Advertentie | |
|
![]() |
|
ren naar de bieb, ga een dagje surfen op internet, zolang je maar aan zoveel mogenlijk informatie komt over het verzorgen van moeder en kroost, en hoe je de katjes moet laten wennen aan mensenhanden (katjes die heel erg schuw zijn omdat ze nog nooit contact hebben gehad met mensen, zijn niet altijd even populair...). vraag aan je dierenarts advies betreft inentingen (muchos importantos), leeftijd voor castratie en sterilisatie (nadat het geslacht is vastgesteld natuurlijk, anders word het een beetje lastig), het eventuele verplaatsen van het nest van buiten naar binnen(met een beetje mazzel is dit niet nodig, maar ik zou het maar even navragen voor de zekerheid) en adresjes voor afnemers van de katjes (met een beetje geluk kent je dierenarts wel mensen die toevallig nog een katje willen). Tip: als het even kan, zoek dan nieuwe baasjes in de buurt zodat je je beessies af en toe kan opzoeken en je zeker weet dat ze goed worden behandeld. Zoek ook eens op internet naar fokkers, kattenverenigingen en dergelijke voor eventuele tips. Wacht niet te lang met het bezoeken van de dierenarts. liever gisteren dan vandaag!!!
Succes!!!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat ze bij jou (=kees17) in de buurt (je schrijft immers 'hier') niet kwijt kunt, betekend niet dat dat overal zo is. En is het wel zo, breng ze dan naar een asiel ipv de dierenbeul uit te gaan hangen. (Hoe triest moet je daar wel niet voor zijn...) |
![]() |
|
Om de kans te verkleinen dat ze hun jonkjes gaan verstoten moet je bijvoorbeeld geen propere lakens of kussens gaan aanbieden. Gewoon die dingen waar (misschien zelfs met bloed) de geur van de moeder en de kleintjes opzit. Als je echter te veel twijfelt dan kan je altijd nog even contact opnemen (misschien alleen telefonisch) metd e dierenarts. Die weet misschien nog wat je extra kan doen...
Wat kees daar zegt, gebeurt helaas erg vaak. Het is niet zo gek dat ie dat ter sprake brengt, alleen een beetje ongepast lijkt me. In sommige streken beginnen ze eerder met straatkatten te steriliseren, en als je zelf al geen kittens wil, kan je dat beter ook bij je poes laten doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar idd, als je geen kittens wilt, laat dat je kat stereliseren...ook (zeker) als je op een boederij woont. |
![]() |
||
Citaat:
Leonoor schreef:En dat ze bij jou (=kees17) in de buurt (je schrijft immers 'hier') niet kwijt kunt, betekend niet dat dat overal zo is. En is het wel zo, breng ze dan naar een asiel ipv de dierenbeul uit te gaan hangen. (Hoe triest moet je daar wel niet voor zijn...) >Ze zien je al bij het asiel aan komen, die beesten zitten daar toch een paar maanden en als ze geen nieuwe baas voor het beest vinden worden ze als nog afgespoten. Btw ik vind het heel normaal dat je jonge katten(direct bij de geboorte) verzuipt, als je er geen plek van kan vinden.
||
Citaat:
Je kan het beste niet op zulke lui reageren. Inderdaad raar dat hij wel in dit forum kijkt dan.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 15:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik krijg zin om kees te verzuipen) Als ze je niet wil houden zijn er talloze manieren om ze weg te doen... 1. internet; er zijn honderden sites waar je dingen kan aanbieden/verkopen (b.v. www.marktplaats.nl maar er zal ook vast wel zoiets zijn voor in belgië) 2. advertentie bij de plaatselijke supermarkt 3. kennissen/vrienden/familie 4. op school een briefje hangen als laatste redmiddel het asiel. Ohja nog iets: hou ze het liefst minimaal 8 weken. Zolang drinken ze nog bij mams. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben blij dat ik jou irl niet ken...maar goed. Je verzuipt baby's toch ook niet? Als je geen kittens wilt, laat je kat (poes in dit geval) dan stereliseren. Of idd geen kat nemen. Mocht je ooit een nest kittens van een ooievaar krijgen ofzo, dan kun je ze bij mij 'dumpen'. Dan zorg ik er wel voor dat ze een goed tehuis krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Worden er bij jouw thuis verwilderde katten geboren? @SuperSanne: Ze kunnen dat wel proberen, maar denk jij dat ze alle verwilderde katten + jonkies te pakken krijgen? Ik denk van niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Poes net bevallen, en nu? Verwijderd | 19 | 03-05-2008 20:41 | |
De Kantine |
Wat zaai seg # 48 Verwijderd | 500 | 27-10-2007 15:58 | |
Flora & Fauna |
2 katten, poes te klein voor zwangerschap? Sortjuh | 54 | 28-11-2006 20:21 | |
Flora & Fauna |
Kat drachtig Saarah | 41 | 30-03-2006 14:09 | |
Flora & Fauna |
kat bevallen jepp | 50 | 10-05-2004 18:47 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |