uitwonend bent, nl in NL woont, krijgen je ouders geen kindergeld meer voor je...en dat schijnt dus niet zo voordelig te zijn

hoe het zit met studietoelagen weet ik helaas niet ...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
*E.T.* schreef op 17-08-2004 @ 00:00 :
wat ik probeerde te zeggen, is dat als je aangeeft dat je uitwonend bent, nl in NL woont, krijgen je ouders geen kindergeld meer voor je...en dat schijnt dus niet zo voordelig te zijn

hoe het zit met studietoelagen weet ik helaas niet ...
niet aangeven dan
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:01
woezel
woezel is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 16-08-2004 @ 23:47 :
studietoelagen en kindergeld is helemaal iets anders! het zijn 2 verschillende dingen! iedereen met kinderen krijgt kindergeld (theoretisch gezien), maar niet iedereen met kinderen krijgt dervoor studietoelagen! En als je bijv studietoelage krijgt krijg je ook nog kindergeld ook!

maar ik denk ook datr belgen moeilijk steun zullen krijgen van Nederland.

is in nederland anders hoor
Oud 19-08-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 17-08-2004 @ 18:01 :
is in nederland anders hoor
uiteraard!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten