Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 22:30
Girl87
Girl87 is offline
Hallo allemaal..

Ik zit een beetje te twijfelen. Ik wil na de vakantie graag gaan werken. (op zaterdag) Ik heb gesolliciteerd bij de Bijenkorf, maar wegens mijn geplande vakantie ging dat niet door. Ik kreeg laatst een brief dat ze me zouden bellen als ik er kon werken, september-december zou een drukke periode worden en er zouden mensen afvallen die aangenomen waren.

Anyway..daar kan ik dus niet op wachten. Bij de AH zou ik vrijwel zeker aangenomen worden, en bij de Etos moet ik solliciteren. Maar kun je dan na 1/2 maanden alweer ontslag nemen? (als ik aangenomen zou worden bij de Bijenkorf?)

En wat is het leukste??
Oud 22-07-2003, 22:32
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Etos lijkt mij leuker dan de AH, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Meestal heb je een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. Dat betekend dat wanneer je na 1 of 2 maanden ontslag neemt, je nog 1 of 2 maanden door moet werken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:42
Verwijderd
Etos lijkt mij ook leuker dan de AH, maar de AH verdient denk ik misschien weer meer. Het is natuurlijk niet standaard wat het leukste is, dat zal per persoon verschillen. Bedenk je dus wat je zelf leuker lijkt en kies daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:51
Silverchoice
Silverchoice is offline
Etos lijkt me leuker dan AH.
En als je niets over een opzegtermijn of iets dergelijks in je contract hebt staan, kun je volgens mij ieder moment opzeggen.. ('geen wederzijdse verplichtingen' heette dat bij mijn vorige werkgever geloof ik)
Oud 22-07-2003, 23:21
battlestar
battlestar is offline
wat voor werk is het dan bij de bijenkorff? kassa/magazijn/restaurant?
ligt er een beetje aan wat voor werk je gaat doen, maar na een maand stoppen lijkt me niet echt handig als je werk gaat doen waar je toch ff voor ingewerkt moet worden zoals bijv. kassa.. en ik denk ook niet dat je werkgever er erg blij mee is als je zegt dat je hooguit 2 maanden wil werken.. maar je kan het altijd proberen natuurlijk

volgens mij zit er geen of nauwelijks verschil tussen het uurloon bij de ah en etos (etos is ook een dochterbedrijf van ah, toch?) en volgens mij krijg je gewoon het minimumloon

wat leuker is is nogal persoonlijk he.. bij de ah heb je meer collega's maar het werk bij etos lijkt me afwisselender..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 23-07-2003 @ 00:21:
ligt er een beetje aan wat voor werk je gaat doen, maar na een maand stoppen lijkt me niet echt handig als je werk gaat doen waar je toch ff voor ingewerkt moet worden zoals bijv. kassa.. en ik denk ook niet dat je werkgever er erg blij mee is als je zegt dat je hooguit 2 maanden wil werken.. maar je kan het altijd proberen natuurlijk

volgens mij zit er geen of nauwelijks verschil tussen het uurloon bij de ah en etos (etos is ook een dochterbedrijf van ah, toch?) en volgens mij krijg je gewoon het minimumloon

wat leuker is is nogal persoonlijk he.. bij de ah heb je meer collega's maar het werk bij etos lijkt me afwisselender..
Etos valt inderdaad onder AHOLD (wanneer leert men nu eens ah en ahold uit elkaar te houden? ) Dat wil nisk zeggen over het uurloon aangezien de etos onder een hele andere CAO valt dan Albert heijn.

Citaat:
Silverchoice schreef op 22-07-2003 @ 23:51:
Etos lijkt me leuker dan AH.
En als je niets over een opzegtermijn of iets dergelijks in je contract hebt staan, kun je volgens mij ieder moment opzeggen.. ('geen wederzijdse verplichtingen' heette dat bij mijn vorige werkgever geloof ik)
Je hebt altijd eerst een proeftijd van 1 of 2 maanden, beide werknemer en werkgever kunnen in die tidj bekijken wat ze er van vinden. En je kan dan ten alle tijden ontslag nemen of ontslagen worden (als ik het goed heb).

Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 22-07-2003 @ 23:32:
Etos lijkt mij leuker dan de AH, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Meestal heb je een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. Dat betekend dat wanneer je na 1 of 2 maanden ontslag neemt, je nog 1 of 2 maanden door moet werken.
In je proeftijd is die kans dus erg klein dat dat geld.

EIGEN MENING
Zelf zou ik kiezen voro Albert Heijn vooral omdat ik er dus zelf nu werk en veel leuke collega's/ vrienden aan over gehouden heb. Het is bij ons ook altijd gezellig maar ook dit verschilt per filiaal net als dat bij de etos zou zijn. Denk dat je bi jAH wel meer mensen van je eigen leeftijd tegen komt. (beter voor je sociale contacten?)
Ik ga er even vanuit dat je 16 bent (when I be wrong tell it me). Op je 16de verdien je 3,02 bij AH. Dus hoef je alleen nog de etos te vragen nu
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:00
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 23-07-2003 @ 00:21:

Bij de Bijenkorf is als verkoopster. Maar ik bedoel dat ik daar het liefst wil werken, en dus ontslag bij een andere bedrijf moet nemen als ze me opbellen of ik daar wil werken.

Loon zal denk ik wel hetzelfde zijn.

Dat met die collega's vind ik ook. Er werken best wat kinderen van mijn school, en de meeste zien er aardig uit. (heel anders dan bij de Edah/C1000 ofzo) Maar het werk is idd saaier.

Ik denk er nog over na!
Oud 23-07-2003, 14:52
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik zou voor de AH gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:19
iamcj
iamcj is offline
Ga er eens heen zou ik zeggen en kijk naar de gezichten van het personeel. Praten ze niet en zijn ze met een blik op oneindig aan het vakkenvullen en wordt je aan de kassa geconfronteerd met een gestreste puber. Of zijn er dolletjes, lopen er blije mensen rond en gooien er mensen met confetti, dan zou ik daar gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
etos lijkt me leuker maar daar zijn ze denk ik ook selectiever in het aannemen van mensen... bij ah word je zo aangenomen denk ik.. (het verdient wel ok daar) alleen ik vind het niks om bij ah te werken...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:44
Balance
Balance is offline
ik zou voor de etos kiezen. ik werk zelf ook in een drogisterij en vind het erg afwisselend en leuk. d'r werken zowel mensen van mijn leeftijd (vooral de vulploeg, waar jij denk ik (oa.) ook wel in terecht zult komen bij de etos, als moeders. Ook met die moeders kan ik super goed opschieten. Ik denk dus niet dat dat veel uitmaakt. Wel moet je kijken of het sóórt mensen wat er werkt je aanspreekt. De één vindt het erg gezellig, de ander vindt het helemaal niks.

Over het ontslag nemen: wij hanteren een proefperiode van 3 maanden, maar ik weet niet of dat overal zo is. In die 3 maanden kan je ontslag nemen wanneer je wil, daarna niet meer en moet je het een maand van te voren opgeven. Bedenk wel wat je ontslag met zich mee brengt (zie dit topic van mij) en zeg dus niet zomaar op om meteen de volgende dag niet meer te komen. Das wel zo aardig voor je collega's Maar 't mag dus wel in principe.
Oud 30-07-2003, 19:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-07-2003 @ 10:24:

EIGEN MENING
Zelf zou ik kiezen voro Albert Heijn vooral omdat ik er dus zelf nu werk en veel leuke collega's/ vrienden aan over gehouden heb. Het is bij ons ook altijd gezellig maar ook dit verschilt per filiaal net als dat bij de etos zou zijn. Denk dat je bi jAH wel meer mensen van je eigen leeftijd tegen komt. (beter voor je sociale contacten?)
Ik ga er even vanuit dat je 16 bent (when I be wrong tell it me). Op je 16de verdien je 3,02 bij AH. Dus hoef je alleen nog de etos te vragen nu
heey collega,
ik werk sinds een paar weken bij de AH, ben 16 en verdien idd 3,02 euro per uur. sta voor 4 uur in de week, maar ik werk zowieso wel meer, zeker in vakantie. werk nu gemm 34 uur per week. krijg over mn extra uren bijna 16% toeslag en op zondag krijg je dubbel. na 21.00 uur krijg je 150%
Oud 30-07-2003, 23:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
... schreef op 30-07-2003 @ 20:44:
heey collega,
ik werk sinds een paar weken bij de AH, ben 16 en verdien idd 3,02 euro per uur. sta voor 4 uur in de week, maar ik werk zowieso wel meer, zeker in vakantie. werk nu gemm 34 uur per week. krijg over mn extra uren bijna 16% toeslag en op zondag krijg je dubbel. na 21.00 uur krijg je 150%
Even je toeslag van 16% hoe bedoel je dat dan namelijk? dat snap iuk niet helemaal namelijk
Krijg je dit uitbetaald? of bedoel je hiermee je opbouw van vakantiegeld, ADV uren en vakantie uren?
Ter info voor jou, ik werk er nu 3 jaar ruim en heb het er nog steeds naar me zin
Na 21 krijg je 150% (dacht alleen bij meer dan 12 uur p/w werken/contract) en na 20:00 krijg ik 133% (meer dan 12 uur p/w werken/contact) Maar zou kunnen dat als ze het invullen je hety wel gewoon uitbetaald krijgt hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten