Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2003, 19:18
Go
Go is offline
ROERMOND - Een 72-jarige man uit Roermond is vrijdagavond in het Academisch Ziekenhuis van Maastricht overleden aan de gevolgen van een ernstige mishandeling dinsdagavond. Hij werd mishandeld toen hij een kerkhof bezocht in de wijk Kitskensdal in Roermond.

Het Nederlands Forensisch Instituut verricht sectie op het lichaam van het slachtoffer.

Dat heeft de politie zaterdag gemeld. Die liet ook weten dat een 41-jarige inwoner van Roermond zaterdagochtend ernstig is mishandeld bij zijn woning in de wijk De Donderberg. De man had volgens getuigen net zijn vrouw naar het werk gebracht en werd bij thuiskomst bij zijn garage neergeslagen. De politie wilde daarover zaterdag overigens niets zeggen. Het slachtoffer is met ernstige verwondingen opgenomen in het ziekenhuis van Roermond.

Tien leden van de mobiele eenheid hebben in de wijk De Donderberg en begraafplaats 'Tussen de Bergen' een uitgebreid sporenonderzoek ingesteld. Ook is de politie een buurtonderzoek begonnen. Twintig rechercheurs onderzoeken het neerslaan van de bejaarde man op het kerkhof en nog eens tien rechercheurs bijten zich vast in de mishandeling van de andere man.

De politie onderzoekt of er een samenhang bestaat tussen beide incidenten. "Op dit moment gaan we daar nog niet van uit", zei een woordvoerder. Volgens getuigen is de bejaarde man, die het graf van zijn pas overleden vrouw zou hebben bezocht, met een zware steen op zijn hoofd geslagen.

De 41-jarige man die zaterdag werd overvallen, zou volgens getuigen meerdere malen met een hamer op zijn hoofd zijn geslagen. In beide gevallen zou het volgens getuigen en buurtbewoners om roofovervallen gaan. De politie wilde zich daarover niet uitlaten.

Bron: www.nu.nl
Advertentie
Oud 26-07-2003, 19:44
Verwijderd
Oei, vast een kerkhofgeest
Oud 26-07-2003, 19:48
Martian
Martian is offline
een 72-jarige man met een steen doodslaan voor het graf van zijn pas overleden vrouw???

Hoe the fuck komen mensen tot dat soort daden??

en nare man, dat was niet grappig
Oud 26-07-2003, 19:51
Verwijderd
Tuurlijk is dat niet grappig, maar wat moeten we hier dan mee?
Oud 26-07-2003, 19:57
Martian
Martian is offline
zeiken over buitenlanders natuurlijk
Oud 26-07-2003, 20:11
Verwijderd
Ohja.

Waar is BARON wanneer je 'm nodig hebt
Oud 26-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 20:44:
Oei, vast een kerkhofgeest
Dat was niet alleen niet grappig,maar ook volstrekt smakeloos.
Oud 26-07-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
omaltievo schreef op 26-07-2003 @ 21:27:
Dat was niet alleen niet grappig,maar ook volstrekt smakeloos.
God, wat kun jij zeiken zeg.
Oud 26-07-2003, 20:40
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Hij was in ieder geval meteen op zijn eindbestemming. Tenzij, natuurlijk, hij gecremeerd werd.
Oud 26-07-2003, 22:59
Studentje
Studentje is offline
Als in, 'Jongen doodgestoken in Tilburg'? Ik weet het, het is wat anders, maar deze discussie zal toch wel weer op hetzelfde uitdraaien.
Oud 26-07-2003, 23:44
Joostje
Joostje is offline
Wedden dat het weer allochtonen waren

*valt in voor BARON*
Oud 27-07-2003, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 27-07-2003 @ 00:44:
Wedden dat het weer allochtonen waren

*valt in voor BARON*
Nee, dan moet je zeggen: "ik durf te wedden dat het weer een zwartvelletje is "
Oud 27-07-2003, 02:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2003 @ 03:02:
Nee, dan moet je zeggen: "ik durf te wedden dat het weer een zwartvelletje is "
Achja, die zwartvellekes ook altijd!
Oud 27-07-2003, 02:41
McCaine
McCaine is offline
<Cue Fleet Admiral verhaal van 30 paragrafen over lynchen en martelen etc.>
Oud 27-07-2003, 08:08
little nemo
little nemo is offline
mmm....moet er anders een avondklok komen voor buitenlanders??
Oud 27-07-2003, 10:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ophangen de dader.
Of z'n kop eraf.
Kogels door z'n hart en hersenen mag ook.

En er zijn nog heel wat andere mogelijkheden.

Nu gaat iedereen weer zeiken, maar mij maakt het niets uit.

Iemand die een 72-jarige man doodslaat met een steen op z'n hoofd heeft zijn recht om te leven weggegooid.
Oud 27-07-2003, 10:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
little nemo schreef op 27-07-2003 @ 09:08:
mmm....moet er anders een avondklok komen voor buitenlanders??

Dat klinkt mij wel erg nazistisch in de oren hoor...

Een avondklok voor bepaalde groepjes overlast veroorzakende jongeren, zowel autochtoon als allochtoon, daar zie ik wel iets in.
Vooral voor de grote steden zou dat heel wat problemen schelen.
Oud 27-07-2003, 11:01
Quantes
Quantes is offline
dit is echt te gek.

wat er vandaag oojk nog in de kant stond:
Rechter straft vaak te hard
Door Ferdi Schrooten

Zaterdag 26 juli 2003 - DEN HAAG - Rechters straffen vaak harder dan noodzakelijk. Het ontbreken van een rapport van de reclassering is daarvan de oorzaak.

Jaarlijks lopen 5000 tot 6000 verdachten daardoor het risico een hogere straf te krijgen. Dit blijkt uit cijfers van de Stichting Reclassering Nederland (SRN).
Door bezuinigingen wordt de kans alleen maar groter dat rechters bij gebrek aan informatie zwaardere straffen zullen opleggen. De reclassering kan het werk nauwelijks aan en zegt 'overvraagd' te worden door de rechterlijke macht. Door de toename van het aantal zware delicten vragen rechters vaker om informatie over de verdachte. De reclassering schetst de leefsituatie van de verdachte, de psychische gesteldheid en het toekomstperspectief. Ook wordt gedurende vaak maandenlang onderzoek bekeken of de verdachte spijt heeft en of er kans op herhaling bestaat. Die informatie kan tot een lagere straf leiden.
Bij gebrek aan capaciteit stuurt de reclassering nu al een kwart van de verzoeken om een rapportage retour. SRN vreest een toenemende kans op 'nattevingerwerk' door strafrechters bij gebrek aan inzicht in de situatie en persoon van de verdachte.
De reclassering krijgt bijval van prof. dr. mr. M. Otte, vice-president bij het gerechtshof in Arnhem en hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij spreekt van een 'heel groot probleem' en een 'verschraling van de rechtspraak'. Ook Otte krijgt steeds vaker 'tweeregelige briefjes' van de reclassering waarin vanwege een tekort aan mankracht een rapportage wordt geweigerd.
De reclassering in de regio Arnhem is koploper en stuurt dertig tot veertig procent van de verzoeken om een voorlichtingsrapportage terug. Een gemiddeld ressort als Almelo weigert naar schatting één op de vijf verzoeken. "En dat terwijl we al een gigantische overproductie draaien", zegt directeur Bert Edens van het ressort Arnhem. Dat heeft in het eerste kwartaal 800 rapportages geleverd, terwijl het maar voor 600 betaald krijgt.

BN/DeStem | 27-07-2003 | Binnenland

Copyright © 2003 BN/DeStem - alle rechten voorbehouden

wat willen we noiu? we geven al een derde strafvermindering, dan nog een paar jaar voor goed gedrag...
echt gewoon een blamage voor de regering...
Oud 27-07-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-07-2003 @ 11:42:
Ophangen de dader.
Of z'n kop eraf.

Nu gaat iedereen weer zeiken, maar mij maakt het niets uit.

Iemand die een 72-jarige man doodslaat met een steen op z'n hoofd heeft zijn recht om te leven weggegooid.
OMG heb jij weleens gehoord van Amnesty International? Jij denkt te mogen beslissen over hoe andere mensen behandeld dienen te worden, je bedenkt vervolgens de meest gruwelijk straffen, zonder verder na te denken. Jouw perceptie van goed en kwaad is gevaarlijk, de nazi's vonden joden kwaadaardig en bedachten om die reden de meest gruwelijk behandelingen voor hen. M.i. ben jij wat dat betreft geen haar beter.
Oud 27-07-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 27-07-2003 @ 12:01:
*artikel*

Copyright © 2003 BN/DeStem - alle rechten voorbehouden

wat willen we noiu? we geven al een derde strafvermindering, dan nog een paar jaar voor goed gedrag...
echt gewoon een blamage voor de regering...
Ik vraag me werkelijk af of je het artikel wel doorgelezen hebt. Er staat juist dat door bezuinigen en gebrek aan mankracht juist zwaardere straffen opgelegd worden. Dat is toch wat rechts Nederland wil?
Oud 27-07-2003, 11:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-07-2003 @ 12:03:
OMG heb jij weleens gehoord van Amnesty International? Jij denkt te mogen beslissen over hoe andere mensen behandeld dienen te worden, je bedenkt vervolgens de meest gruwelijk straffen, zonder verder na te denken. Jouw perceptie van goed en kwaad is gevaarlijk, de nazi's vonden joden kwaadaardig en bedachten om die reden de meest gruwelijk behandelingen voor hen. M.i. ben jij wat dat betreft geen haar beter.
Dus iemand die een 72-jarige man met een steen doodslaat is even onschuldig als de Joden die in de sjoa vermoord werden?
Oud 27-07-2003, 11:57
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-07-2003 @ 12:11:
Dus iemand die een 72-jarige man met een steen doodslaat is even onschuldig als de Joden die in de sjoa vermoord werden?
jij bent echt zo dom. probeer eerst ns goed te lezen wat er geschreven is voordat je reageerd.
1) iemand die een 72-jarige man met een steen doodslaat moet natuurlijk wel gestraft worden
2) iemand die een 41-jarige man doodmaakt is even slecht als iemand die een 72-jarige man doodmaakt. de doodstraf kan dus geen optie zijn
Oud 27-07-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ik geef aan dat het gevaarlijk is om te oordelen over goed en kwaad en de bijbehorende wijze van bestraffing zoals jij doet. Capice?
Oud 27-07-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Jij kunt ook echt zo niet rationeel denken he
Oud 27-07-2003, 17:25
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Ophangen de dader.
Of z'n kop eraf.

(..)
Wat dacht je van ouderwets kielhalen? Onder een vliegdekschip door bijvoorbeeld? Of onder de trein leggen?

Oud 27-07-2003, 17:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Grapjas.
Oud 27-07-2003, 17:40
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
[B
Iemand die een 72-jarige man doodslaat met een steen op z'n hoofd heeft zijn recht om te leven weggegooid. [/B]
Grapjas inderdaad. De logica hierachter ontgaat ook mij.
Oud 27-07-2003, 18:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mij niet. VERGASSEN die hap!
Oud 27-07-2003, 19:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Neem mijn reactie toch ook niet zo serieus.

Ik werd uitgelokt.

Citaat:
McCaine schreef op 27-07-2003 @ 03:41:
<Cue Fleet Admiral verhaal van 30 paragrafen over lynchen en martelen etc.>
Tja, toen moest ik wel.

Al moet ik zeggen dat ik niet in zou grijpen als iemand die dader eens goed laat weten dat dit soort dingen niet kunnen.
Oud 27-07-2003, 20:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-07-2003 @ 20:45:
Neem mijn reactie toch ook niet zo serieus.

Ik werd uitgelokt.
Doe ik toch ook niet?

Ik zei immers:
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-07-2003 @ 18:30:
Grapjas.
Oud 28-07-2003, 21:07
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 21:11:
Ohja.

Waar is BARON wanneer je 'm nodig hebt
hierzo
Oud 28-07-2003, 21:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 28-07-2003 @ 22:07:
hierzo
Een iets langere reactie zou ook interessant zijn...

Of het een allochtoon was weten we nog niet, maar het was mogelijk wel een zwerver, die is dus opgepakt.

Of 'ie het gedaan heeft weet ik nog niet zo, het lijkt me makkelijk om een zwerver ergens voor te grijpen en de schuld te geven (bepaalde films...).
Oud 28-07-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-07-2003 @ 22:22:
Een iets langere reactie zou ook interessant zijn...

Of het een allochtoon was weten we nog niet, maar het was mogelijk wel een zwerver, die is dus opgepakt.

Of 'ie het gedaan heeft weet ik nog niet zo, het lijkt me makkelijk om een zwerver ergens voor te grijpen en de schuld te geven (bepaalde films...).
Klote-zwervers, altijd die zwervers. Weet je wat ze met zwervers moeten doen? Het land uitschoppen! Laat ze maar lekker bedelen in Afrika, bij de andere arme mensen. Daar horen ze thuis. Uitschot is het.

Dit is uiteraard ironisch bedoeld. Voordat bepaalde lieve mensen het nu gaan opnemen voor de zwervers. Wat geheel terecht zou zijn als ik dit zou menen.
Oud 28-07-2003, 21:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-07-2003 @ 22:39:
Klote-zwervers, altijd die zwervers. Weet je wat ze met zwervers moeten doen? Het land uitschoppen! Laat ze maar lekker bedelen in Afrika, bij de andere arme mensen. Daar horen ze thuis. Uitschot is het.
Daar hebben ze het tenminste warm en kunne ze niks jatten!
Oud 28-07-2003, 22:05
Gatara
Gatara is offline
Dergelijk nieuws valt onder opmerkelijk nieuws (zie sticky) en discussiewaarde heeft het nauwelijks.

Regels voor berichten